BT: Hver tredje pige overvejer silikone
Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-08-01 08:04

Hver tredje danske pige overvejer en brystforstørrelse, og 75% af
danske unge synes at brystimplantater er "i orden".

http://www.bt.dk/Forside.pl?c=left&aid=63635

Det er noget feministisk sludder når Professor Rosenberg påstår at
det er vores kultur der har opdraget os til at tænde på bryster, men
han har ret i at voret krav til pigekroppen er stærkt forvrængede.

Den gennemsnitlige bryststørrelse hos en normalvægtig pige er et sted
mellem B og C, men for et par måneder siden rendte jeg elektronisk
ind i en pige der beskrv sig selv som havende "små bryster". Det viste
sig senere at hun havde en lille C-skål! Og hun er nok ikke den
eneste, som er dybt forvirret mht. hvad der er normalt. Og de fleste
mænd ved sikkert heller ikke hvad der er rimeligt at forvente. Store
bryster følger jo yderst sjældent med den kropstype (slank) som også
er noget vi fra naturens side går rundt og tænder på. Men TV har
eksponeret så uforholdsmæssigt mange slanke og "silikoneforbedrede"
piger at folks forventninger er blevet skingrende skæve.

Det er også blevet fuldstændig legalt med den slags kirurgisk snyd.
Jeg går tit rundt og tænker på at det kunne være fedt at oprette
et website ved navn "fakeboobs.com" med navn, foto og landsdel på
piger der har snydt. Det må vel være lovligt?

--
Peter Knutsen

Fra : Kat

Dato : 12-08-01 10:23

Peter Knutsen skrev:

KLIP

> Jeg går tit rundt og tænker på at det kunne være fedt at
oprette
> et website ved navn "fakeboobs.com" med navn, foto og landsdel

> piger der har snydt. Det må vel være lovligt?

Hvad med de piger, som i mange år har gået og været generte og
tilbageholdende evt. psykisk belastet af deres (meget små)
bryster? Skal de hænges ud? De har vel også snydt......
Eller skal du stå for udvælgelsen af, hvilke der er rigtig snyd,
og hvilke der er mindre snyd?
Hvad så med al anden kosmetisk plastikkirurgi? Penisforlængelser?
Silicone læber? Fedtsugning?
Mænd (15%) får faktisk også foretaget mange af disse indgreb, så
de lider tilsyneladende også under de idealer som (desværre) er
skabt.
Det er jo nok disse idealer og skaberne (os eller pressen?), som
vi heller skulle lave en www-side om....
Denne artikel kan måske forklare/forsvare lidt......selvom det er
skrevet af en plastikkirurg!
http://www.jp.dk/dbp/artikel/printer&art_id=2482946

--
/kat
---

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-08-01 10:56

Der er da heller intet i vejen med at få gjort noget ved sine bryster hvis
man syntes der for små eller for store eller hvad der nu er i vejen...

det er da helt op til pigerne/kvinderne der vælger at få det gjort.

Hvis man virkelig lider physiksk....

Nå men det var så bare lige min mening i øvrigt kan jeg nu godt li piger
/ kvinder med små bryster det ser da flot ud

Knus Peter

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 12-08-01 11:03

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B762A66.D9B4E6A9@knutsen.dk...
> [...]
> et website ved navn "fakeboobs.com" med navn, foto og landsdel på
> piger der har snydt. Det må vel være lovligt?

Og hvad med de piger, der efter børnefødsler ikke har bryster længere, men
kun poser af hud? Er det også "snyd" at få lavet dem større? Og hvem er det
de snyder? Desuden mener jeg at det hovedsageligt er mænd, der gør piger
usikre: Når pigerne konstant bliver mindet om deres små, slappe bryster, når
de hører mænd er så fikserede på store, perfekte bryster.
Jeg overvejer selv at få lavet bryster. Efter to graviditeter er de ikke
pæne længere. Synes jeg selv! Min mand er meget tilfreds, fordi de er en del
af mig! Men jeg har det ikke godt med at være på stranden, i svømmehallen
osv.

Og hvad med at vi piger laver et website om mænd vi har været sammen med og
anmeldelse af deres tissemænd (stærkt provokerende!). Så ved vi hvilke mænd
vi skal undgå for ikke at blive snydt!!!

En vred hilsen

Tina

Fra : Anita

Dato : 13-08-01 17:41

"Tina Holtz Uhre" <lily@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun poser af hud? Er det også "snyd" at få lavet dem større? Og hvem er

Jeg mener helt bestemt, at det er folks eget valg, om de snyder nogen - tja,
det kommer jo an på, hvordan de selv har det med det.

> [...]
når
> de hører mænd er så fikserede på store, perfekte bryster.

Hmm.... tror du ikke det er os selv, der er så fokuseret på det, at vi slet
ikke kan abstrahere fra det? Jeg synes faktisk ofte, at jeg bemærker helt
almindelige størrelser bryster på tv og i film, men dem er man nok ikke nær
så tilbøjelig til at lægge mærke til?

> [...]
del
> af mig! Men jeg har det ikke godt med at være på stranden, i svømmehallen

Det har jeg fuld forståelse for, og hvis det er det helt rigtige for dig -
altså at du har overvejet alle fordele og ulemper, og fundet frem til, at
det er det rigtige for dig, så tror jeg, at du vil blive glad for
resultatet. Jeg tror det er meget vigtigt, at man er helt afklaret med, hvad
det er man kaster sig ud i. Personligt vil jeg ikke udsætte min krop for de
risici, der ligger i sådan en operation. Når jeg selv kan acceptere mit
udseende og jeg ved, at min kæreste værdsætter hver en centimeter af mig, så
ser jeg ingen grund til at foretage kirurgiske indgreb.

> [...]
mænd
> vi skal undgå for ikke at blive snydt!!!

Thi-hi... en sjov tanke. Men så må fyrene med de små pikke jo ud og finde
pigerne med de falske bryster *G*

Venlige hilsner fra Anita

Fra : Per Madsen

Dato : 12-08-01 12:16

> [...]
> et website ved navn "fakeboobs.com" med navn, foto og landsdel på
> piger der har snydt. Det må vel være lovligt?

NEJ, det er ikke lovligt ifølge registerloven, så lad være med bare være med
at tænke mere på det. En fyr som havde oprettet en side, som bragte
'anmeldelser' af massagesteder og prostituerede endte i retten, og fik
besked på at lukke siden.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 14-08-01 11:05

Nu svarer jeg lige lidt generelt med min holdning til emnet. Ikek til nogen
bestemt, og derfor ikek noget citat.

Jeg er på sin hvis enig i at det må være pigen/kvindens eget valg om man
skal have lavet sine bryster (eller andet).
Men jeg må indrømme at jeg synes det er et problem, hvis standarden er
blevet så høj at 1/3 af alle kvinder tænker på at få lavet større bryster.
Hvorfor er det et problem? Jeg ved det faktisk ikke, men grunden til at de
vil det, er jo kun at der er så mange der har det i forvejen, kan man sige.
Jo flere der har falske store bryster, jo mindre kommer normale bryster til
at virke. det medvirker at endnu flere vil få dem lavet. Hvor når skal der
gribes ind her? Når ikek bare 1/3 af piger tænker på at få det gjort, men
1/3 rent faktisk får det gjort? Eller 50, 75 eller 100% får det gjort? Eller
skal der slet ikke gribes ind?
Et eller andet sted, synes jeg ikke det er i orden at man som læge tager
helt normale velfungerende bryster, og putter fremedlegemer ind i dem. Først
var det silikone, som var "ufarligt". det var det jo så ikke fandt vi ud af,
nu er det så soya, som heller ikke var ufarligt alligevel. (Jeg griner
stadig af at "Barbie", meget klart understregede at hun IKKE havde silikone
bryster. Det var rent naturligt soya ) Jeg kan ikke lade være med at tlnke
på en anden historie på BT
http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=63636&s=kicki der fik lavet sine C-skåls
bryster til F med de penge hun fik til sin 18 års fødselsdag. Kom ik´ke og
sig at det er normalt. Er det iorden? Det synes jeg ikke det er, og der var
da heller ingenn danske læger der vilel gøre det. Og hun ville have haft
mere? Det her er ikke engang begyndelsen på en glidebane, vi er kommet langt
ned af den. Hvad bliver det næste? Skal vi til at gensplejse vores piger, så
de "naturligt" får store bryster? Og når det er sket, så er store bryster jo
ikke store længere, og så skal de værre endnu større igen.

Men igen, det er jo ike et problem at piger har store bryster, hvorfor er
det så et problem at få dem lavet større? Det er det samme spørgsmål med
doping i sport. Det starter med at nogle tager doping for at blive lige så
gode som de bedste, og det ender med at alle skal tage doping for at følge
med de andre. Det gør det i hvert fald hvis man ikek skrider ind, og det gør
det endda i cykling alligevel. Hvis grænsen ikke går ved bryster, går den så
ved kunstig tilførsel af inteligens, når man kan det? Eller er der ingen
grænse? Skal vi bare have lov at gøre ved vores kropå som det passer den
enkelte? Et åbent spørsmål, men jeg tror min holdning skinder igennem.

Joakim

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 14-08-01 11:12

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
Jeg kan ikke lade være med at tlnke
> på en anden historie på BT
> http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=63636&s=kicki der fik lavet sine C-skåls
> bryster til F med de penge hun fik til sin 18 års fødselsdag.

Jeg glemte lige før og efter billederne til dem der måtte være intereseret:
før:
<http://www.sh-online.dk/nyhome.phtml?dir=pigearkiv&year=1999&inc=52.inc&img
=52.jpg>
efter:<http://www.sh-online.dk/nyhome.phtml?dir=pigearkiv&year=2001&inc=23.i
nc&img=23.jpg>
et mere efter: <http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=134212>

Jeg ved godt hvad jeg synes er pænest.

Joakim

Fra : Tomas O.

Dato : 14-08-01 11:20

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse news:9lath3$886ek$1@ID-81106.news.dfncis.de...

Jeg er ret enig i din udlægning og det er det samme som du
frygter som jeg frygter. Cykelsportsammenligningen var ikke så
tosset.

Og JA jeg kunne bedste lide før billederne af Kicki. Hun havde
sgu smukke bryster engang!

Hilsen
Tomas O.

Fra : Deer Wolf

Dato : 14-08-01 12:55

> [...]

> grænse? Skal vi bare have lov at gøre ved vores kropå som det passer den
> enkelte? Et åbent spørsmål, men jeg tror min holdning skinder igennem.

jeg synes at det er farligt at ville bestemme hvad andre mennesker må gøre
med deres kroppe. sålænge det ikke er direkte sundhedsskadeligt, og ikke er
snyd i relation til konkurrence, er vi nød til at lade folk gøre hvad de
vil. det eneste man kan gøre er måske at hæve "myndighedsalderen" til at få
unødvendige kosmetiske operationer. som 18 årige tænker folk ikke helt
modent på konsekvenserne ved deres beslutninger. jeg fik f.eks en tatoo da
jeg var 25, selvom jeg ville have den fra jeg var teenager. jeg havde aftalt
med mig selv at der ikke måtte være den mindste skygge af tvivl, og at
symbolet skulle være noget der bare var perfekt, og det er jeg meget glad
for nu.
udover at hæve "myndighedsalderen" burde der også være psykologisk hjælp før
operationen, så man kunne finde ud af om personen virkelig har gennemtænkt
det, og om der er en anden løsning, som feks selvværdskurser.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 14-08-01 14:06

"Deer Wolf" <deer_wolf@hotmail.com> wrote in message
> jeg synes at det er farligt at ville bestemme hvad andre mennesker må gøre
> med deres kroppe.

Og det er jeg for så vidt enig i. Problemet er at man danner et skævt
gennemsnit, som et eller andet sted ikek akn undgå at påvirke alle andre, og
dermed danner grobund for at flere bliver utilfredse med hvad de har fra
naturens side, og som i langt de fleste tilfælde er godt nok. Men jeg er
enig i at man ikek kan pille hved gvad folk selv gør ved deres kroppe, men
man kan pilel ved hvad andre må gøre ved andres kroppe. Altså hvad læger må
gøre hved deres patienters kroppe.

> sålænge det ikke er direkte sundhedsskadeligt,

Er det ikke det? folk får ondt i ryggen af de store balloner, som det
første. I mine øjne er det bevidstselvforskyldt, og burde derfor koste
penge, hvis de skal have yderlige behandling i sundhedsystemet som følge
deraf. Deudover, så sagde man, som jeg også skrev, da silikonen kom fre, at
den var helt uskadelig. Det holdt ikek om man prøvede med saltvand og nu
soya, som amn også sagde var uskadelig. Det var bare indtil man fandt ud af
at det var heller ikke helt rigtigt. Det same vil sandsynligvis ske igen. Et
nyt materiale som er helt perfekt, men som har uforudsete konsekvenser på
længere sigt.

>og ikke er
> snyd i relation til konkurrence, er vi nød til at lade folk gøre hvad de
vil.

Men er det ikke lidt det? Konkurencen om det modsatte køn? Konkurencen om at
vinde miss solskin (som Kicki deltager i hos se og hør)

>det eneste man kan gøre er måske at hæve "myndighedsalderen" til at få
> unødvendige kosmetiske operationer. som 18 årige tænker folk ikke helt
> modent på konsekvenserne ved deres beslutninger.

Jeg er igen enig med dig. Unødvendige kosmetiske operationer skulel ikke
foretages på folk under 50. Det er sat på spidsen, men jeg tror du kan følge
min tanke gang. Hvor når er man gammel nok til at hvide at det man foretager
sig er en god ide? I hvilken alder holder man op med at begå fejl?

> [...]
> med mig selv at der ikke måtte være den mindste skygge af tvivl, og at
> symbolet skulle være noget der bare var perfekt, og det er jeg meget glad

Jeg synes ikke kropsudmykning og kosmetiske operationer kan sidestilles.

> [...]
> operationen, så man kunne finde ud af om personen virkelig har gennemtænkt
> det, og om der er en anden løsning, som feks selvværdskurser.

Nok en mere realistisk mulighed end mit eget alternativ. Jeg vil så tilføje
at jeg nok har sat mig selv lidt på spidsen her. Jeg har ikek tidligere haft
dette antiparti mod silikone bryster og hvad ved jeg. Men de to artikler i
BT og nogle af meningerne her, fik mig til at indse at vi er på vej ned af
glidebanen. Det ER for sent at stoppe det, men det er ikke det samme som at
man bare skal sige, "nå, jammen så er der jo ikke mere at gøre ved det".
Se hvad der skete da der var lige ved at gå mode i Ally McBeal looket. Det
er det samme der sker nu, og har været i gang igennem længere tid, med bryst
operationer. Piger som Britney Spears får det gjort, alle danserne på MTC
har fodbolde i toppe, der stopper højere oppe end en normal BH. Pludselig
har 1/3 af unge piger lystr til at få brystforstørrende operationer. Hvis
man ike akn se et problem i det, så synes jeg der er noget galt. Jeg ved
bare ikek hvad man kan og skal gøre ved det.

Joakim

Fra : Deer Wolf

Dato : 14-08-01 14:08

> man kan pilel ved hvad andre må gøre ved andres kroppe. Altså hvad læger

> gøre hved deres patienters kroppe.
helt enig. vi skal have og har tildels i Danmark en seriøs lovgivning

> Men er det ikke lidt det? Konkurencen om det modsatte køn?
konkurrence om det modsatte køn har eksisteret siden tidernes morgen, og er
et biologisk instink. det kan og bør vi ikke prøve at fjerne.

> Konkurencen om at
> vinde miss solskin (som Kicki deltager i hos se og hør)
man kan jo se at de er falske, og det bør dommerne tage i betragning,
hvilket nok kun få af dem vil gøre desværre

>Hvor når er man gammel nok til at hvide at det man foretager
> sig er en god ide? I hvilken alder holder man op med at begå fejl?
aldrig :)

> Jeg synes ikke kropsudmykning og kosmetiske operationer kan sidestilles.
de er begge vedvarende, eller efterlader et grimt mærke ved fjernelse

>Det ER for sent at stoppe det, men det er ikke det samme som at
> man bare skal sige, "nå, jammen så er der jo ikke mere at gøre ved det".
det vil jeg nu heller ikke gøre. men man bør vælge nogle fornuftige
løsninger.

> Se hvad der skete da der var lige ved at gå mode i Ally McBeal looket.
det kom på mode da Coco vandt skønhedskonkurrencen tilbage i 60'erne (er
ikke helt sikker på årstallet)

> [...]
> har 1/3 af unge piger lystr til at få brystforstørrende operationer. Hvis
> man ike akn se et problem i det, så synes jeg der er noget galt.
jeg kan godt se problemet

> Jeg ved
> bare ikek hvad man kan og skal gøre ved det.
jeg synes at vi umiddelbart er nød til at ændre folks psyke. selvom
mennesket er et flokdyr, må der være grænser for dumheden

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-08-01 14:21

Joakim Lauridsen wrote:

> [...]
> vil det, er jo kun at der er så mange der har det i forvejen, kan man sige.

Lige netop! Der er tale om en selvforstærkende effekt, for hver
gang én pige vælger at få pumpet sine bryster op, så stiger presset
på alle de piger der ikke er blevet pumpet. Den enkelte pige gør
simpelthen skade på sine medsøstre, ved at vælge plastisk kirurgi.

Det er lidt ligesom med folkekirken. Hver gang en person vælge at
holde op med at komme der, bliver det sværere for de andre
kirkegængere at holde ved. (Naturligvis med den forskel at det at
undlade at komme i en kristenkirke er en god ting, mens det er en
skidt ting at få puttet ting og sager i sine bryster med henblik på
forstørrelse).

> Jo flere der har falske store bryster, jo mindre kommer normale bryster til
> at virke. det medvirker at endnu flere vil få dem lavet. Hvor når skal der

Netop min pointe. Den er der *flere* der fuldstændig har overset,
men jeg er da glad for at i hvert fald du har fattet den!

> gribes ind her? Når ikek bare 1/3 af piger tænker på at få det gjort, men
> 1/3 rent faktisk får det gjort? Eller 50, 75 eller 100% får det gjort? Eller
> skal der slet ikke gribes ind?

Indgreb i folks personlige frihed er som regel noget skidt, men
hvordan kan man lave en holdningsændring i befolkningen? Jeg har i
gennem mange år savnet småbrystede piger i medierne, ikke bare
småbrystede piger, men småbrystede piger i sexede roller. Hvis vi
kunne få sådan nogle på skærmen, ville det hjælpe. Men hvor er de henne?

> Et eller andet sted, synes jeg ikke det er i orden at man som læge tager
> helt normale velfungerende bryster, og putter fremedlegemer ind i dem. Først

Jeg ville have det helt fint med det, hvis det kun var en lille
brøkdel af pigerne der overvejede at gøre det. Men om ti-femten år
når jeg er blevet en gammel gris, og skal til at finde mig en ung
elskerinde, så kan det jo blive uforholdsmæssigt svært at finde en
køn én der har ægte bryster.

> [...]
> bryster. Det var rent naturligt soya ) Jeg kan ikke lade være med at tlnke

Ja, det var den der var min indgang til den anden artikel.

> [...]
> mere? Det her er ikke engang begyndelsen på en glidebane, vi er kommet langt

Hun fik dem da lavet i Sverige i stedet for. IMO er det grotesk at
man i Sverige har så slappe normer.

Der er også visse lande hvor brystforstørrelse udføres på 16-årige
piger, det var der en udsendelse om i TV for noget tid (sidste år?)
siden.

> ned af den. Hvad bliver det næste? Skal vi til at gensplejse vores piger, så
> de "naturligt" får store bryster? Og når det er sket, så er store bryster jo
> ikke store længere, og så skal de værre endnu større igen.

Se mit svar længere nede.

> [...]
> med de andre. Det gør det i hvert fald hvis man ikek skrider ind, og det gør

Ja, vi er jo den eneste dyreart hvor hunnerne naturligt konkurerer
om hannernes opmærksomhed, og i takt med at brystforstørrende
kirurgi bliver mere og mere udbredt, bliver vilkårene dårligere og
dårligere for de piger der vælger ikke at lade sig operere. Eller
sågar for de piger der har fået hvad nogle vil kalde en "rimelig
operation" såsom A -> C.

Så reelt er det dybt unfair for de piger der ikke kan få sig selv
til at gå under kniven. Det er også det der er hensigten bag min
(skøre?) www.fakebooks.com idé. At presse lidt den anden vej, give
de piger der har naturlige bryster bare lidt bedre vilkår på
scoremarkedet. De pumpede piger har jo indtil nu haft frit spil, de
har *ingen* modstand mødt. Ingen.

Og vi mænd kan heller ikke gøre for det. Vi har nemlig ingen
instinktiv opfattelse af hvad for en bryststørrelse der er normal,
kun at større er bedre. Normalbegrebet udleder vi af hvad vi ser
omkring os.

> det endda i cykling alligevel. Hvis grænsen ikke går ved bryster, går den så
> ved kunstig tilførsel af inteligens, når man kan det? Eller er der ingen

Jeg betragter det ogsåt ud fra et kvalitetskriterium. Pumpede
bryster er jo ikke lige så gode som rigtige bryster, fordi der reelt
er ting de ikke kan tåle (eks. ligge på maven). Den dybere
kælefornemmelse er vel også dårligere end ved ægte bryster, og
følsomheden *er* nedsat.

Hvis der ingen mærkbar forskel var, og ingen holdbarhedsmæssig
forskel var, mellem pumpede og ægte bryster, så ville jeg være lidt
mindre bekymret. Omend jeg stadig ville være ked af at der bliver
færre og færre piger med små bryster.

> grænse? Skal vi bare have lov at gøre ved vores kropå som det passer den
> enkelte? Et åbent spørsmål, men jeg tror min holdning skinder igennem.

Jo, det er ret tydeligt

Og nu vil jeg gerne afslutte med et link fra DOMAI. Jeg hopper
derind cirka hver dag for at se deres "daily babe", men har indtil
nu valgt ikke at blive medlem, da ejeren i e-mail har indrømmet at
de fleste af hans piger er pelsede. Og den slags gider jeg ikke
betale for.

Men han har en side hvor han kontrasterer forskellige
skønhedsidealer: <http://www.domai.com/text/quality/index.html> og
den er et besøg værd. Men helst på tom mave...

--
Peter Knutsen

Fra : Deer Wolf

Dato : 14-08-01 14:30

> Der er også visse lande hvor brystforstørrelse udføres på 16-årige
> piger, det var der en udsendelse om i TV for noget tid (sidste år?)
> siden.
som jeg har nævnt i en af mine andre mail, synes jeg at unødvendige
kosmetiske operationer bør have en høj nedre aldersgrænse, og forældre skal
ikke have lov til at skrive en tilladelse for den mindreårige

> Ja, vi er jo den eneste dyreart hvor hunnerne naturligt konkurerer
> om hannernes opmærksomhed,
hvad mener du med naturligt? der findes masser af dyrearter hvor hunner
konkurrerer om hanner. Red-necked phalarope, sandpiper og amerikansk jacana
(fugle hvis danske navne jeg desværre ikke kender) lever i polyandry, dvs en
hun og flere hanner.

> Jeg betragter det ogsåt ud fra et kvalitetskriterium. Pumpede
> bryster er jo ikke lige så gode som rigtige bryster, fordi der reelt
> er ting de ikke kan tåle (eks. ligge på maven).
det er ikke fordi de ikke kan tåle det. det er kun fordi at hvis de er for
store får hun ondt i ryggen af at ligge på maven. det problem har kvinder
med naturligt store bryster også.

Fra : Tomas O.

Dato : 14-08-01 15:29

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse news:3B7925CD.9040209@knutsen.dk...

http://www.domai.com/art/fineart2/images/nude41.jpg

Er sandelig smukt. Og modellen er netop ikke storbarmet.

Jeg er enig i de herrers Joakim og Peters betragtninger!

Hilsen
Tomas O.

Fra : claus

Dato : 14-08-01 18:56

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> wrote:

> bryster til F med de penge hun fik til sin 18 års fødselsdag. Kom ik´ke og
> sig at det er normalt.

Falder kvinder overhovedet ind under den mandlige definition af begrebet
"normal". Se bare på, hvordan de for en stor dels vedkommende er
underlagt modetyranniet.
--
hilsen claus

Fra : Puk

Dato : 14-08-01 21:08

"claus" <claus@post.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
begrebet
> "normal". Se bare på, hvordan de for en stor dels vedkommende

Det kan da vel næppe siges at være et decideret kvinde-problem
det her med at ligge under for modetyranniet, som du kalder det.

Ok jeg omgås ikke så mange kvinder i dagligdagen, så jeg har ikke
så meget at sammenligne med, men næsten samtlige de mænd, jeg
kender er da ultra interesseret i deres eget udseende. Nogle
bekender sig til den ene modetrend og andre til den anden, men
underlagt en eller anden form for "gruppe-identifikation" det er
de altså alle sammen. Og denne gruppe-identifikation den
udtrykker de (præcis som kvinder) ved at bruge en bestemt
"uniform". Mere end halvdelen af de mænd jeg kender opholder sig
i et motionscenter i snit ca. 5 timer om ugen. Jo det er sundt
at få motion og ja, det kan være rigtig hyggeligt rent socialt
også. Men gad vide om det egentlig handler om sundhed, motion og
den sociale-hygge når de piner sig selv for at få
vaskebrætsmaver, svulmende overarme og stramme balder i lige
præcis den rette målestok? Det tror jeg ikke det gør. Jeg tror
det handler om at leve op til et mandeideal præcis lige så meget
som det handler om at leve op til et kvindeideal når kvinderne
træner på samme måde, får brystoperationer osv.

Og ja jeg ville kalde helt og aldeles normalt, at mænd og kvinder
forsøger at leve op til diverse idealer. Normalt fordi jeg ikke
tror, der er ret mange som kan sige sig fuldstændig fri for at
være påvirkede af mode, kropsidealer eller
"gruppe-identifikation" i en eller anden form. Altså definerer
jeg "normalt" som en mængde indikator.

Fra C til F?? Det lyder som rigtig, rigtig meget i mine ører.
Men jeg render faktisk selv rundt med en C-skål som jeg godt af
og til kan føle er en kende for lille. Men det er egentlig ikke
størrelsen på brystet som jeg tager mit udgangspunkt i. Det er
forholdet mellem størrelserne på alle delene, som får mig til at
dømme bryster som for små/store, numser ligeså osv osv.

Jeg mener bestemt ikke, at man bør gribe ind i den personlige
frihed i forhold til deres krop mere end vi allerede gør (så for
nyligt et program på DR2 om folk som har en sygdom der betyder,
at de kan føle at dele af deres krop er fremmede for dem. Pt.
kan man ikke bare sådan lige få sat sit ene ben af, hvis man ikke
kan lide det, men skal derimod igennem flere psykologers ok. Det
er vel også en indgriben i den personlige frihed til at råde over
sin egen krop. Og det er så vidt jeg ved også stadig ulovligt at
tage sit eget liv......hvilket for nogle måske blot opfattes som
at skaffe sig af med kroppen).

Det klinger sgu lidt hult i mine ører, når så mange gutter sidder
og snakker om, hvor forfærdeligt det er at kvinder får deres krop
ændret, og så samtidig poster links til steder med 100 vis af
smukke unge kvinder med de helt rigtige former. Noget siger mig,
at de sider på nettet er flittigt besøgt, og jeg kan faktisk godt
sætte mig ind i, hvordan kvinder kan få den idé, at de ikke duer
med den krop de har. En ting er heelt sikkert........lagde man
nøgenbilleder af mig ud på nettet, så ville de ikke blive besøgt,
nærstuderet og hyldet på samme måde.........og kom ikke her og
fortæl mig, at det er fordi de andre piger har en dejligere
personlighed *G*.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Tomas O.

Dato : 15-08-01 00:40

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:Tvfe7.296$lL.33106@news000.worldonline.dk...

SNIP

> [...]
> hyldet på samme måde.........og kom ikke her og fortæl mig, at
> det er fordi de andre piger har en dejligere personlighed *G*.

Det er noget du tror. Der dukker for tidne flere og flere
'amateur' sites op og det er netop ofte med almindelige
mennesker, ikke modeller, der posere, boller og så videre.

Det er faktisk noget der er temmelig efterspurgt, fordi når man
har set en model der er skåret ud efter en skabelon så ha man set
dem alle og det er bare ikke ophidsende!

De er smukke at se på ja (ikke de kropsmodificerede.. ikke for
mig) men de er ikke noget der gør mig liderlig. Dertil har jeg
set det for meget. Netop almindelige kvinder der poserer tænder
mig fordi de alle er så forskellige.. og fordi det er ludt
frækkere (for mig) når det kunne være naboens konde der ligger
der og viser numse og sprder ben

Hilsen
Tomas O.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 15-08-01 11:46

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message news:9lccv3$19a$1@sunsite.dk...
> Det er faktisk noget der er temmelig efterspurgt, fordi når man
> har set en model der er skåret ud efter en skabelon så ha man set
> dem alle og det er bare ikke ophidsende!

Lige præcis. Har man set den ene har man set dem alle.

> Netop almindelige kvinder der poserer tænder
> mig fordi de alle er så forskellige.. og fordi det er ludt
> frækkere (for mig) når det kunne være naboens konde der ligger
> der og viser numse og sprder ben

Jeg tror det har er fordi at det netop er personligheden der er sexet. Det
er tanken bagved der gør det frækt. Det andet er serie produceret på samme
linie som ...( hmm, jeg kunne ikke finde på noget morsomt her ) I bund
og grund er det jo bare en flok ludere på et tv. Hvor mange tænder på en
luder?
Det andet er frækt/sexet fordi det er "ægte". "Rigtige" mennesker som
faktisk selv tænder på det.

Joakim

Fra : Sott

Dato : 15-08-01 15:33

Hej Joakim og I andre :0)

> [...]
bund
> og grund er det jo bare en flok ludere på et tv. Hvor mange tænder på en

Hvorfor er det så dét, der er så mange penge i - hvorfor
er det netop den slags film der "sælger"?

I mine ører bliver det let til "næ, nej - det er ikke det vi
vil ha'"... og så spurter "manden" ellers ind i kiosken og
køber Rapport og dernæst ind i videobiksen og lejer
"Superkussen m. silikonebabserne vol. 8"...

(jeg tænker så også lidt ved mig selv, at skribenter i dss
måske ikke er helt repræsentative for "samfundet" som
helhed - alene fordi det at deltage i disse debatter, kan
være med til at ændre ens opfattelse af mange ting *S*)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 15-08-01 15:57

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b7a88e5$0$20885$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Hej Søsser
SNIP
> Hvorfor er det så dét, der er så mange penge i - hvorfor
> er det netop den slags film der "sælger"?

De sælger faktisk heller ikke så godt længere som amatørfilmene
og magasinerne.

Det er bare nemmere tilsyneladende at finde 'dumme silkonebabes'
der vil tjene en hurtig skilling end at finde søde naturlige
dejlige piger der vil have sex foran et kamera.

> I mine ører bliver det let til "næ, nej - det er ikke det vi
> vil ha'"... og så spurter "manden" ellers ind i kiosken og
> køber Rapport og dernæst ind i videobiksen og lejer
> "Superkussen m. silikonebabserne vol. 8"...

Ja jeg kan kun tale for mig selv at de blade synes jeg ofte er
røvsyge.

> [...]
> helhed - alene fordi det at deltage i disse debatter, kan
> være med til at ændre ens opfattelse af mange ting *S*)

Mine holdninger har ikke ændret sig ret meget af at debattere
herinde

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 15-08-01 17:29

Hej Tomas'sen :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> De sælger faktisk heller ikke så godt længere som amatørfilmene
> og magasinerne.

Hmm... er det noget du ved, eller noget du tror?
Jeg kunne godt tænke mig, at finde ud af helt præcist
- hvad der udlejes oftest, og hvad der reelt sælges mest.

> Det er bare nemmere tilsyneladende at finde 'dumme silkonebabes'
> der vil tjene en hurtig skilling end at finde søde naturlige
> dejlige piger der vil have sex foran et kamera.

Det synes jeg er indlysende, for hvilken fornuftig pige vil
udsætte sig selv for resten af livet at blive bedømt på
sådanne billeder/film. Og f.eks. blive fravalgt som potentiel
kæreste/medarbejder/medejer osv. osv.

> Ja jeg kan kun tale for mig selv at de blade synes jeg ofte er
> røvsyge.

Jeg er jo enig - men lortet sælger stadig fint, og ligger på
fyrenes værelser, når de unge piger er "på besøg" - og så
er det pludselig slet ikke så "underligt", at det præger det
billede pigerne danner sig - af hvad fyrene egentlig vil ha'.

> Mine holdninger har ikke ændret sig ret meget af at debattere
> herinde

Hmm... jeg synes, at jeg er blevet "mildere", og mere tolerant.
Jeg synes også, at jeg har haft mange ting oppe at vende, som
jeg nok slet ikke ville have været bevidst om - hvis det ikke var
pga. dette forum *S*
Et ganske nyligt eksempel er tråden med infantilisme.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 15-08-01 19:09

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b7aa428$0$20853$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Hej Søssertøs

> Hmm... er det noget du ved, eller noget du tror?

Ved og ved. Jeg kan se tendenserne på nettet, at der er kommer
flere og flere amatør sites op at rulle, vel at mærke ægte amatør
sites og ikke den USAnianske type hvor de kalder det amatør og ås
har silikonebabes på den.

> Jeg kunne godt tænke mig, at finde ud af helt præcist
> - hvad der udlejes oftest, og hvad der reelt sælges mest.

Reel udælejes der mest det der er der. Forstået på den måde at
ordentlige amatørfilm er der så lidt af at du vil have svært ved
at lave statistik på det.

For 100-200 silikonebabesfremogtilbagevanlilla er der en rimelig
amatør film.

Det er ikke fordi der ikke er efterspørgsel på men som jeg skrev
er det nok en del sværere at finde modeller

> Det synes jeg er indlysende, for hvilken fornuftig pige vil
> udsætte sig selv for resten af livet at blive bedømt på
> sådanne billeder/film. Og f.eks. blive fravalgt som potentiel
> kæreste/medarbejder/medejer osv. osv.

Tjah, jeg ville ikke have et problem med det, men i tråden
engangsforhold er der da et par stykker der nok ikke ville
acceptere at deres kæreste havde været model i sådan en film.

> [...]
> er det pludselig slet ikke så "underligt", at det præger det
> billede pigerne danner sig - af hvad fyrene egentlig vil ha'.

Ja men det er jo lige det.. men humlen i det er at en ting er
hvad vi mænd glor på og en andne ting er hvad vi tænder på i
virkelighedens verden. Det er der pigerne går galt i byen fordi
de vitterligt tror vi råtænder på silikonesild i virkeligheden
også. Det tror jeg nu langt de fleste mænd ikke gør!

En ting er fantasi en anden ting virkelighed. Når du fantaserer
om at blive taget af 4 mænd er de vil heller ikke almindelige
fyre, men måske mere muskuløse eller flotte whatever..

> [...]
> Jeg synes også, at jeg har haft mange ting oppe at vende, som
> jeg nok slet ikke ville have været bevidst om - hvis det ikke

Jeg har nu hele tidne været ret frisindet med hensyn ti folks
seksuelle preferencer

Fra : Sott

Dato : 15-08-01 21:16

Hej Tomas O'Malley :0)

> [...]
> flere og flere amatør sites op at rulle, vel at mærke ægte amatør
> sites og ikke den USAnianske type hvor de kalder det amatør og ås

Hmm... problemet er bare, at det ikke er net-sites der ligger
fremme hos ungersvendene, og som tøse-pigerne derfor ser
og præges af - altså også når de bedømmer fyrenes præferencer.

> Det er ikke fordi der ikke er efterspørgsel på men som jeg skrev
> er det nok en del sværere at finde modeller

Og som jeg skrev, synes jeg det virker logisk.
Jeg ville da heller ikke bolle foran et kamera, jeg ville ikke
få en pind ud af det selv - bortset fra ussel mammon - og
ligesom jeg ikke bare vælger en fyr pga. pengene, så vælger
jeg altså heller ikke "erhverv" ukritisk pga. penge.

> Tjah, jeg ville ikke have et problem med det, men i tråden
> engangsforhold er der da et par stykker der nok ikke ville
> acceptere at deres kæreste havde været model i sådan en film.

Jeg tror så til gengæld, at der er flere fyre der ville have
problemer med at man havde været med i pornofilm,
end fyre der ville have problemer med at man havde været
"letlevende" *S*

> [...]
> de vitterligt tror vi råtænder på silikonesild i virkeligheden
> også. Det tror jeg nu langt de fleste mænd ikke gør!

Jamen, for pokker da - hvis en fyr sidder og savler over
en silikone-babe, hvordan kan det så være hende der går
galt i byen, når hun tror, at det er det han tænder på!

Kommunikation og formidling er andet og mere end ord.
Og ord klinger i mine ører meget hult, når manden/fyren
så savler over en tilfældig Kicki... hvis jeg er sammen med
en fyr, der siger at han synes buttede piger/kvinder er det
skønneste, og han ser lidt diskret efter en pige/kvinde, der
rent faktisk ser sådan ud - så er jeg langt mere tilbøjelig til
at tro ham, end hvis han sidder og ser diskret efter en slank
pige/kvinde.

> En ting er fantasi en anden ting virkelighed. Når du fantaserer
> om at blive taget af 4 mænd er de vil heller ikke almindelige
> fyre, men måske mere muskuløse eller flotte whatever..

De har ingen ansigter, og de har oftest kutter på - og jeg har
oftest bind for øjnene. Hvorfor aner jeg ikke, måske fordi
jeg tænder på at dyrke sex med fremmede, som jeg virkelig
overhovedet ikke aner hvem er - eller også fordi udseende
virkelig ikke er en særlig vigtig parameter for mig. Udstråling
siger mig så meget mere.

Citat - forfatter ukendt for mig:
"Jeg elsker dig ikke,
fordi du er smuk,
men jeg synes du er smuk,
fordi jeg elsker dig"

> Jeg har nu hele tidne været ret frisindet med hensyn ti folks
> seksuelle preferencer

Jeg synes da også, at jeg var vildt frisindet - men ikke når
det kom til hvad jeg selv kunne indgå i, der er jeg blevet
mindre bastant :0)

Ja, jeg tror såmænd godt, efter at have vendt det i hovedet
tusinde gange, og fået afløb for mit stivsind i tråden - at jeg
på sigt ville kunne rumme at den jeg elskede var infantilist.
Jeg ville bare ikke kunne være en del af det, på dette tidspunkt
i mit liv, og ikke - hvis der ikke blev draget omsorg nok for mig,
så jeg kunne oparbejde et overskud at give af i den henseende.

Det havde jeg faktisk ikke troet om mig selv *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-08-01 11:48

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> overhovedet ikke aner hvem er - eller også fordi udseende
> virkelig ikke er en særlig vigtig parameter for mig. Udstråling

Ahh, men Søs, den kan jo bruges som argument i begge retninger. Og jeg synes
da næsten den passer bedre ind på "vores side".Den fremmede pige som er i
"god nok" kategorien, bliver jo netop ophøjet til det ypperste, når man
elsker hende, og ikke omvendt. Hvis man obejktivt skulle vælge dem der så
bedst ud, ville det jo nok blive anderledes. Hvorfor opfatter I "godt nok"
som negativt?
Desuden, så synes jeg Thomas havde fat på en godt argument. Godt nok fldt
det til jorden hos dig fordi du tænder på ukendte ansigts og kropsløse mænd.
Men fantasiverdenen er jo normalt overdrevet, i forhold til hvad man normalt
vil have. Mange piger har vel en eller anden voldtægtsfantasi, eller en
fantasi om at blive taget af mange mænd på engang, uden at det betyder at
det vil de gerne IRL. Ditto med mænd og silikone pornostjerner. Mænd har
bare så dårlig en fantasi, at vi er nødt til at fø sen stimuleret visuelt
ved hjælp af porno. Og igen, jeg kan da godt "tænde" på et par ordentlige
jader, udne at det betyder at det er noget jeg har lyst til at have som
kæreste, ligesom jeg kunne forestille mig at piger også godt kunne tænde på
"en ordentlig sjover" uden at det er hvad de vil have hver aften når de går
i seng.

Og med hensyn til hvilke videoer der udlejes flest af, så har jeg en
kammerat der tidligere havde en videobiks. De klart mest udlejede film
(muligvis i procent)er de danske. Nu er jeg ikke selv ekspert, men er de
fleste danske p-film ikke med mere alm. piger end den typiske amerikanske?
hvis vi nu ser bort fra "stjerner" som Barbie og Katja Kean?

Joakim

Fra : Deer Wolf

Dato : 16-08-01 13:01

> [...]
> bedst ud, ville det jo nok blive anderledes. Hvorfor opfatter I "godt nok"
Vi er nok negative over "godt nok" fordi det virkede som om at man blev i
den kategori, selvom man begyndte at komme sammen.

Deer

Fra : Puk

Dato : 16-08-01 17:11

> [...]

kunne tænde på
> "en ordentlig sjover" uden at det er hvad de vil have hver

Ikke her, jeg tænder på det som jeg gerne vil have og jeg vil
gerne have det jeg tænder på.
Meget simpelt faktisk.

> [...]
amerikanske?
> hvis vi nu ser bort fra "stjerner" som Barbie og Katja Kean?

Hvorfor skal vi se bort fra de mest promoverede? Jeg tænker her
på at argumentet da vist nok var noget med at den megen
promovation og mediedækning betød at kvinderne følte at de måtte
leve op til det?

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-08-01 10:56

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message
> Ikke her, jeg tænder på det som jeg gerne vil have og jeg vil
> gerne have det jeg tænder på.
> Meget simpelt faktisk.

Men påstår du også at det ikke er sådan for mange andre?

> [...]
> på at argumentet da vist nok var noget med at den megen
> promovation og mediedækning betød at kvinderne følte at de måtte

Vi skal ikke se bort fra at de findes, blot være opmærksom på at de ikke
udgør normen i den danske porno industri og dermed heller ikke flertallet af
de udlejede film. Det vil jeg dog heller ikke lægge hovedet på blokken på at
de ikke gør. Det er blot noget jeg tror.

Joakim

Fra : Puk

Dato : 17-08-01 15:23

> Men påstår du også at det ikke er sådan for mange andre?

Nej jeg påstår absolut ikke, at alle andre mennesker fantaserer
på samme måde som mig. Jeg kan blot fortælle dig, at jeg
fantaserer om ting, jeg helt reelt ønsker mig og godt kunne tænke
mig. Derfor har jeg også meget svært ved at forstå, at man kan
fantasere om noget som man slet ikke har lyst til. Hvis man ikke
har lyst til det, så forstår jeg ikke, hvordan det kan tænde en.
At tænde har for mig helt klart noget at gøre med at føle lyst.

Ideen om en mand som med stiv-pik og stønnende åndedræt onanerer
til billeder af kvinder med silikone-bryster og så samtidig
påstår, at han ikke har lyst til den slags kvinder er for mig at
se temmelig langt ude *G*.

> [...]
at de ikke
> udgør normen i den danske porno industri og dermed heller ikke

Men er det nu også antallet af udlejede film som har betydning?
Jeg har ladet mig fortælle, at de største købere/lejere på
pornomarkedet er mænd. Det vil sige at mange kvinder måske reelt
slet ikke ser ret mange pornofilm. Hvad de derimod meget snildt
kan komme til at se er reklamer for porno i alle mulige former.
Hvis det mest promoverede, det mest omtalte og altså det mest
reklamerede for er stjerne modellerne med silikone bryster, så er
det jo ret nærliggende for kvinderne at tro at det er dette som
markedet primært består af eller hvad? Og hvis de så ved, at
mange mænd er meget glade for dette marked, hvad bliver
konklusionen så? Den bliver da at mænd tænder på disse kvinder,
for som jeg vil mange af dem jo nok have lidt svært ved at forstå
at gutterne sidder og river den af, snakker om og ligefrem samler
på disse pornofilm/billeder og så samtidig ikke tænder på dem og
har lyst til dem.

> Det vil jeg dog heller ikke lægge hovedet på blokken på at
> de ikke gør. Det er blot noget jeg tror.

Ud fra det antal film jeg har set i mit liv (hvilket så ikke er
ret mange), det jeg ser når jeg går forbi pornofilmene (eller
naturfilmene som nogen guddødemig kalder dem *G*) i video biksen
osv i den dur, ja så er det da netop kvinder med meget store
pumpede bryster som der er flest af i den industri.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sott

Dato : 16-08-01 19:55

Hej Joakim :0)

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> Ahh, men Søs, den kan jo bruges som argument i begge retninger.

Det kan stort set alt.

> [...]
> elsker hende, og ikke omvendt. Hvis man obejktivt skulle vælge dem der så
> bedst ud, ville det jo nok blive anderledes. Hvorfor opfatter I "godt

To ting!
1) du skriver, at den fremmede pige bliver ophøjet.
Det er jo ikke i overensstemmelse med følgende, der
også er blevet skrevet i denne tid, og som mærkeligt
nok _ikke en eneste mand har modsagt_:

"Men vi snakker jo, helt klart, mest om de rigtig lækre piger.
Hvis to kammerater begge har fået kæreste på, og den ene pige
har en B-skål og den anden har en D-skål, hvem af pigerne
snakker de to mænd så mest om? Der er mere at prale af hvis
hun er stor foran, er åleslank, har platinblondt hår ned til
midt på lårene, eller hvad det nu er."

I sådan et eksempel er pigen med B-skål da ikke blevet
"ophøjet" til en skid. Og fyren sørger for at signalere til
kammeraterne (og også til sin kæreste) at han ikke er så
vild med hende, at han synes, hun er "værd at prale med".

2) Ville du bryde dig om, at din pige var sammen med dig,
fordi du var "god nok". Ordene "god nok" er oftest i relation
til f.eks. "den/det/hun er god nok, _men_"...
Underforstået, jeg ville hellere have haft en/noget andet.
Underforstået, jeg "nøjes", eller jeg tror ikke, jeg kan få
noget bedre, så jeg tager - hvad jeg kan få...

Og hvad er kriterierne i det ovenstående?
Åleslank med store bryster - kunstigt!
Platinblondt hår - kunstigt!
Altså jo mere kunstigt, jo mere er der at prale af.
Og så kan "I" ikke forstå, hvorfra de unge piger
får deres forskruede syn på egne kroppe...
Hvad med et realitetstjek.

Der er fandme langt fra "jeres" kønne ord, til de kriterier
"I" så ellers i så mange sammenhænge hylder og giver udtryk
for. Måske ikke "jer" alle - men mange, rigtigt mange af "jer".

Og du skriver selv:
"Godt nok betyder et eller andet sted mindre end det
ypperligste"
- altså mindre end det man opfatter som det bedste.

Står du måske nogensinde nede i en forretning og
"bevidst" tager varer, som du synes er "ringere" - nej, vel.
Du vælger de pæneste æbler, du kan finde - de sko du
synes er pænest i butikken, de bukser der sidder flottest
osv. osv.

Men når det kommer til piger, så er det helt ok, at hun
ikke er valgt fordi du synes, at hun er det bedste, den
dejligste, den smukkeste osv. Og det skal hun så sluge
råt for usødet, og se på dig ("ham") og smile og sige
"klart, det er så fedt, jeg vil elske dig til jeg dør
- fordi du lader dig nøjes med mig".

Nu er det altså snart min tur til at brække mig i lårtykke stråler.
Jeg er nok bare pms eller hidsig eller stivsindet eller krakilsk
eller ingen af delene, måske snarere meget opmærksom...
- men der er altså en slående mangel på overensstemmelse
mellem mange mænds udtalelser og så deres adfærd - synes
jeg *aaarrrgggghhhh*.

> Desuden, så synes jeg Thomas havde fat på en godt argument. Godt nok fldt
> det til jorden hos dig fordi du tænder på ukendte ansigts og kropsløse
mænd.

Det kunne ikke tænde mig, hverken IRL eller i f.eks. en
pornofilm. Men det er bare sådan det er, når jeg drømmer
og/eller fantaserer - lige med undtagelse af, når jeg fantasere
om den jeg elsker/er forelsket i - eller en bestemt, der tænder
mig for vildt, det sidste er bare ret sjældent.

> Mænd har
> bare så dårlig en fantasi, at vi er nødt til at fø sen stimuleret visuelt
> ved hjælp af porno.

Det var dog en ualmindelig dårlig undskyldning - i sådan tilfælde,
ville jeg da hellere udvikle min fantasi, end bedøve den med noget
som jeg så efterfølgende, forsøger at bortforklare min trang til at
se på, tænde på og eksponere for evt. partnere i mit liv.

Personligt er jeg da forlængst nået til et sted i mit liv, hvor jeg
kan være overordentlig kynisk overfor påstande fra en mand om,
at han altså er vild med store bryster og "buttede" piger med former,
hvis han så savler over åleslanke babes, og drejer hovedet efter
piger med små bryster - en sådan mand kan jeg da ikke tage seriøst.

Jeg siger ikke, at det ikke kan ske, at man kigger efter en/noget andet
end man ellers lige "plejer" at være vild med. Der hvor jeg synes, at
det går galt er når det bliver "normen" at glo efter én ting, og så påstå
at man "er til" noget ganske andet - måske skulle nogle mænd, overveje
de signaler de udsender, og hvor uærlig de kan ende med at fremstå.

Ligesom når man har 50 pornoblade og 8 pornofilm med slanke,
silikone-babes, og så påstår, at det slet ikke er det man vil ha´.
Jeg har f.eks. _ikke_ en 48 cm. lang dildo, eller pornofilm med
kutteklædte fyre, der voldboller en ungmø på stribe... jeg har
heller ikke en stak pornoblade/*.jpg billeder med mænd med
"ordentlige sjovere" og vaskebræt-maver. For det er nemlig
lige præcis ikke det jeg vil have i virkeligheden - så der er fin
overensstemmelse mellem det jeg rent faktisk _har_ (og som
altså repræsenterer en signalværdi i forhold til en evt. partner)
og så det jeg påstår, jeg gerne vil have.

> [...]
> kæreste, ligesom jeg kunne forestille mig at piger også godt kunne tænde

> "en ordentlig sjover" uden at det er hvad de vil have hver aften når de

Nu er "ordentlige sjovere" altså heller ikke eksponeret i samme
grad, som f.eks. det åleslanke look, og/eller silikonebrysterne. Og
når du går hen ad gaden, vil ikke en sjæl kunne bedømme, om
du nu har en "ordentlig sjover" - mens alle kan se, hvor store mine
bryster er og hvor slank/ikke slank jeg er. Så hvor din evt.
"store/ikke store" sjover er en "privatsag" - der er kvinders look
til offentlig beskuelse og bedømmelse.

> [...]
amerikanske?
> hvis vi nu ser bort fra "stjerner" som Barbie og Katja Kean?

De dage er ovre, som jeg ser det. De "nye" danske pornofilm kan
snildt måle sig i "kunstighed" med de amerikanske. Jeg har været
så heldig, at se et par pornofilm fra (tror jeg) 70'erne - og det var
en sand velsignelse. Jeg blev helt rørt og glad indeni, tænk - de var
ikke perfekt barberet, smurt ind i brun creme så ikke en bums kunne
ses - de var ikke fyldt med silikone i hverken bryster eller læber.
De havde sågar hår helt om til røven, de lidt "ældre" af dem...

Ulækkert? Naturligt? Virkelighedtro?
Jeg er flintrende ligeglad. Det var bare så inderligt befriende, for en
gangs skyld ikke at blive bombarderet med dette kunstige kvinde-
ideal. Jeg kunne se på det, og ikke så meget som tænke tanken, at
jeg havde "noget at leve op til", og at jeg altså ikke synes, at jeg
gør det.

Når jeg så tænker på de små pikke, jeg har set mange af i porno-
film, og de småfede mænd og deres bakkenbarter/ubarberede kinder
og deres behårede ben, røve osv - for slet ikke at snakke om, at på
mændene kan man godt se, at de har haft en bums eller 10 på røven/
lårene/ryggen whatever... så kan jeg altså godt forstå, at mænd ikke
oplever idealerne trykke helt så meget.

Alligevel æder nogle fyre rask væk steroider og jeg skal komme
efter dig - og de skeler ikke engang til, at det kan gøre dem impotente,
de er også fokuserede på udseendet - måske fordi de skal "leve op til"
den super-slanke-silikone-babe, de håber at score, og som de så kan
placere i kategorien "rigtig lækker" og til "at prale med".

Så kan de leve lykkeligt, med hans slatne pik og hendes lækkende
eller hærdede silikone, og kysse hinanden godnat på kinden, fordi
der for Guds skyld ikke skal lægges op til sex, som ingen af dem er
i stand til at dyrke lidenskabeligt længere.

Med oprørske og irritable hilsner
Søs, som ved Gud er noget så forbistret træt at det latterlige
kvindeideal, og den mildest talt fordummende effekt det har
på så sørgeligt mange unge som gamle piger/kvinder.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-08-01 15:15

> [...]
> snakker de to mænd så mest om? Der er mere at prale af hvis
> hun er stor foran, er åleslank, har platinblondt hår ned til

Muligvis ikke, men det er heller ikke mit argument. Jeg tror desuden at det
er rigtigt. Jeg siger ikke at nogle mænd ikke er dumme og opfører sig som
idioter. Men lad mig så sige det nu. Hvis en mand står og praler med sin
nyeste erobring som er åleslank med F´skåls bryster og platinblondt hår, så
tror jeg ikek at det er fordi han elsker hende.
Prøv at følge mig her, og det er rent hypotetisk: Hvis jeg har en kæreste
som startede i "god nok" kategorien, og som jeg nu elsker højt, så er hun
ophøjet til at være gude smuk i mine øjne. Dog er jeg muligvis godt klar
over at hun falder uden for ideal billedet af kvinder, og at omgangskredsen
derfor måske ikek synes det samme. Derfor vælger jeg ikke at prale med det.
Det gør jeg muligvis for at passe ind i gruppen selv. (jvf. anden tråd) Jeg
vil ikke være anderledes end alle de andre, og vil derfor ikek lade de andre
vide at mit ideal for kvinden er anderledes.

> [...]
> kammeraterne (og også til sin kæreste) at han ikke er så
> vild med hende, at han synes, hun er "værd at prale med".

Hmm, lad mig se og jeg har forstået det rigtigt: Når en fyr har scoret en
lækker sild, og bagefter praler med det er han et dumt svin der (kiss and
tell). Hvis en fyr scorer en pige som er knap så lækker en sild og ikke
praler med det er han en dumt svin, der ikke synes sin pige er pæn nok.

> [...]
> Underforstået, jeg "nøjes", eller jeg tror ikke, jeg kan få
> noget bedre, så jeg tager - hvad jeg kan få...

JA, jeg er lykkelig for at jeg er god nok for min kæreste. Jeg er udemærket
klar over at jeg ikke er verdens smukkeste mand, og formentlig at hun heller
ikke synes det. I hvert fald ikek hvis hun skulle se objektivt på det.
Jeg nægter at tro at min lettere overvægt og store næse og skæve tænder er
nogens ideal. Det kan jeg godt leve med, så længe at det er godt nok for min
kæreste. I kvinder kan åbenbart ikke. I har brug for at være verdens nummer
et med hensyn til intelligens, udseende, personlighed og hvad ved jeg. Jeg
synes I er totalt urealistiske i jeres forventninger om hvordan i skal
opfattes. Hvorfor er det ikke "godt nok" for jer at have en mand der elsker
en meget højt?

> [...]
> Altså jo mere kunstigt, jo mere er der at prale af.
> Og så kan "I" ikke forstå, hvorfra de unge piger
> får deres forskruede syn på egne kroppe...

Sådan er stereotyperne bare. Det er ikke mig der har opfundet Barbie dukken.
Jeg tror endda nok den blev opfundet af en kvinde. Jeg tror det ideal
billede af en kvinde deles af ret så mange kvinder også, så lad være med at
give mændende skylden. Og tag så dit eget realitetstjek med hensyn til hvad
jeg skrev ovenover.

> Og du skriver selv:
> "Godt nok betyder et eller andet sted mindre end det
> ypperligste"
> - altså mindre end det man opfatter som det bedste.

Ja, ikke alle kan være den flotteste.

> [...]
> Du vælger de pæneste æbler, du kan finde - de sko du
> synes er pænest i butikken, de bukser der sidder flottest

Næh, det gør jeg ikke. Jeg finder det bedste af det jeg har mulighed for at
få. Måske har jeg set lige netop de sko jeg helst vil have i et blad, men
dem har de ikek i denne butik. Måske er de udsolgt, måske er de ikke i min
størelse eller måske har jeg ikke råd til dem. Man kan ikek altid få det
bedste af det bedste, hvis man kigger kun på det ydre. Man er nødt til at
stilel flere krav op. For det første skal det muligt at finde skoene der
hvor jeg nu engang er. Dernæst skal de have den rigtige størelse, de skal
være behagelige og jeg skal have råd til dem. Når det så er opfyldt må jeg
så finde dem der er pænest. Og når jeg så har fundet dem, og har gået dem
til, så er det måske nok de bedste sko jeg nogensinde har haft, og jeg
elsker dem over alt på jorden. Det er ikke sikkert jeg vil prale med dem
over for min kammerater, fordi de synes sikkert ikke de er så lækre som jeg
gør, hvis de ikke lever op til det stereotype billede af idealskoen. Men
hvis vi snakekr om vores sko, så vil til enhver tid fortælle dem hvor glad
jeg er for mine sko, fordi det er de rigtige sko for mig.

> [...]
> råt for usødet, og se på dig ("ham") og smile og sige
> "klart, det er så fedt, jeg vil elske dig til jeg dør

Se ovenstående.

> [...]
> - men der er altså en slående mangel på overensstemmelse
> mellem mange mænds udtalelser og så deres adfærd - synes

Og så kan jeg brække mig efterfølgende pga. dine urealistiske forventninger
til den perfekte mand.
Når du engang finder din ideal mand, og du så ikke passer ind i hans
forventning om en den bedste og ikek vil have noget med dig at gøre, vil du
så opgive alle andre mænd i hele verden, eller vil du "nøjes" med den
næstbedste du kan finde, og som også vil have noget med dig at gøre?

> [...]
> om den jeg elsker/er forelsket i - eller en bestemt, der tænder
> mig for vildt, det sidste er bare ret sjældent.

OK, lad mig forstå det ret, du tænder ikek på nogen fantasier, som du ikek
kunne drømme om at leve ud IRL?
Hvis det er tilfældet, godt for dig, men jeg tror ikke at det er typisk for
alle andre.

> [...]
> som jeg så efterfølgende, forsøger at bortforklare min trang til at
> se på, tænde på og eksponere for evt. partnere i mit liv.

Men nu er du heller ikek en mand. Jeg tror virkeligt min "undskyldning" har
hold i virkeligheden. For et stykke tid siden som en del af forspil,
fortalte min kæreste sig om nogen af sine fantasier. Hun fortalte dem som
levende historier så virkeligt at jeg næsten troede det var sket i
virkeligheden. Da hun insiterede på at jeg gjorde det samme, var jeg
blank!!!!! Hvor mange gange har man ikke hørt klicheen om at mænd tænder på
billederne i pornoblade og kvinder på historierne i romanbladene som de så
selv fantaserer videre om? Den slags kommer ikke ud af den blå luft.

> [...]
> hvis han så savler over åleslanke babes, og drejer hovedet efter
> piger med små bryster - en sådan mand kan jeg da ikke tage seriøst.

Og det forstår jeg udemærket. Men det synes jeg heller ikke er det samme som
vi diskuterer.
Personligt, så tror jeg at jeg kunen tænde på det meste main stream porno.
Om det var hollywood med silikone babser eller amatør pigerne med a-skåle.
Kraftige piger eller tynde. Bare det at det er sexuelt kan tænde mig.

> [...]
> at man "er til" noget ganske andet - måske skulle nogle mænd, overveje
> de signaler de udsender, og hvor uærlig de kan ende med at fremstå.

Igen er jeg enig. Det tyder jo netop på at han er uærlig. Det betyder dog
ikke nødvendigvis at han ikek elsker dig, og derfro synes DU er smuk.

> [...]
> bryster er og hvor slank/ikke slank jeg er. Så hvor din evt.
> "store/ikke store" sjover er en "privatsag" - der er kvinders look

Men det er ikke vores skyld. Mandeidealer som vaskebræt kan heller ikke ses,
men det kan da godt ses hvis en mand er krafitg, hvilket eller har for
smalle skuldre.

> [...]
> ideal. Jeg kunne se på det, og ikke så meget som tænke tanken, at
> jeg havde "noget at leve op til", og at jeg altså ikke synes, at jeg

Nu har jeg ikke noget imod barbering diverse steder. Og jeg må nok indrømme
at jeg heller ikke tænder vildt på bumser på røven. Den slags virkelighed
betyder ikke noget IRL og man kan abstrahere fra det, men jeg behøver altså
ikke at se det på film. Jeg må jo så samtidig indrømem at jeg ikke har fulgt
godt nok med i den danske pornobranches udvikling Hvad siger det om mig?

> [...]
> mændene kan man godt se, at de har haft en bums eller 10 på røven/
> lårene/ryggen whatever... så kan jeg altså godt forstå, at mænd ikke

NU må jeg lige...... Jeg har set alt for mange meterlange pikke der sprøjter
litervis af sperm igen og igen. Det er sgu heller ikke godt for min
selvtillid og (forhåbentlig) gennemsnitlige penis. Jeg har aldrig heller i
en porno set en grim mand med et lille lem. De har for det meste en
ordentlig kølle (Ron Jeremy) Ligesom Grimem piger i porno normalt har
usædvanligt store bryster eller akn et eller andet særligt. Ligeledes,
hvornår har du sidst set en grim mand spille førsteelsker i hollywood? Måske
du snart skulel få lidt styr på dine egne mindreværdskomplekser.

> [...]
> der for Guds skyld ikke skal lægges op til sex, som ingen af dem er
> i stand til at dyrke lidenskabeligt længere.

Ja og den slags overfladiske mennesker kan vi jo så heldigvis bare fravælge
i vores liv. Der hvor jeg bliver skeptisk er at det nu om dage griber mere o
g mere om sig, og derfor skaber et mere og mere forskruet ideal billede, som
det ike ker muligt at leve op til uden at ty til den slags. Hvorfor er du
uenig med mig ? Det lader næsten til at vi har samme holdning til det
"unaturlige"?

> Med oprørske og irritable hilsner
> Søs, som ved Gud er noget så forbistret træt at det latterlige
> kvindeideal, og den mildest talt fordummende effekt det har
> på så sørgeligt mange unge som gamle piger/kvinder.

Jamen vi er jo så forbandet enige. Så hvorfor lader du det "gå ud over" mig?

Joakim
PS: undskyld at den røg til dig privat først...

Fra : Sott

Dato : 17-08-01 22:41

Hej Joakim :0)

> [...]
andre
> vide at mit ideal for kvinden er anderledes.

Ok, så selv dine venner må ikke vide, at dit ideal for kvinden
er anderledes end det "gængse" - hvordan kan du så hævde,
at pigerne/kvinderne skal vide og forstå, at det er sådan det
forholder sig?

Hvis ingen mænd vil stå ved, at de altså synes, at deres kæreste
med a-skålsbryster og kæmperøv er den lækreste og dejligste
kvinde de har mødt - hvordan skal noget så nogensinde ændres?

Skal alt da gøres af kvinder - kunne "I" ikke begynde at prale med
jeres naturligt dejlige kærester, og sige HØJT og til ALLE, at hun
ikke blot er *god nok* - men er den vidunderligst i netop "jeres"
øjne... så ville en pokkers masse venner og også kærester og kvinder
i øvrigt pludselig "høre" noget nyt og ganske andet - end det der
høres nu. Det ville nok kunne trække i en ganske anden retning, end
"idealet" gør nu.

> [...]
> tell). Hvis en fyr scorer en pige som er knap så lækker en sild og ikke
> praler med det er han en dumt svin, der ikke synes sin pige er pæn nok.

Der er himmelvid forskel på lige at have scoret, og så at vælge
ikke at ville tale i rosende vendinger om sin _kæreste_.
Altså i min bog.

> kæreste. I kvinder kan åbenbart ikke. I har brug for at være verdens
nummer
> et med hensyn til intelligens, udseende, personlighed og hvad ved jeg.

Se mit andet indlæg, andet steds.

> [...]
> synes I er totalt urealistiske i jeres forventninger om hvordan i skal
> opfattes. Hvorfor er det ikke "godt nok" for jer at have en mand der

Se mit andet indlæg.

> [...]
ikek
> kunne drømme om at leve ud IRL?
> Hvis det er tilfældet, godt for dig, men jeg tror ikke at det er typisk

Du misforstår eller også mister du orienteringen i tråden.
Jeg går lige et skridt tilbage og kopipaster...
Du skrev:
""fordi du tænder på ukendte ansigts og kropsløse
mænd.""

Hvortil jeg svarede:

Jeg tænder altså ikke på at dyrke sex med en mand med maske på
f.eks. og heller ikke på at han ingen krop har - det er bare sådan
ofte i mine fantasier, men mest i mine drømme - jeg aner ikke hvorfor.

> NU må jeg lige...... Jeg har set alt for mange meterlange pikke der

Jeg har svært ved at få øje på dem, og jeg har set en hel del
pornofilm. Vi har nok ikke set de samme.

>Måske
> du snart skulel få lidt styr på dine egne mindreværdskomplekser.

Pladder - jeg har absolut ikke mindre_værds_komplekser.
Jeg føler mig bestemt ikke mindre værd end nogen anden.
Tværtimod kæmper jeg indimellem med en arrogance, der
ville kunne slå Goliat i gulvet, hurtigere end David kunne mestre.

> Hvorfor er du
> uenig med mig ? Det lader næsten til at vi har samme holdning til det
> "unaturlige"?

Det har vi også.
Det jeg er uenig i, er det totale fravær af erkendelse af mandens
rolle i det her, og den alt overskyggende lyst/evne til at gøre det
til et problem piger har, som piger egenhændigt har skabt, og som
kun piger har indflydelse på....

> Jamen vi er jo så forbandet enige. Så hvorfor lader du det "gå ud over"
mig?

Fordi du ikke vil erkende (antager jeg lige) at problemet ikke kun
er i pigernes psyke/hoveder. Fordi du ikke tildeler manden noget
ansvar i dette. Og så fordi du IMO eksplicit er fortaler for over-
formynderi, og udviser en mangel på tillid til piger/kvinders evne
og vilje til at handle i overensstemmelse med deres ønsker, og på
en ansvarlig måde.

Du generaliserer og nedgør i din generalisering kvindekønnet IMO.

Derfor.

> Joakim
> PS: undskyld at den røg til dig privat først...

Det er helt ok.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-08-01 23:50

> Ok, så selv dine venner må ikke vide, at dit ideal for kvinden

Det kommer nok an på definitionen af venner. Jo mine nære venner må godt.

> [...]
> formynderi, og udviser en mangel på tillid til piger/kvinders evne
> og vilje til at handle i overensstemmelse med deres ønsker, og på

Lad mig sige med det samme at det vil jeg godt erkende. Jeg tror ikek jeg
har givet udtryk for noget andet. Hvis jeg har er det helt klart en fejl
..Jeg mener ikke at det alene er kvindernes skyld. Jeg tildeler aldeles ikek
manden noget overansvar. Jeg har i denne diskussion ikke udtalt mig på vegne
af mænd generelt, men udelukkende givet mine egne holdninger til kende.
Det er korrekt at jeg ikek stoler på kvender til at træffe den rigtige
beslutning i denne forbindelse. Det er udelukkende fordi at jeg synes
tendensen viser at for mange træffer en forkert beslutning. Det er
naturligvis kun en forkert i mine øjne. Siden at hverdagen er en anden, er
det jo nok fordi at jeg er i mindretal, men det betyder jo ikek at jeg ikke
må lobby videre med min holdning.

> Du generaliserer og nedgør i din generalisering kvindekønnet IMO.

Jeg synes ikke jeg har genraliseret mere omkring kvinder end I har gjort
omkring mænd. Man kan ikek føre denne her her diskussion uden at
genneralisere. Ellers skulel man jo tage alle mulige forbehold i hver anden
sætning. Hvis man ike kan se genraliseringen og abstrahere fra den, så er
det ikek mit problem. Som nævnt, i gør det selv.

> Det er helt ok.

JA det fandt jeg jo ud af

Jeg er lidt ked af at du slet ikke tog stilling til min indkøbs historie.
Jeg synes selv det var en ret god metafor.

Joakim

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 18-08-01 00:35

On Fri, 17 Aug 2001 22:50:09 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:
*plonk*

Fra : Tomas O.

Dato : 15-08-01 15:57

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 15-08-01 11:40

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message

For det første:

> [...]
> nærstuderet og hyldet på samme måde.........og kom ikke her og
> fortæl mig, at det er fordi de andre piger har en dejligere

Det synes jeg så afgjort vi må lade komme an på en prøve. Sådan et postulat
kan ikke stå ubevist hen.
Og så til resten:

> Det kan da vel næppe siges at være et decideret kvinde-problem
> det her med at ligge under for modetyranniet, som du kalder det.

Jg er enig i at det ikke kun er et kvinde-"problem". Men jeg tror fænonmenet
er langt mere udbredt blandt kvinder.
Som det også kom frem tidligere, så tror jeg måske din
omgangskreds/arbejdsomgivelser sniger sig lidt uden for gennemsnittet af
hvordan mænd er flest. Men jeg tror helt generelt at kvinder har større
behov for at "passe ind", ligesom det nogen gange ser ud til at der er flere
kvinder end mænd, der har behov for at skilel sig ud og få opmærksomhed. Nu
kunne man jo tro at de to udsagn er i modstrid med hinanden, og det er de
måske også,en den måde folk skiller sig ud, er ved at overdrive det samme
som andre gør for at passe ind.. Hmm, jeg har lidt svært ved at beskrive
hvad jeg mener. Jeg håber I kan fange ideen alligevel.

> Det tror jeg ikke det gør. Jeg tror
> det handler om at leve op til et mandeideal præcis lige så meget
> som det handler om at leve op til et kvindeideal når kvinderne
> træner på samme måde, får brystoperationer osv.

Og hvis kvinder kunne træne sig til store bryster, så jeg ikke noget problem
i det. Men sådan er det jo ikke, og derfor synes jeg endnu engang at
sammeligningen falder til jorden. Snakker vi derimod skønhedoperationer hos
mænd, sådom penisforlængelser (evt. unødvendige sådanne, hvis man kan tale
om en nødvendig penisforlængelse)
bryst og mavemuskel implantater osv. så ser jeg samenligningen, og tager
afstand fra det.

> [...]
> være påvirkede af mode, kropsidealer eller
> "gruppe-identifikation" i en eller anden form. Altså definerer

Jeg synes også det er "normalt" at leve prøve at leve op til
"skønhedsidealer" via naturlig vej. Det er måske ikke engang unormalt at
gøre det af unaturlige. Men jeg synes ikek det er "normalt" at få opereret
pæne store bryster til noget unaturligt og grimme balloner. Jeg kan se
problemer for folk med meget små bryster, og som evt. har lavt selvværd til
følge at få lavet den slags, men men men det er ikke normalt at
silikone/soya bryster skal opfattes som et modefænomen og et ideal. Hvordan
kan noget kunstigt være et skønhedsideal?

> [...]
> forholdet mellem størrelserne på alle delene, som får mig til at
> dømme bryster som for små/store, numser ligeså osv osv.

Det kender jeg fra min egen hverdag. Det med dellerne . Men det er jo her
problemet kommer.
Du synes (et eksempel) kun at dine bryster er for små pga. et kunstigt
opskruet billede af hvad der et gennemsnitligt stort bryst er. Medierne
eksponere af ene eller anden årsag de store/falsek bryster som var det
standarden og normalen, hermed bliver det målestokken for hvad der er
"normalt" og "idealet". Og det er jo ikke i forhold til The real world. Hvad
sker der så når det som nu eksponeres som værende normalt vitterligt er
blevet et gennemsnitligt bryst pga. operationer i lilel DK?, så eksponeres
endnu større og endnu mere overdimesionerede bryster. det er skruen uden
ende. Det slutter først når alel kvinder skal bruge en trillebør til at
transportere deres fortrin.

> Jeg mener bestemt ikke, at man bør gribe ind i den personlige
> frihed i forhold til deres krop mere end vi allerede gør

Folk kan gøre hvad de vil, men jeg synes det er i orden at gribe ind og sige
hvad man må gøre ved andres krop.
Jeg ser ikke noget problem i at forbyde "læger"* at foretage den slags
indgreb. Det er jo ikek hvad "folk selv gør ved deres krop" Det er hvad
andre gør ved andres krop, dog med samtykke. '
*)En læges opgave er at kurrere sygdomme ikke at ødelægge kroppe.

> [...]
> kan lide det, men skal derimod igennem flere psykologers ok. Det
> er vel også en indgriben i den personlige frihed til at råde over

Hvorfor ikek kurere sygdomen i stedet for at behandle symptomerne? Skal folk
have 100% frihed til at foretage sig hvad de vil med sig selv? Hvad sker der
med en person der hverken kan lide sine arme, ben, øjne og øre, når denne
har tid til at tænke sig om og finder ud af at dt bare var et "modefænomen"
? Kurer sygdommen i stedet for at behandle symptomerne siger jeg. Og det er
det samme som man burde gøre med brysterne. Få folk (både mænd g kvinder)
til at indse at bryster nu engang har den rigtige størrelse, istedet for at
sige "folk tror at bryster skal have den størelse, så laver vi dem den
størelse".

> Og det er så vidt jeg ved også stadig ulovligt at
> tage sit eget liv......hvilket for nogle måske blot opfattes som
> at skaffe sig af med kroppen).

Og det bliver det forhåbentlig ved med at være. Hvad er forøvrigt straffen
for den forseelese? Jeg synes dødstraffen er lidt for hård

> [...]
> ændret, og så samtidig poster links til steder med 100 vis af
> smukke unge kvinder med de helt rigtige former.

Ahhh, men det er jo netop det modsatte "vi" prøver at sige her. "Vi" prøver
at vise et skønheds ideal der ikke kræver plastik poser puttet ind i
kroppen. Nu siger jeg "vi" fordi det ikek var mig der postede linket, og jeg
synes desuden at der er flere af modellerne der der god kunen tåle at tage
et par kilo på. Jeg lavede med glæde en side med piger jeg syntes var
smukke. Der er bare to problemer: Jeg ved ikek det fjerneste om at lave
hjemmesider, og de billeder er hulens svære at finde.

> Noget siger mig,
> at de sider på nettet er flittigt besøgt, og jeg kan faktisk godt
> sætte mig ind i, hvordan kvinder kan få den idé, at de ikke duer
> med den krop de har.

Og sådan kan jeg da også godt selv have det, når man ser badetøjskataloget.
Men man behøver jo ikek alle at leve op til skønhedsidealerne. Så var der jo
ikek noget ideelt ved det længere. Så var det bare normalt. Vi må til at
acceptere at ikke alle kan være fotomodeller og pornostjerner (et stik til
silikonebryster) Og at der ikek er noget galt i at være NORMAL!

Igen, det vil jeg se et bevis på...

Joakim

Fra : Puk

Dato : 15-08-01 19:01

> Det synes jeg så afgjort vi må lade komme an på en prøve. Sådan
et postulat
> kan ikke stå ubevist hen.

Det går nok ikke, for jeg skal jo huske at tænke på min
fremtidige eventuelle kæreste og hans følelser om ikke alene mit
sexliv fra min fortid, men også hvor mange andre mænd end lige
han selv som har set mig nøgen. Han kunne jo gå hen og tænke
ting om mig så som at jeg var BILLIG !!!
Sorry men jeg kunne fandme ikke lade være.

> Jg er enig i at det ikke kun er et kvinde-"problem". Men jeg
tror fænonmenet
> er langt mere udbredt blandt kvinder.

Det tror jeg ikke, jeg tror bare at kvinder indrømmer det oftere
end mænd gør.

> Som det også kom frem tidligere, så tror jeg måske din
> omgangskreds/arbejdsomgivelser sniger sig lidt uden for
gennemsnittet af
> hvordan mænd er flest.

Hvad får dig til at tro det? Min omgangskreds består primært af
det andre nok ville kalde IT-nørder. Det stemmer lidt dårligt
overens med det billede folk har af IT-folk som mennesker med
bumser, cola, pizza og hornbriller.

> [...]
der er flere
> kvinder end mænd, der har behov for at skilel sig ud og få

Tror du det måske er fordi mænd stadig har så skide travlt med at
dømme dem for alt hvad de gør, siger og tænker? Ja igen kunne
jeg ikke lige lade være.

> [...]
beskrive
> hvad jeg mener. Jeg håber I kan fange ideen alligevel.

Jo det går fint. Kvinder vil gerne passe ind i idealerne og så
lige skille sig ud ved at være en tand bedre end idealet ikke
sandt? Men tænk det synes jeg altså, jeg kan genkende fra mænd.
Hvor tit har jeg ikke hørt mænd have den typiske "min er større
end din"-samtale om alt mellem himmel og jord? Rigtig, rigtig,
rigtig, rigtig mange gange kan jeg fortælle dig. Det ene øjeblik
er det harddrivet det drejer sig om, det næste er det biceps og i
næste øjeblik handler det om hvem som kan fyre flest
trebogstavsforkortelser af i en og samme sætning *G*.

> [...]
noget problem
> i det. Men sådan er det jo ikke, og derfor synes jeg endnu

Og der misser du så totalt pointen. Pointen er ikke hvordan man
forsøger at passe ind i idealet. Pointen er AT man forsøger at
passe ind i idealet. Nogle knokler som gale i motionscentret.
Andre knokler lidt mindre og tager lidt piller for at hjælpe sig
på vej. Nogle får spiseforstyrrelser og andre bestiller særlig
mad hos værterne hver gang de bliver inviteret ud og spise. Vi
har alle hver vores måde at gøre det på, pointen er at vi gør
det. Alle som en på den ene eller den anden måde, og på det ene
eller det andet område.

> [...]
få opereret
> pæne store bryster til noget unaturligt og grimme balloner.

Grimt er jo altså temmelig relativt og individuelt. Du kan ikke
lide det, men det er der massere af andre som kan.
Skal vi snakke natur, så kan vi jo snakke om make-up, solarier,
tøj af kunststoffer osv osv. Vi lever bare ikke i en naturlig
verden og vi kan ikke forvente at alle andre trækker de samme
grænser som vi selv gør.........hvad mere er, så kan vi heller
ikke forvente at vi kan få lov til at trække grænserne for andre.

> [...]
> silikone/soya bryster skal opfattes som et modefænomen og et
ideal. Hvordan
> kan noget kunstigt være et skønhedsideal?

Kan du lide kvinder i høje-hæle? Er det naturligt for kvinder at
gå på tæer?

> [...]
kunstigt
> opskruet billede af hvad der et gennemsnitligt stort bryst er.

Næh det mener jeg faktisk ikke, at jeg gør. Men det er en
ørkesløs diskussion for du kan ikke bevise det ene og jeg kan
ikke bevise det andet. Jeg kan blot konstatere at der er dage
hvor jeg gerne så at mine bryster fyldte mere i forhold til
resten af mig. Der er dage hvor jeg gerne så at de fyldte
mindre, så de ikke behøvede en BH for at blive inde i en soltop.
Der er dage hvor jeg gerne så at de sad lidt højere og der er
dage hvor jeg synes det er flot med det der naturlige fald som de
altså har.
Skulle jeg have bryster til at passe mine humør-svingninger og
præferencer, så skulle jeg nok have 8-9 par af dem vil jeg tro
*G*.

> [...]
skruen uden
> ende. Det slutter først når alel kvinder skal bruge en

Det tror jeg simpelthen ikke på. En ting er hvad der eksponeres
i medierne, en anden er hvad man vælger at gøre. Jeg kan sagtens
blive påvirket af diverse medier, og jeg kan sagtens have en
dårlig dag og tænke at jeg gerne ville se anderledes ud. Men jeg
tror simpelthen ikke på at de fleste kvinder vil gå ud og få
lavet en brystoperation på en sådan impuls. Der bliver tænkt
over det.
Selv tænker jeg da meget på det. Jeg forsøger at tabe mig,
hvilket lader til at gå sådan rimelig godt. Men jeg tænker da
på, hvad jeg eventuelt vil gøre, hvis mine bryster svinder
voldsomt ind samtidig med at jeg taber mig. Umiddelbart
forestiller jeg mig ikke, at jeg vil få dem lavet større, men da
de hænger og derfor ikke så godt kan tåle at blive meget små
(historien om de to sokker med en femmer i hver), så kan jeg
levenede forestille mig, at jeg ville få dem løftet. Den tid den
sorg.........men omtanke det får det, det kan du bande på. Og
jeg ville ikke føle den mindste smule dårlig samvittighed over
for nogen som helst andre. Hvad jeg gør med min krop, det er min
sag. Andre må forstå at tage de samme beslutninger, det kan
aldrig blive mit ansvar.

> [...]
er hvad
> andre gør ved andres krop, dog med samtykke. '
> *)En læges opgave er at kurrere sygdomme ikke at ødelægge

Der tager du fejl. En læges opgave er at varetage sin patients
velfærd !!
Tænk jeg synes det lugter langt væk af mænd der vil bestemme hvad
kvinder skal have lov til at gøre med deres krop. Det lugter af
mænd der underkender kvinders intellekt og evne til selv at tage
beslutninger, om hvad de vil og ikke vil. Det lugter af et harem
der pludselig ikke er så skide usynligt mere (*vinker lige til
Søs*).

> [...]
"modefænomen"
> ? Kurer sygdommen i stedet for at behandle symptomerne siger

Lidelsen hedder kropsdysmorfi og der er ingen kur !! Det handler
ikke om modefænomener eller noget som helst i den stil. Det
handler om mennesker, som helt tilbage fra deres tidlige barndom
(3-4-5 år) har haft følelsen af at et eller flere af deres lemmer
ikke hører til deres krop. Det er i bund og grund ikke så
fandens forskelligt fra mænd og kvinder der føler sig fanget i en
krop af det forkerte køn.
Disse mennesker lever i mange, mange år og går i terapi af alle
mulige forskellige slags, og til sidst så giver systemerne op
fordi der simpelthen ikke er noget at gøre og så bliver de
vurderet. Der er ikke noget impuls-agtigt over det overhovedet.
Og det tror jeg faktisk heller ikke der er for største-delen af
de kvinder, som vælger at få lavet større bryster, suget fedt
eller hvad det nu måtte være.

Går det dig iøvrigt lige så meget på at folk får suget fedtet ud
af maven eller lårene eller hvad det nu måtte være? Eller
handler det i bund og grund om, at bryster er ikke alene hellige,
men de er mandens helligdom, og han vil med djævlens vold og magt
have lov til at bestemme hvad den kvinde som render rundt med dem
dag ind og dag ud, må, kan og skal gøre med dem?

> [...]
istedet for at
> sige "folk tror at bryster skal have den størelse, så laver vi

Og røve har den størrelse de nu engang har, og overarme og
brystkasser og lår osv osv. Vi sætter jo nærmest en ære i at
selv at bestemme hvordan vi vil se ud i alle andre henseender.
Vi bryster os af det når vi opnår det kropsideal som vi gerne vil
have, men lige så snart det drejer sig om kvinders bryster, så
skal piben have en anden lyd. I guder.

> [...]
"Vi" prøver
> at vise et skønheds ideal der ikke kræver plastik poser puttet

Just præcis.........ingen af de piger som jeg har set på det
site, der blev postet et link til, har behov for nogen som helst
modifikationer. De lever nemlig allerede op til de
kvindeidealer, som vi hylder i vores samfund. Granted jeg har
ikke kigget på dem alle sammen, men jeg så faktisk ikke en eneste
som var tyk, havde strækmærker, rynker, pletter med manglende
pigmentering, store modermærker, ansigts-deformiteter, vorter,
lange hår på benene osv osv.

> [...]
(et stik til
> silikonebryster) Og at der ikek er noget galt i at være NORMAL!

Lige præcis. Man behøver ikke !!! Men det er et personligt
valg. Nogle bruger meget tid og energi på deres udseende, andre
bruger meget tid på deres karriere, andre bruger meget tid på
deres børn og andre igen bruger meget tid på deres porno-samling.
Sådan kunne vi fortsætte i det uendelig. Folk vægter selv, hvad
der for dem er vigtigt.
En artikel i BT fortæller at hver tredje pige overvejer en
brystoperation. For det første så kan jeg sagtens forstå at
mange har tænkt over det. De har simpelthen debatteret med sig
selv og taget stilling, da det begyndte at blive et hyppigt emne
i medierne. Hvor seriøst det har været nævner et blad som BT sgu
da ikke noget om, for det er der nemlig ikke salg i. Der er
heller ikke salg i at skrive den modsatte overskrift.........To
tredjedele af alle piger har aldrig overvejet at få ændret deres
bryster.
Næh nej vi skal forarges............og så tror vi jo selvfølgelig
på alt hvad BT skriver *G*.

> Igen, det vil jeg se et bevis på...

Det går som sagt ikke, det kunne jo være min næste kæreste var
som du selv eller Peter eller Flp og så ville jeg jo have
stemplet mig selv som billig før vi overhovedet mødte hinanden.
Det ville være direkte ubetænksomt og...........ja næsten ondt af
mig, at jeg ikke havde tænkt på, hvordan han måske ville have det
med det........også selvom vi måske først mødes om 5 år.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Tomas O.

Dato : 15-08-01 20:34

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:3Lye7.1219$lL.102544@news000.worldonline.dk...
> [...]
> han selv som har set mig nøgen. Han kunne jo gå hen og tænke
> ting om mig så som at jeg var BILLIG !!!
> Sorry men jeg kunne fandme ikke lade være.

Hehehe go girl!!

SNIP
Hilsen
Tomas O.

Fra : claus

Dato : 15-08-01 21:02

> [...]

> Skulle jeg have bryster til at passe mine humør-svingninger og
> præferencer, så skulle jeg nok have 8-9 par af dem vil jeg tro

OK. Din personlighed, selvopfattelse og identitet ligger altså for en
stor del i dine patter???? Det var ellers ikke lige det indtryk jeg har
fået af dig gennem alt det, du har skrevet i dine indlæg.
--
hilsen claus

PS. Ja jeg provokerer selvfølgelig

Fra : Puk

Dato : 16-08-01 07:18

> [...]
jeg har
> fået af dig gennem alt det, du har skrevet i dine indlæg.

Nope for jeg har ingen patter. Den slags sidder på køer og andre
former for kreatuer. Jeg er ikke et kreatur jeg er en kvinde.
Hvis det du mener er om en stor del af min identitet,
personlighed og selvopfattelse ligger i mine BRYSTER, så må
svaret blive et "bob bob".

Mine bryster er et af de fysiske træk der meget kategorisk
fortæller omverdenen og mig selv, at jeg er kvinde. En stor del
af min personlighed, selvopfattelse og identitet ligger i det at
være kvinde. Skulle jeg komme ud for den ulykkelige situation,
at jeg mistede mine bryster eksempel i forbindelse med
brystkræft, så er jeg sikker på, at det ville have en meget stor
betydning for mig. Det ville ikke knække mig, så meget *ved*
jeg, men det ville give anledning til en masse spekulationer om
mig selv som en sensuel, seksuel og dejlig kvinde på det ret
fysiske. Jeg ville ikke længere signalere den samme kvindelighed
til min omverden og det tror jeg ville påvirke mig, på samme måde
som det har påvirket min mors bedste veninde, der idag lever uden
bryster.

Der er sjældent en dag, hvor jeg ikke betragter mig selv og
dermed også mine bryster i spejlet. Ikke som et ritual hvor jeg
bevidst stiller mig hen foran spejlet for at glo på mig selv, men
som en del af at skifte tøj, komme i seng om aftenen osv. Der er
sjældent en dag, hvor jeg ikke holder mine bryster i hænderne,
aer dem eller smiler til dem. Jeg har afgjort en brystfetish og
der er sjældent dage, hvor jeg ikke kigger efter andre kvinders
bryster og som regel synes at de er død flotte.

Men alt dette fylder måske sammenlagt 3 minutter af hver dag,
hvis endda så meget. Resten af tiden er mine eller andres
bryster overhovedet ikke noget issue. Men det er måske netop
fordi jeg har dem og ved at de ikke render nogen vegne lige her
og nu.

Stor er et relativt begreb, derfor svaret "bob bob"

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : claus

Dato : 16-08-01 18:23

> [...]

> der er sjældent dage, hvor jeg ikke kigger efter andre kvinders
> bryster og som regel synes at de er død flotte.

Heldigvis er der en løsning på dit og alle andre kvinders
brystproblemer. Den helt nye Boobalizer teknologi giver dig et redskab
til at tage hånd om dine brysters størrelse. Takket være en ny og
revolutionerende mikrobølgefølsom silicone gel (fremstillet af naturlige
og uskadelige mineraler), kan du til enhver tid ændre størrelsen af dine
bryster nemt og smertefrit. Den mikrobølgefølsomme silicone gel bliver
pumpet ind i brystvævet og blander sig med dette uden at efterlade
synlige spor. Den medfølgende mikrobølgesender holdes mod brystet og
aktiveres indtil den ønskede størrelse er nået. Processen er fuldt
reversibel. Ved at sende mikrobølgerne i modfase skrumper silicone gelen
ind og brystet får sin oprindelig størrelse.
Til fest og lettere dating gives f. eks. 10-15 sekunders
mikrobølgepåvirkning for at gå en enkelt skålstørrelse op. Til
strandturen og bikinien anbefales 20-30 sekunder for at gå ca. 2
skålstørrelser op og få selvtilliden helt i top! Skal det være helt
vildt og løssluppent, kan man gå helt op til 60 sekunder og opnå
størrelser i F-klassen! Perfekt til en hed nat og en god gang græsk! Kun
fantasien sætter grænser. Brug den privat såvel som professionelt. Gør
dine bryster til dit største aktiv. Få en Boobalizer behandling så
hurtigt som muligt og bliv en vinder.
Boobalizer gør kvinder til vindere.
--
hilsen claus

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-08-01 12:39

> [...]
> han selv som har set mig nøgen. Han kunne jo gå hen og tænke
> ting om mig så som at jeg var BILLIG !!!
> Sorry men jeg kunne fandme ikke lade være.

Jeg forstår dig udemærket godt. Og det kan godt være du synes det er en
joke, men jeg synes faktisk at det er den hel rigtige indstilling til det.

> Hvad får dig til at tro det?

JEg synes bare ikké jeg kan genkende dine beskrivelser fra de omgangskredse
jeg har haft.

> Tror du det måske er fordi mænd stadig har så skide travlt med at
> dømme dem for alt hvad de gør, siger og tænker? Ja igen kunne
> jeg ikke lige lade være.

Muligvis, men hvis kvinder så var mere selvstændige og ikek tænkte så meget
over hvad andre synes, så er det jo ikke et problem, er det?

> [...]

> næste øjeblik handler det om hvem som kan fyre flest
> trebogstavsforkortelser af i en og samme sætning *G*.

Ahh, men det anser jeg ikke for noget som helst at sammenligne. Jeg synes
vitterligt at det er noget "helt andet" måske bortset fra det med biceps,
hvilket jeg ikke kan genkende selv. det er nok mest udbredt i fitness folk.
Alt det andet, mit er større end dit, er jo ike et spørgsmål om ideal (for
en krop/udseende). Jeg tror ikek engang det er at passe ind. Det er bare
drilleri/pral whatever.

> Og der misser du så totalt pointen. Pointen er ikke hvordan man
> forsøger at passe ind i idealet. Pointen er AT man forsøger at
> passe ind i idealet.

Ikke i mine øjne. MIN pionte er netop, hvordan man prøver at passe ind. Jeg
har ikek noget i mod at folk forsøger at passe ind. Det gør alle vel i en
eler anden udstrækning. Personligt er det ikek noget jeg går op i, men der
er da altid nogle småting man ikke kan lade være med. MIN pointe er netop at
jeg synes at ideal ikek er opnået hvis man tuer til silikone implantater.

> [...]
> har alle hver vores måde at gøre det på, pointen er at vi gør
> det. Alle som en på den ene eller den anden måde, og på det ene

Nej Pointen er netop HVORDAN. Folk kan knokle som de lyster i et
motionscenter, for den ene eller anden grund. Men begynder de tage
piller.... jah det er ligeså slemt som silikone IMØ. Det samme med
spiseforstyrelser. Desuden er min pointe også SLUTRESULTATET. Hvis billedet
af idealet bliver så forskruet, at nogel føler at de er nødt til at leve op
til noget som er uopnåeligt på en naturlig måde, så er det altså et
skråplan. Om det er superfaste F bryster, skind-og-ben udseende eller det
stikmodsatte.

> [...]
> grænser som vi selv gør.........hvad mere er, så kan vi heller
> ikke forvente at vi kan få lov til at trække grænserne for andre.

Så vi skal ikek have nogle grænser mener du? Alle skal have lov til at gøre
hvad det passer dem, så længe det kun går ud over dem selv? Og nej, jeg
bryder mig ikke om solarier heller. Jeg har ike noget imod tøj, make up (med
måde) og høje hæle.
> trillebør til at
>
> Det tror jeg simpelthen ikke på.
Naturligvis var det et eksempel på at overdrivelse fremmer forvirringen.

> Der tager du fejl. En læges opgave er at varetage sin patients
> velfærd !!

OK, det kan jeg acceptere. Så er det derefter kun et spøgsmpl om metoden.
Igen mener jeg man skal kurrere sygsdomemn, ikek behandle symptomerne.

> [...]
> mænd der underkender kvinders intellekt og evne til selv at tage
> beslutninger, om hvad de vil og ikke vil.

OK, det synes du så. Jeg er ikke enig. Jeg har måske stillet tingene lidt på
spidsen i min iver. Det vilel ikek være nødvendigt hvis jeg ikek synes
kvinders (i denne sammenhæng) evne til at bestemme selv, er ved at komme ud
på et sidespor. Og her er jeg så nødt til igen at forholde mig til mit eget
synspunkt (sygdom vs. symptom) At det måske var medie eksponeringen der er
sygdommen, og de flere brystoperationer der var symptomet. Men nogle gange
er man også nødt til at behndle symptomerne undervejs, for ikke at gøre
sygdommen værer.

> Lidelsen hedder kropsdysmorfi og der er ingen kur !!
Man har endnu ikke fundet en kur, vil jeg hellere sige.

> [...]
> Går det dig iøvrigt lige så meget på at folk får suget fedtet ud
> af maven eller lårene eller hvad det nu måtte være?

I princippet ja. Jeg anser det dog ikke for værende lige så stort et
problem. Måske har det noget med slut resultatet at gøre. Naturligt udseende
mod ikke naturligt, jeg ved det ikke helt.

> [...]
> have lov til at bestemme hvad den kvinde som render rundt med dem
> dag ind og dag ud, må, kan og skal gøre med dem?

Det er noget vrøvl. Men du skal også have lov at stilel tingene på spidsen

> [...]
> Vi bryster os af det når vi opnår det kropsideal som vi gerne vil
> have, men lige så snart det drejer sig om kvinders bryster, så

Som jeg sagde tidlige. Kunne man træne sine bryster større så jeg ikek det
fjerneste problem i det.

> [...]
> modifikationer. De lever nemlig allerede op til de
> kvindeidealer, som vi hylder i vores samfund.

Men de har ikke unaturlige bryster.

> [...]
> som var tyk, havde strækmærker, rynker, pletter med manglende
> pigmentering, store modermærker, ansigts-deformiteter, vorter,

Hvad er det med kvinder og mindreværdskomplekser? Må der bare ikek være
noget der hedder et ideal? Uden at det betyder at alt andet ikek er "godt
nok".

> Lige præcis. Man behøver ikke !!! Men det er et personligt valg.

Igen, er det et spørgsmål om hvor grænden går til metoden at leve op til
idealet. I hvert fald for mig.

> En artikel i BT fortæller at hver tredje pige overvejer en
> brystoperation. For det første så kan jeg sagtens forstå at
> mange har tænkt over det. De har simpelthen debatteret med sig
> selv og taget stilling, [...]

Hvad tror du det tal havde været for ti år siden? 20 år? Det er starten på
glidebanen.

> [...]
> mig, at jeg ikke havde tænkt på, hvordan han måske ville have det
> med det........også selvom vi måske først mødes om 5 år.

Så det du siger er at man ikke må have lov at vurdere sine parneres fortid?
Alt er tilladt, og fortiden er irelevant?
Du så ike et problem i at være kæreste med en tidligere pædofil,
voldtægtmand, eller sågar morder? Det er jo fortiden! Ens fortid siger jo
noget om ens person, sådan er det jo, men det hører til i den anden tråd.

> Hyg sig så vældigt
Et eller andet sted føler jeg ikke du mener det helt så venligt som jeg
altid har opfattet dt

Joakim

Fra : Deer Wolf

Dato : 16-08-01 13:56

> "Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg forstår dig udemærket godt. Og det kan godt være du synes det er en
> joke, men jeg synes faktisk at det er den hel rigtige indstilling til det.
Jeg er af den mening at jeg gør hvad jeg vil. Hvis en fremtidig kæreste ikke
kan lide min fortid, er han absolut ikke en type jeg kunne tænke mig at være
sammen med. Hans holdninger og livsførelse ville være alt for konservativt
til mig

> hvis kvinder så var mere selvstændige og ikek tænkte så meget
> over hvad andre synes, så er det jo ikke et problem, er det?
Vi kan jo ikke lade være med at synes at det er synd for jer at I har så
vildfarne opfattelser af jeres omverden

> [...]
> en krop/udseende). Jeg tror ikek engang det er at passe ind. Det er bare
at ville være en tand bedre end idealet og "min er større end din"
sætningen, kommer ud på det samme. Man vil være eller have noget de andre
atrår efter. Du blærer jo ikke med at du har en større røv end de andre. Du
blærer kun med de ting du ved de andre også ønsker

> [...]
> eler anden udstrækning. Personligt er det ikek noget jeg går op i, men der
> er da altid nogle småting man ikke kan lade være med.
jeg giver dig ret i at alle prøver at passe ind, og at det er naturligt.
Hvor meget man prøver at passe ind er deriomod et punkt man skal være på
vagt overfor. Vi bør derfor ikke være så foragede over at nogle bruger
silikone, men derimod at nogen har den paniske trang til at være identisk
med alle andre. De kunne jo ligeså godt bruge modetøj istedet. Det er vel
sygdommen vi er interesseret i at kurrere og ikke symptomerne

> MIN pointe er netop at
> jeg synes at ideal ikek er opnået hvis man tuer til silikone implantater.
Det er jo bare endnu et kunstigt middel til at ligne noget man ikke har fra
naturens hånd. Ligesom med tøj, sminke, kropsholdning og hvad ved jeg

> [...]
op
> til noget som er uopnåeligt på en naturlig måde, så er det altså et
Hvorfor synes du at nogle symptomer er værre end de andre? Og hvor sætter du
grænsen?

> Så vi skal ikek have nogle grænser mener du? Alle skal have lov til at
gøre
> hvad det passer dem, så længe det kun går ud over dem selv?
Ja. Vi forbyder jo heller ikke bjergbestigere, selvom de meget hurtigt kan
dø af det

>Det vilel ikek være nødvendigt hvis jeg ikek synes
> kvinders (i denne sammenhæng) evne til at bestemme selv, er ved at komme
ud
> på et sidespor.
Kvinders evne til at bestemme selv? Er vi da børn der skal opdrages af
manden?

> [...]
> er man også nødt til at behndle symptomerne undervejs, for ikke at gøre
Jeg synes ikke din defination er sygdommen er rigtig. Medieeksponeringen
ville ikke have en betydning hvis alle ikke var så paniske med fysisk at
ligne alle andre

> I princippet ja. Jeg anser det dog ikke for værende lige så stort et
> problem. Måske har det noget med slut resultatet at gøre. Naturligt
udseende
> mod ikke naturligt, jeg ved det ikke helt.
Og det er dig der definerer hvad der er naturligt?

> Som jeg sagde tidlige. Kunne man træne sine bryster større så jeg ikek det
> fjerneste problem i det.
Men det kan man jo ikke, og derfor må man gribe til andre midler.
Nu omtaler du træning som om det var noget helligt. Hvad så med
kostprogrammer, er det også ok? For i så fald vil jeg lige nævne at alle de
piller du er så meget imod findes i naturen, og bliver dermed naturlige

> Men de har ikke unaturlige bryster.
Fordi de i forvejen lever op til kravene

> Hvad er det med kvinder og mindreværdskomplekser? Må der bare ikek være
> noget der hedder et ideal? Uden at det betyder at alt andet ikek er "godt
> nok".
Selvfølgelig må der godt være idealer. Idealer er per defination noget man
stræber efter, så kom ikke og brok jer når vi gør det. Det er trods alt
vores kroppe

>Igen, er det et spørgsmål om hvor grænden går til metoden at leve op til
> idealet. I hvert fald for mig.
Hvor går så grænsen?

> Hvad tror du det tal havde været for ti år siden? 20 år? Det er starten på
> glidebanen.
Det er det da ikke. For 10-20 år siden var det ikke muligt for menigmanden
at komme i nærheden af den slags og derfor var der ikke nogen grund til at
tage stilling

> Så det du siger er at man ikke må have lov at vurdere sine parneres
fortid?
> Alt er tilladt, og fortiden er irelevant?
Selvfølgelig vurderer man partnerens fortid, og partnerens egen holdning til
sin fortid. Det fortæller jo om partnerens personlighed. Hvis man så ikke
kan acceptere partnerens personlighed er der jo ikke nogen grund til at være
sammen

Wolf

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-08-01 15:42

> [...]
være
> sammen med. Hans holdninger og livsførelse ville være alt for konservativt

Jeg er ikke uenig heri.

> Vi kan jo ikke lade være med at synes at det er synd for jer at I har så
> vildfarne opfattelser af jeres omverden

Jeg forstår ikek hvad du mener?

> [...]
Du
> blærer kun med de ting du ved de andre også ønsker

Det kunen jeg nu godt fine på. Nok mere med min mave som er mit "problem".
Men jeg anser normalt den slags, min er større end din, for venskabeligt
drilleri, og derfor humor. derfor kunen JEG godt finde på det.

> [...]
> med alle andre. De kunne jo ligeså godt bruge modetøj istedet. Det er vel
> sygdommen vi er interesseret i at kurrere og ikke symptomerne
OK, jeg er igen ikke uenig. Som jeg også har skrevet andet steds, så har jeg
heller ikek altid synes at kunstige bryster var slemt. Det er kommet efter
at det har taget/ er ved at tage overhånd.

> Det er jo bare endnu et kunstigt middel til at ligne noget man ikke har
fra
> naturens hånd. Ligesom med tøj, sminke, kropsholdning og hvad ved jeg

Hvad er der kunstigt i tøj og kropsholdning? Hvis vi ikek havde tøj, vilel
vi sgu fryse om vinteren, det kan jeg godt love dig for

> Hvorfor synes du at nogle symptomer er værre end de andre? Og hvor sætter
du
> grænsen?
Hvis du er syg, og et symptom er at du hoster let, og et andet er at du ikke
kan se, hvad synes du så selv? Er det lige slemt fordi begge dele betyder at
du er syg, eller er der noget der lyder værre end andet i dine øjne?

> gøre hvad det passer dem, så længe det kun går ud over dem selv?
> Ja. Vi forbyder jo heller ikke bjergbestigere, selvom de meget hurtigt kan
> dø af det

Elelr faldkærmsudspring. Dog er BaseJumping forbudt (nogel steder, jeg ved
ikke med DK)fordi det er for farligt...
Så dit svar er ikke et svar på mit spørgsmpl. Mener du vitterligt at folk
skal have lov til hvad de lyster, uden grænser, så længe det ikke går ud
over andre end dem selv. (Og deres pårørende)

> ud på et sidespor.
> Kvinders evne til at bestemme selv? Er vi da børn der skal opdrages af
> manden?

Ikke af manden, men af en fornuftig person. Det kan også være en kvinde.
Ordet kvinder er nok for generelt i ovenstående. Det her handler ikek om en
kamp mellem kønnene.

> Jeg synes ikke din defination er sygdommen er rigtig. Medieeksponeringen
> ville ikke have en betydning hvis alle ikke var så paniske med fysisk at
> ligne alle andre

Og jeg må endnu engang give dig ret. Du har så evigt ret i at jeg tog fejl.
Du har ret.
(Det mener jeg virkeligt)

> Og det er dig der definerer hvad der er naturligt?

Ja i min verden. Jeg vil have lov at bestemme hvad jeg synes er naturligt,
og jeg vil have lov at viderebringe min holdning. Jeg kan dog sagtens
acceptere at andre synes jeg tager fejl og har en anden. Nogle gange kan min
holdning også ændres osm følge af saglige argumenter eller bare fordi jeg
bliver ældre og klogere.

> Men det kan man jo ikke, og derfor må man gribe til andre midler.
Man må ikke, når betydningen af må i denne sammenhæng er skal. Man kan, men
man behøves ikke.

> [...]
de
> piller du er så meget imod findes i naturen, og bliver dermed naturlige

Jeg har ikke noget imod alle piller. Og just for the record. Jeg træner ikke
selv. Jeg har ikek noget imod kostprogrammer eller evt. kosttilskud, jeg har
noget imod steroider og lign. HVis det er det samme, så er jeg i tvivl.

> Fordi de i forvejen lever op til kravene
Ikke når kravene er store bryster. Hvis kravet er naturlige bryster, så ja.

> Selvfølgelig må der godt være idealer. Idealer er per defination noget man
> stræber efter, så kom ikke og brok jer når vi gør det. Det er trods alt
> vores kroppe

Ikke når i smide silikone i den. Ike at det bliver min eller nogen andens,
det er bare ekki 100% jeres egen længere IMHO.

> Hvor går så grænsen?

Øhh, har du ikke løst hele tråden? Jeg sætter i hvert fald en grænse ved
indoperering af fremmedlegemer.

> Det er det da ikke. For 10-20 år siden var det ikke muligt for menigmanden
> at komme i nærheden af den slags og derfor var der ikke nogen grund til at
> tage stilling

OK, ikke får tyve år siden, der var nok en overdrivelse. Men for ti år siden
var det i hvert fald muligt. Og da det kun er blevet mere og mere udbredt
fra da til nu, så er det en glidebane. Jeg ved ikke hvor den stopper, men
jeg er sikker på at det er før at alle kvinder har det, men ikke før at
mange er gået i selvsving. De personer findes endda allerede nu. (Lola
Ferrari, og Kicki er vist godt på vej)

> [...]
> sin fortid. Det fortæller jo om partnerens personlighed. Hvis man så ikke
> kan acceptere partnerens personlighed er der jo ikke nogen grund til at

Næh, og jeg har aldrig sagt noget andet.

Joakim

Fra : Puk

Dato : 19-08-01 12:46

> [...]
gange kan min
> holdning også ændres osm følge af saglige argumenter eller bare

Det er dig som definerer hvad der er naturligt i din verden, så
langt er jeg enig.
Alligevel ønsker du at sætte dig til dommer for, hvad der skal
være naturligt for os andre. Det gør du ved at være fortaler
for, at forbyde silikonebryst-operationer. Fordi *du* ikke synes
det er naturligt, så skal ingen have lov til at gøre det.
Meget sympatisk må jeg sige.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 20-08-01 17:34

> [...]
> for, at forbyde silikonebryst-operationer. Fordi *du* ikke synes
> det er naturligt, så skal ingen have lov til at gøre det.

Jeg kan se, at jeg så alligevel ikke er blevet helt plonket, så jeg håber
du har læst min undskyldning.
Nu er det ude af vejen, i hvert fald for dette svar.

Må jeg så heller ikke være fortaler for at man ike må tage f.eks. ecstasy
elelr andre stoffer.
Hvordan skal vore samfund nogensinde udvikle sig, hvis ikke der var nogen
der syntes et eller andet var forkert, og fik det til at ændre sig. Der var
engang der ikke var fartbegænsing på motorvejen. Så var der nogen der syntes
at det var ikek så smart og begyndte at påvirke andre til at der skulel
gøres noget ved det. Nu må ingen kører hurtigere end 110. Skulle jeg (ok jeg
kørte ikke bil dengang, og ved ikek engang hvornår det var, det er et
eksempel) dengang have stilel t mig på bagbene og sagt: "I skal sgu ikek
bestemem hvor hurtigt jeg må køre på motorvejen. Hvis Í ikek kan lide at jeg
kører 180, så må I bare kigge den anden vej."

Det er rigtigt at fordi *JEG* synes det ikker er iorden, er ikek det samme
som at ingen skal have lov. MEn hvis et flertal i vores samfund mener at det
skulel forbydes.... Det kaldes demokrati. Det her sakl ikek dreje sig om
politik, men jeg må altså have lov til at give udtryk for mine holdninger.

Joakim

Fra : Puk

Dato : 16-08-01 17:00

> [...]

det er en
> joke, men jeg synes faktisk at det er den hel rigtige

Ja du kan bande på, at jeg synes det er en joke. Der findes
uendeligt mange rigtig dejlige mænd i denne verde og jeg behøver
heldigvis ikke slå mig til tåls med en mand som ikke kan holde ud
at jeg har levet et liv før ham. *S*.

> JEg synes bare ikké jeg kan genkende dine beskrivelser fra de
omgangskredse
> jeg har haft.

Ok og dine omgangskredse er så mere repræsentative for mænd
generelt end mine er? *G*
Hvad faen for dig til at tænke det?

> Muligvis, men hvis kvinder så var mere selvstændige og ikek
tænkte så meget
> over hvad andre synes, så er det jo ikke et problem, er det?

BINGO !!! 100 % ENIG !! Hvis kvinder var mere selvstændige så
ville de heller ikke lade sig påvirke af diverse medier og hvad
andre kvinder gør med deres bryster. Hvis kvinder lod være med
at tænke så meget over hvad andre synes i forhold til hvor mange
partnere de har haft, så ville der heller ikke være noget problem
der, for så ville mænd som ikke kunne klare mosten bare blive
skoddet !!
Sorry at jeg sådan kom til at lokke dig i en fælde her, men det
var sgu næsten for nemt *G*.

> [...]
ideal (for
> en krop/udseende). Jeg tror ikek engang det er at passe ind.

Det er da ved gud lige så meget et spørgsmål om ideal som når det
kommer til kvinder og deres kroppe. Det er bare et andet ideal
end lige et kropsideal. Så er det idealer om at mænd skal være
successrige, tjene mange penge, være de bedste til at "slås"
hvilket i ældre tid rent faktisk betød at slås og idag blot
betyder at kæmpe sig frem på arbejdsmarkedet. Men det er i lige
så høj grad et spørgsmål om idealer, som det er det når kvinderne
har gang i kropshystriet.

> [...]
pointe er netop at
> jeg synes at ideal ikek er opnået hvis man tuer til silikone

Men det er heldigvis ligemeget, for jeg er selvstændig nok til at
være ligeglad med hvad du synes *G*.
Uha jeg kan altså ikke lade være.

> [...]
altså et
> skråplan. Om det er superfaste F bryster, skind-og-ben udseende

Jeg troede sgu lige vi var blevet enige om at kvinder bare skulle
være mere selvstændige. Det var i hvert fald sangen da jeg
påpegede mænds meninger og deres eventuelle påvirkning på
kvinderne. Tænk jeg synes altså du er all-over og lidt som
vinden blæser her *G*.

Jeg tænkte nok at du ikke ville bryde dig om pillerne. Men hvad
nu hvis det er potente vitamin-piller? Eller måske fiber-piller?
Anabolske steorider har jeg det ret dårligt med, da jeg
personligt har oplevet hvor aggresive og farlige for deres
omgivelser folk kan blive af dem. Men jeg har aldrig hørt om
nogen som slog andre ned fordi deres silikone-bryster har gjort
dem aggressive *G*.

> Så vi skal ikek have nogle grænser mener du? Alle skal have lov
til at gøre
> hvad det passer dem, så længe det kun går ud over dem selv?

Ja i bund og grund. Det er deres valg, deres ansvar og deres
konsekvenser. Det ringer helt fornuftigt i mine ører. Forudsat
naturligvis at vi taler voksne mennesker.

> Og nej, jeg
> bryder mig ikke om solarier heller. Jeg har ike noget imod tøj,
make up (med
> måde) og høje hæle.

Fordi tøj, make-up og høje hæle er mere naturlige end solarier?
Er solarier mere naturlige end silikonebryster? Eller handler
det her bare om, at der er en kniv involveret?

> [...]
om metoden.
> Igen mener jeg man skal kurrere sygsdomemn, ikek behandle

Og hvis vi ikke kender en kur så skal vi bare undlade at behandle
symptomerne?
I så fald: "Bo du kan godt droppe alle pillerne, vi har besluttet
os for ikke at behandle symptomer", "Og alle i andre, så er det
ud med alle de smertestillende piller i har liggende rundt
omkring, vi venter på en kur mod den tilfældige hovedpine, eller
menses-smerter (hvad kunne sådan en kur i grunden være? *G*)".

> [...]
ikek synes
> kvinders (i denne sammenhæng) evne til at bestemme selv, er ved

Den lader vi lige stå helt for sig selv, for den understreger
egentlig blot min pointe omkring hvad nogle mænd kan tolerere at
en kvinde bestemmer selv *G*.
Var du iøvrigt ikke lige igang med øverst oppe at snakke om at
kvinder bare skal være mere selvstændige? Har det ikke noget at
gøre med at bestemme selv?
Puha du bliver sgu nok muggen, men det er næsten for let ik'? *G*

> [...]
nogle gange
> er man også nødt til at behndle symptomerne undervejs, for ikke

Men hvis kvinderne er selvstændige og ikke bekymrer sig så meget
om andre, så er der vel ikke nogen sygdom vel? Og nu skal vi
altså igang med at behandle symptomerne, mens det før var en
dårlig ting. Javel ja, den tygger jeg så lige lidt på *G*.

> Man har endnu ikke fundet en kur, vil jeg hellere sige.

Kropsdysmorpi er en psykisk lidelse, og de mennesker som har den,
har måske ikke tid til at vente i 20-30 år før en kur findes.
Eller længere endnu, hvilket da ikke er helt ualmindeligt for en
kur og så især til en psykisk sygdom. Men skide være med det
ikke? Jeg mener, at de lever og dør ulykkeligt fordi du har et
princip, det er da i grunden ret ligegyldigt, så længe vi bare
holder os til princippet ik'? *G*

> [...]
> problem. Måske har det noget med slut resultatet at gøre.
Naturligt udseende
> mod ikke naturligt, jeg ved det ikke helt.

Aha, se det er jo interessant. Vil det sige, at når man om
.........hmmm.......skal vi gætte på 10-20 år er i stand til at
lave brystimplantater der ser fuldstændig naturlige ud og
reagerer naturligt, så vil du skifte holdning og ikke længere
mene at det er unaturligt? Altså det hele afhænger af, om du kan
se det eller ej. Hvis ikke du umiddelbart kan opfatte det med
dine sanser, så er det såmænd naturligt nok? *G*

For i så fald handler det jo ikke om at vi skal begrænse os, næh
vi skal derimod øve os så vi bliver bedre til det.

> Men de har ikke unaturlige bryster.

Hvor ved du det fra? Du tror du kan se det, men kan du nu også
det? Eller ligger der rent faktisk en bio på hver af dem således
at man kan være forvisset om at de er ægte (så langt kom jeg
nemlig ikke)?

> [...]
ikek være
> noget der hedder et ideal? Uden at det betyder at alt andet

Hvor faen fik du det fra? Jeg fik at vide, at hvis jeg ikke
kunne se en forskel på disse kvinder og dem på alle mulige andre
sites, så havde jeg et problem. Jeg påpeger så blot at jeg ser
langt flere ligheder end forskelligheder, dog med den ting i
mente, at jeg ikke kigger på sådan nogle sites ret ofte. Jeg
foretrækker interaktivitet frem for at glo på billeder *G*.

> Hvad tror du det tal havde været for ti år siden? 20 år? Det er
starten på
> glidebanen.

For 20 år siden var det ikke tilgængeligt for menigmand så derfor
tog ingen stilling til det. Jeg har heller ikke overvejet om jeg
skal på ferie på månen, for den slags er ganske enkelt ikke
muligt for menigmand nu og her. Min oldemor overvejede aldrig om
hun skulle flyve til Australien og syntes ærlig talt at det var
meningsløst at tage så langt væk, det var rent spild af resourcer
mente hun, da min far begyndte at snakke om det. Forskellen på
de to var egentlig blot, hvad de var vant til at betragte som
muligt.

> Så det du siger er at man ikke må have lov at vurdere sine
parneres fortid?

Næh det har jeg da ikke sagt. Hvor fik du det fra? Jeg sagde
bare at jeg jo kunne risikere at rende ind i en som ville vurdere
min fortid med de briller på, at jeg helst skulle have været
rimelig asexuel og leve i noget der lignede cølibat (hvis jeg
ikke lige havde en kæreste) og så ville jeg jo have skudt mig
selv i foden. Men nu er det så heldigt at jeg aldrig ville
vurdere sådan en mand som en mulig partner da jeg ville anse ham
for alt for konservativ, kedelig og hæmmet.

> Alt er tilladt, og fortiden er irelevant?

Det sagde jeg da heller ikke, gjorde jeg? Men lige præcis hvem
og hvor ofte jeg har dyrket sex før jeg har mødt min partner, kan
jeg ikke se noget relevant i for ham eller for mig selv for den
sags skyld. Og tro mig, jeg har virkelig prøvet. Det kom jo
netop op i forbindelse med tråden om erfaring og jeg prøvede
virkelig at argumentere for det synspunkt som du og nogle andre
mænd har, simpelthen for at udfordre min egen holdning. Men det
holder bare ikke for mig i det lange løb, og slet ikke når vi så
begynder at høre udtryk som "billig luder". Det kan kun være
fordi mænd er gratis at de kan finde på at kalde andre billige
*G*.

> [...]
fortid siger jo
> noget om ens person, sådan er det jo, men det hører til i den

Så så fald nu ned inden du får et hjerteslag og din fantasi
render helt af med dig *G*

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-08-01 17:07

> [...]
> uendeligt mange rigtig dejlige mænd i denne verde og jeg behøver
> heldigvis ikke slå mig til tåls med en mand som ikke kan holde ud

Så igen må jeg gøre dig opmærksom på din egen dobbeltmoral. Du må åbenbart
godt synes der er rigtigt mange lækre dejlige perfekte mænd, men de skal
altså alle synes at DU er den eneste dejlige pige på hele jorden.

> Ok og dine omgangskredse er så mere repræsentative for mænd
> generelt end mine er? *G*
> Hvad faen for dig til at tænke det?

At jeg er en mand Og har kommet i mange forskellige. Jeg siger ikke at
jeg har ret, jeg siger bare at jeg tror det er sådan.

> [...]
> skoddet !!
> Sorry at jeg sådan kom til at lokke dig i en fælde her, men det

Øh, jeg føler ikek jeg er gået i nogen fælde. Jeg er fuldtændig enig i hvad
du skriver.

> [...]
> betyder at kæmpe sig frem på arbejdsmarkedet. Men det er i lige
> så høj grad et spørgsmål om idealer, som det er det når kvinderne

OK, men jeg synes det er to forskellige og ikek helt sammenlignelige
idealer.

> Men det er heldigvis ligemeget, for jeg er selvstændig nok til at
> være ligeglad med hvad du synes *G*.
> Uha jeg kan altså ikke lade være.

Og det er du helt berrettiget til. Hvis du så ville lade mig have min egen
holdnig også. Den hvor jeg synes du er latterlig når du render rundt med 5
kilo bryster der ligerner noget der er ved at springe. Men det vil du så
være ligeglad med, fordi du bekymrer dig ikek om hvad jeg synes. Ligesom du
hopper i kanen med alle mænd der krydser din vej på arbejde, og jeg derfor
også har valgt at du ikke er en person jeg behøver at have i min
bekendstakbskreds, og derfor ikke gider dele min holdning med.

> [...]
> omgivelser folk kan blive af dem. Men jeg har aldrig hørt om
> nogen som slog andre ned fordi deres silikone-bryster har gjort

Din grænse går ved anaboler, min ved silikone. Forskellen er vel ikke ret
stor.Dit argument er at det skader andre fysisk, mit at det gør det psykisk.
Forskellen er ikek ret stor.

> Ja i bund og grund. Det er deres valg, deres ansvar og deres
> konsekvenser. Det ringer helt fornuftigt i mine ører. Forudsat
> naturligvis at vi taler voksne mennesker.

Så skal vi definere hvonår man er voksen. Det er desuden aldrig kun ens egne
konsekvenser. Det kan have stor indvirkning på andre hvis man vælger at tage
live at sig selv. Ligesom det kan gøre ondt på ens pårørende hvis man vælger
at få indoperete basketbolde og deltage i pornofilm med dyr og børn.

> Fordi tøj, make-up og høje hæle er mere naturlige end solarier?
> Er solarier mere naturlige end silikonebryster? Eller handler
> det her bare om, at der er en kniv involveret?

Din påstand er nu at solarier ikke er sundhedsskadelige? Men der hvor jeg
synes der er en forskel er at man kan blive solbrændt af naturlig vej. Man
kan blive tynd af naturlig vej. Men man kan sgu ikek få silikone bryster af
naturligvej. Man kan godt får større bryster ved at spise meget, det har jeg
ingen ting i mod.

> [...]
> omkring, vi venter på en kur mod den tilfældige hovedpine, eller
> menses-smerter (hvad kunne sådan en kur i grunden være? *G*)".

Ja du hvis du vælger den vej, så er det lidt svært at diskuterre.

> Den lader vi lige stå helt for sig selv, for den understreger
> egentlig blot min pointe omkring hvad nogle mænd kan tolerere at
> en kvinde bestemmer selv *G*.

Det har ike noget med mænd at gøre. Tror du ikke der er kvinder der er
modstandere af silikone patter?

> [...]
> gøre med at bestemme selv?
> Puha du bliver sgu nok muggen, men det er næsten for let ik'? *G*

Jo, jeg kan godt se paradokset. Men hvsi kvinder var selvstændige nok, var
der ikke så stort et problem til at begynde med. Det tror jeg må blive mit
svar til min selvmodsigelse.

> [...]
> altså igang med at behandle symptomerne, mens det før var en
> dårlig ting. Javel ja, den tygger jeg så lige lidt på *G*.

Netop. Jeg tror ikke at det var så stort et "problem" hvis kvinder var
mindre bekymrede om hvad andre synes.
Det er min teori. Hvis du hellere blot vil lade mig modsige mig selv end
sige noget andet, så trækker jeg mig.

> Kropsdysmorpi er en psykisk lidelse, [...]
>Jeg mener, at de lever og dør ulykkeligt fordi du har et
> princip, det er da i grunden ret ligegyldigt, så længe vi bare
> holder os til princippet ik'? *G*

Jeg gider ikke diskutere Kropsdysmorpi. Jeg kender intet til det. Men hvis
det er den måde du vil diskutere på, så gider jeg ikke.

> [...]
> se det eller ej. Hvis ikke du umiddelbart kan opfatte det med
> dine sanser, så er det såmænd naturligt nok? *G*

Hvis jeg ikke kan se forskel, så må jeg bruge den der: "hvad jeg ikek ved
har eg ikek ondt af"
Det kan godt være at jeg har skiftet holdning om 10-20 år. Men de komme
raldrig til at kunen lave bryster som Kicki har fået til at se naturlige ud,
med mindre de også gør hende meget større rent kropsmæssigt.

> [...]
> det? Eller ligger der rent faktisk en bio på hver af dem således
> at man kan være forvisset om at de er ægte (så langt kom jeg

Pointen er at deres bryster om ikke andet ser så naturlige ud og i størelse
at de ikek er med til at forvride billedet på hvordan bryster bør værre. Der
er desuden nogen jeg mener har så små bryster, at hvis der var tale om en
operation, ville jeg synes det var i orden at de fik hullerne i brystkassen
fyldt ud.

> [...]
> vurdere sådan en mand som en mulig partner da jeg ville anse ham
> for alt for konservativ, kedelig og hæmmet.

Jamen så er der jo ike et problem.

> [...]
> begynder at høre udtryk som "billig luder". Det kan kun være
> fordi mænd er gratis at de kan finde på at kalde andre billige

Min pointe er at jeg må have lov at stille de krav til en kæreste som jeg
vil. Det er også min ret.
Hvis jeg ikek kan respektere en pige der har været i seng med flere folk end
jeg kender, så har jeg ret til det, og det rager ikke dig heller. Hvis du
mener det er et urimeligt krav at stille, så er vi ikek kompatible, og så er
den ikke længere.

> Så så fald nu ned inden du får et hjerteslag og din fantasi
> render helt af med dig *G*

Overdribvelse fremmer forståelsen. Nogen gange. Andre gange forvrænger det
bare argumentet.
Bedøm selv i denne situation
Joakim

Fra : Sott

Dato : 17-08-01 22:41

Hej Joakim :0)

> Din grænse går ved anaboler, min ved silikone. Forskellen er vel ikke ret
> stor.Dit argument er at det skader andre fysisk, mit at det gør det
psykisk.
> Forskellen er ikek ret stor.

Der er i mine øjne enorm forskel på, om en kvinde går forbi
med silikonebryster, og så om en mand går amok på et
diskotek, fordi han er pumpet fuld af steroider - og derfor
uden årsag, eller forvarsel banker en eller anden sønder og
sammen... og ja, det ses ske, jeg har såmænd været vidne til
det.

> Det har ike noget med mænd at gøre. Tror du ikke der er kvinder der er
> modstandere af silikone patter?

Jeg er imod at mange gør det hovedløst, og uden overvejelser.
Men jeg kan nu godt forstå, at _nogle_ får dem gjort større.

> [...]
> er desuden nogen jeg mener har så små bryster, at hvis der var tale om en
> operation, ville jeg synes det var i orden at de fik hullerne i

Her er vi enige

Hvad så med korrektioner?
Jeg vil f.eks. gerne have fjernet den overskydende hud på
bryster og især mave, når jeg engang har tabt mig. Der er mange
årsager. Et er for at undgå gener såsom svamp, noget andet er
at jeg ærlig talt er rigtig ked af, at mine graviditeter har haft så
voldsom en konsekvens for mig krop - den er slet ikke den
krop, som jeg havde inden...

Jeg husker, at jeg oplevede forskellen så stor, at efter den
første fødsel, kunne jeg næsten ikke forholde mig til min krop,
alle de strækmærker (de er slemme i min familie, derfor kan
huden ikke trække sig sammen - og jeg har dem fra under
brysterne til ned midt på låret - alle vegne *suk*).

Nå, hvad så med det?
Ville det være i orden - efter et stort vægttab og tre fødsler,
at få fjernet overskydende hud?
Og hvis jeg ikke taber mig på brysterne, som er en H-skål,
og sikkert vejer omkring 1 kg. hver - er det så i orden, hvis
jeg får dem gjort mindre også?

Hvad mener I om det?

Principielt er jeg faktisk imod at blive opereret, når jeg ikke
er fysisk "syg" - og jeg kan da også sagtens "leve med" min
krop som den er... alligevel er jeg gennem det sidste års
tid blevet mere og mere bevidst om, at jeg nok godt kunne
tænke mig, at føle mig lidt mere - som jeg gjorde inden jeg
fik børn.

En medvirkende årsag til mit sindslagsskifte kunne snildt være,
at min kropslige selvtillid blev banket noget så eftertrykkeligt
i gulvet her gennem vinteren, af mit dårlige valg af en "midlertidig"
partner - som altså gjorde sit til, at jeg endte med at føle mig helt
igennem utiltrækkende, grim og usexet... og nu har jeg det så bare
stadig ikke ret godt med min krop, jeg er lidt ked af den - og ville
gerne være lidt tættere på at se ud, som jeg føler mig. Nemlig
sexet og tiltrækkende

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-08-01 23:56

> [...]
> uden årsag, eller forvarsel banker en eller anden sønder og
> sammen... og ja, det ses ske, jeg har såmænd været vidne til

Jeg synes også der er forskel.

> Hvad så med korrektioner?
> Jeg vil f.eks. gerne have fjernet den overskydende hud på
> bryster [...] Hvad mener I om det?

Jeg synes en det meste af det du nævner er i orden. Jeg er ikke modstander
af alle operationer.

> [...]
> tid blevet mere og mere bevidst om, at jeg nok godt kunne
> tænke mig, at føle mig lidt mere - som jeg gjorde inden jeg

Jeg kan godt følge dig, og jeg synes ikke det er det samme som at få smidt
silikone i pænt store c-bryster. Hvilket var det som startede denne tråd.

Joakim

Fra : Puk

Dato : 19-08-01 18:53

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

Sorry jeg citerede dig forkert tidligere Joakim. Her er den så:

> Ligesom du
> hopper i kanen med alle mænd der krydser din vej på arbejde,
[....]

Den slags kræver fandme mere end et lamt undskyld, især i
betragtning af at du er et myrekussehårs bredde fra at give Peter
ret i at kalde det "billig luder".

Og så glemte jeg noget før:
*PLONK*

Puk

Fra : Sott

Dato : 16-08-01 20:05

Hej Puk :0)

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det lugter af et harem
> der pludselig ikke er så skide usynligt mere (*vinker lige til
> Søs*).

Jeg er enig - det "usynlige" harem, er slet ikke så
"usynligt" endda.

/den fedeste ironi on
Yippie - jeg er *god nok* - jeg kan gå fint sammen
med de lune retter til en festlig lejlighed. Jeg er godt
nok ikke et gourmet-måltid... men jeg kan glæde mig
over det, hvis jeg skulle være så utroligt heldig og
velsignet - at en fyr vil være kærester med mig, fordi
jeg er *god nok*... også selvom jeg ikke er blandt de
"rigtig lækre", og derfor ikke kan prales med. Hvis jeg
skulle være et gourmet-måltid, skulle jeg tilsyneladende
have store bryster, være åleslank og have affarvet hår...

Yippie, hvordan kan jeg dog få den tanke, at jeg burde
få foretaget en kropsmodificering eller 10, for at være
lækker i min evt. kommende kærestes øjne.
/den fedeste ironi off

Ja, ja - den er helt klart gal med de unge pigers opfattelse
af, hvad det er fyrene vil ha' - for det er jo SLET ikke det,
som fyrene braldrer op med i tide og utide, glor efter, spiller
pik efter og savler over - næ, nej.

*christ - himmelvendte øjne og himmelråbende foragt*
Søs

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-08-01 12:26

Puk wrote:

> [...]
> ændret, og så samtidig poster links til steder med 100 vis af
> smukke unge kvinder med de helt rigtige former. Noget siger mig,

Pigerne på www.domai.com adskiller sig i høj grad fra den slags
sild medierne plejer at eksponere. Hvis du ikke kan få øje på
forskellen, så har du et problem.

--
Peter Knutsen

Fra : Puk

Dato : 15-08-01 19:04

> Pigerne på www.domai.com adskiller sig i høj grad fra den slags
> sild medierne plejer at eksponere. Hvis du ikke kan få øje på
> forskellen, så har du et problem.

Så fortæl mig om mit problem Peter !!! Fortæl mig hvor de store
forskelle er på disse piger og piger på andre pornosites, for jeg
kan ikke se den. Indrømmet jeg kommer ikke på ret mange
pornosites, de er drøn kedelige og appellerer efter min mening
mest af alt til mænd, fordi der er tale om kvinder som ikke
stiller nogen krav til dem.

Men de kvinder jeg har set på det link du har givet, har alle
været unge, slanke, minus strækmærker, minus rynker osv osv. Det
kan godt være at ingen af dem har silikone bryster, men det er da
vist også den eneste virkelige forskel der er.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-08-01 12:43

> [...]
> kan godt være at ingen af dem har silikone bryster, men det er da
> vist også den eneste virkelige forskel der er.

Og det mener du ikke er særligt relevant i denne diskussion elelr hvad? Så
hvidt jeg var orienteret er det ligepræcis DET det handler om. Jeg ved godt
at du vil have det drejet ind til et spørgsmål om at leve op til idealer,
men det var ikek udgangspunktet.

Joakim

Fra : Deer Wolf

Dato : 16-08-01 13:58

> [...]
godt
> at du vil have det drejet ind til et spørgsmål om at leve op til idealer,
Man kan ikke snakke om holdning til silikonebryster uden at snakke om
årsagen til dem

Deer

Fra : Puk

Dato : 16-08-01 16:24

> [...]

Jeg ved godt
> at du vil have det drejet ind til et spørgsmål om at leve op

Gu var det da det. Udgangspunktet var (og det du selv til
stadighed gentager) at de kvinder som fik opereret deres bryster
større sattet et urealistisk højt ideal for andre kvinder at leve
op til. Hvis du ikke husker det, så kan du jo læse Peters
indledende indlæg igen *G*.
Og iøvrigt så læg lige mærke til, at jeg skrev "det kan godt
være" (..at ingen af de kvinder har siliconebryster). Men er det
reelt noget vi ved? Næh vel.
Du vil måske påstå at du kan se det. Det er der rigtig mange
mænd som gør. Men sjovt nok havde vi for ikke så lang tid siden
et link i gruppen til en side, hvor man kunne kigge på x-antal
billeder af bryster og gætte på om de var ægte eller ej, og så
vidt jeg husker var der ikke en eneste som gættede alle rigtigt.
Nogle var tæt på, men ingen gættede alle rigtigt.

Hvilket så får mig til at tænke på, om du også ville være så
meget imod det, hvis du reelt ikke vidste det *G*. Hvad ville
der ske for dig, hvis du sad og tændte for vildt på en eller
anden pige og hendes dejlige bryster og du så senere fik at vide,
at de ikke var ægte? Ville du græmme dig, fordi du ikke selv
havde været i stand til at bedømme om de var naturlige?

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 20-08-01 17:40

> [...]
> at de ikke var ægte? Ville du græmme dig, fordi du ikke selv
> havde været i stand til at bedømme om de var naturlige?

Det ved jeg ikek om jeg ville. Lad mig dog igen pointere at mit problem
hovedsagligt er med "Kickibrydterne" og i meget mindre grad de mere
"naturlige" forstørringer. For diskussionens skyld har jeg så udvidet det
lidt, i forbindelse med at jeg frygter at det er ved at udvikle sig til at
alle piger skal have det gjort. HVis du ikek ser noget problem i det, så
fred være med det, jeg forbeholder mig ret til at være uening og prøve at
gøre noget ved det før det er for sent. Det er jo det største problem ved de
problemer der er i samfundet. Der bliver aldrig gjort noget ved noget i
tide, først når det er for sent for folk øjnene op for sagen.

Joakim