Den mand forekommer mig total rablende, el~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-07-11 01:45

Søren Pind sammenligner ekstremismen ved massedrabene i Norge med aktionen i
Østerild Klitplantage:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42042677%3apinds-facebookstatus-om-norge-v%C3%A6kker-harme.html?rss

Terrorhandlingen i Norge er ikke noget at gøre grin med og det må da være
det Søren Pind laver når han laver sådan en vanvittig sammenligning, ellers
rabler det da totalt for ham.

Jeg har sagt det før og nu gentager jeg det: Der er gået total lort i
hovederne på politikerne op til det kommende valg.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-11 02:23

>Terrorhandlingen i Norge er ikke noget at gøre grin med og det må da være
>det Søren Pind laver når han laver sådan en vanvittig sammenligning, ellers
>rabler det da totalt for ham.

Ingen MF er rablende
De har styr på deres show

ABB skød aldrig i flæng men sigtede præcist
og rame hvert offer 2 gange
så han var heller ikke rablende

TAL DANSK

Alt kan sammenlignes og Østerild der vil bevare grim ny gradplantage
har Pind ret i at kritisere hårdt

Fra : Hedningen

Dato : 26-07-11 02:44

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]

> Jeg har sagt det før og nu gentager jeg det: Der er gået total lort i
> hovederne på politikerne op til det kommende valg.

Søren Pind kommer til at formulere sig uheldigt fra tid til anden. Det hører
med, når man holder så skarp en profil og bruger den til at opnå
medieomtale. Det kan jo ikke bliver lige godt hver gang.

Men det er altså blot nogen billige point man scorer, ved at kaste sig over
Pind i denne anledning. Naturligvis finder han ikke, at de to begivenheder i
virkning på nogen måde svarer til hinanden. Det er ret klart kun princippet
om ekstremisme, han er inde på. Og så var der selvfølgelig nogen, der ikke
kynne dy sig for at blæse hans udtalelser ud af proportion og skyde ham
motiver i skoene. Motiver han naturligvis ikke har.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-07-11 10:48

"Hedningen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Søren Pind kommer til at formulere sig uheldigt fra tid til anden.
> Det hører med, når man holder så skarp en profil og bruger den til at
> opnå medieomtale. Det kan jo ikke bliver lige godt hver gang.

Det tør vist svagt antydes.

> [...]
> der selvfølgelig nogen, der ikke kynne dy sig for at blæse hans
> udtalelser ud af proportion og skyde ham motiver i skoene. Motiver

Sikke da nogle ynkelige bortforklaringer med indbygget blid violin-musik.
Kan vi nu ikke bare blive enige om at hvis ikke Søren Pind selv kan se at
det er nogle rablende vanvittige, så er han sgu hæklet noget galt sammen i
kysen ? Jeg er ikke så sikker på at han selv kan se at de her udtalelser er
ekstremt upassende og virker utroligt stødende på mange mennesker. I så fald
at han ikke kan indse det bør han finde hjælp til sine problemer,
professionel hjernevrider-hjælp.

Fra : Hedningen

Dato : 26-07-11 12:12

> [...]
> utroligt stødende på mange mennesker. I så fald at han ikke kan indse
> det bør han finde hjælp til sine problemer, professionel

Du overdriver. Og jeg tror også Søren Pind selv kan se, det gik galt for ham
her. Synes du måske også det radikale venstre har brug for psykiatrisk
behandling pga, deres snak om at tvangsfjerne fede børn?

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-11 12:16

On 26/07/11 13:11, Hedningen wrote:

> Du overdriver. Og jeg tror også Søren Pind selv kan se, det gik galt for ham
> her. Synes du måske også det radikale venstre har brug for psykiatrisk
> behandling pga, deres snak om at tvangsfjerne fede børn?

Jeg synes godt de kunne tænke på at tvangsfjerne SHansen..

Fra : Hedningen

Dato : 26-07-11 14:18

Martin Larsen wrote:

> Jeg synes godt de kunne tænke på at tvangsfjerne SHansen..

Ugh, nu fik du mig til at google, hvem hun er! Det berigede ikke min dag at
stifte bekendtskab med hende!

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-11 15:10

On 26/07/11 15:18, Hedningen wrote:

> Ugh, nu fik du mig til at google, hvem hun er! Det berigede ikke min dag at
> stifte bekendtskab med hende!

Det er Kim Møllers onde plageånd (så fik du flere stikord, men hun skal
også /ses/ ..)

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-11 09:30

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>
wrote:

> Søren Pind sammenligner ekstremismen ved massedrabene i Norge med aktionen i
> Østerild Klitplantage:

Søren Pind er i denne sag helt ude i det absurde ...

I øvrigt burde de have fundet nogle sandede landbrugsjorder (= dårlig
til at drive landbrug) og etablere centret der.

Og så virker det 'ejendommeligt' at man ikke kan vente med at fælde
træerne, til dommen er blevet afsagt. Eller søger man en fait accompli?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-07-11 10:49

> [...]
>
> Og så virker det 'ejendommeligt' at man ikke kan vente med at fælde
> træerne, til dommen er blevet afsagt. Eller søger man en fait

Jeg kan kun erklære mig 100 % enig i det hele.

Fra : @

Dato : 26-07-11 14:23

On Tue, 26 Jul 2011 10:29:31 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>I øvrigt burde de have fundet nogle sandede landbrugsjorder (= dårlig
>til at drive landbrug) og etablere centret der.

det valgte område er valgt på grund af vindforholdene -
det valgte områder er ikke et naturområde - det er en lille del af en
plantage -

der laves større og (for vildtet) bedre beplantning ikke så langt fra
testcenteret -

de tordenskjolds soldater der lige nu terroriserer i Østerild er
udelukkende ude på ballade for balledens skyld - ikke andet

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-11 23:44

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> plantage -
>
> der laves større og (for vildtet) bedre beplantning ikke så langt fra

Og naturen på stedet bliver forandret til et mere værdifuldt biotop.

Fra : @

Dato : 27-07-11 12:15

On Wed, 27 Jul 2011 00:43:38 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

>Og naturen på stedet bliver forandret til et mere værdifuldt biotop.

for vildtet ja ganske afgjort

det der undrer mig er hvor var alle demonstranterne da man i sin tid
ødelagde "naturen" ved at lave en plantage ude i klitterne??

Fra : Per Rønne

Dato : 31-07-11 19:44

@ <Snabel@snabel.net> wrote:

> det der undrer mig er hvor var alle demonstranterne da man i sin tid
> ødelagde "naturen" ved at lave en plantage ude i klitterne??

Det skete i årtierne efter nederlaget i 1864.

I øvrigt var også den klithede, der tidligere eksisterede, et
kulturlandskab. Heden skyldes nemlig fårehold, og opretholdes fåreholdet
ikke, springer heden i skov.

Derudover medfører klithede at landbrugsområder, ja endda landsbyer og
marker, må rømmes når hederne »vandrer«
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ab©

Dato : 26-07-11 10:07

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:l6oXp.50239$wK7.209@newsfe13.ams2...
> ... Terrorhandlingen i Norge er ikke noget at gøre grin med og det må da
> være det Søren Pind laver når han laver sådan en vanvittig sammenligning,
> ellers rabler det da totalt for ham.

Ja, utroligt at nogen overhovedet kan tage den mand højtideligt - det siger
nok mere om tilhængerne end om "pinden" selv

ab©

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-07-11 10:54

"ab©" <ingen-mail@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, utroligt at nogen overhovedet kan tage den mand højtideligt - det
> siger nok mere om tilhængerne end om "pinden" selv

Ja de udtalelser bør skade ham voldsomt og sætte hans troværdighed under et
alvorligt pres. Jeg ville ikke stemme på ham fremover hvis jeg ellers
plejede at stemme på ham. Pinden trænger til en længere pause fra politik
indtil han kan tænke klart igen.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-07-11 11:18

On Tue, 26 Jul 2011 11:54:29 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> alvorligt pres. Jeg ville ikke stemme på ham fremover hvis jeg ellers
> plejede at stemme på ham. Pinden trænger til en længere pause fra politik

Utroligt så mange herinde (og i rød stue generelt), der ikke kan læse.

Det han skriver er:

"Ekstremismen tager til. Flere og flere mener sig berettiget til at tage
sig selv til rette. Optøjerne på Nørrebro. Kirkebesættere. Østerild. Og
ekstremismens hidtil mest sataniske fjæs nu i Norge".

HVAD er der forkert i det han skrev.?

Han sammenligner ikke Østerild og terroren i Norge, men forskellen mellem
"mener sig berettiget til at tage sig selv til rette" og "ekstremismens
hidtil mest sataniske fjæs".

Uaftteligt så meget agurketid der er gået i rød stue.

Fra : /Peter

Dato : 26-07-11 11:32

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem
> "mener sig berettiget til at tage sig selv til rette" og

Enig-

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-07-11 11:39

> [...]
> "ekstremismens hidtil mest sataniske fjæs".
>
> Uaftteligt så meget agurketid der er gået i rød stue.

Det er en rablende vanvittig sammenligning Søren Pind laver men intet under
at du bakker hans synspunkter op, det havde jeg egentlig også forventet. Du
lider af nogenlunde de samme problemer som Søren Pind.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-07-11 11:54

On Tue, 26 Jul 2011 12:39:06 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er en rablende vanvittig sammenligning Søren Pind laver

Det er jo IKKE Pind der laver sammenligningen.

> men intet under
> at du bakker hans synspunkter op, det havde jeg egentlig også forventet.

Lær for helvede at læse.

> Du
> lider af nogenlunde de samme problemer som Søren Pind.

Du lider derimod af manglende læseevner, og generaliseringer udfra fordomme
i stedet for fakta.

Det er ren "stråmand" det du laver.

Først pådutter du Pind en sammenligning, som han IKKE har lavet. Derefter
kritiserer du mig for at påpege at Pind IKKE har lavet sammenligningen, for
derefter at påstå at jeg har "samme problemer som Søren Pind" (selvom Pind
IKKE har de problemer som du påstår).

Det er ren "Morlille er en sten" logak.

Fra : @

Dato : 26-07-11 14:31

On Tue, 26 Jul 2011 12:39:06 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Det er en rablende vanvittig sammenligning Søren Pind laver

hvilken sammenligning?

prøv at forholde dig til det skrevne - ikke hvem skriveren er

Fra : Hedningen

Dato : 26-07-11 14:26

S.A.Thomsen wrote:
> On Tue, 26 Jul 2011 11:54:29 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com
> eller Datemas.de) wrote:

> HVAD er der forkert i det han skrev.?

Der er sådan set ikke noget forkert; men man skal huske, at hvis man vil nå
ud til læserne, så skal man skrive på deres betingelser, og det her var
simpelthen for let at misforstå. Det burde Pind have forudset.

> Uaftteligt så meget agurketid der er gået i rød stue.

De er bare helt oppe at køre over, at det denne gang var deres egne, der
blev ramt. Derfor har de ikke overskud og tolerance nok til lige at vende
skråen, og prøve at se på, hvad Pind mon kunne have ment. For dem er
terroraktionen i Norge en slags verdens undergang, og de føler Pind har
begået blasfemi.

Fra : @

Dato : 26-07-11 14:26

On Tue, 26 Jul 2011 12:17:43 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>sig selv til rette. Optøjerne på Nørrebro. Kirkebesættere. Østerild. Og
>ekstremismens hidtil mest sataniske fjæs nu i Norge".

intet,

men det er heller ikke hvad det drejer sig om for de venstresnoede
røde abekatte,

de evner ikke at nå bolden så de går udelukkende efter manden

> [...]
>hidtil mest sataniske fjæs".
>
>Uaftteligt så meget agurketid der er gået i rød stue.

de evner ikke argument eller debat -

blot læs "gensyn med ondskabens ikon" for at se hvem de allerstørste
svinehunde i den danske politiske debat er

Fra : Kert Rats

Dato : 26-07-11 11:59

> [...]
>
> Jeg har sagt det før og nu gentager jeg det: Der er gået total lort i
> hovederne på politikerne op til det kommende valg.

Pind er den rene amatør i forhold til Mads Blærerøv Christensen.
Læs på
http://www.bt.dk/danmark/mads-christensen-til-ofrene-hvorfor-gjorde-i-ikke-noget

Horribelt!

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-11 00:03

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Pind er den rene amatør i forhold til Mads Blærerøv Christensen.
> Læs på
> http://www.bt.dk/danmark/mads-christensen-til-ofrene-hvorfor-gjorde-i-ikke-noget
>
> Horribelt!

Blærerøven har jo delvist ret - i den givne situation ville den rationelle
reaktion være at alle øjeblikkeligt kastede sig over terroristen og flåede
ham i småstykker - een mand selv med skydevåben kan ikke afværge 600
personer og drabstallet ville sandsynligvis være meget mindre.
Men at undre sig over/klandre ofrene for at gå i panik og flygte er helt og
aldeles forfejlet - hvis ikke man er forberedt på sådanne situationer og har
trænet den raktion man på forhånd velovervejet har besluttet at foretage, da
kan man ikke forvente det - I sådanne ultrastessede situationer er der stor
risiko for at evnen til at tænke klart forsvinder, og så gør man enten det
man har trænet eller går i panik hvis man ikke har trænet.

Fra : @

Dato : 27-07-11 12:17

On Wed, 27 Jul 2011 01:02:31 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>risiko for at evnen til at tænke klart forsvinder, og så gør man enten det
>man har trænet eller går i panik hvis man ikke har trænet.

problemet med at nedkæmpe manden vil være at ingen vil stå/gå
forrest -

sansynligheden for at blive dræbt vi være meget stor

Fra : @

Dato : 26-07-11 14:16

On Tue, 26 Jul 2011 02:45:04 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
> [...]

>det Søren Pind laver når han laver sådan en vanvittig sammenligning, ellers

hvordan?

Brevik syntes ikke om den parlamentariske metode og begik selvtægt -

autonome i København bryder sig ikke om den parlamentariske metoder og
begår selvtægt -

Fra : @

Dato : 26-07-11 14:18

> [...]

>det Søren Pind laver når han laver sådan en vanvittig sammenligning, ellers

prøv bold i stedet for mand -

hvilke af S P's udsagn mener du er forkerte - og hvorfor?