Talking heads
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-07-11 22:22

Kender i de typiske amerikanske demoer hvor de skal vise et nyt
kamera/gadget/program?
Man ser et hoved snakke og snakke en hel video igennem! Man ser aldrig
et pluk af kamera/gadget/program!

Det er en "se-mig-snakke-hoved-kultur!"

De skulle have færdigbehandlet budgettet i senatet fredag senest. Nu går
lørdag snart til søndag og de er ikke kommet til enighed.

Obama har sendt besked til dem som spørger hvordan deres plan er for at
undgå bankerot?

Men disse opblæste selvhøjtidelige farmand-snakkehoveder der plejer at
prale af kone og 4 børn, for hvem de er patriarken over alle patriarker,
kan ikke såre deres egne forfængeligheder og krybe til kompromis-korset!

De snakker bare! Og de snakker! Og de farer sure rundt og tér sig!

Og imens hovederne snakker, går USA bankerot!

Tænkt "Storm P.-intermetso"

To bumser sidder på en bænk.
Den ene siger til den anden:"Hvad blev der i grunden af amerikanerne?"
Den anden svarer:"Vi blev så tørre i halsen!" -Og tager sig en tår af
pilsneren.

MvH
Jens

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-07-11 23:16

Den 23/07/11 23.22, Jens Erik Bech skrev:

> [...]
> lørdag snart til søndag og de er ikke kommet til enighed.
>
> Obama har sendt besked til dem som spørger hvordan deres plan er for at
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er jo den republikanske senatsleder som hedder John Boehner Han er
den ene som skal vedtage budgettet på republikanernes side.

Om ham har Obama sagt:
"In July 2010, President Barack Obama began singling out Boehner for
criticism during his speeches.[40] In one speech, Obama mentioned
Boehner's name nine times[41] and accused him of believing that police,
firefighters, and teachers were jobs "not worth saving."[42]"

Boehner er lige så langt til højre som Norges terrormand.

En mand der med Obamas ord er istand til at spare politi og brandvæsen
samt skolelærere væk!!

Han pumpede regeringspenge ind i de private banker og stemte for at
regeringen kunne opkøbe værdiløse emner hos private banker for at styrke
økonomien.
Han stemte imod sundhedsreformen. Og han stemmer imod bøssers rettigheder.
Han stemmer for forøgelse af pensionsalderen til 70!

Han skal vedtage øgede skatter til de rige <fnis> for at betale de selv
samme ting!<fnis>

Han er et eksempel på de selvhøjtidelige pompous asses der kører USA i sænk!

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-11 00:51

On Sat, 23 Jul 2011 23:22:11 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>Den ene siger til den anden:"Hvad blev der i grunden af amerikanerne?"
>Den anden svarer:"Vi blev så tørre i halsen!" -Og tager sig en tår af
Allerede USA-parlamentets første møde, hvor Jefferson fremlagde
uafhængighedserklæringens floskler, viste mangel på ansvarlige
statsmænd og landsfadere der tænker 100 år frem - forfængelighed gav 4
års forudtænkning. Kinas toppolitikere står på skuldrene af kejsernes
mandarin-regeringer der søgte at tænke 1000 år frem. Da kineserne
opfandt vaccination længe før os, droppede man denne kortsynede
løsning - lad de der ikke har resistens dø, så vi får en stærk og
sygdomsfri nation - og Japan er pilotstudy-land for Kina og kopieres
og de har allerede længere levetid og mindre spædbørnsdødelighed end
Vesten
Dengang kolera i 1853 havde vedvarende dræbt ca 5% af folk i danske
og tyske storbyer ved hver epidemi, hæftede Nietzsche sig ved at
andre infektionstyper så dræbte tilsvarende mindre i det år, så man
gjordeikke nogen af de kortsynede spradebassetiltag om rent drikkevand
som vore poppolitikere slog sig op på
Da Vestens WHO krævede dit og dat mod SARS adlød man kun halvhjertet.
Det kom der ikke epidemi ud af.
Også AIDS tacklede man klogere end os, pr instinkt.
Pestudryddelse som den sorte døds har de næppe haft, for kejseren var
en kærlig landsfader der ELSKEDE TIL STYRKE

Hvad er dit værst tænkelig scenarie for USA hvis Obama må lade landet
gå fallit? At han taber valget. Fint. At dræbende epidemier bryder
ud. Dem blir man stærkere af.
Norge blir ikke stærkere af a miste 0,0001% af de smukkeste
teenagepiger, ikke fysisk, men måske psykisk - måske de indser
muslimfaren i tide og det p.t. underdrejede Fremskridtsparti vinder
valg om nogen år.

Den meget krisne Goethes helt Spinoza skrev om sådant

"Løft sindet og se altig i evighedes synsvinkel, så dør al
ufuldkommenhed væk"

Jeg sympatiserer ikke med Anders B Breivik fordi jeg vurderer hans
udåd lidt alternativt a la mine idoler Goethe og Spinoza - og Jesus,
der sagde han var kommet for at skabe ild var kommet med sværdet - at
skabe vand tl vin var jo ikke hans kernebudskab, vel ?

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 24-07-11 09:47

Den 24/07/11 01.51, Bo Warming skrev:

> Hvad er dit værst tænkelig scenarie for USA hvis Obama må lade landet
> gå fallit? At han taber valget. Fint. At dræbende epidemier bryder
> ud. Dem blir man stærkere af.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

At USA kommer til den selverkendelse at de har haft-et overforbrug!

Den konklusion skulle være let at opnå, selv for "talking heads."

Jeg så et amerikansk bilkatalog. Ingen af de biler de købte var biler
man normalt ser i Europa.
Kataloget "hånede" biler med under 500 hestekræfter.

"David Letterman" havde besøg af en skuespillerinde der fortalte at
hendes første bil var en "Ford Ka."
"Ká!" Udtalte han og grinede fjollet som han plejer. Hvad er det? Det
lyder som om den kun har én cylinder! Er det noget man skal betale penge
for?-grinede igen fjollet.

Selv om det er en "Ford" er den totalt ukendt i USA. Den figurerer ikke
engang i deres bilkatalog!
Det er sådanne biler de skal til at køre i efter fallitten!

MvH
Jens

Fra : Nicky

Dato : 24-07-11 10:13

Har tilladt mig at ændre lidt i headeren, håber det er i orden.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 24-07-11 11:53

Den 24/07/11 11.12, Nicky skrev:
> Har tilladt mig at ændre lidt i headeren, håber det er i orden.
,,,,,,,,,,
Nej det er ikke!
tråden handler om amerikanernes trilliongæld på grund af overforbrug og
svineri med verdens samlede ressourcer.
og deres paramentariske ineffektivitet på grund af "Talking heads!"
Det er stadigvæk aktuelt og kunne bruge flere indlæg.

Du har ikke noget at sige og bør derfor klappe i!

Jens

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 25-07-11 00:36

Den 24/07/11 12.52, Jens Erik Bech skrev:
> [...]
> og deres paramentariske ineffektivitet på grund af "Talking heads!"
> Det er stadigvæk aktuelt og kunne bruge flere indlæg.
,,,,,,,,,,,,,,,,
Og så kommer der en billedserie med de "talking heads" republikanerne er
afskyelige rigmænd der skider på nationen efter min mening!:
http://www.washingtonpost.com/business/economy/the-debt-limit-obama-lawmakers-continue-to-discuss/2011/07/06/gIQAVwZX1H_gallery.html#photo=1

MvH
Jens

Fra : Nicky

Dato : 27-07-11 16:10

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Du har ikke noget at sige og bør derfor klappe i!

Sorry, det var kun ment som lidt harmløst drilleri.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 28-07-11 12:54

Den 27/07/11 17.10, Nicky skrev:
> "Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Sorry, det var kun ment som lidt harmløst drilleri.

Modtaget i samme ånd som det var givet.
Men nu jeg har dig, hvad synes du så om amerikanernes ressourceforbrug?

MvH
Jens