Breiviks utilgivende Far, der var Nietzsch~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-11 01:08

Breiviks utilgivende Far, der var Nietzschesk
"F" har ikke elsket "B" længe eller meget, for skærmydsler i
parforholdet har skabt skilsmisse, da B var 1 år. De sidste 20 år
har B&F ikke set hinanden.
F har i dag ikke de følelser for biobarnet, der muliggør tilgivelse
vedr massemord.
F syns B sku ha gjort selvmord.
I sit manifest lægger B afstand til både Nietzsche, og den freudianske
psykolog Erich Fromm, der ligesom Nietzsche udkrystalliserer
sandheder. der sammenfatter Bs ulykke. De her valgte citater er også
om min psyke, der har mega-lighed med B's(og F's og mordofrenes, tror
jeg).
Ofrene for B's mord har næppe haft bedre psyke men en *normalere*
psyke, der nok i samme grad beskrives af citaterne:
"The worst rascals are those, who first and foremost had to miss a
loving smile. Nietzsche
"The mother-child relationship is paradoxical and, in a sense, tragic.
It requires the most intense love on the mother's side, yet this very
love must help the child grow away from the mother and to become fully
independent.      Erich Fromm
"There is perhaps no phenomenon which contains so much destructive
feeling as moral indignation, which permits envy or hate to be acted
out under the guise of virtue.      Erich Fromm
"Modern man lives under the illusion, that he knows what he wants,
while he actually wants what he is supposed to want. Erich Fromm 1900-
1980
"Selfish persons are incapable of loving others, but they are not
capable of loving themselves either.       Erich Fromm
"Love is often nothing but a favorable exchange between two people who
get the most of what they can expect, considering their value on the
personality market.      Erich From

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-11 16:19

On Tue, 26 Jul 2011 02:08:24 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>Ofrene for B's mord har næppe haft bedre psyke men en *normalere*
>psyke, der nok i samme grad beskrives af citaterne:
1,
> [...]
>"Love is often nothing but a favorable exchange between two people who
>get the most of what they can expect, considering their value on the

Et meget bedre citat end nr1 er følgende

"Børn af meget forelskede forældre lærer en frygtløshed over for
livet, som en dødbiderslægt undfanget halvt i søvne ikke kender til.
Livets vældige, farlige magter har stået vagt omkring deres vugge.
Karen Blixen

Breiviks forældre har ikke været dybt forelskede når det kun holdt
kort tid og det skabte nok hans usindsyge splittede forvirrede sind
som er så farligt at livsvarig livstid kræves hvis ikke bedring under
forvaring