Brugte PET ulovlige metoder?
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 20-07-11 08:57

http://arbejderen.dk/artikel/2011-07-06/kr-ver-svar-om-pet-og-usa

Amerikanerne har under aktionen brugt metoder som ikke er lovlige i Danmark,
blandt andet hemmelige agenter.

Fra : kk

Dato : 20-07-11 09:16

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) formulerede Wednesday:
> http://arbejderen.dk/artikel/2011-07-06/kr-ver-svar-om-pet-og-usa
>
> Amerikanerne har under aktionen brugt metoder som ikke er lovlige i Danmark,
> blandt andet hemmelige agenter.

"Arbejderen" som sandhedsvidne? -Vorherrebevares!!
mvh
kk lol

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 20-07-11 09:53

-"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) formulerede Wednesday:

> "Arbejderen" som sandhedsvidne? -Vorherrebevares!!
> mvh
> kk lol

Okay så hvis vejrudsigten i arbejderen melder om skybrud og massivt regnvejr
på lørdag, så tager du på cykeltur alligevel!!!.

Fra : /john

Dato : 20-07-11 13:55

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> "Arbejderen" som sandhedsvidne? -Vorherrebevares!!

ROFL!

"Arbejderen udgives af Kommunistisk Parti":
http://arbejderen.dk/content/om-arbejderen

Så er dét på plads :)

/john

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 20-07-11 14:03

On Wed, 20 Jul 2011 14:54:50 +0200, /john wrote:

> ROFL!
>
> "Arbejderen udgives af Kommunistisk Parti":
> http://arbejderen.dk/content/om-arbejderen
>
> Så er dét på plads :)
>
> /john

Den er 100% værdiløs, for man kan ikke engang pakke fisk ind i den.

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 10:36

On 20-07-2011 09:57, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> http://arbejderen.dk/artikel/2011-07-06/kr-ver-svar-om-pet-og-usa
>
> Amerikanerne har under aktionen brugt metoder som ikke er lovlige i Danmark,
> blandt andet hemmelige agenter.

I Danmark har vi nemlig en lov der siger, at agenter skal registreres og
stå opført i telefonbogen.

Kunne vi få at høre præcis hvilke love der er blevet overtrådt?
Lorentzen påstår det er "klart ulovlig efter dansk praksis" - hvad er
præcist ulovligt efter præcist hvilken praksis?

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 20-07-11 10:38

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kunne vi få at høre præcis hvilke love der er blevet overtrådt? Lorentzen
> påstår det er "klart ulovlig efter dansk praksis" - hvad er præcist

Jamen hun siger at det er klart ulovligt!!!!! du kan sgu ikke bare komme her
og stille ? ved autoriteterne, er du anarkist?

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 10:42

On 20-07-2011 11:38, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "DADK"<DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen hun siger at det er klart ulovligt!!!!! du kan sgu ikke bare komme her
> og stille ? ved autoriteterne, er du anarkist?

OK, du havde et glimt i øjet - touche!

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 20-07-11 10:44

On Wed, 20 Jul 2011 11:38:00 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Jamen hun siger at det er klart ulovligt!!!!!

Du er da ikke SÅ dum at du tager en politikers udsagn, som bevis på
sandheden.?

>du kan sgu ikke bare komme her
> og stille ? ved autoriteterne, er du anarkist?

Jeg kunne også godt lide at vide HVILKE love der var overtrådt og af HVEM.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 20-07-11 11:26

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne også godt lide at vide HVILKE love der var overtrådt og af HVEM.

Selv om det ikke har noget med sagen at gøre, så husker jeg den sidste
russiske spionring der blev optrevlet i USA i 2009. Her blev de russiske
agenter dømt for ikke at offentligøre at de arbejdede som agenter i USA. Så
det på Jay Leno tonight show, godt show øvrigt.

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 11:47

On 20-07-2011 12:26, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> agenter dømt for ikke at offentligøre at de arbejdede som agenter i USA. Så
> det på Jay Leno tonight show, godt show øvrigt.

USA er ikke Danmark. Jay Leno er *BESTEMT* ikke nogen specielt
attråværdig "kilde".

Det er bare et forfjamsket lillepige-menneske fra SF, måske har hun
taget en bachelor i international udvikling fra RUC, der hører ordene
"PET", "USA" og "agenter" i samme sætning, og så går fuldkommen i
selvsving pga egne feberfantasier.

Det siger sig selv at det ikke er ulovligt at være "hemmelig agent i
Danmark", hvad det så end er, og det er det helt centrale i påstanden
(andet får vi ikke at vide, udover "blandt andet") Det er en fuphistorie
i en fupavis med en fupolitiker som eneste kilde, bevæggrunden er jo
også fup. Jeg kan sagtens hævde det hele er fup, for der findes intet
substantielt eller konkret i historien. Vi kunne lige så godt tale om at
en and havde fået 28 ællinger et eller andet sted i Kina, i følge et rygte.

Men denne Karina Lorentzen kræver vanen tro, for SF, en "undersøgelse"
eller en redegørelse". Det må være for 20.000 gang i dette forår en
sekunda-politiker fra SF kræver en undersøgelse, en uvildig kommision,
en redegørelse, et ekspertudvalg eller noget fjerde. Når man kræver den
slags lyder emnet jo nemlig lige pludselig ekstra alvorligt, og man
kommer i medierne. Desværre tror jeg ikke justitstministeren er mere i
stand til at redegøre for Karina Lorentzens vrangforestillinger end heun
selv er.

Jeg håber næsten S-SF får held med at få indført "høringer", som de er
blevet inspireret af ifb News of the Wolrd historien. Lige her op til de
selv efter al sandsynlighed kommer i regering virker det som lidt af et
selvmål. Hvis det kommer igennem skal jeg være den første til uge efter
uge at kræve offentlige, uafhængige høringer af hvad som helst de næste
4 år.

Fra : @

Dato : 20-07-11 11:58

On Wed, 20 Jul 2011 12:46:56 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Det siger sig selv at det ikke er ulovligt at være "hemmelig agent i
>Danmark",

hvad er en hemmelig agent?
der er vist nogen som ser for mange 007-film

stort set alle lande "spionerer" mod andre

f.eks. er en ambasades job ikke kun at yde flere former for service
de ansate på ambasaden følger naturligvis med i hvad der sker politisk
og økonomisk i det land ambasaden er i -

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 13:40

On 20-07-2011 12:57, @ wrote:

> hvad er en hemmelig agent?

Det er en person der endnu ikke ved, han bliver sælger i et
hvidevarefirma om 14 dage

> der er vist nogen som ser for mange 007-film

Det virker sådan. Hvis der har været repræsentanter fra amerikanske
myndigheder i Danmark, der har samarbejdet med PET er det jo hverken
ulovligt ellet nødvendigvis udtryk for "hemmelig" agentvirksomhed.

Det er heller ikke ulovligt hvis de har arbejdet "undercover" med
statens vidende eller accept. Det er heller ikke ulovligt hvis
amerikanske "hemmelige agenter" har infiltreret en narkobusiness, som
noget tyder på er tilfældet. Det gør dansk politi og PET jo selv i stor
stil, se bare terrorsagerne.

> stort set alle lande "spionerer" mod andre

Ja, og det er jo ulovligt, dog ikke nødvendigvis strafbart - men det er
ikke ulovligt at være så hemmelig at alle åbenbart ved hvor man kommer
fra og hvad man laver.

> f.eks. er en ambasades job ikke kun at yde flere former for service
> de ansate på ambasaden følger naturligvis med i hvad der sker politisk
> og økonomisk i det land ambasaden er i -

Ja, og sender rapport hjem om det. Tilmed tror jeg det er helt normalt
man samarbejder med f.eks PET, eller udenrigs eller inderigsministeriet.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 20-07-11 11:59

On Wed, 20 Jul 2011 12:26:20 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> agenter dømt for ikke at offentligøre at de arbejdede som agenter i USA. Så
> det på Jay Leno tonight show, godt show øvrigt.

HVILKE love er overtrådt og af HVEM.???

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 13:36

On 20-07-2011 12:58, S.A.Thomsen wrote:

> HVILKE love er overtrådt og af HVEM.???

Hvad er det i "klart ulovlig efter dansk praksis" du ikke forstår?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 20-07-11 13:50

On Wed, 20 Jul 2011 14:36:08 +0200, DADK wrote:

> Hvad er det i "klart ulovlig efter dansk praksis" du ikke forstår?

LOL. SF's politikere er sgu for vidrekommende, eller nærmere for dem der
ikke er kommet i gang endnu. ))))))

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 14:03

On 20-07-2011 14:49, S.A.Thomsen wrote:

> LOL. SF's politikere er sgu for vidrekommende, eller nærmere for dem der
> ikke er kommet i gang endnu. ))))))

Og SF er "regeringsduelige" og typer som Lorentzen er kommende ministre.
Det bliver mere og mere tydeligt for mig, at jo mere seriøs en politiker
er, desto mindre genneslagskraft og eksponering får vedkommende. Det
allerbedste man kan gøre som politiker er at danne sig nogle markante
standpunkter, og så stå ved disse synsupnkter uanset om så selv
naturlovene strider imod disse synspunkter. Man skal bare stå fast, så
får man succes. Og desto mindre man ved og desto mindre man sætter sig
ind i sagerne, desto bedre kan man argumentere for sit synspunkt. Viden
og indsigt har det jo med at hæmme fantasien, og fantasi er i høj grad
S-SF'ernes råstof.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 20-07-11 16:32

Ja det spørger jeg da også.

> Og SF er "regeringsduelige" og typer som Lorentzen er kommende ministre.

De er mindst lige så duelige som alle de tumber der sidder i ministerierne i
dag.
Jeg spår at niveauet forbliver uændret.

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 16:54

On 20-07-2011 17:32, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Ja det spørger jeg da også.

> De er mindst lige så duelige som alle de tumber der sidder i ministerierne i
> dag.
> Jeg spår at niveauet forbliver uændret.

Jeg spår at du får ret. Heldigvis er det jo sådan, at ministerierne er
fyldt til bristepunktet med dygtige folk - politikerne skiftes bare ud i
ny og næh.