Kinesernes usindsyge kommandosamfund
Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-11 14:39

Kinesernes usindsyge kommandosamfund
Konfutze påbyder familiesammenhold og patriarkens oplyste enevælde -
ikke fordi DNA menes at skabe psyke, men synlig DNA-beslægtning er et
bekvemt symbol dvs en klar kommando om at ære din far og din mor og
din storebror
Kejseren brændte bøger og forbød skønlitteratur i år 213FVT, og livet
er enkelt, når valgmuligheder er få - vesterlændingen forvirres af
forventning om, at han skal gå i berømtheders geniale selvstændige
fodspor " I did it my way"
"Tigermor" elsker sine døtre ved lede dem i sikker karriere ved at
pæse dem til høje karakterer, hvor vi belønner pjæk og oprør mod
læreren, dvs vi fremmedgør og forvirrer skolebarnet
Sindsyge kan defineres som "ufornuft, hvormed du skader dig selv" og
at kineserne bliver så rige, er fordi deres lederes sociale arv har
været fri for splittelse, der frustrerer og skaber selvhadets
forvirring.
Min datter var blevet perfekt pottetrænet, men begyndte at nattevæde i
1 klasse, fordi hun havde
brug for et oprør = en sindsyge.
Min lavmælte, oprørsagtige minimal-blufærdighedskrænkelse på fortovet
udspringer af dovenskab, som jeg synes alle sku kopiere og nyde godt
af, og jeg har erfaring for, at min leg med tingene giver oplevelser,
og pludselig har jeg opdraget politiet til proportionssans, så de
frafalder bødeforlæg, dvs jeg har skabt en bedre verden, hvilket er
min hobby.
Kineserne ku aldrig gøre som jeg, og for min japanske kone er jeg
"sindssyg" = jeg respekterer ikke politiet blindt.!
Men da jeg ikke er voldelig, tyvsk eller bedragerisk er der intet
kritisabelt i min leg.
DK-sindsyge er skadelig ved at gøre landet fattigt.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-07-11 07:13

Harmoni i Kina-samfundet har at gøre med familiesamenhold og det
ødelægges når staten uddeler velfærd
Kinesermor giver ikke så mange valgmuligheder som vi får - når vi nu
skal spare, bør mor skære ned på sin megalomani-skabende forkælelse
Hun skal tro på evner hos børnene, men ikke gøre alt til leg uden
pligt.
Barnet skylder mor og far alt og må gerne mærke strenghed

Kineserne er ikke så fremmedgjorte og splittede som os
Danskernes lederskab, regeringen , går en sær balancegang mellem
stormagters ønsker. Vi behager USA ved at slås i Afghanistan og
Libyen. Vi adlyder ikke markedslove . Fx yder vi ikke, før vi nyder -
vi forgælder os.
Kineserne er mere dyriske og har et mindre splittet og mere
forståeligt liv. Nogle lever nær ved sultegrænsen, Så bliver man ikke
sindssyg - så har man enkle mål    : at have mad nok.
Der er fordele ved den luksus som socialvæsenet giver mange danskere.
Men der er også fordele ved at kunne forstå "hvad der er op, og hvad
der er ned"
At den kinesiske økonomi går fremad kan meget vel have forklaring i,
at masserne oplever livet som noget der er forståeligt, mere end vi
gør.
Den der stabler puder sammen for at få en"stol" at sidde på, er ikke
fremmedgjort. Den dansker der polerer jernrør på en fabrik uden at
vide, at samlebånd og robot senere gør dem til stoleben, kaldes
"fremmedgjort", hvis han er opdraget til at ville forstå, hvad han
gør.
Men det kinesiske vidunderbarn, der trods fin uddannelse polerer
jernrør og har lært at adlyde ordre, og at det ikke behøver forstå, er
måske mindre fremmedgjort og er tilfreds med, at lønnen udbetales som
aftalt. Noget tyder på, at kineserne gør det rigtige, og ting lykkes
for dem. Det kan måske inspirere os til forbedringer, uden at vi skal
kopiere alt.