En rotte i stuen pga skybrud
Fra : Bo Warming

Dato : 15-07-11 06:46

En rotte i stuen pga skybrud
Normalt søger rotter ind i huse i koldt efterår og jeg har i 35 år
haft alt tæt nok til at undgå det
Men lige efter skybruddet fik jeg en gæst, og mens entredøren til min
stuelejlighed stod åben, pilede en rotte ind og gemte sig bag
køleskabet.
Straks fik jeg kommunen til at sætte smækfælder op, men den pusler
stadig, nu i to stuer foruden køkkenet.
Seneste - tredje - kommunal besøg virkede, som om de tror, den løber
ud af sig selv, for den havde netop puslet nær åben havedør. Men ak,
nu pusler den igen i køkkenet.
Min kones katte er for senile og mætte til at jage og skræmme.
Det er mareridt, at den bider i komputerledninger - eller bliver til
mange , der breder sig til lejers etage for uden lejeindtægter kan jeg
ikke blive boende her - hvad kan man gøre.?
Smide ting efter den, når den viser sig?
Ring 35861000

Fra : kk

Dato : 15-07-11 08:35

Følgende er skrevet af Bo Warming:
> [...]
> ikke blive boende her - hvad kan man gøre.?
> Smide ting efter den, når den viser sig?

Når man ser dit hus udefra, kan det ikke undre at du har fået en gæst
som beskrevet. Den har vel sagtens fundet, at her så helt hjemligt ud,
og der har sikkert være noget spiseligt som lå tilgængeligt.
Men hvad, - rotter siges at rydde op i kloaksystemer, så hvorfor ikke
dit hus?
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 15-07-11 14:19

On Fri, 15 Jul 2011 09:34:33 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Følgende er skrevet af Bo Warming:
>
>Når man ser dit hus udefra, kan det ikke undre at du har fået en gæst
>som beskrevet. Den har vel sagtens fundet, at her så helt hjemligt ud,
Desperat stormede flokke af rotter ud af de skybrudsoversømmede
kloakker - simpelthen for ellers var de druknet når kloakrør pludselig
havde vand helt til oversiden - og de siges at være løbet til
hvadsomhelt, hvor de ku komme ind.At færdes i det fri er de aldrig
glade for.

Den mest mondæne eller normale villa MED EN SYNLIG ÅBNING ville i
samme grad have tiltrukket

>og der har sikkert være noget spiseligt som lå tilgængeligt.

Intet spiseligt har ligget tilgængeligt udendørs nogensinde.
Udover to gange hvor måger straks tidligt en sommermorgen har bortført
et glemt brødstykke

       Når der er defekte kloakker i kvarteret og ofte ses
rotter på Nørrebroparkens legeplads, så passer man på ikke at
tiltrække disse monstre
>Men hvad, - rotter siges at rydde op i kloaksystemer, så hvorfor ikke
>dit hus?
På Glistrups kontor havde en fan ophængt en indrammet sentens

"Middelmådige har orden i sagerne,
genier har overblik"

Også hos mig er der orden og system i rodet, selvom det for
uforstandige, udenforstående kan se kaotisk ud.
En rotte kan intet positivt bidrage med, og mad er i køleskab af
stål, men formerer den sig kan kommunen forlange rydning - øv

Hvem kender en ejer af en klapperslange der kan lånes?

Rottens biologi er at den er et socialt dyr og mere bange for mig end
jeg for den. Kan ML forestille sig hvilken biologi kan bruges til at
slippe af med skadedyret?

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-07-11 10:01

On 15/07/11 07:46, Bo Warming wrote:
> [...]
> ikke blive boende her - hvad kan man gøre.?
> Smide ting efter den, når den viser sig?

Man må kende til rottens biologi for at kunne bekæmpe den - Hans Kirk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-11 11:00

>Man må kende til rottens biologi for at kunne bekæmpe den - Hans Kirk

Rotter er bange men ka li tag over hovedet og mad

Hvis mad nok, kan to blive til tusind på et år

Hvad ellers kan være vigtigt?

Fra : Bo Warming

Dato : 21-07-11 18:16

>Man må kende til rottens biologi for at kunne bekæmpe den - Hans Kirk

Siden dag 1 i mit hjems mareridt har jeg tænkt og tænkt over dette
kloge omend banale citat fra Martin Larsen og det har bidraget til at
jeg ryddede rum 1 i min lejilghed og da jeg skulle til rum 2 var jeg
ikke nået langt før jeg fandt en masse frisk rottelort og jeg blev
stilfærdig i min oprydning og da rotten vendte tilbage til sit
gemmested smækkede jeg døren til og havde økse og hammer parat
Jeg har ikke den hurtighed jeg engang havde men har et fint forhold
til mine lejere og da en sådan cykelrikshaw-arbejdende bulgar sås
udenfor vinduet lovede jeg ham 1000 kr hvis han ku få ram på dyret og
efter en højadrenalin -time lykkedes det ham først at få såret og
siden aflivet bæstet - som jeg ikke kan se om han eller hun, men hvis
den af skybrud forskræmte rotte for 17 dage siden kom ind som
gravid, kan evt fødte unger næppe overleve og klare sig - håber jeg.

Jeg har før dræbt en rotte i haven med økse, men da var den i en
plastpose med mad og helt stille - den forskræmte, jagede, indendørs
rotte der flygtede fra krog til krog var langt sværere.

Fra : Vidal

Dato : 15-07-11 20:10

Den 15-07-2011 07:46, Bo Warming skrev:

> Det er mareridt, at den bider i komputerledninger - eller bliver til
> mange , der breder sig til lejers etage for uden lejeindtægter kan jeg
> ikke blive boende her - hvad kan man gøre.?

Du skal ringe til kommunen og bede rottefængeren komme ud
og sætte fælder for den. Det er en del af kommunens service,
ihvertfald herude på landet.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-11 05:48

On Fri, 15 Jul 2011 21:10:09 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Du skal ringe til kommunen og bede rottefængeren komme ud
>og sætte fælder for den. Det er en del af kommunens service,
>ihvertfald herude på landet.

Samme dag ringede jeg og to fælder satte de op - det står i trådstart
Al mad er fjernet fra køkkenet og idag kommer forhåbentlig to venner
så jeg kan få køleskab ud i haven og støvsuge bag hvor det stod og
hvor krummer er mange

Forbipasserende har i årtier vrænget - huset er faldefærdigt riv det
ned - men hvis 100 rotter i det om ½ år kan sådant blive alvor og
haven er mit liv i sommerhalvåret og lejeindtægter er min hovedindtægt

Rotter i en kornsilo bliver 1000 på et år - håber min uvelkomne gæst
er en han, men så flokkes måske snart et harem om ham - der er 1 mio
hvor han/hun kom fra i kloakkerne