FP 98 vs. FP2000
Fra : Finn Jensen

Dato : 12-08-01 09:01

Hej,

Jeg har opgraderet fra FP98 UK til FP2000 DK. Jeg må tilstå at jeg blev
_meget_ skuffet!!. Sikken en gang hø i forhold til FP98!!. Er der nogen der
kender FP2002 som kan fortælle om det er samme hø som FP2000??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Den gode mand

Dato : 12-08-01 10:07

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
meddelelse news:MIqd7.21$q4.7443@news010.worldonline.dk...
> [...]
der nogen der
> kender FP2002 som kan fortælle om det er samme hø som FP2000??

Lige præcis, hvad går din skuffelse ud på? Jeg opgraderede fra
FP98 -> FP2000 og der er da vældige forbedringer: det hele sker
via samme brugerflade, man kan selv oprette rammer/tegne dem og
viske dem ud igen, hvorved man får bedre overblik over, hvad man
laver m.v.

Jeg synes da, der er vældige forbedringer at spore her.

Arne H.Wilstrup

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-08-01 10:29

"Den gode mand" <den.gode.mand@god.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> via samme brugerflade, man kan selv oprette rammer/tegne dem og
> viske dem ud igen, hvorved man får bedre overblik over, hvad man

Jeg syntes at det gamle layout i FP98 var langt lettere at finde ud af. Og
så roder jeg rundt i MS forklummerede forsøg på at oversætte HTML sproget
til dansk??!!. Jeg kunne bedre lide da man havde mapperne i venstre side og
dokumenterne i højre side. Jeg kan heller ikke få øje på hvor FP Ext. er
installeret henne??. Endvidere bryder jeg mig ikke om stien til nye
hjemmesider som kaldes et eller andet med /dokumenter/mit_nye_web/ som jeg
finder træls at rettet.

> Jeg synes da, der er vældige forbedringer at spore her.

Det er vel blot en vanesag men jeg bryder mig ikke om FP2000 DK.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Den gode mand

Dato : 12-08-01 13:02

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
meddelelse news:D1sd7.48$q4.12267@news010.worldonline.dk...

> [...]
HTML sproget
> til dansk??!!. Jeg kunne bedre lide da man havde mapperne i

Det har du da også - i hvert fald kan du sagtens få den frem. Jeg
har FP2000 og der findes mapperne i venstre side og dokumenterne
i højre side - ingen problemer her.

Jeg kan heller ikke få øje på hvor FP Ext. er
> installeret henne??.

De er installeret på serveren - som altid.

Endvidere bryder jeg mig ikke om stien til nye
> hjemmesider som kaldes et eller andet med
/dokumenter/mit_nye_web/ som jeg
> finder træls at rettet.

Det betyder blot at du lægger filerne i dokumentmappen, hvor du
så let kan finde dem. Du kan sagtens selv rette dem og bede FP om
a t lægge dem et andet sted. Heller ikke noget problem.

> Det er vel blot en vanesag men jeg bryder mig ikke om FP2000
DK.

Det er jo en ærlig sag - men jeg synes at det vel drejer sig om
at lære programmet at kende. Og det er jo en vanesag.
Jeg kunne aldrig tænke mig at gå tilbage til FP98.
--
Den gode mand.

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-08-01 14:30

> Det er jo en ærlig sag - men jeg synes at det vel drejer sig om
> at lære programmet at kende. Og det er jo en vanesag.
> Jeg kunne aldrig tænke mig at gå tilbage til FP98.

Jamen så må jeg prøve mig frem. En opdatering skulle jo eftersigne løse
forskellige problemer i de forgående versioner.

Jeg syntes bare at under FP98 så startede der en eller anden MS Server op
men det gør der ikke under FP2000???.

Med hensyn til FP Ext. så havde jeg dem istalleret på min egen PC´er for at
teste mine hjemmesider der indeholdt komponenter til FP Ext. før jeg
uploadede siderne til FP serven.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Andreas Paasch

Dato : 12-08-01 18:03

> Jeg syntes bare at under FP98 så startede der en eller anden MS Server op
> men det gør der ikke under FP2000???.

Du tænker her på PWS .. Personal Web Server. Findes på styresystemets CD,
dog ikke Win ME. Der skal du hive fat i den fra Win98 CDen.

> Med hensyn til FP Ext. så havde jeg dem istalleret på min egen PC´er for
at
> teste mine hjemmesider der indeholdt komponenter til FP Ext. før jeg
> uploadede siderne til FP serven.

SE kan du installere efterfølgende til det bibliotek som du valgte ved
installation af PWS hvorved du er fuldt kørende igen.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
http://www.Paasch.Net

Fra : Andreas Paasch

Dato : 12-08-01 14:14

> [...]
> at lære programmet at kende. Og det er jo en vanesag.
> Jeg kunne aldrig tænke mig at gå tilbage til FP98.

Helt og holdent enig, jeg vender ihvertfald ikke tilbage til FP98 .. 2000 er
langt bedre at navigere rundt i.
Det er et spørgsmål om at opbygge fortroligheden og ikke om at forvente det
samme. For hvis det er det sidstnævnte, hvorfor så overhovedet skifte ????