Hans Jørgen Bonnichsen.....
Fra : N.B.DK

Dato : 22-07-11 21:10

- Hvis der er en sammenhæng, så tegner der sig en vifte af muligheder, fra
højreekstremistisk terror til den enlige galning, der går amok, siger Hans
Jørgen Bonnichsen, der er tidligere operativ chef hos Politiets
Efterretningstjeneste, til bt.dk.

Ja for pokker det er oftest højreorienterede der begår den slags, bortset
fra Oklohoma, kan jeg ikek lige komme på nogen andre, jeg kan dog komme på
MANGE episoder med muslimer, men den mulighed ser/så Hans Jørgen Bonnichsen
åbenbart ikke....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 22-07-11 21:28

Den 22-07-2011 22:09, N.B.DK skrev:

> [...]
> MANGE episoder med muslimer, men den mulighed ser/så Hans Jørgen Bonnichsen

Han har nok hørt, at manden er 190 cm og lyshåret. Det
er jo ikke den typiske muslim. Men måske er han
konverteret? Om udseendet er typisk for højreorienterede
skal jeg ikke kunne sige, men det kan du jo nok.

Fra : /john

Dato : 22-07-11 22:21

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Han har nok hørt, at manden er 190 cm og lyshåret. Det er jo ikke den
> typiske muslim.

Nej, det er det jo nok ikke, Villy Dalsgaard. Du er nærmest genial.

"Den norske justitsminister, Knut Storberget, har på et pressemøde
bekræftet, at den anholdte formodede gerningsmand fra skudepisoden på øen
Utøya er nordmand":
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41964615:terrorangreb-gerningsmanden-er-norsk.html?nidk

> måske er han konverteret?

Det kunne man da snildt forestille sig, eftersom:

"Terrorgruppen Ansar al-Jihad al-Alami har taget ansvaret for bombeangrebet
i Oslo i dag ... Terrorgruppen har tidligere taget ansvaret for et
terrorangreb i 2010 i Stockholm":
http://www.bt.dk/udland/terrorgruppe-tager-ansvaret-for-oslo-angreb

> Om udseendet er typisk for højreorienterede skal jeg ikke kunne sige

Jamen det la'r du da bare vær' med så.

/john

Fra : Hedningen

Dato : 23-07-11 00:17

/john wrote:

> Nej, det er det jo nok ikke, Villy Dalsgaard. Du er nærmest genial.

Jeg ved ikke rigtig. Ham Villy lyder mig egentligt blot noget fordomsfuld.

> Jamen det la'r du da bare vær' med så.

Det er nok også bedst, ja.

Fra : /john

Dato : 23-07-11 06:37

"Hedningen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Ham Villy lyder mig egentligt blot noget fordomsfuld.

Dén tanke har også strejfet mig...

/john

Fra : Vidal

Dato : 23-07-11 11:48

Den 23-07-2011 01:16, Hedningen skrev:

> Jeg ved ikke rigtig. Ham Villy lyder mig egentligt blot noget fordomsfuld.

Hehe, jo, sandheden er en fordom.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Hedningen

Dato : 23-07-11 20:29

Vidal wrote:

> Hehe, jo, sandheden er en fordom.

Jo, men din racemæssige profilering er alligevel grim at være vidne til.

Fra : Vidal

Dato : 23-07-11 21:09

Den 23-07-2011 21:28, Hedningen skrev:

> Jo, men din racemæssige profilering er alligevel grim at være vidne til.

Nu har vi jo her i gruppen kunnet læse, muslimer er
sortsmudskede med kraftige, sammenvoksede øjenbryn,
så der er vel ikke noget ondt i at påpege, at en
lyshåret mand på en en 1.9 m ikke ligner en typisk
muslim?

Hvad er dit problem? Er du ked af, det var en norsk
højreorienteret og ikke en muslim, der begik attentatet?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Hedningen

Dato : 23-07-11 21:58

Vidal wrote:

> [...]
> så der er vel ikke noget ondt i at påpege, at en
> lyshåret mand på en en 1.9 m ikke ligner en typisk

At andre begår racemæssig profilering giver ikke dig carte blanche til at
gøre ligeså.

> Hvad er dit problem? Er du ked af, det var en norsk
> højreorienteret og ikke en muslim, der begik attentatet?

Jeg er ikke ked af det.

Fra : J. Nielsen

Dato : 23-07-11 22:21

On Sat, 23 Jul 2011 22:09:27 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hvad er dit problem? Er du ked af, det var en norsk
>højreorienteret og ikke en muslim, der begik attentatet?

Der er i alt fald mange der er glade for det *ikke* var en muslim. Om de
samtidigt er glade for at det var en "højreekstremist" skal jeg ikke
kunne sige, men man kunne ind i mellem godt få det indtryk. Selv er jeg
bare ked af at tragedien overhovedet fandt sted...

Hvis nogen vil hører min uforgribelige mening om morderens motiver,
tror jeg det drejer sig om noget så banalt som seksuelle nederlag og
fustrationer. Manden boede indtil fornylig hos sin mor... som 32 årig!
Han har uden tvivl haft det svært med piger - noget der også kendetegner
mange selvmordsbombere med muslimsk baggrund og diverse "school
shooters".

Faderen har vi ikke hørt noget til, men lur mig om ikke han forlod
familien da knægten var lille, og derved skabte grobund for en rigtig
offer historie - hvis altså ikke lige Anders Behring Breivik havde valgt
at blive "højreekstremist" og derved sat sig uden for det gode selskab.
--

-JN-

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-07-11 05:06

Den 22/07/11 23.21, /john skrev:

> [...]
> bombeangrebet i Oslo i dag ... Terrorgruppen har tidligere taget
> ansvaret for et terrorangreb i 2010 i Stockholm":

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du er helt på vildspor og din oplysning om den islamiske terrorgruppe er
ikke underbyggede.
Manden er en højreekstremist som du kan relatere dig til.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1590709.ece

En hvid mand i hvid højreorienteret skjorte som er ekstremt islamofobisk.
En gun-slinger med hang til 8menneske)-jagt!

En rigtig reaktionær rotte!

jens

Fra : /john

Dato : 23-07-11 05:58

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

> din oplysning om den islamiske terrorgruppe er ikke underbyggede.

BTs oplysning, Jens, BTs oplysning

> hvid højreorienteret skjorte som er ekstremt islamofobisk

Jeg anede ikke der fandtes dén slags skjorter

> En rigtig reaktionær rotte!

Alle slags ekstremister er lede rotter, uanset hvilke skjorter og øvrige
klædningsstykker de formummer sig i

/john

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-07-11 06:13

Den 23/07/11 06.57, /john skrev:

> BTs oplysning, Jens, BTs oplysning

> Jeg anede ikke der fandtes dén slags skjorter
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det gør der skam. der er en højreorienteret dress-codec for de allermest
højreorienterede:
Glatbarberet uden skæg!
Hvid skjorte med slips/butterfly.

Spotter du det outfit, så har du manden på kornet.

MvH
Jens

Fra : /john

Dato : 23-07-11 06:34

> [...]

> Glatbarberet uden skæg!
> Hvid skjorte med slips/butterfly.
>
> Spotter du det outfit, så har du manden på kornet.

Der ka' man bare se.

Men har han hvid skjorte, slips OG skæg, så er man på den sikre side?

Fx denne herlige gut:

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1564616/Islamists-urge-young-Muslims-to-use-violence.html

/john

Fra : hanzen

Dato : 23-07-11 11:02

"Jens Erik Bech" wrote in message

Den 23/07/11 06.57, /john skrev:

> [...]
Glatbarberet uden skæg!
Hvid skjorte med slips/butterfly.

Spotter du det outfit, så har du manden på kornet.

Uha uha det lyder ikke rart.
Banker og store virksomhedskontorer er fulde af den slags.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : Hedningen

Dato : 23-07-11 22:00

Jens Erik Bech wrote:

> Det gør der skam. der er en højreorienteret dress-codec for de
> allermest højreorienterede:
> Glatbarberet uden skæg!

Og venstreorienterede er glatbarberede med skæg. Damerne altså.

Fra : /john

Dato : 24-07-11 03:51

"Hedningen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Og venstreorienterede er glatbarberede med skæg. Damerne altså.

ROFL!

(Mener nu ikke der er så meget skæg ved venstreorienterede damer...)

/john

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-07-11 23:58

Den 22-07-2011 22:27, Vidal skrev:

> Han har nok hørt, at manden er 190 cm og lyshåret. Det
> er jo ikke den typiske muslim. Men måske er han
> konverteret? Om udseendet er typisk for højreorienterede
> skal jeg ikke kunne sige, men det kan du jo nok.

Der er jo ikke een der aner hvem der står bag, men jeg kan dårligt tro
at een mand kan skabe så enorme ødelæggelser.
Hvem/hvilke der har gjort det får vi vel svaret på.
I øjeblikket kan vi gætte på nynazister, islamister, eller en bombemand
fra den russiske mafia med en defekt GPS.

Sandsynligheden taler for noget islamistisk, men lad os nu se.

- cep

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-07-11 05:07

Den 22/07/11 22.27, Vidal skrev:

> Han har nok hørt, at manden er 190 cm og lyshåret. Det
> er jo ikke den typiske muslim. Men måske er han
> konverteret? Om udseendet er typisk for højreorienterede
> skal jeg ikke kunne sige, men det kan du jo nok.
,,,,,,,,,,,,,

Vi skal tænke "Oklahoma-bombemand" hvis vi skal ramme plet i dette tilfælde!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 10:07

On Sat, 23 Jul 2011 06:06:31 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]

Bonnichsen ser spøgelser ved højlys dag vedr White Pride og er naiv
mht muslimers ufarlighed - han glemmer at hvide kom først og ejer
landet

Fra : DADK

Dato : 23-07-11 00:41

On 22-07-2011 22:09, N.B.DK wrote:
> [...]
> MANGE episoder med muslimer, men den mulighed ser/så Hans Jørgen Bonnichsen

Fundamentalistiske muslimer er jo også højreorienterede. Om det er en
nazitype fra det "ekstreme højre" eller en muslimsk indvandrer/konvertit
er ét fedt : Det er stadig højreekstremistisk terror.

Men rigtig nok er det der virkelig ikke mange eksempler indenfor de
senere 20 år på højreekstremistisk terror hvor der ikke har været et
islamisk islæt (det er lidt en hån at kalde det et "religiøst" islæt)

Fra : Hedningen

Dato : 23-07-11 01:09

DADK wrote:

> [...]
> nazitype fra det "ekstreme højre" eller en muslimsk
> indvandrer/konvertit er ét fedt : Det er stadig højreekstremistisk

Hvad er 'højreekstremistisk terror'? Er det når man bruger de højre
ekstremiteter til at udløse en bombe?

> Men rigtig nok er det der virkelig ikke mange eksempler indenfor de
> senere 20 år på højreekstremistisk terror hvor der ikke har været et
> islamisk islæt (det er lidt en hån at kalde det et "religiøst" islæt)

At kalde det hele højreekstremistisk terror lyder som en venstreorienterets
forsøg på at skubbe etellerandet væk.

I øvrigt ... Godwin.

Fra : DADK

Dato : 23-07-11 04:07

On 23-07-2011 02:08, Hedningen wrote:

> Hvad er 'højreekstremistisk terror'? Er det når man bruger de højre
> ekstremiteter til at udløse en bombe?

Ih hvor er du dog sjov.

> At kalde det hele højreekstremistisk terror lyder som en venstreorienterets
> forsøg på at skubbe etellerandet væk.

??? Prøv at læs hvad du svarer på. Du kunne også prøve at reflektere
over *hvad* højreekstremisme er (i stedet for at blive fornærmet fordi
du enten selv er blevet kaldt højreekstremist, eller opfatter dig som
højreorienteret - sandsynligheden for at du er højreekstremist er dog
uendelig lav). Dit væsentligste problem bliver nemlig at sondre imellem
den devaluerede benyttelse af begrebet der fuldkommen har udvandet
beydningen - som når folk kalder helt almindelige politiske strømninger
for "højreekstreme". Hint : Timothy McVeigh er højreekstremist, Pia
Kjærdsgaard er ikke. Gert Vilders er heller ikke højreekstrem. Begge
sidstnævnte er jo nærmest venstreorienterede ift f,eks islamister. I sin
grundessens er islamisme højreekstremisme i rendyrket form. Det er et
faktum, kan ikke se hvad "venstreorienterede" eller andet har med det at
gøre. Islamisme har intet til fælles med venstreekstremisme.

> I øvrigt ... Godwin.

Endnu mere ???? Hvorledes? Hvor kom WWIII nu ind i billedet? Sikke mange
sjove skriverier begivenhederne allerede har kastet af sig.

Fra : Hedningen

Dato : 23-07-11 20:31

DADK wrote:

> [...]
> "venstreorienterede" eller andet har med det at gøre. Islamisme har
> intet til fælles med venstreekstremisme.

Du siger ikke en lyd om, hvad den der højreekstremisme er for noget. Skal
mit bud virkelig være det eneste?

> Endnu mere ???? Hvorledes? Hvor kom WWIII nu ind i billedet? Sikke
> mange sjove skriverier begivenhederne allerede har kastet af sig.

Nazi.

Fra : DADK

Dato : 25-07-11 07:23

On 23-07-2011 21:31, Hedningen wrote:

> Du siger ikke en lyd om, hvad den der højreekstremisme er for noget.

Jeg nævner et par tilfælde

>Skal
> mit bud virkelig være det eneste?

Jeg synes det er et fint bud. Jeg er med i så mange tråde, så at begynde
en lang udredning om hvad jeg mener/tror er "højreekstremisme" ville
være spild af tid. Svaret ville jo alligevel matche den "normale"
udlægning, som du er inde på og jeg er inde på herover også. Pånær
naturligvis ift islamisme, men der havde jeg mest af alt (desværre)
religiøs ultrakonservatisme i tankerne

Ift en endnu tidligere tråd jeg ikke kan huske titlen på beklager jeg
også den påstand med nazisme jeg skrev tidligt fredag (vistnok til dig)
- jeg havde læst det på Tekst-TV tror jeg det var, det var det første
der blev berettet efter det kom frem det var en nordmand.

Det viste sig så ikke engang at være en nazist. Det viste sig at være,
som jeg så én formulere det et andet sted - "en person med moderate
holdninger men ekstreme metoder"

Breinvik er helt bestemt ikke højreekstremist i klassisk forstand og
ikke "rabiat" fraset naturligvis hvad han har gået og planlagt og syslet
med.

> Nazi.

Nå, så det var denne tråd! Godwins "lov" foksuerer da vist mest af alt
på WWII's nazister, Hitler osv, ikke? Det giver jo ingen mening at
Godwins lov skulle træde i kraft hvis emnet er en nutidig nynazist. Så
skulle alle debatter blive lukket ned og alle "tabe" hver gang vi
diskuterede nynazisme, og den holder jo ikke helt vand. Men nu var det
så ikke en nazist, men det var ikke noget jeg nævnte for sjov eller som
frit opfundet argument der skulle afspore noget som helst, - det var
noget jeg læste et sted.

Fra : Hedningen

Dato : 25-07-11 12:22

DADK wrote:

> [...]
>
> Breinvik er helt bestemt ikke højreekstremist i klassisk forstand og
> ikke "rabiat" fraset naturligvis hvad han har gået og planlagt og

Enig.

> [...]
> så ikke en nazist, men det var ikke noget jeg nævnte for sjov eller
> som frit opfundet argument der skulle afspore noget som helst, - det

Der er jo næsten ingen nazister, og deres betydning er lig nul. Det eneste
de kan bruges til er nogen dramatiske overskrifter uden videre indhold; men
det skaffer da lidt til agurketiden og kan i litteraturen bruges som
følelsespornografi i stil med små djævle og farlige bussemænd.

Fra : Hedningen

Dato : 25-07-11 12:23

DADK wrote:

> [...]
>
> Breinvik er helt bestemt ikke højreekstremist i klassisk forstand og
> ikke "rabiat" fraset naturligvis hvad han har gået og planlagt og

Enig.

Fra : /john

Dato : 23-07-11 06:43

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i meddelelsen

>- Hvis der er en sammenhæng, så tegner der sig en vifte af muligheder, fra
>højreekstremistisk terror til den enlige galning, der går amok, siger Hans
>Jørgen Bonnichsen

Og den erfarne efterretningsmand fik, som vi nu ved, ret.

Gid f... havde alle slags ekstremister.

/john

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-07-11 09:46

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog komme på MANGE episoder med muslimer, men den mulighed ser/så
> Hans Jørgen Bonnichsen åbenbart ikke....

Men nu VAR det altså højreekstremistisk terror. Synes du ikke at det er
interessant ? Jeg synes nemlig at det er meget interessant. Jeg synes at
det er noget vi skal tale meget mere om i de kommende måneder.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 09:49

On Sat, 23 Jul 2011 10:46:13 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men nu VAR det altså højreekstremistisk terror.

Det er der vel ingen der ved med sikkerhed endnu.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-07-11 10:08

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er der vel ingen der ved med sikkerhed endnu.

Jo den er vist så sikker som den kan være. Det er den slags elementer som
gror i dit nye partis perifere baghave. Til lykke med dit partiskifte.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 10:32

On Sat, 23 Jul 2011 11:08:27 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jo den er vist så sikker som den kan være.

Altså som jeg skrev.

> Det er den slags elementer som
> gror i dit nye partis perifere baghave.

Nye parti.???

> Til lykke med dit partiskifte.

Jeg har ikke skiftet parti (endnu).

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 10:51

* * *damned for all eternity
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er der vel ingen der ved med sikkerhed endnu.

Det skriver du kun fordi du ved at det var en person med samme skidne
menneskesyn som dig selv der begik denne udåd.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 10:57

On Sat, 23 Jul 2011 11:50:32 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> * * *damned for all eternity
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det skriver du kun fordi du ved at det var en person med samme skidne
> menneskesyn som dig selv der begik denne udåd.

Nu har jeg ikke knald i låget som dig, så det du skriver er noget
fordrukkent sludder.

Jeg har et 100 gange mere humanistisk livssyn, end du har i dit vanvittige
religiøse univers, hvor fantasifigurer er vigtigere end mennesker.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 11:03

* * *damned for all eternity

> [...]
>
> Jeg har et 100 gange mere humanistisk livssyn, end du har i dit vanvittige
> religiøse univers, hvor fantasifigurer er vigtigere end mennesker.

Jamen det glæder mig at høre, så kan vi altså forvente denne påtagede
humanisme udført i praksis, du vil ikke længere tilsvine enhver der måtte
have et andet menneskesyn end dig til på det groveste. Jamen hvad kan jeg
sige at verden den går fremad .

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 11:24

On Sat, 23 Jul 2011 12:03:06 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> humanisme udført i praksis, du vil ikke længere tilsvine enhver der måtte
> have et andet menneskesyn end dig til på det groveste.

Nu er det yderst sjældent at jeg starter med at svine.

Jeg fortæller bare sandhedenm når jeg henviser til at religion tiltrækker
mentalt handikappede. At nogen tror mere på fantasifigurer end på
virkeligheden, er IKKE tegn på voldsom hjerneaktivitet.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 11:50

> Nu er det yderst sjældent at jeg starter med at svine.

Hvad kalder du så nedenstående, Du ved godt at vi har religionsfrihed i
Danmark?.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 12:35

On Sat, 23 Jul 2011 12:50:22 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Hvad kalder du så nedenstående, Du ved godt at vi har religionsfrihed i
> Danmark?.

Selvfølgelig har vi religionsfrihed, og jeg er ligeglad med om folk tror på
guder eller andre fantasifigurer.

Men jeg har også lov til at mene, at al (ekstrem) religiøsitet skyldes
mentale defekter.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 12:48

* * *damned for all eternity

> [...]
> på
> guder eller andre fantasifigurer.
>
> Men jeg har også lov til at mene, at al (ekstrem) religiøsitet skyldes

Ja det har du, men spørgsmålet er så? er det en mental defekt som du
benytter til at forhåne andre fordi du selv er psykopat eller skyldes det du
har medlidenhed med deres defekt. Jeg tror ærligt talt at det er det første.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-07-11 14:03

On Sat, 23 Jul 2011 13:47:44 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
>
> Ja det har du, men spørgsmålet er så? er det en mental defekt som du
> benytter til at forhåne andre fordi du selv er psykopat eller skyldes det du

Du er sgu for langt ude.

Hvordan kan man forhåne ekstreme religiøse tosser, der slår uskyldige
ihjel, for at tilfredsstille en fantasifigur.?

> Jeg tror ærligt talt at det er det første.

Når det kommer fra dig, er jeg helt rolig. For siden hvorhår har du fattet
noget som helst.

Fra : J. Nielsen

Dato : 23-07-11 11:21

eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Men nu VAR det altså højreekstremistisk terror. Synes du ikke at det er
>interessant ? Jeg synes nemlig at det er meget interessant. Jeg synes at
>det er noget vi skal tale meget mere om i de kommende måneder.

Hvad er forskellen på højreekstremistisk og islamisk terror. Er terror
terror når det drejer sig om én enkelt gal mands værk, eller er det blot
en syg handling? Det er muligt Anders Behring Breivik hadede muslimer,
men han hadede åbenbart sine landsmænd endnu mere.
--

-JN-

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 11:32

N.B.DK <N.B_DK@gmail.com> wrote:

> [...]
> MANGE episoder med muslimer, men den mulighed ser/så Hans Jørgen Bonnichsen

I og med at islamistiske terrorister ligger til højre for Djenghis Khan
må stort set al terror siden 70'erne vel siges at være -
højreekstremistisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 11:41

> [...]
>

> I og med at islamistiske terrorister ligger til højre for Djenghis Khan
> må stort set al terror siden 70'erne vel siges at være -

I følge Per erik Rønne så findes der kun "højre terror" Per er begyndt at
skrive indlæg i aviser med det formål at lægge medlemmer af Scientology for
had. Hej Per, jeg er sikker på at dine forbrydelser nok skal blive afsløret
en skønne dag.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-11 11:45

> I og med at islamistiske terrorister ligger til højre for Djenghis Khan
> må stort set al terror siden 70'erne vel siges at være -
> højreekstremistisk.

Terrorisme udført på dansk jord i nyere tid er udført af venstreorienterede
grupper.

Dette inkluderer drab og bombesprængninger udført efter 1980.

Kampe mellem højre- og venstreorienterde grupper er ikke inkluderet, idet
dette er simpel kriminalitet på samme måde som når diverse gangsterbander
slås.

Fra : DADK

Dato : 23-07-11 13:16

On 23-07-2011 12:45, Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> ""Per Rønne""<per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Terrorisme udført på dansk jord i nyere tid er udført af venstreorienterede
> grupper.

Fraset angrebet i krystalgade - udført af en palæstinenser - er der jo
ikke sket noget man med nogen ret kan kalde terror i Danmark, så på den
måde har PER ret. Fraset RAF og noget terror i Sydamerika i 70'erne og
80'erne handler det ret gennemgående om højreorienterede,
religiøse/nationale kræfter der globalt set står bag angrebene de sidste
30 år. Om det er Al-Quada (der jo startede som en saudisk
religiøskonservativ bevægelse) ETA, IRA, græske "anarkister", Timothy
McVeigh osv er der nogle klare paralleler.

> Dette inkluderer drab og bombesprængninger udført efter 1980.

Jeg kan ikke huske dem? Hvilke? Jeg erindrer der var én fra SAP der
vistnok sprængte sig selv i luften, men hvad ellers? Jeg synes man i
tavshed skal forbigå at gamle mimrende vesntreeorienterede f-eks stadig
støtter PLO, FARC mv, i den vildfarelse at de skulle støtte noget
venstreorienteret.

> Kampe mellem højre- og venstreorienterde grupper er ikke inkluderet, idet
> dette er simpel kriminalitet på samme måde som når diverse gangsterbander
> slås.

Ja

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 13:21

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> Terrorisme udført på dansk jord i nyere tid er udført af venstreorienterede
> grupper.
>
> Dette inkluderer drab og bombesprængninger udført efter 1980.

Åh, ja. Blekingebandens støtte til PFLP, og bunkesprængningen ud for Pan
Ams kontor ved siden af Imperial-biografen, ved Vesterport station.

Jeg tænkte primært på Baader-Meinhof i Tyskland, og Brigatte Rosse i
Italien. Og det var jo primært i 70erne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : DADK

Dato : 23-07-11 19:17

On 23-07-2011 14:21, Per Rønne wrote:

> Åh, ja. Blekingebandens støtte til PFLP, og bunkesprængningen ud for Pan
> Ams kontor ved siden af Imperial-biografen, ved Vesterport station.

Ja, det er sidstnævnte jeg har i tankerne, når jeg skriver krystalgade.
Den med Blekingegadebanden kan man jo ikke med nogen ret kalde terror.

> Jeg tænkte primært på Baader-Meinhof i Tyskland, og Brigatte Rosse i
> Italien. Og det var jo primært i 70erne.

Ja, de Røde Brigader havde jeg ærlig talt helt glemt, godt husket, de
udsprang også af venstreekstremistiske miljøer.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-11 20:00

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er sidstnævnte jeg har i tankerne, når jeg skriver krystalgade.
> Den med Blekingegadebanden kan man jo ikke med nogen ret kalde terror.

Blekingadebandens kriminelle aktiviteter var en del af PFLP's
infrastruktur - de skaffede penge og våben til PFLP,
blev trænet i PFLP lejre i mellemøsten og begik grove voldelige overgreb i
Danmark - herunder et mord.

Fra : DADK

Dato : 13-08-11 22:14

On 23-07-2011 21:00, Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> infrastruktur - de skaffede penge og våben til PFLP,
> blev trænet i PFLP lejre i mellemøsten og begik grove voldelige overgreb i

Og det skriver du til mig fordi...?

Fra : DADK

Dato : 13-08-11 22:18

On 13-08-2011 23:13, DADK wrote:

> Og det skriver du til mig fordi...?

Undskyld. Men der var en snippet der nu er forsvundet der opfordrede mig
til at tage over ift de kedelige drab vi har set og den dumme udvikling
vi har set på det multikulturelle område. Men jeg må melde hus forbi.
Jeg forstår ikke at forføre masserne og være glad når andre tager fejl.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 12:57

Fra : Patruljen

Dato : 23-07-11 14:21

On 23 Jul., 14:21, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> h, ja. Blekingebandens st tte til PFLP, og bunkespr ngningen ud for Pan
> Ams kontor ved siden af Imperial-biografen, ved Vesterport station.

Var der ikke en bobmesprængning af et socialistisk parti på Nørrebro -
plus nogle brevbomber ?

Fra : @

Dato : 23-07-11 22:35

On Sat, 23 Jul 2011 13:21:02 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Var der ikke en bobmesprængning af et socialistisk parti på Nørrebro -
>plus nogle brevbomber ?

16. marts 1992 - Søllerødgade - Internationale Socialister -
den dræbte Henrik Christensen -

sagen er stadigvæk uopklaret -

der er to teorier -

1. Henrik Christensen fuskede med een bombe for meget, efter at have
sendt brevbomber.

2. Han var offer for et attentat begået af en ikke nærmere defineret
højrerabiat person eller gruppe.

ca. 3 år senere:

http://da.wikipedia.org/wiki/Brevbombe

I 1995 var en brevbombe på 500 gram plastisk sprængstof adresseret
til Jonni Hansen , lederen af Danmarks Nationalsocialistiske
Bevægelse(DNSB).

her er et interessant link hvis man vil vide noget om ekstremister og
andet:

http://balder.org/articles/Odense-Badstuen/venstrorienterede-ekstremister-oversigt.php

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-11 09:47

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke en bobmesprængning af et socialistisk parti på Nørrebro -
> plus nogle brevbomber ?

Som jeg allerede har skrevet mener jeg ikke man bør regne angreb mellem
højre- og venstreekstremistiske grupper som terror; men som almindelig
kriminalitet af samme natur som når HA, Bandidos og invandrerbander går løs
på hinanden - eller fodbold hooligans.

Ellers ender vio jo med at al personfarlig kriminalitet er terror.