Svenske tilstande?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-07-11 17:50

Det er DYBT foruroligende at se, hvordan mange af de såkaldt "pæne"
"anti-racister", som ellers efterhånden var rigtig godt på hælene i
indvandrerdebatten, nu vejrer morgenluft og ser deres snit til at ville
indskrænke debatten og forhindre "forkerte" synspunkter i at komme til
udtryk.

Først er der selvfølgelig den fuldstændigt udknaldede radikale Anita Bay
Bundegaard, som nu direkte sidestiller den af hende udnævnte
"højrepopulisme" (modstand mod indvandring?) med Islamisme:

http://politiken.dk/debat/signatur/ECE1344735/samfundet-efter-anders-behring-breivik/

Dernæst er der hendes korpulente kollega fra Pravda i Pilestræde, som
åbenbart finder det nødvendigt at begrænse debatmulighederne:

http://www.b.dk/nationalt/berlingske-strammer-op-paa-debatten

Jeg er rent ud sagt lamslået over at disse stupide kvindfolk ikke kan
se, hvilken sejr de hermed giver den norske terrormassemorder: Det er jo
tilsyneladende LIGE PRÆCIS sådan et scenarie, han forsøger at opnå,
nemlig ved at gøre åben og demokratisk indvandringsdebat så illegitim at
folk i desperation over ikke at kunne komme til orde skulle begynde
gribe til våben, selvtægt og terror i stedet!

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-11 18:14

On 26/07/11 18:50, Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
>

> Jeg er rent ud sagt lamslået over at disse stupide kvindfolk ikke kan
> se, hvilken sejr de hermed giver den norske terrormassemorder:

Ja, jeg studsede også lidt over timingen af denne proklamation fra den
røde Lisbet Knudsen. Hvis man fx skriver "idiot" i en kommentar er man
automatisk i killfiltret.
Men det har jo alle dage heddet "tante Berlinger" - nu er det så den
røde snerpe-tante.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-11 23:52

On Tue, 26 Jul 2011 19:14:25 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>automatisk i killfiltret.
>Men det har jo alle dage heddet "tante Berlinger" - nu er det så den

"Idiot" kaldte man i Athensk demokrati de borgere der havde fortravlt
med andet end snak, til at detage i debatterne på torvet

Fra : Bo Warming

Dato : 27-07-11 02:32

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
De seneste meldinger fra ABB's forsvarer om, at man alligevel ser ham
som sindsyg, er foruroligende.

ABB's ide om, at Norgei er i krig med Islam, er da meget fornuftige.

Men alt kan kaldes tvangstanker, og det var ikke tom tolerance eller
humor, da Niels Bohr i en fysik debat viste åbenhed for gavn af
indfaldsvinkler, der ser aparte ud

   "Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den
vanvittig nok?" Niels Bohr

Jeg frygter. at ABB er så inteligent og interessant, at
retspsykiatrien vil gøre ham til deres lukket-afdeling-legetøj i 21-30
år, og misbruge ham til at sygeliggøre alle islam-skeptikere.

Fra : @

Dato : 26-07-11 19:10

On Tue, 26 Jul 2011 18:50:18 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@webspeed.dk> wrote:

>Dernæst er der hendes korpulente kollega fra Pravda i Pilestræde, som
>åbenbart finder det nødvendigt at begrænse debatmulighederne:
>
>http://www.b.dk/nationalt/berlingske-strammer-op-paa-debatten

<<fra artiklen>>>
I kølvandet på massakren i Norge strammer Berlingske op på debatten på
nettet. Ekstremisme og personlig forfølgelse skal væk.
<<<

vil det sige at i fremtiden vil Berlingeren ikke lade muhamedanere
komme til orde, og heller ikke tillade nedsættende omtale af f.eks.
Pia K ??

Fra : Patruljen

Dato : 26-07-11 12:48

On 26 Jul., 20:10, "@" <Sna...@snabel.net> wrote:

> [...]
>
> vil det sige at i fremtiden vil Berlingeren ikke lade muhamedanere
> komme til orde, og heller ikke tillade nedsættende omtale af f.eks.

Kunne du ikke gøre mig en stor tjeneste @ Og finde venstrefløjens
beskidte omtale af Pia og andre Pianister frem?
Jeg diskuterer ligenu med SFére om dether -

Fra : @

Dato : 26-07-11 19:58

On Tue, 26 Jul 2011 11:47:39 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Kunne du ikke gøre mig en stor tjeneste @ Og finde venstrefløjens
>beskidte omtale af Pia og andre Pianister frem?
>Jeg diskuterer ligenu med SFére om dether -

jeg har før opfordret folk som ønskede at tilegne sig viden om dette
til at læse

"Gensyn med ondskabens ikon"

skrevet af Geoffrey Cain

kan bestilles i online-boghandler

http://www.bogpriser.dk/work-887987570-gensyn-med-ondskabens-ikon/

Fra : @

Dato : 26-07-11 20:11

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]

du burde da kunne huske mindst en

P. N. Rasmussens ord om ganske vist hele DF(som jo har P K som
formand)
at dette parti ikke var stuerent

Fra : J. Nielsen

Dato : 26-07-11 21:42

wrote:

>Kunne du ikke gøre mig en stor tjeneste @ Og finde venstrefløjens
>beskidte omtale af Pia og andre Pianister frem?
>Jeg diskuterer ligenu med SFére om dether -

Du kan jo prøve at gætte hvem der gav hende følgende kommentar:

»Din lede kælling.«

Hint, vedkommende er ikke "venstrefløjet" - eller var det i det mindste
ikke på det tidspunkt bemærkningen faldt, i dag er jeg ikke så sikker.
--

-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 27-07-11 00:03

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Kunne du ikke gøre mig en stor tjeneste @ Og finde venstrefløjens
>beskidte omtale af Pia og andre Pianister frem?
>Jeg diskuterer ligenu med SFére om dether -

Mon ikke vi har fået et wakeup-call med den virkning?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-07-11 00:00

On Tue, 26 Jul 2011 20:10:01 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

> [...]
>
>vil det sige at i fremtiden vil Berlingeren ikke lade muhamedanere
>komme til orde, og heller ikke tillade nedsættende omtale af f.eks.

Pia K er sober, agurketids-tøserme har refleks reaktion p.t. men den
muslim-relaterede vold i Oslo vil nok få folk til at debatere mere
moderat og bold-ej-mand og indvandringskritisk når vi når september

Oslo har langt værre muslimchikane mod ABB typer end vi, og deres S
vil efter sorgbearbejdning indse at de drev ABB til at bruge våben og
har stor skyld i tab - og gammeldags lødig debat er bedre.

Fra : Hedningen

Dato : 26-07-11 19:45

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> Bay Bundegaard, som nu direkte sidestiller den af hende udnævnte
> "højrepopulisme" (modstand mod indvandring?) med Islamisme:

Jomen, den dame har jo ingen betydning i dansk debat længere. Det er kun
blandt apologetekstremisterne, man kan finde nogen, der ikke falder i søvn
af at høre på hende.

> Dernæst er der hendes korpulente kollega fra Pravda i Pilestræde, som
> åbenbart finder det nødvendigt at begrænse debatmulighederne:
>
> http://www.b.dk/nationalt/berlingske-strammer-op-paa-debatten

Lisbeth Knudsen og Berlingske har kastet sig ud i et rent taber eksperiment.
Ingen, absolut ingen, med erfaring fra populære debatfora, er i tvivl om, at
hvis man lægger en sådan moderator spændetrøje ned over forumet, så bliver
det kedeligt, og forumet bliver glemt.

Dengang Jyllandsposten gik fra at være en provinsavis til at være Danmarks
største avis, var det ikke mindst den meget levende læserbrevssektion, der
vakte begejstring. Siden blev det mere modereret og begejstringen forsvandt.

Fra : Hedningen

Dato : 26-07-11 19:46

Fra : Patruljen

Dato : 26-07-11 13:10

@ - Tak.

Fra : DADK

Dato : 27-07-11 05:27

On 26-07-2011 18:50, Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> Bundegaard, som nu direkte sidestiller den af hende udnævnte
> "højrepopulisme" (modstand mod indvandring?) med Islamisme:

Ja, hun er virkelig i ekstraordinær grad opslugt af sin egen
verdensfjerne totallitære ideologi. Hun er svjh i dag "kulturredaktør",
men i politiken (papirudgaven) har hun i årevis udadtil primært bedrevet
værdipolitik. Ovenstående signatur er ikke så slem ud i dunkelhed, men
prøv engang imellem at LÆS hvad hun skrever, prøv at lav en slags
tekstanalyse af hendes skriverier. Til tider er det fuldkommen volapyk,
komplet renset for sammenhængende argumentation. Jeg har aldrig set
nogen have en skrivestil som hende. På overfladen ser det tilforladeligt
ud, man aner en pointe (som altid er uudtalt eller mellem linierne) men
prøver man virkelig at LÆSE hvad der står, giver det nogle gange slet
ikke mening.

Ovenstående signatur er som sagt ikke specielt typisk, men der er da et
par klassiske ABB'ere (hendes signatur) alligevel, f.eks

"Nøjes vi med at kalde hændelserne i Norge for en enlig, vanvittig mands
værk, og massemord snarere end terror, mister vi det egentlige
perspektiv: At det handler om, hvilket samfund vi vil have og ikke have."

Hvad menes der med det? Hvad er pointen? Er der nogen kobling mellem
argument og konklusion? Man "forstår" det, hvis man kender ABB i
forvejen, så ved man jo hvor hun står - men hvis man bare læste det
isoleret uden denne erfaring ville det være nonsens.

Hun kom i øvrigt til at dumme sig i gårsdagens Deadline på DR2 i debat
med Søren Espersen. Hun "indrømmmede" direkte /(dvs fortalte sig) at
problemet sådan set ikke var en debatkultur, eller at DF eller Søren
Espersen havde medansvar - men at de begge (DF og Breivik) var
modstandere af det multikulturelle samnfund, som i hendes øjne åbenbart
er uundgåeligt og en historisk nødvendighed. Så fik vi det på plads.
"Problemet" ER holdningen, ikke "tonen" eller terrorisme.

Fra : hanzen

Dato : 27-07-11 07:37

"DADK" wrote in message

[...]

Samtidig sagde hun at det multikulturelle var noget hun selv gik ind for.
Hun er en hallalidiot af af de store, selv blandt radikale.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : DADK

Dato : 27-07-11 09:25

On 27-07-2011 08:36, hanzen wrote:
> [...]
>
> Samtidig sagde hun at det multikulturelle var noget hun selv gik ind for.
> Hun er en hallalidiot af af de store, selv blandt radikale.

Hun er fuldkommen verdensfjern. I den korte periode hun var
udviklingsminister foreslog hun i ramme alvor, at det at være fattig i
sig selv skulle give flygtningestatus. Dvs, alverdens fattige mennesker
skulle have en menneskerettighedssikret ret til at flygte til Danmark.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-07-11 19:44

DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> Ovenstående signatur er som sagt ikke specielt typisk, men der er da et
> par klassiske ABB'ere (hendes signatur) alligevel, f.eks

Meget passende.

ABB. Anders Behring Breivik. Anita Bay Bundegård.

Hun deler initialer med en massemorder ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Vidal

Dato : 31-07-11 20:11

Den 31-07-2011 20:43, Per Rønne skrev:

> Meget passende.
>
> ABB. Anders Behring Breivik. Anita Bay Bundegård.
>
> Hun deler initialer med en massemorder ...

Hun deler initialer med sin antagonist, ironisk.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ivannof

Dato : 29-07-11 04:26

On 27 Jul., 10:24, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> sig selv skulle give flygtningestatus. Dvs, alverdens fattige mennesker
> skulle have en menneskerettighedssikret ret til at flygte til Danmark.

I forvejen er der 50 millioner mennesker, der er berettiget til
asylbehandling i Danmark, hvis de har penge nok til en flybillet og
falske papirer. Fattigdommen i verden sier de fleste fra. Er der ikke
nogle socialister, der kan rette op på det?

Hilsen Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 31-07-11 19:44

> [...]

> indvandrerdebatten, nu vejrer morgenluft og ser deres snit til at ville
> indskrænke debatten og forhindre "forkerte" synspunkter i at komme til

Det synes at forholde sig sådan, at man i Norge har kunnet holde en
anstændig 'tone' efter ABBs massakre.

Med Politiken som bannerføre - er det blevet forhindret her i landet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk