Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mille tager solbad - billede til kritik
Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 07:54

Mille tager solbad ombord på vores sejlbåd.
http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php

Kritik modtages gerne.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-01 10:14

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote in message
> Mille tager solbad ombord på vores sejlbåd.
> http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php
>
> Kritik modtages gerne.

Hej hej,, Det ser lidt ud somom, det er overskyet i baggrunden,, Er det ikke
en anelse underbelyst?

men ellers da et meget sjovt billede.

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 12:56

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:

> Hej hej,, Det ser lidt ud somom, det er overskyet i baggrunden,, Er det
ikke
> en anelse underbelyst?
>
> men ellers da et meget sjovt billede.

Det er taget på Kodachrome 25, og er bevidst en anelse underbelyst for at få
forstærket farverne. Samtidig er det taget i det tidlige aftenlys, hvilket
er med til at gøre farverne varmere og himlen mørk. Det var ikke overskyet.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : SEB

Dato : 12-08-01 11:44

Aagaard skrev:

> Mille tager solbad ombord på vores sejlbåd.

Det er et ganske udmærket motiv det her. Beskæringen er der ikke
så meget at sige til. Men jeg kunne tænke mig at kontrast/lys
blev hævet i redningsvesten og ansigtet - virker lidt for mørkt.
Hvis du kan, og det tror jeg, så behold baggrunden lige så mørk
som den er nu. Det vil være et plus for billedet.

Jeg ved ikke om det passer for mig. Men jeg tror, det er et
indskannet papirbillede det her? - og at det er derfor, det
mangler lidt mere "smæk" i det.
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 12:59

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev:

> [...]
> Hvis du kan, og det tror jeg, så behold baggrunden lige så mørk
> som den er nu. Det vil være et plus for billedet.

Prøv at kigge på billedet igen, og læs indlægget fra Jan Lauenborg. Det
billede han har konverteret i Photoshop har meget mere kraft og fylde - og
jeg har nu lagt det op på min server.

> Jeg ved ikke om det passer for mig. Men jeg tror, det er et
> indskannet papirbillede det her? - og at det er derfor, det
> mangler lidt mere "smæk" i det.

Ganske rigtigt. Filmen er Kodachrome 25, men jeg har ingen diasscanner, så
det er via en middelmådig flatbed scanner det er digitaliseret.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 12-08-01 12:45

Billedet er ok, men der er noget dis over det, jeg prøvede at hente dit
billede ind i photoshop, den store forvandling skete da photoshop spurgte om
den måtte konvertere fra "adope rgb (1998)" til RGB color, og jeg sagde ja.

Helt andre farver, jeg ved ikke hvorfor, men prøv at se hvilken forskel,
uden er der er gjort noget... (i sandhedens interesse indrømmer jeg dog at
jeg tilføjede en lille smule skarhed)

http://www.ronzak.com/webgalleri/diverse/Mille_sejlads_solbad.jpg

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 13:08

"Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> skrev:
i en meddelelse news:3b766a5b$0$331$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> uden er der er gjort noget... (i sandhedens interesse indrømmer jeg dog at

Hej Jan
Det har du fuldstændig ret i. Jeg har tilladt mig at lægge billedet op på
min server, men henvisning til denne meddelelse.
Jeg må prøve at arbejde lidt med de forskellige farveprofiler i Photoshop
.... dit resultat er jo fremragende!
Tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum m.m.

Fra : Per F Andersen

Dato : 12-08-01 15:39

> jeg tilføjede en lille smule skarhed)

Ja, + det fylder 170K mere!!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-01 16:02

"Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> wrote in message

> [...]
om
> den måtte konvertere fra "adope rgb (1998)" til RGB color, og jeg sagde

Det forstår jeg nu ikke,,,

For min Photoinpact, siger:

Data type: RGB True Coler (24-bit)

Width: 762 Pixels

Height: 551 Pixels

Resolution: 180 pixels/inch

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 16:14

> "Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> wrote in message

> om
> ja.
>
> Det forstår jeg nu ikke,,,
>
> For min Photoinpact, siger:
>
> Data type: RGB True Coler (24-bit)
>
> Width: 762 Pixels
>
> Height: 551 Pixels
>
> Resolution: 180 pixels/inch

Hej bjarke
Photoshop 6.0 giver dig flere muligheder mht. at tildele dit billede en
farveprofil. Billedet er stadig et RGB billede, men der vil være
nuanceforskelle alt efter hvilken profil man vælger.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-01 13:07

> Mille tager solbad ombord på vores sejlbåd.
> http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php
>
> Kritik modtages gerne.

Aagaard Aagaard... Du ændre da ikke dit billede imens der foregår en
kritik,,,!! Så kan andre jo ikke rigtig se, hvad dit indslag så ud fra
starten...

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 13:17

> [...]
>
> Aagaard Aagaard... Du ændre da ikke dit billede imens der foregår en
> kritik,,,!! Så kan andre jo ikke rigtig se, hvad dit indslag så ud fra

Hej Bjarke
Begge billeder er på forsiden, så kan man se først det ene, og så dt andet.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Pia

Dato : 12-08-01 14:00

det er bare synd, at hendes tænder nu er røde...

ellers godt!

:Pia

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 14:14

"Pia" <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> det er bare synd, at hendes tænder nu er røde...
>
> ellers godt!
>
> :Pia

Godt set, Pia ... det vil blive rettet på et senere tidspunkt. Jeg regner
med at poste 3. udgave af Mille solbader i morgen, som er en forbedring af
de 2 der er på serveren nu.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-01 15:46

> [...]
> med at poste 3. udgave af Mille solbader i morgen, som er en forbedring af

Jeg har lavet et 3 forslag. Men jeg helder nu lidt til det lysere billede.
Et ikke helt så farve mættet/overdoseret billede.

http://www.bjarkehansen.dk/Fotokritik/Mille_sejlads_solbad[3].jpg

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 12-08-01 15:20

Der er ikke ændret på farverne, kun hvad photoshop selv gør i konvertering
af et RGB format til et andet, og det kan da godt være at der nu er for
meget knald på farverne. Jeg opfatter nu bare en forstærkning, og altså de
farver som ses nu har været der hele tiden, men det kan da være jeg tager
fejl...

Fra : lehd

Dato : 12-08-01 14:37

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> skrev i en meddelelse
> Mille tager solbad ombord på vores sejlbåd.
> [...]

Jeg har fulgt debatten og er lidt forundret, var det ikke på din side der
stod at du ikke ønskede andre skulle ændre dine foto's og vise dem på nettet
?
Jeg har netop besøgt din side og kan se den er ændret, men husker mine grå
hjerneceller forkert ?

mvh Kirsten

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 15:46

"lehd" <lehd@post5.tele.dk> skrev:

> [...]
> ?
> Jeg har netop besøgt din side og kan se den er ændret, men husker mine grå

Hej Kirsten
Du husker rigtigt, men jeg har primært fokuseret på at lave det nye layout
enkelt og simpelt. Ændringer kan dog let ske, idet jeg har brugt php på alle
siderne, og det er meget simpelt at lave rette eller tilføje f.eks. tekster.
En af de funktioner jeg vil tilføje, er upload af billeder man har rettet på
sin egen pc. Ofte er det lettere at lave ændringerne selv, end at forklare
hvad det er man mener. Jeg vil selvfølgelig gerne have billederne på min
server, fordi folk så kan se hvad der er arbejdet med på det enkelte
billede, fremfor at skulle læse alle tråde igennem for at finde et link - og
måske gå glip af en eller god ændring af et billede.
Jeg arbejder pt. på at lave det sådan, at man kan se om der er mere end én
version af et billede, og så lave link fra det originale billede til de(t)
rettede.
Den løsning jeg har valgt med billedet af Mille der solbader, hvor billedet
optræder 2 gange på forsiden, er ikke den endelige. Det var en lille
nødløsning.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Kim Østrup

Dato : 12-08-01 17:52

Hej Aagaard

Rigtig godt billede - dejligt skarpt og med gode farver. Alle billeder
kan imo ødelægges af man prøver at gøre dem slående - så hellere
korrekte farver, som på dit oprindelige billede - istedet for den
hummeragtige version der nu er lagt ud.

Jeg har som sådan kun ros til billedet - men tænker om billedet ville
være bedre med mere himmel over hovedet. Men det er jo bare tanker

Ved ikke om du kan bruge min kritik til noget, men nu er den givet.

Mvh

Kim

Aagaard <skriv@ikketil.dk> skrev i en news:9l595c$t1p$1@sunsite.dk...

Fra : Aagaard

Dato : 13-08-01 09:04

"Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk> skrev:
> [...]
> være bedre med mere himmel over hovedet. Men det er jo bare tanker
>
> Ved ikke om du kan bruge min kritik til noget, men nu er den givet.

Hej Kim
Jeg kan tildels være enig med dig i at man ikke skal gøre billeder slående,
for farvemættede og kontrastrige. Jeg synes dog at det har været positivt
med de ændrede billeder fra Jan og Bjarke. Det har nu fået mig til at lave
'den endelige version', som kan ses på serveren sammen med oplægget og Jans
version.

Jeg har prøvet lidt frem og tilbage med hvor meget himmel der skulle være
over hendes hoved, og jeg tror nok der er kommet et par millimeter mere med
på det endelige billede.

Tak for dine gode råd.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.
http://ditte-marie.dk/fotoalbum/ billeder til kritik i gruppen

Fra : ab

Dato : 13-08-01 10:02

Ren registrering - ret uinteressant - glemt når man forlader det.

Jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvad fik dig til at trykke på udløseren
?

MVH ab

Fra : Aagaard

Dato : 13-08-01 15:02

"ab" <abc_ab@image.dk> skrev i en meddelelse
> Ren registrering - ret uinteressant - glemt når man forlader det.
>
> Jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvad fik dig til at trykke på
> [...]
Hej ab
Jeg har lige søgt på 'ab', og gennemgået dine 9 indlæg, som jeg har her på
min pc, og dine indlæg er enslydende - som dette. Jeg ved ikke hvad du får
ud af at deltage i denne gruppe, for der har ikke været et eneste foto som
har været i nærheden af at blot få en kommentar som er mindre mavesur end
den du sender her.
Selv Michaels gode initiativ med www.fotokritik.dk får et skud for boven,
fordi du ikke synes billederne er værd at se på.
Helt ærligt så har jeg ikke længere lyst til at se indlæg fra dig, når du
blot er negativ og nedladende. Ikke en eneste gang har du kommet med forslag
om ændringer eller forbedringer, blot konstateret at det ikke er værd at se
på.
Da jeg ikke forventer at opnå en professionalisme, som kan leve op til dine
standarder, vil jeg fremover blot konstatere: 'Nå, det er bare ham den sure.
Gid han - blot i et tusindedel sekund - må opleve glæden og
tilfredsstillelsen ved at få et lille klap på skulderen, det kunne han vist
godt trænge til'.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
Her har du et lille fra mig. Giv det videre,
og glæd en anden.

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-08-01 16:05

> [...]
> fordi du ikke synes billederne er værd at se på.
> Helt ærligt så har jeg ikke længere lyst til at se indlæg fra dig, når du

Jamen Aagaard dog - du vil da vel ikke til at censurere indlæg?

> [...]
> Gid han - blot i et tusindedel sekund - må opleve glæden og
> tilfredsstillelsen ved at få et lille klap på skulderen, det kunne han

Spørgsmålet er selvfølgeligt om gruppens formål er at fungere som terapeuter
for halvdårlige fotografer eller om det handler om foto. Jeg synes at det er
problematisk at kritik, der ikke er sukret ind i en klistret gang
rygklapperi, uvilkårligt fører til karaktermord på afsenderen.
For 'Ab' _har_ langt hen ad vejen ret - der er en gevaldig masse
fuldstændigt ligegyldige billeder på banen.
Og jeg mener faktisk at det havde været en fordel om antallet af billeder
til kritik havde været reduceret en del.
Oprindeligt var der én side, der fungerede som en fælles opslagstavle for
gruppen, og hvor der var et billede pr. uge. Det var en god ide - vi fik
mange vurderinger af samme billede og antallet af billeder var begrænset.
Siden er der sket det at nogle indretter deres egne webgallerier (hvilket
IMHO er helt fint) og bruger gruppen som diskussionssted (hvilket IMHO er
knap så fint, hvis ikke man udviser en smule selvkritik - både mht. antal og
kvalitet.
F.eks. kan jeg skam godt finde nogle af dine billeder, som faktisk er
udmærkede - og så nogle (og nej, jeg gider ikke diskutere billedet at ungen
og hunden igen) der ligner noget, der er resultat at en tilfældig udtrækning
af et tilfældigt billede fra en tilfældig famillies tilfældige fotoalbum.
Men det korte af det lange er at der er udviklet en rygklapperkultur i
gruppen, der gør at man gerne må kritisere, hvis man yder 'positiv' kritik
og i hvert fald kun kan komme med en negativ kritik hvis man samtidigt roser
billedet for dets store værdi.
Måske er vi kun nogle få, der faktisk har den opfattelse at kvalitet ikke er
en nivellerbar størrelse - at alt ikke er lige godt og at 'det er et
spørgsmål om smag'.
Men var det så ikke muligt for jer, der gerne vil svælge i ros, blot at
ignore de indlæg i ikke bryder jer om fremfor at komme med disse ubehagelige
personangreb og så prøve at lære at leve med at det at bede om kritik
medfører at man får både den gode og den dårlige.
Jeg kan jo se at du stadigvæk i subj. beder om kritik - men du bliver jo
pissesur, hvis du ikke får ros. Jeg skal skam nok gøre dig den tjeneste at
undlade kritik af dine billeder, men jeg fatter ikke at du ikke blot
ignorerer de indlæg, du ikke bryder dig om.

> Her har du et lille fra mig. Giv det videre,
> og glæd en anden.

Gerne!

mvh
Jan

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 13-08-01 16:43

Jan har ret, man må som et minimum forstå, at kritik ikke er personligt
ment, og lade den ligge hvis man ikke bryder sig om den, eller endnu bedre
spørge til den og få den præciseret, forstå den og brug den.

Det er så nemt at formulere en lang og uforsonlig histore, hvor man trækker
rundt med begreberne og flyter på "spillereglerne" så de passer til
situationen, men hvad gavner det ?. Man kan narre mange mennesker meget,
men ikke narre alle mennesker altid. Det eneste man rigtigt kan have held
med, er at sende så meget støj rundt på kablerne at vi alle fremstår som
utroværdige.

Hvis vi vil have noget ud af det, så lad os da starte med at være ærlige og
ydmyg overfor emnet og acceptere at vi er forskellige og formulerer os
forskelligt.

Mvh Jan L

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 14-08-01 08:59

Hej Aagaard
Jeg har ikke kommenteret dit billede men har fulgt tråden, jeg mener kritik
er vejen til at blive bedre . Som de andre skriver er den ikke personlig,
men skal opfattes som hvordan en anden ville have taget/arbejdet med
billedet, jeg kan ikke bruge kanongodtbillede til noget ( det er da rart) ,
men det er ikke derfor jeg lægger billedet frem , det er for at se om jeg
kunne have gjort det anderledes , det de andre kommer med er kun forslag og
ikke andet ,jeg vælger om jeg vil bruge det eller ej . Hvis ikke man får
input fra andre kommer man ikke videre , det er min filosofi .
mvh
Lasse

Fra : ab

Dato : 14-08-01 11:16

Til Aagaard (eller de der stadig har lyst til at se indlæg fra mig):

Af og til får vi da gang i en billed-debat - det er bl.a. det jeg håber at
få ud af at deltage i denne NG

Du svarede ikke på mit oprindelige spørgsmål - det synes jeg er en skam, for
_billeddebat_ er som skrevet afgørende for mig.
Det jeg var ude efter er at høre noget om var: Hvad du selv synes.

I mine øjne: Udsnittet er der ikke det store at sige om / Farverne (som
fabrikanten har stået for) er sikkert gode (kræver at vi får redningsvesten
i hånden - irrelevant ?) / Billedindholdet .... / Teknik - vel ikke noget
specielt i det (synes i øvrigt at mange tekniske ting er ret vanskelige at
diskutere når resultatet ses via en skærm) / osv. - Kort sagt, der må da
have været mange måder, du kunne have taget et bedre billede af dit afkom på
? - Med mindre det "bare" skulle have udfyldt en ganske rimelig plads i
feriealbummet og blevet der.

Professionalisme for at leve op til noget - nej, fri os fra de
professionelle, det er da at være amatør, der gør fotografering spændende og
interessant.

Forslag til ændringer af dit foto falder mig svært, for så vil der jo
hurtigt blive tale om et helt andet billede, som der på stedet måske slet
ikke var muligheder for at optage. Ord som originalitet, billedopbygning /
komposition, dybde / forgrund og baggrund, udsnit m.v. kommer i denne
forbindelse til at virke som "fy-ord".

Jeg synes da ikke at "et udmærket sted at lægge fotos" om www.fotokritik.dk
er et skud for boven, men det er da nærliggende at have bekymringer om,
hvordan vi skal forholde os til siden når der (måske inden længe) ligger
tusindvis af fotos til bedømmelse ?

Lige nu er jeg ikke så vild med at få klap på skulderen, da jeg går med hold
i ryggen - det er heller ikke lige til at grine af.

MVH ab

-----------------------

Fra : Lotte M

Dato : 14-08-01 13:48

"ab" <abc_ab@image.dk> skrev

> fri os fra de
> professionelle, det er da at være amatør, der gør fotografering
> spændende og interessant.

ØV!

Det er så'n nogle udsagn, der gør, at jeg sjældent abonnerer på denne
gruppe ret lang tid ad gangen - jeg var ellers lige ved at synes her
var kommet lidt albuerum.

Jeg synes det er noget pladder, at tillægge én type fotografer mere
værdighed end andre og på Usenet synes jeg det er direkte destruktivt.
Hvad er en nyhedsgruppe uden bredde, udover et forum hvor
brugere med de rigtige meninger kan bekræfte hinanden?

Du bryder dig ikke om Aagaards motiv - fint nok, men som jeg ser
det, så er det netop et udtryk for /fotoglæde/ når man arbejder målrettet
for at blive dygtigere, som Aagaard eksempelvis gør med Milles solbad.

Det er også et udtryk for fotoglæde, når fotografer in spe slæber kabler,
for at få lov at se en prof over skulderen, eller laver kaffe og vasker
gulve, for at få lov at låne et mørkekammer.

Og imo bliver fotoglæden over de sjove opgaver og fritidsfotografiet
ikke mindre værdigt, når fotografspiren en dag er klar til at stå på egne
ben og må lave en masse rugbrødsopgaver, for at få brød på bordet.

Sæt dog pris på mangfoldigheden!

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Aagaard

Dato : 14-08-01 16:29

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er så'n nogle udsagn, der gør, at jeg sjældent abonnerer på denne
> gruppe ret lang tid ad gangen - jeg var ellers lige ved at synes her

Hej Lotte
Jeg håber da du bliver, for jeg ser frem til at få tid til over til at kigge
lidt på dine billeder, og forhåbentlig også dele lidt af min sparsomme viden
med dig ... og jeg vil ikke lade mig tyrannere til at undlade at poste mine
'håbløse billeder, der aldrig skulle have været taget' - det er jo netop på
baggrund af kritikken her i gruppen at de bliver bedre.

> [...]
> Hvad er en nyhedsgruppe uden bredde, udover et forum hvor
> brugere med de rigtige meninger kan bekræfte hinanden?

Helt enig..

> Du bryder dig ikke om Aagaards motiv - fint nok, men som jeg ser
> det, så er det netop et udtryk for /fotoglæde/ når man arbejder målrettet
> for at blive dygtigere, som Aagaard eksempelvis gør med Milles solbad.

Lige nøjagtig.

> [...]
> ikke mindre værdigt, når fotografspiren en dag er klar til at stå på egne
> ben og må lave en masse rugbrødsopgaver, for at få brød på bordet.

Det kan vist ikke skrives mere klart og tydeligt!

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Martin Koch

Dato : 14-08-01 14:05

On Tue, 14 Aug 2001 12:16:05 +0200, "ab" <abc_ab@image.dk> wrote:

> [...]
>er et skud for boven, men det er da nærliggende at have bekymringer om,
>hvordan vi skal forholde os til siden når der (måske inden længe) ligger

Begrund ...

Hvorfor er det "nærliggende at have bekymringer" ? ... Tja - måske er
jeg bare dum - men jeg ser ikke hvorfor sitet skulle ændre sig stort
fordi der ligger flere billeder end nu ...
Om meget få dage vil du alligevel kun se de nyeste ca. 100 billeder i
oversigten - og skal så gøre noget aktivt for at se de lidt 'ældre'
uploadede fotos. Om der så 3.000.000 billeder - hvad er forskellen
mellem det og 200 ?

Nå - men gør mig klogere

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Pia

Dato : 14-08-01 14:48

ab har vist sjældent nogen grund til at sige noget andet end at brokke sig,
han kan jo lade lige så meget være med at kigge på Aagaard og fotokritik.dk
som undlade at vise sine egne professionelle pletskud frem. Jeg kan i hvert
fald ikke huske jeg har set et eneste billede? (Og jeg gider ikke lede, for
så skal jeg vade gennem alle de sarkastiske bemærkninger en gang til)

Luk arret ab, hvis du ikke kan sige noget fornuftigt. En ting er om du har
dårlig selvtillid, fri os fra dine forsøg på at give den videre til andre
med bedre humør end dit.

Og du behøver ikke skælde mig ud, for jeg ser ikke yderligere indlæg fra din
side.

MVH

:P

Fra : Aagaard

Dato : 14-08-01 16:33

> [...]
> med bedre humør end dit.
>
> Og du behøver ikke skælde mig ud, for jeg ser ikke yderligere indlæg fra

Jeg kan kun tilslutte mig. Jeg ser dog fortsat ab's indlæg, men så længe de
er på det lave plan han har valgt, vil de ikke blive kommenteret.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : ab

Dato : 15-08-01 08:58

Var der nogen der sagde billed-debat ?

Hvor blev svarene af ?

ab

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 13-08-01 11:25

> [...]
> kan imo ødelægges af man prøver at gøre dem slående - så hellere
> korrekte farver, som på dit oprindelige billede - istedet for den

Øh, jeg tror nok at de forgående indlæg kører mere på det tekniske i
efterbehandlignen og forundringen i at 2 RGB formater kan tage sig så
forskelligt ud, og ikke så meget billedet, selv om Aagaard selvfølgelig også
interesserer sig mere konkret for selve billedet.

Fra : Dragon

Dato : 12-08-01 19:33

Hejsa,

> Rigtig godt billede - dejligt skarpt og med gode farver.

Jeg synes også det er et smaddergodt billede, men lidt mere himmel kunne
måske gøre det endnu bedre?
Jeg kan bedst lide farverne på det oprindelige billede - Mille ser næsten
skoldet ud på det andet synes jeg, men det skyldes måske min monitor...

--
Kasper