Højreorienteret muslimhader morder i Norge
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 08:39

Beskrivelsen får mig til at tænke visse blandt denne gruppes skribenter, det
ville ikke undre mig om gerninsgmanden havde forbindelse til stop
islamiseringen af danmark med mere.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 09:08

On Sat, 23 Jul 2011 09:39:12 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Beskrivelsen får mig til at tænke visse blandt denne gruppes skribenter, det
> ville ikke undre mig om gerninsgmanden havde forbindelse til stop
> islamiseringen af danmark med mere.

Det ligner da mere noget DU kunne finde på.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 09:13

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det ligner da mere noget DU kunne finde på.

Fortæl os nu hellere hvilken skydeklub du besøger og hvor mange rifler har
du derhjemme.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 09:44

On Sat, 23 Jul 2011 10:13:22 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Fortæl os nu hellere hvilken skydeklub du besøger og hvor mange rifler har
> du derhjemme.

Det er nemt: INGEN og NUL.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-07-11 09:50

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det ligner da mere noget DU kunne finde på.

Jeg kan da ellers godt komme i tanke om et par stykker fra den yderste
højrefløj i dk.politik som kunne finde på sådan noget som det her. Behøver
jeg for eksempel at nævne vores alle sammens nazirøv nede i Tyskland ? Hans
skriblerier vækker da al mulig bekymring.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 09:54

On Sat, 23 Jul 2011 10:49:35 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> jeg for eksempel at nævne vores alle sammens nazirøv nede i Tyskland ? Hans
> skriblerier vækker da al mulig bekymring.

Ok. Han var også en mulighed.

Heldigvis ser jeg sjældent hans udgydelser.

Fra : Patruljen

Dato : 23-07-11 03:40

On 23 Jul., 09:39, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)" <l...@hotmail.com> wrote:
> Beskrivelsen får mig til at tænke visse blandt denne gruppes skribenter, det
> ville ikke undre mig om gerninsgmanden havde forbindelse til stop
> islamiseringen af danmark med mere.

Jeg tænkte præcist - same thing. Beskrivelsen af fyren, som netop er
gået amok kunne ligne adskillige debatørers profil som optræder på
dk.politik.

Fra : DADK

Dato : 23-07-11 20:47

On 23-07-2011 11:40, Patruljen wrote:

> Jeg tænkte præcist - same thing. Beskrivelsen af fyren, som netop er
> gået amok kunne ligne adskillige debatørers profil som optræder på
> dk.politik.

Ja, der er vildt mange kristne fundamentalister i dk.politik

Fra : Vidal

Dato : 23-07-11 21:36

Den 23-07-2011 21:47, DADK skrev:

> Ja, der er vildt mange kristne fundamentalister i dk.politik

I Norge er selv ateisterne fundamentalister, den slags findes
dog også i denne gruppe.

Mon ikke det er en fejl at betegne ham som fundamentalist, så
vidt jeg har erfaret, er han frimurer. Fundamentalister er i
almindelighed mod frimurere. Jeg ved ikke, hvad der er værst.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 23-07-11 23:50

On 23-07-2011 22:36, Vidal wrote:

> [...]
> vidt jeg har erfaret, er han frimurer. Fundamentalister er i
> almindelighed mod frimurere. Jeg ved ikke, hvad der er værst.

Ja, Norge er traditionelt stærkt konservativt og fundamentalistisk, på
mange områder. Jeg tror ikke helt på den med frimureri. Frimurere giver
sig af med velgørenhed osv, ikke missionsvirksomhed eller aktiv
udadvendt politisk virksomhed/synlighed. Og der skal jo være 4
højtstående medlemmer, svjh, der peger på én uafhængigt osv, han er lidt
for ung og uuddannet til at jeg helt køber den. Tidligere ZU'er og -
ifølge medierne - nuværende kristen fundamentalist. Det er vist det
sidste der har trukket læsset, og så naturligvis antimultikulturalismen
som udtryk for en nationalkonservativ nødvendighed. Du kan bla læse hans
overskrifter på http://www.document.no/anders-behring-breivik/ (du har
sikkert allerede været der)

Kritisk til multikulturalisme (Anti-kulturmarxistisk)
Anti-rasistisk
Pro FrP (kanskje Høyre)
Pro Israel (+ støtte til Armenia, kristne Koptere/Maronitter/Assyriere,
kulturkonservative Indere, støtte til opprettelse av en kristen stat
Biafra, Sør Nigeria og støtte til opprettelsen av en kristen stat i
Sudan, støtte til Russlands/Thailands/Filipinenes/Kinas + kamp mot Jihad)
Anti-FN
Anti-EU
Kritisk til kulturmarxistiske medier (alle)
Pro fri marked
Pro kristelig

Jeg har ikke orket at læse det hele igennem, det er jo i høj grad deja
vu ift hvad man ellers ser rundt omkring, men snitfladerne er klart
antimultikulti og prokristen MERE end antislamisk, hvilket jo kunne
forklare at han ikke angreb muslimer eller indvandrere, men i stedet det
"regime" der aktivt arbejder for multikulturalitet og nedlæggelse af
Norge som et kristent land med kristne værdier. Akkurat som det i
Danmark jo ikke ligefrem er muslimernes skyld folk hiver Dannebrog ned i
klasseværelset fordi det "provokerer" - eller kritiserer der er et kors
i passet, eller ikke vil afholde julefrokost for ikke at "støde"
indvandrere. Det er jo netop ekstreme multikulturalister, folk der har
misforstået noget om deres eget samfunds symboler eller et lille snævert
overdrev af radikale meningsmagere der ganske enkelt ønsker
nationalstaten og dansk og norsk kultur sendt på museum der gør den
slags. Altså den type der ynder at gøre nar af Morten Korch,
kronhjortemalerier, kakkelborde og gamle mennesker der godt kan lide
sylte på brød som udtryk for noget særlig provinsielt og
ikkebevaringsværdigt.

Hvis du betragter ovenstående oplistede "værdier" kan du oversætte det
til en venstremand politisk set, medlem af én eller anden kristen
nødhjælpsorganisation der er modstander af at "globaliseringen" rykker
ind i nabolaget. Islam opfattes åbenbart som en uønsket ideologi og ikke
en religion eller race (hvilket vel er fair nok, det er helt "moderne" -
man accepterer menneskene, dvs f.eks indvandrerne men ikke ideologiens
mere mørke sider, f.eks sharia) Kritikere har ret i, at kristne områder
i den grad er under pres i bla Afrika, men at det sjældent er noget der
trækker overskrifter når "etnisk kristne" fordrives i Egypten, Nigeria,
Kenya, Yemen osv. Der er en kraftig bias i multikulturelle kredse på
hvad "vi" gør forkert og har gjort forkert, mere end hvad de stakkels
"naturfolk" (der naturligvis aldrig kan kritiseres eller stilles til
ansvar) bedriver af racisme, religionsundertrykkelse, etnisk udrensning
osv (det er jo altid i sidste ende den kristne hvide mands skyld) Her er
"pro"-målene

- Europeisk kristendom
- Europeiske tradisjoner
- Europeiske kulturer
- Europeisk (et lands) identitet
- Nasjonalstater

Så "værre" er det ikke, altså tankegodset - det er Søren Krarupsk' eller
"missionsk" nationalkonservativt i sin grundvold - ikke specielt
opsigtsvækkende eller på den måde isoleret set dadelværdigt. Man er ikke
et slet menneske eller "højrekestremistisk" fordi man ønsker en
opretholdelse af norsk kultur og nationalstaten, det er trods alt
flertallet af de henved 7 mia mennesker i verden der foretrækker den
kultur og de traditioner de er født ind i frem for alle mulige andre.

En interessant bemærkning er sondringen mellem europæisk og amerikansk
antimultikulti :

http://www.document.no/?p=14004
"De såkalte anti-multiculti i US baserer retorikken sin på etnosentrisme
alene noe som dermed skiller seg i stor grad fra Europeere. Dette er
hovedgrunnen for at vi må skille Amerikansk og Europeisk kulturkamp. Jeg
pleier å holde meg borte fra Amerikanske issues som følge av dette.

Uavhengig av om vi befinner oss i US eller Europa er det essensielle man
må spørre seg om følgende:

Når var det multikulturalisme sluttet å være en ideologi designet for a
dekonstruere Europeisk kultur, tradisjoner, identitet og nasjonalstater?
Hvis man støtter en leder som propagerer multikulti (ideologien som i
skrivende stund systematisk dekonstruerer vestlig sivilisasjon), kan man
ikke da like så godt holde seg til klassekampen eller MSM?"

Ja, det er sgu et godt spørgsmål. Men svaret er jo ikke ligefrem at gå
amok med bomber og automatrifler.

Alt i alt kan jeg kun give bla dig ret i at man kan finde masser af den
slags i alle danske fora, herunder dk.politik - det er ikke engang
rabiat eller værre i forhold til hvad vi ser f.eks i dk.politik. Der er
mange, mange - overalt i Europa, det kan tælles i mange mio - der mener
det samme eller delelementer, som redaktøren af documenta.no sagde på
TV, og det er jo ikke engang højreekstremistisk. Du kan finde langt mere
højreekstremistisk tankegods i DFU eller på sider som Sappho,
uriaspostens kommentarspor osv.

Højreekstremisme forbinder jeg med f.eks White Pride, eller Ku Klux Klan
eller Hizb-ut-Tahrir. Det er lidt trist visse debattører udvander
begrebet i sådan en grad at dialog bliver stort set umulig, eller man
skal skrive "zebra" hver gang der diskuteres kaffekander.

Men man kan ikke rigtig finde nogen syntetiseret forklaring på hans
handlinger, og hvis hans synspunkter alene skulle have ført til hans
gerninger, skulle der sidde tusinder der allerede havde gjort det samme
bare i Danmark. Ikke engang politisk kan du finde specielt
yderligtgående i referencerne. Måske prøver han selv at være en
foregangsmand, en slags rollemodel, altså med henvsining til min påstand
om at "katten er ude af sækken" osv? Hvad ved jeg. Selvom det kan virke
svært at forstå, skal der nok sidde en hel del der allerede nu har ABB
som idol, akkurat som vi i starten var oppe på 70% muslimer der var
imponerede af Osama bin Laden efter 11.09. Der mangler jo
nationalkonservative forbilleder ift den *villede* "modstandskamp", ABB
sidder ikke og er inspireret af en fjern kultur og ideologi der vil
nedbryde den norske nationalstat og har erklæret vestlige værdier krig,
dvs allererede har gjort "forarbejdet" - Det er noget nær omvendt.

En temmelig aparte og unik historie, meget speciel. Som du siger er
Norge traditionelt ekstremt konservativt og fundamentalistisk. Nyere
kræfter vil så gøre Norge til et multikulturelt samfund og kaste vrag på
gamle dyder - i egen optik forsvarer ABB så Norge, medens det er f.eks
arbejderpartiets ungdom der agiterer imod kristendom, for islam,
tiltrækker homoseksuelle, bekæmper nationalkonservatisme på europæisk
plan osv; dvs i praksis er de reelt nye ekstreme og undergravende
kræfter, set over et længere tidsspand. Det er derfor lidt spøjst at en
del reaktioner er, at "VI er Norge, det er os der går ind for tolerance,
multikulturalitet" osv "De får os ikke ned med nakken", men "vi" er jo
her de "moderne progressive", medens "de" personificeret i ABB er det
"oprindelige" Norge, altså som det har set ud stort set siden
løsrivelsen i 1905.

Den konflikt har vi ikke set det sidste til, den sker overalt i Europa
lige nu. Og den er ikke "det gamle Europa" imod et "nyt og ungt Europa",
dvs et slags ungdomsoprør hvor det blot handler om tid før nogle gamle
konservative hønisser er sat på porten som i 68 (for at være vildt
generaliserende) ABB er 32 - i Danmark er DFU svjh det tredjestørste
ungdomsssparti, parlamentsmedlemmerne i DF er generelt (fraset de gamle
mærkelige ronkadorer) relativt unge, se f.eks Morten Messerscmhidt i EU,
holdningsmæssigt "burde" han være +60, sammenlign så med R med den
højeste gennemnsnitsalder. Se de unge i Sverigesdemokraterne, et
ekstremt ungt parti, der er også stræminger i østeuropa og jeg mener
tilfældet er det samme med Geert Wilders parti. Det er faktisk enormt
spændende. Vi har ikke at gøre med gamle tosser der ikke kan slippe
deres 60 år gamle idealer, men snarere et dobbelt modsatrettet
"ungdomsoprør", hvor begge parter tager patent på at tegne eller
respræsentere fremtiden, hvor skal vi hen - i m indre grad end det
handler om en fastholdelse af fortiden.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-11 01:08

On Sat, 23 Jul 2011 21:47:22 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Ja, der er vildt mange kristne fundamentalister i dk.politik

Gå efter bolden og ikke efter disse FÅ

Fra : Patruljen

Dato : 23-07-11 16:58

On 23 Jul., 21:47, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Ja, der er vildt mange kristne fundamentalister i dk.politik

Kristendommen er ikke det centrale. Det centrale er det kulturelle.
Det er pro-zionisme. Anti- islam. Mod Eu. Mod FN. Anti-globalisering,
Anti-multikulturelt osv.osv.

Hans retorik kan du finde på dk.politik. Forskellene er ubetydelige -

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-07-11 00:10

On Sat, 23 Jul 2011 15:58:26 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> Anti-multikulturelt osv.osv.
>
> Hans retorik kan du finde på dk.politik. Forskellene er ubetydelige -

Det centrale er "mental forstyrelse" og "storhedsvanvid".

Den skulle jo komme fra dig - pro zionisme.

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 24-07-11 01:08

On 24-07-2011 01:10, E.Dalgas wrote:

> Det centrale er "mental forstyrelse" og "storhedsvanvid".

Tja, det ved vi jo ikke. Et andet sted spekulerer én i seksuelle
frustrationer. Det er ikke specielt givende at gætte ud fra stereotype
antagelser eller betragtninger, manden ER jo uanset hvad ét eller andet
sted skrupravende bindegal i helt absurd grad, og her hjælper ingen
diagnose. Enhver diagnose, f.eks "storhedsvanvid" giver ingen mening,
for så skulle man jo kunne fremhæve mange med et lignende symptom eller
diagnose der havde gjort det samme - og det er der ikke! En diagnose er
kun noget værd hvis man kan sætte argumentationen for den påståede
diagnose ind i en empririsk systematik, dvs f.eks "storhedsvanvid", yes
- vi har 17 eksempler på megalomane kristne antimultikultier der er
blevet massemordere i Norge, eller sådan noget.

Tror vi må holde os til diagnosen : Breiviksyndrom, eller lignende.

Fra : DADK

Dato : 24-07-11 01:01

(SORRY, reposter)

On 24-07-2011 00:58, Patruljen wrote:

> Kristendommen er ikke det centrale. Det centrale er det kulturelle.
> Det er pro-zionisme. Anti- islam. Mod Eu. Mod FN. Anti-globalisering,
> Anti-multikulturelt osv.osv.

Hvor kommer "pro-zionisme" fra? Du mener, hvis ikke man har som erklæret
mål aktivt at arbejde for at få nedlagt staten Israel, så er man
"prozionist"? Jeg har kun set i de mange læserkommentarer at han mener
man bør føre en "Pro Israel" (citat) politik eller holdning, og det har
jo intet med zoinisme at gøre.

> Hans retorik kan du finde på dk.politik. Forskellene er ubetydelige -

Jeg synes nu ellers han virker mere moderat og sammenhængende end hvad
visse typer har demonstreret i dk.politik gennem tiderne. Hold da op,
så skulle du have set dk.politik.indvandring tilbage i 1998, 1999 osv

Fra : Patruljen

Dato : 23-07-11 17:35

On 24 Jul., 01:10, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> Det centrale er "mental forstyrelse" og "storhedsvanvid".

Og det finder du sagligt belæg for - hvor?

> Den skulle jo komme fra dig - pro zionisme.

Du kan læse fyrens skriverier. Jeg har linket til dem -

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-07-11 02:23

On Sat, 23 Jul 2011 16:34:58 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Og det finder du sagligt belæg for - hvor?

Ingen koldblodig massemorder uden mentale forstyrelse.

Storhedsvanvid

1 sygelig vrangforestilling om egen position
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=storhedsvanvid

Ingen tvivl om at Breivik har fantaseret om sig egen rolle i en større
sammenhæng og at denne sammenhæng er en vrangforestilling.

Enhver anden konklusion vil på et eller andet plan være at legitimere
handlingen.

> Du kan læse fyrens skriverier. Jeg har linket til dem -

Så må du jo kunne citere hvad han har skrevet om zionisme ?

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 24-07-11 04:21

On 24-07-2011 03:23, E.Dalgas wrote:

> [...]
> sammenhæng og at denne sammenhæng er en vrangforestilling.
>
> Enhver anden konklusion vil på et eller andet plan være at legitimere

Ja, på et eller andet plan - men i praksis kan det jo sagtens vise sig
at hans helt ekstraordinært langt ude terrorangreb netop vil få den
betydning.

Det er ikke svært at finde på tidligere lignende eksempler. Oplagt er
f.eks at nævne David Koresh, en galning der troede han var profet og
meget mere - at han havde en helt særlig historisk kristen mission og
betydning. Vi ved alle hvordan det endte i Waco. 3 år senere bombede
Timothy McVeigh bygningen i Oklahoma og trak 168 med i døden - direkte
inspireret af waco og i sympati med David Koresh og "davidianernes" død.

Sådan er den menneskelige kultur jo. Der er i høj grad lagt i
kakkelovnen for copycats og sympatiaktioner. Breivik vil jo sidde i en
celle de næste mange år, fuldkommen "åndsfrisk" (altså i betydningen han
kan tale, skrive osv) og vil sikkert få rig lejlighed til at kommunikere
med omverdenen.

Vidste du, at den person der har fået allerflest personlige breve,
blandt indsatte i amerikanske fængsler, nogen sinde, er Charles Manson?

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-07-11 10:29

On Sun, 24 Jul 2011 05:20:57 +0200, DADK wrote:

> Ja, på et eller andet plan - men i praksis kan det jo sagtens vise sig
> at hans helt ekstraordinært langt ude terrorangreb netop vil få den
> betydning.

Hvad mener du ? Hvilken betydning ?

> [...]
> Timothy McVeigh bygningen i Oklahoma og trak 168 med i døden - direkte
> inspireret af waco og i sympati med David Koresh og "davidianernes" død.

Du tøver ikke med at kalde disse for "galninge", hvorfor så katagorisere
Breivik anderledes ?

> [...]
> celle de næste mange år, fuldkommen "åndsfrisk" (altså i betydningen han
> kan tale, skrive osv) og vil sikkert få rig lejlighed til at kommunikere

Den menneskelige natur er vel det du mener og ikke kultur ?

Debatten om dødsstraf vil sikkert komme op. Det faktum at Breivik blev
taget af politiet i live er forstyrende i mit billede. Men det beviser at
Breivik er mentalt forstyret og helt sikkert lider af storhedsvanvid.

At skulle leve med dette på samvittigheden er umuligt at forestille sig og
kun en virkelig forstyrret person vil kunne gøre det.

> Vidste du, at den person der har fået allerflest personlige breve,
> blandt indsatte i amerikanske fængsler, nogen sinde, er Charles Manson?

Jeg ved at folk som Manson har cult status og Breivik vil sikkert, med
tiden, opnå det samme cult agtige image i visse menneskefjendtlige kredse.

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 25-07-11 08:33

On 24-07-2011 11:29, E.Dalgas wrote:

> Hvad mener du ? Hvilken betydning ?

> Du tøver ikke med at kalde disse for "galninge", hvorfor så katagorisere
> Breivik anderledes ?

Du også? Ham har jeg skam flere gange kaldt galning her i gruppen. Og
andre gloser.

> Den menneskelige natur er vel det du mener og ikke kultur ?

Ja

> Debatten om dødsstraf vil sikkert komme op. Det faktum at Breivik blev
> taget af politiet i live er forstyrende i mit billede. Men det beviser at
> Breivik er mentalt forstyret og helt sikkert lider af storhedsvanvid.

Det skal jeg ikke kunne sige, kun konstatere at det åbenbart var planen
at han skulle tages i live. Generelt synes jeg ikke det er så
ekceptionelt begavet at sidde allerede fredag aften og komme med
diagnoser eller forklaringsmodeller om for lidt sex fordi han boede
hjemme hos mor og lignende ting (det er ikke en reference til dig) Det
ER jo ikke synderlig interessant om han besidder en diagnosticerbar
psykiatisk lidelse, det har kun interesse for strafudmålingen og evt
afsoningen. Hans advokat vil meget gerne have ham undersøgt - "det er i
min naturlige interesse", som han sagde på TV. For os andre er det jo
bare gætteri vi ikke kan bruge til så meget. Gør det nogen forskel, her
mandag morgen, ift din opfattelse af Breinvik, om han lider af
megalomani/storhedsvanvid eller ikke? Som jeg skrev til en anden, så
tvivler jeg på vi kan blive klogere ved at gætte løs i klassiske
forklaringsscenarier - jeg foreslår vi indtil videre vedtager, at han
lider af "Breinviksyndromet". Så er vi helt sikre og vi har givet ham en
diagnose.

> At skulle leve med dette på samvittigheden er umuligt at forestille sig og
> kun en virkelig forstyrret person vil kunne gøre det.

Ikke hvis man opfatter sig som en person i krig. Heller ikke hvis
forestiller sig at man med sin gerning vil "redde" 4 mio nordmænd fra
det der er værre end døden. Der er mange der har dræbt mange, mange
flere mennesker end ham, og som senere er blevet udråbt til helte,
frelsere, gode soldater - whatever. Han tror jo tydeligvis på han selv
vil blive husket som en stor frelser for Norge og åbenbart også Europa
(jfr din these om storhedsvanvid, den der tempelridder-reference er jo
virkelig fuld af indebrændt symbolik) og hvis det virkelig passer at han
mener det, har han sikkert lige så "ren" samvittighed som Bush da han
gik i seng efter at have beordret Bagdhad terrorbombet, eller når
piloterne der havde kastet brandbomber ned over Dresden lagde kinden på
hovedpuden, eller hvis man vender hjem i Enola Gay efter at have kastet
en atombombe og slået 50.000 mennesker ihjel på et sekund.

> Jeg ved at folk som Manson har cult status og Breivik vil sikkert, med
> tiden, opnå det samme cult agtige image i visse menneskefjendtlige kredse.

Det var mere det med at Breinvik nok vil få massiv opmærksomhed og netop
kultustatus. Det er langt sjældnere at gode gerninger belønnes med
berømmelse og idoldyrkelse, det sker nærmest aldrig, altså i relation
til det med menneskets natur.

Fra : E.Dalgas

Dato : 26-07-11 13:55

On Mon, 25 Jul 2011 09:32:50 +0200, DADK wrote:

> Du også? Ham har jeg skam flere gange kaldt galning her i gruppen. Og
> andre gloser.

Du har skrevet meget om Breivik, men ok.

> [...]
> forklaringsscenarier - jeg foreslår vi indtil videre vedtager, at han
> lider af "Breinviksyndromet". Så er vi helt sikre og vi har givet ham en

For mig er det ikke et spørgsmål om det ene eller andet. Breivik er mental
forstyret, psokopatisk og lider af storhedsvanvid.

Så ja, det gør en forskel for mig om han betragtes som sindsyg, for gør han
ikke det, er en legimitering på et eller andet plan etableret og det finder
jeg forkasteligt.

Ps: Hørte i radion (26.07.11 kl 14:00) at hans advokat siger at Breivik er
sindsyg.

> [...]
> hovedpuden, eller hvis man vender hjem i Enola Gay efter at have kastet
> en atombombe og slået 50.000 mennesker ihjel på et sekund.

Hvis han tror det, er han sindsyg og det er også advokatens mening om
Breivik`s fantasier "at være i krig" etc.

> [...]
> kultustatus. Det er langt sjældnere at gode gerninger belønnes med
> berømmelse og idoldyrkelse, det sker nærmest aldrig, altså i relation

Der er ingen sentation i at være god, alle tror jo de er gode.

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 13:49

On 26-07-2011 14:54, E.Dalgas wrote:

(...)
> For mig er det ikke et spørgsmål om det ene eller andet. Breivik er mental
> forstyret, psokopatisk og lider af storhedsvanvid.

Det er ihvert fald svært at modbevise.

> Så ja, det gør en forskel for mig om han betragtes som sindsyg, for gør han
> ikke det, er en legimitering på et eller andet plan etableret og det finder
> jeg forkasteligt.

Du minder lidt om Gunnar "nu" Hansen. Han benægtede til sin dødsdag at
Holocaust kunne have fundet sted. Hans pointe var, at hvis der virkelig
fandtes en sådan ondskab i verden, så ville han ikke være en del af
verden, og han ville hellere beholde sin barnetro end at høre
kendsgerningerne. Gunnar Hansen var en slags holocaustfornægter med
omvendt citationstegn, eller hvordan jeg nu kan udtrykke det polemisk.
Du vil heller ikke acceptere Breiviks ondskab, du vil parkere hans
handling til højre, og du vil for at få det hele til at gå op i dit eget
hoved tildele Breivik en slags diagnose. Men der er desværre intet der
tyder på at Breivik er gal, eller skør - tværtimod ser man indramningen
af en person der kunne være dig eller mig, som er gået fuldkommen i
selvsving og langt over grænsen ift hans eget lille univers. Jeg tror
det sker for alle mennesker på et tidspunkt, at de kører af sporet og
mister grebet, Breivik har så bare været umanerlig "dygtig" til at
fastholde sit skæve spor.

Det er et stort problem at han nu er blevet en slags fadder til de
sikkert mange hundredetusinder der "kører af sporet" dagligt, i
Skandinavien og Nordeuropa. Man kunne opfatte Breivik som en
inspirationskilde og et bevis på at "sporet" er godt at følge. Jeg ser
ikke Breviks terror som en afslutning, men en begyndelse på masser af
"højreorienteret" terror. Desværre.

Alle europæiske lande har problemer med muslimske indvandrere, og så ser
man oven i købet sit eget land gå i krig imod f.eks Taleban - hvad havde
du forestillet dig? At den mere "tunge" del af befolkningen ikke reagerede?

> [...]
>
> Hvis han tror det, er han sindsyg og det er også advokatens mening om
> Breivik`s fantasier "at være i krig" etc.

Advokaten er selv en kendt fremtrædende støtte af Arbejderpartiet, så
han kan naturligvis ikke forliges med Breiviks holdninger, men må
erklære ham sindssyg.

> Der er ingen sentation i at være god, alle tror jo de er gode.

!!! Vi er inde på noget centralt. Det kræver nosser at være "ond", og
godhed betaler sig aldrig. Alle tror, som du skriver, at de er gode, men
hvorfor stræber folk efter godhed, når nu de aldrig får en belønning for
at være gode? Svaret er : dadada!!! Kultur.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-08-11 14:24

On 09/08/11 14:49, DADK wrote:
> On 26-07-2011 14:54, E.Dalgas wrote:
>
> (...)
>
> Det er ihvert fald svært at modbevise.

> Du minder lidt om Gunnar "nu" Hansen. Han benægtede til sin dødsdag at
> Holocaust kunne have fundet sted.

Really? Det må du gerne dokumentere

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 14:54

On 09-08-2011 15:23, Martin Larsen wrote:

> Really? Det må du gerne dokumentere

Det kan jeg ikke. Det er en familie-anekdote. man må bare tro mig på mit
ord.

Fra : Vidal

Dato : 09-08-11 19:32

Den 09-08-2011 15:53, DADK skrev:

> Det kan jeg ikke. Det er en familie-anekdote. man må bare tro mig på mit ord.

Jeg har også hørt, han blev betragtet som 'tyskervenlig' under krigen.
Måske ikke så meget som Niels Bukh, men stadigvæk ...

Det kan slås op på internettet.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 10-08-11 04:14

On 09-08-2011 20:32, Vidal wrote:

> Jeg har også hørt, han blev betragtet som 'tyskervenlig' under krigen.
> Måske ikke så meget som Niels Bukh, men stadigvæk ...

Wilhelm Buhl mener du vel. Niels Bukh var bare et produkt af sin tid,
som så mange andre. Jeg tror mange unge i dag slet ikke er klar over, at
grundlaget for nazismen blev delt i store kredse overalt i Europa. Bukh
var jo ikke nazist, men en moderne nytænker. Det gennemsyrede
"modernismen", dvs videnskaberne og det grundlæggende menneskesyn langt
ind i også ikkenazistiske rækker. Hvis man skal være fræk svarer det
lidt til de multikulturelle tanker i vore dage. Man er måske ikke enig i
midlerne, men målet er man helt enige om. Danmark var det land i Europa
der havde allerflest troende nazister målt ift indbyggertal, selv i
krigens sidste dage kunne man mønstre 25.000 troende medlemmer, jyske
bønder ude på heden. Kultureliten var på alle leder og kanter begejstret
for nazismen, man så det som en slags fremskridt, en udvikling og
nytænkning der gjorde op med fortidens dogmer. Hvis ikke Hitler var gået
imod øst og smadret sin egen ellers velfungerende krigsmaskine, så var
vi begge nazister i dag.

Fra : E.Dalgas

Dato : 10-08-11 01:13

On Tue, 09 Aug 2011 14:49:11 +0200, DADK wrote:

> [...]
> det sker for alle mennesker på et tidspunkt, at de kører af sporet og
> mister grebet, Breivik har så bare været umanerlig "dygtig" til at

Jeg siger som jeg gør fordi Breivik`s person, hans handlinger taget i
betragtning, i mine øjne indeholder de karraktertræk jeg definere som
sindsyge.

Men sindsyge er mange ting og jeg er ikke ekspert så din forståelse kan
være ligeså god som min.

Dog læser jeg imellem linierne i din beskrivelse af Breivik, korriger mig
hvis jeg tager fejl, at du betragter ham som en afvigende personlighed med
et rafineret sind som derfor kun delvist er sygt.

Altså han *er* syg i en eller anden forstand, men ikke sindsyg i ordets
bogstavelige forstand ?

> [...]
> inspirationskilde og et bevis på at "sporet" er godt at følge. Jeg ser
> ikke Breviks terror som en afslutning, men en begyndelse på masser af

Det kunne sagtens ske igen, men nogen bølge af terror tror jeg ikke på.
Efterretnings tjenester i Europa ved godt hvad det gælder og der optrappes
fra deres side. Måske ser vi en bølge af anholdelser.

> [...]
> du forestillet dig? At den mere "tunge" del af befolkningen ikke reagerede?

Jeg er enig med dig i at forudsætningerne for ekstremisme er tilstede, men
flere faktore spiller ind. Vi kan ikke bare hænge det hele op på muslimerne
og deres humanistiske beskyttere i vesten.

Vestens problemer er større end de multikulturelle, som "kun" repræsentere
den berømte dråbe der truer med at få bægeret til at flyde over. Der er
brug for stærke ledere med styr på værdierne og fornuften i behold, men
hvis tendensen følges og det gør den jo nok, bliver det kun endnu en
efterligning af sandt lederskab europas befolkning tilbydes.

> Advokaten er selv en kendt fremtrædende støtte af Arbejderpartiet, så
> han kan naturligvis ikke forliges med Breiviks holdninger, men må
> erklære ham sindssyg.

Tror du ikke at advokaten mener det han siger ?

> [...]
> hvorfor stræber folk efter godhed, når nu de aldrig får en belønning for
> at være gode? Svaret er : dadada!!! Kultur.

Måske bor der i os alle, undertrykt af alskens godhed naturligvis, "en
fandenskarl" som bare venter på at få løbepas. Derfor taler "det onde" til
os på en selvforstærkende måde om noget forbudt og farligt som vi normalt
skal undertrykke, men ved er virkeligt.

Altså måske

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 10-08-11 04:44

On 10-08-2011 02:13, E.Dalgas wrote:

> [...]
> et rafineret sind som derfor kun delvist er sygt.
>
> Altså han *er* syg i en eller anden forstand, men ikke sindsyg i ordets

Ja, det lyder meget bedre. Naturligvis er han ikke normal, men når jeg
hører ord som "sindssyg" eller "storhedsvanvid" osv forholder jeg til
muligheden for en psykiatrisk diagnose, "bogstavligt". Hvis man bare
forholder sig til at han er skør, dvs opfører sig i strid med normer, så
er der sgu mange skøre mennesker - jeg kunne selv være blandt dem.

> Det kunne sagtens ske igen, men nogen bølge af terror tror jeg ikke på.
> Efterretnings tjenester i Europa ved godt hvad det gælder og der optrappes
> fra deres side. Måske ser vi en bølge af anholdelser.

Ja, enig. Mest sandsynligt.

> Jeg er enig med dig i at forudsætningerne for ekstremisme er tilstede, men
> flere faktore spiller ind. Vi kan ikke bare hænge det hele op på muslimerne
> og deres humanistiske beskyttere i vesten.

Nej, og det prøver jeg virkelig at undgå. I min verden er det ikke islam
der er den store "fare", det er mere hvordan politikerne forvalter f.eks
Danmark. Jeg er slet ikke i tvivl om, at hvis islam og muslimer virkelig
begyndte at udgøre en reel trussel imod Danmark, så ville vi hurtigt
kunne finde de adekvate instrumenter frem. Jeg frygter ikke islam som
invasionshær, for jeg er ganske sikker på at vi vil vinde i sidste ende.
Mange fabler løs om hvor mange mennesker islam har slået ihjel og hvor
forfærdelige muslimer er krigerisk med "deres sværd i hånden" sabler på
minareterne osv, Men ser man lidt historisk på det er der næppe nogen i
verden der er bedre til at føre krig og smadre andre kulturer end lige
netop danskere og deres europæiske kristne fæller. Så jeg tror godt vi
kan slå koldt vand i blodet. Den internationale jihadisme/terroorisme er
i øvrigt et fint bevis på det. Selvom vi har lært at frygte terror, og
islamisme, så er det jo virkelig en næsten hjerteskærende ulige kamp.
Islamisterne kan begå et par sporadiske selvmordsangreb, den fattige
mands atomvåben, og vi sender så 200.000 soldater i krig, flankeret af
hangarskibe, droner og missiler der affyres fra afstande af 5.000 km.
Det er ikke engang et match.

> [...]
> hvis tendensen følges og det gør den jo nok, bliver det kun endnu en
> efterligning af sandt lederskab europas befolkning tilbydes.

100% enig. Du er jo snart helt fornuftig at læse Ja, vi mangler sgu
lederskab i den grad. Vi mangler en europæisk vision. EU er et lille
forsøg, men altså for teknisk og kompleks til at man kan kalde det en
vision for befolkningerne. EU er mere en slags overstatslig
hyperkapitalisme der opererer fjernt fra folket. Obama er mere på
øjenhøjde med sine vælgere end en Barroso og det øvrige slæng af
ikke-folkevalgte kommisærer og beslutningstagere. Og det er på høje tid
- vi sidder med "gamle" europæiske lande der nyder de sidste rester af
de rigdomme man erobrede under kolonitiden, vi sidder med lande i
bundløs gæld og med befolkninger der ikke engang kan reproducere sig
selv. Der skal ske noget meget, meget snart, hvis ikke Europa skal være
et slags Afrika i det 22 århundrede.

> Tror du ikke at advokaten mener det han siger ?

Jo, det tror jeg netop (som jeg tidligere har givet dig ret i) Det
virker på mig som om han virkelig opfatter Breivik som sindssyg, og det
ikke er et trick eller juridisk skaktræk.

> [...]
> os på en selvforstærkende måde om noget forbudt og farligt som vi normalt

Du har måske ret Nej, du har naturligvis ret, det kribler og krabler
i mange mennesker at kunne være "onde for en dag". Hvem ville ikke give
sin nabo et ordentlig lag tæsk, gå amok i børnehaven eller fortælle
Villy Søvndal hvad man virkelig mener om ham? Altså så han ikke kan
misforstå det? Det er såre nemt at bevise. Hvorfor er selvtægtsfilm
altid så god en forretning? Vi har hele filmserier med kolde dræbere der
begår selvtægt og retter op på "uretfærdigheden". Der er et helt
tydeligt behov for at udleve den slags, også by proxy. Det har altid
moret mig at tænke på, at verdens 7 største økonnomi, Californien,
valgte - og genvalgte - en guvernør hvis største bedrift er at have
spillet dræberrobot i en film. Det er lidt spøjst og tankevækkende.

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-07-11 15:15

> Og det finder du sagligt belæg for - hvor?

> Du kan læse fyrens skriverier. Jeg har linket til dem -

Han skriver ikke meget selv, men linker til artikler på nettet.

Jeg vil gerne fastholde at du nævner pro-zionisme som noget centralt i
Breivik`s ideologi. Ja du nævner det som det første af alle centrale
perspektiver i det manifest Breivik har lagt på nettet.

Jeg syntes du skulle give en god grund til at fremhæve netop pro-zionisme
som noget centralt, for jeg har kigget i det manifest og kan ikke finde
belæg for at pro-zionisme har den centrale status du hævder.

Jeg kan tydeligt se hvad Breiviks orientering indeholder, men jeg begynder
efterhånden at tvivle på om dine motiver er så ærlige som du påstår de er.

Her er hvad jeg kunne finde i Breiviks manifest.
http://multimedia.jp.dk/archive/00291/Breiviks_manifestj__291280a.pdf

Side 282

Palestine for the Syrians?
http://www.danielpipes.org/174/palestine-for-the-syrians

*

side 691
Christians need to understand that there can be no peace or understanding
with the Islamic world. They want to subdue us, pure and simple. Church
leaders of all denominations, Protestant, Catholic, Orthodox, must stop
stabbing Israel in the back and campaigning for a de facto open borders
policy while Muslims are threatening to swamp our lands. Yes, Christianity
teaches compassion, but it also teaches identifying evil and standing up to
it. At the end of the day, the Church must decide whether, in the defence
of civilisation, it wants to be a part of the problem or a part of the
solution

side 693
The First Commandment of multiculturalism is: Thou shalt hate Christianity
and Judaism. Multiculturalists also hate nation states, and they even hate
the Enlightenment, by insisting that non-Western cultures should be above
scrutiny.

*

Breivik ser sikkert zionisme som en alieret i kampen mod islam. Dette fordi
zionisme er patriotisme udtrykt klart og tydeligt i en virkelig konflikt
med islam. Men hans religiøse fremtidsperspektiv er helt klart
kristendommen, vel og mærke i en form han ikke har bibelsk belæg for
overhovdet.

Beviset har du her i et fremtids perspektiv :

Side 1140
The Church will be granted “public monopoly” (school curriculum, government
policies) and Christendom will be the only official religion in European
countries much like European policies reflected 40-60 years ago.
The Church will gain x amounts of seats in the new Parliament but no veto
rights. They have a right and a duty to call for military Crusades if any
international Christian minority is being threatened by Jihad in other
parts of the World. Their advice should be taken under consideration by
military leaders and politicians

*

Jeg syntes det vil være på sin plads at du Patruljen enten redegøre for
hvorfor pro-zionisme skal fremhæves som noget centalt i denne sag, eller
dementere dit udsagn som var følgende :

"Kristendommen er ikke det centrale. Det centrale er det kulturelle.
Det er pro-zionisme. Anti- islam. Mod Eu. Mod FN. Anti-globalisering,
Anti-multikulturelt osv.osv."

Kristendom i en perverteret form er netop det centrale religiøse islæt i
dette manifest, hvor zionismens rolle, kun er sekundær og på alieret side,
pga af den årelange konflikt i palæstina. Men aligevel skal pro-zionisme
fremhæves af dig som centralt.....HVORFOR ?

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-11 01:08

On Sat, 23 Jul 2011 02:40:26 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg tænkte præcist - same thing. Beskrivelsen af fyren, som netop er
>gået amok kunne ligne adskillige debatørers profil som optræder på
>dk.politik.

Man kan ikke gå amok med ord og Breivik skød præcist og ikke vildt

Fra : Patruljen

Dato : 24-07-11 11:10

On 24 Jul., 02:01, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
>  >> Ja, der er vildt mange kristne fundamentalister i dk.politik
>  >
>  > Kristendommen er ikke det centrale. Det centrale er det kulturelle.
>  > Det er pro-zionisme. Anti- islam. Mod Eu. Mod FN. Anti-globalisering,
>  > Anti-multikulturelt osv.osv.
>
> Hvor kommer "pro-zionisme" fra? Du mener, hvis ikke man har som erkl ret
> m l aktivt at arbejde for at f nedlagt staten Israel, s er man
> "prozionist"? Jeg har kun set i de mange l serkommentarer at han mener
> man b r f re en "Pro Israel" (citat) politik eller holdning, og det har

“Let’s end stupid support for Palestinians…start supporting our
cultural cousin, Israel.”

"Cultural conservatives believe Israel has a right to protect itself
against Jihad…Sensible people should support Zionism (Israeli
nationalism) which is Israel’s right to self-defence against Jihad."

More excerpts from his manifesto:

"If one acknowledges that Islam has always oppressed the Jews, one
accepts that Israel was a necessary refuge for the Jews fleeing not
only the European but also the Islamic variety of anti-Judaism."

"Since the break-up of the Islamic Empire following World War I,
various jihads have been fought around the globe by the independent
Muslim nations and sub-state jihadist groups. The most sustained
effort has been directed against Israel, which has committed the
unpardonable sin of rebuilding dar al-harb on land formerly a part of
dar al-Islam."

"How can anyone delete the horror of Muslim oppression over Christians
and Jews which lasted for centuries and stretched over continents? "

"Western Journalists again and again systematically ignore serious
Muslim attacks and rather focus on the Jews, [which] only adds to the
stockpile of proof that all Western journalists support the EU’s
Eurabia project, [and] their enemy (based on coverage) is the Israeli…
government…"

"Were the majority of the German and European Jews disloyal? Yes, at
least the so called liberal Jews, similar to the liberal Jews today
that oppose nationalism/Zionism and support multiculturalism. Jews
that support multiculturalism today are as much of a threat to Israel
and Zionism (Israeli nationalism) as they are to us. So let us fight
together with Israel, with our Zionist brothers against all anti-
Zionists, against all cultural Marxists/multiculturalists….So, are the
current Jews in Europe and US disloyal? The multiculturalist (nation-
wrecking) Jews ARE, while the conservative Jews ARE NOT. Aprox. 75%
of European/US Jews support multiculturalism while aprox. 50% of
Israeli Jews does the same. This shows very clearly that we must
embrace the remaining loyal Jews as brothers rather than repeating the
mistake of the NSDAP. Whenever I discuss the Middle East issue with a
national socialist he presents the anti-Israeli and pro-Palestine
argument. He always seem unaware of the fact that his propaganda is
hurting Israeli nationalists (who want to deport the Muslims from
Israel) and that he is in fact helping the Israeli cultural Marxists/
multiculturalists with his argumentation."

Kilde; http://twitter.com/#!/alexbkane

>  > Hans retorik kan du finde p dk.politik. Forskellene er ubetydelige -
>
> Jeg synes nu ellers han virker mere moderat og sammenh ngende end hvad
> visse typer har demonstreret i dk.politik gennem tiderne.  Hold da op,
> s skulle du have set dk.politik.indvandring tilbage i 1998, 1999 osv

Moderat. Tja -
Jeg opfatter retorikken som noget der ligner den fanatisk religiøse
E.Dalgas formuleringer. Jeg opfatter også E.Dalgas som et farligt
menneske

Fra : DADK

Dato : 25-07-11 09:11

On 24-07-2011 19:09, Patruljen wrote:

> [...]
> Israel) and that he is in fact helping the Israeli cultural Marxists/
> multiculturalists with his argumentation."

OK, jeg har overhovedet ikke gidet læse i manifestet endnu. Jeg havde
opsummeringen af debatten på documenta.no i tankerne, hvor han ikke
skriver noget om zionisme. Men han nævner da i citaterne (hvis de står
til troende*) rigtig nok zionisme som noget man burde støtte, iblandt i
øvrigt en række korrekte iagttagelser vedr Israel og deres evige forsvar
imod verbale såvel som voldelige angreb fra den arabiske verden og
europæiske "multikulturelle". Det står rimelig klart i det du citerer at
han med "nationalisme"/zionisme mener at man skal støtte Israel som en
jødisk stat (det er der jo nogen der mener er forkert) og det er jo
grundlæggende set zionisme. Hver gang der står zionisme står der
(israelsk nationalisme) og det handler jo om sådan noget med at Israel
er en jædisk stat, ikke en multikulturel stat. Hvis Israel bløder op og
bliver ligeglad med om Israel er jødisk, kan det være lige meget om
Israel nukes eller går under ved et jordskælv - så forsvinder Israel jo
under alle omstændigheder, alene ved at jøderne bliver outnumbered.

(*) til troende fordi der er rigtig mange der for tiden har stor
interesse i at projicere Breinveks gerninger og tankegods over på andre
og ind i egen kontekst, du bla excellerer i det i gruppen. Og lidt
twitterchat (jeg kunne forestille mig det er en lidelsesfælle du
refererer til) bliver næppe altid verificeret. Lidt ligesom en "blog"
forleden kunne "afsløre" at Breinvik havde "kopieret" Unabomberens
manifest. I virkeligheden drejede sig om nogle spredte sætninger hvor
der optrådte nogle af de samme ord. Ja, så har vi sku alle nok siddet og
kopieret biblen eller den tibetanske dødebog på et tidspunkt

> Moderat. Tja -
> Jeg opfatter retorikken som noget der ligner den fanatisk religiøse
> E.Dalgas formuleringer. Jeg opfatter også E.Dalgas som et farligt
> menneske

"Fanatisk religiøs" ligefrem? Sikke mange farlige mennesker der er for
tiden. På den måde er Breinviks forehavende allerede lykkedes. Har lige
svaret "notion" der åbenbart frygter "dyret" i lille mig. Det har
virkelig rykket nogle opfattelser hos visse debattører, terrorangrebet i
fredags. Personligt ser jeg ikke anderledes på hverken dig, de øvrige
dk.politik deltagere, på værdikampen, multikulturalisme, terror,
nationalisme og al mulig andet i dag end jeg gjorde forrige mandag. Det
påvirker mig lige så meget/lidt som alle mulige andre terrorangreb og
andre kedelige begivenheder.

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-07-11 15:02

On Sun, 24 Jul 2011 10:09:34 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> Jeg opfatter retorikken som noget der ligner den fanatisk religiøse
> E.Dalgas formuleringer. Jeg opfatter også E.Dalgas som et farligt

Jeg vælger at bære over med dig. Jeg tror at du køre din stil her i gruppen
helt bevidst og dermed forhåbenligt ved bedre end det du poster giver
udtryk for.

Det er ikke særligt sympatisk det du har gang i, men "målet helliger vel
midlet" i den logik du repræsentere.

--

E.D