Rotter tiltrækkes ikke af lortelugt.
Fra : Bo Warming

Dato : 18-07-11 19:58

Rotter tiltrækkes ikke af lortelugt.
For et par måneder siden ryddede jeg op i mit køkken og skulle
pludselig skide og gad ikke gå påtoilettet fordi det var koldt og
ingen gæster var på vej, og en avis flød på gulvet, og jeg fornemmede
at det var noget meget lille hårdt og lugtfrit der var på vej.
Jeg sked på avisen og foldede den sammen i en bærepose og bandt knude
på, som jeg konstaterede var lugtfri de følgende dage.Så kom skybrud
og bragte en rotte ind i mit køkken, hvor den gemte sig bag køleskabet
om dagen.
I går havde jeg gæster i haven til lagkage og satte kagetallerkenerne
ud på køkkenbordet udskød opvasken til næste dag, selvom der var
efterladt et lille hjørne tør lagkage
Næste dag så jeg at den lille kagebid var væk, altså spist af rotten.
Men der var ikke gnavet hul i bæreposen, der var lort i. For der er
mindre energi pr gram i lort, som jo har været fordøjet en gang. Men i
kloakkerne lever rotter især af lort
At rotter der i flok stormer op ad kloakker ved skybrud for at undgå
druknedød , vælger mig, skyldes altså ikke frastødende stank fra mit
hjem, men et sort uheld, at der har været åbning til min entre netop
da desparate rotter har passeret

Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-11 00:49

On Mon, 18 Jul 2011 20:58:01 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>Rotter tiltrækkes ikke af lortelugt.

Ja, undskyld dette egocentriske upolitiske indlæg

Man Kim mente jeg selv var skyld i uheldet - at rotte kastede sig
over MIT hus efter skybrud - så her en forklaring af at det ku være
sket alle - men krummer her gør måske at rottefælder ikke virker