USAs finanser er kollapset
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 12-07-11 22:27

Gud mammon har svigtet amerikanerne.
De har nået deres aftalte gældsloft som er på omkring 84 Trillioner
danske kroner.
Sagt på en anden måde er det 84.000 milliarder kroner!
Den 2. august kan USA ikke længere betale sine regninger.

Hvad vil de gøre? De skal finde omkring 12.000 milliarder kroner her og nu!
Demokraterne vil beskatte de rige, som sidder på flæsket, republikanerne
vil beskatte de fattige som de plejer!

Obama trygler dem om at finde en løsning!

De må alts hæve gældsloftet på en eller anden måde. men det nytter ikke
noget. De er ved at være teknisk insolvente!

De er ydmygede og deres gud-Mammon ligeså.
De vender tilbage til rødderne.
Guden i Himlen, Tee-party bevægelsen.
Sarah Pahlin bliver USA's næste præsident.
De vil opgive at gøre alle lige gode.
De vil fremstå som nye korsfarere
De vil erobre og tage hvad deres hære giver dem i bytte!

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 13-07-11 04:11

On Tue, 12 Jul 2011 23:27:15 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>De vil opgive at gøre alle lige gode.
>De vil fremstå som nye korsfarere
>De vil erobre og tage hvad deres hære giver dem i bytte!

Vil du kalde det "korstog" at de plyndrer Kina ved at importere og
importere deres varer og aldrig betale med andet end gældsbeviser, som
de ikke betaler afdrag endsige renter på?

Kissinger erkender i sin ny bog at han og Nixon satte det på skinner,
i princippet, men Reagan Bush og Clinton har benyttet det mere og mere
uansvarligt

Kineserne er ikke tossegode at de finder sig i det. Narkopushere tåler
at blive udnyttet for det er ris til egen røv at overforbrugeren
glemmer at være produktiv selv og bliver mere og mere afhængig

Vil USA af med arvesølvet - betale med rettigheder til en arabisk
oliekilde?

Vil de ku presses til at UNDLADE et nyt kup ala det i Libyen hvor
titusind kinesiske rådgivere måtte sendes hjem i krigsskibe fordi USA
lod UK og DK mm bomber, så de kan plyndre for olie.

En republikansk præsidentkandidat insisteree på mere plyndring for
ellers giver bombningen underskud - som den gør for DK
Hvilket gældsbevis gir USA os ?

Fra : Vidal

Dato : 13-07-11 20:47

Den 13-07-2011 05:10, Bo Warming skrev:
> Kissinger erkender i sin ny bog at han og Nixon satte det på skinner,
> i princippet, men Reagan Bush og Clinton har benyttet det mere og mere
> uansvarligt

Clinton sørgede i modsætning til de andre, du nævner, for
at USAs handelsbalance var positiv, så det er vildt urimeligt
at sætte ham i bås med dem.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-11 06:21

On Wed, 13 Jul 2011 21:47:17 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Clinton sørgede i modsætning til de andre, du nævner, for
>at USAs handelsbalance var positiv, så det er vildt urimeligt
>at sætte ham i bås med dem.

Kissinger skriver at alle disse præsidenter var for ødsle og
forgældede sig til Kina, men måske Cinton ikke var den værste pga hvad
du skriver

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-07-11 12:24

Den 12-07-2011 23:27, Jens Erik Bech skrev:
> [...]
> noget. De er ved at være teknisk insolvente!
>
> De er ydmygede og deres gud-Mammon ligeså.

Det er sådan set bare det sædvanlige politisk-psykologisk
finanslovsspil, der foregår derovre.

> De vender tilbage til rødderne.
> Guden i Himlen, Tee-party bevægelsen.
> Sarah Pahlin bliver USA's næste præsident.

Om så Sarah Palin eller den mindst lige så fundamentalistisk
hjernevaskede Michelle Bachmann skulle blive præsident, så har
amerikanerne Gudskelov STADIG Første Forfatningstilføjelses forbud imod
politisk vedtagelse af love, der sigter mod indførelse af egentlig
statsreligion: Dette er IMO en genistreg, fordi det NETOP sikrer
religionsfrihed for alle og man derved undgår "romerske tilstande" med
fanatisk forfølgelse af religiøse mindretal.

Alternativet - et "teokratisk USA" af den slags som Tea-Partybevægelsen
tilsyneladende har heftige, våde drømme om - er for mig at se tværtimod
et syvmileskridt imod at USA faktisk set med kristne øjne ville kunne
risikere reelt at fremstå som et andet Åbenbaringsprofeteret "Babylon"
(evt. ridende på "Dragen" Kina?), men heldigvis har de som sagt denne
"bremseklods" i Forfatningens "Bill of Rights"-tillæg.

> De vil opgive at gøre alle lige gode.
> De vil fremstå som nye korsfarere
> De vil erobre og tage hvad deres hære giver dem i bytte!

USA er økonomisk afhængigt af Kina og derfor - måske heldigvis? - ikke
umiddelbart i stand til bare at køre uhindret militaristisk soloridt på
den Verdenspolitiske scene, selv hvis de fundamentalistiske
vanvidsapostle derovre skulle få ellers nok så megen magt i form af
politiske mandater...

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 13-07-11 21:00

Den 13-07-2011 13:23, Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> "Dragen" Kina?), men heldigvis har de som sagt denne "bremseklods" i

Ser du USA, som åbenbaringens Babylon eller er det det
modsatte, du siger?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-07-11 01:21

Den 13-07-2011 21:59, Vidal skrev:

> Ser du USA, som åbenbaringens Babylon eller er det det
> modsatte, du siger?

Jeg frygter at USA i et outreret teokratisk-aspirerende
republikansk-kuppende magtovertagelsesscenarie ville kunne blive et
modbydeligt, fanatisk-fundamentalistisk "Imperium Romanum".

I skarp modsætning hertil en gammel Nordstatssang til hyldest for det
frie USA, jeg som taknemmelig europæer både elsker og holder af:

http://www.youtube.com/watch?v=7cMxJBenigY&feature=related

(Dybest set sikkert nok en meget KRISTEN slagsang, men dog stadig netop
for en erklæret frihedselskende og -forkæmpende amerikansk nation!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 15-07-11 20:55

Den 14-07-2011 02:20, Anders Peter Johnsen skrev:

> Jeg frygter at USA i et outreret teokratisk-aspirerende republikansk-kuppende
> magtovertagelsesscenarie ville kunne blive et modbydeligt,
> fanatisk-fundamentalistisk "Imperium Romanum".

Fox arbejder utrætteligt i døgndrift på at skabe skel i
samfundet. Man kunne nemt forestille sig, eller jeg kan
ihvertfald, at USA simpelthen kunne falde fra hinanden,
hvor stater vil forsøge at trække sig ud af fællesskabet
for at undgå at blive trukket med ned i den økonomiske
katastrofe, der lurer.

Texas kunne være et godt bud på en selvstændig stat, Californien
måske også.

> [...]
>
> (Dybest set sikkert nok en meget KRISTEN slagsang, men dog stadig netop for en
> erklæret frihedselskende og -forkæmpende amerikansk nation!)

Hvis USA virkeligt falder fra hinanden, behøver vi ikke kere
os om landets form for tro eller indstilling til verden. Så
er drømmen slut.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 17-07-11 15:06

On Fri, 15 Jul 2011 21:55:24 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis USA virkeligt falder fra hinanden, behøver vi ikke kere
>os om landets form for tro eller indstilling til verden. Så

USA holdt i 1865 og falder heller ikke fra hinanden nu

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-11 13:16

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den 2. august kan USA ikke længere betale sine regninger.

Vrøvl de KAN godt - de VIL ikke.

Fra : Vidal

Dato : 13-07-11 21:01

Den 13-07-2011 14:15, Carl Alex Friis Nielsen skrev:
> "Jens Erik Bech"<jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vrøvl de KAN godt - de VIL ikke.

Det kan de vel kun ved at trykke flere dollars?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 13-07-11 22:41

On Wed, 13 Jul 2011 22:01:07 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det kan de vel kun ved at trykke flere dollars?

De har oliekilder og fortidsminder de kan sælge til kineserne -
arvesølvet

Inflation vil skade dem selv så pantsæt eget hjerte!

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-11 23:19

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan de vel kun ved at trykke flere dollars?

De kan vælge at udskrive flere skatter, at skære i deres udgifter eller en
kombination af dette - USA har pengene.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-11 15:41

On Thu, 14 Jul 2011 00:19:01 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>De kan vælge at udskrive flere skatter, at skære i deres udgifter eller en
>kombination af dette - USA har pengene.

USA bør som os - kopiere kinesersparsommelighed

Vil SarahPalin bombe kineserne?

En anden republikanerkandidat vil kun bombe Gadafi hvis USA snupper
hans olie samtidig

Du blir ikke præsident ved at sige "Brug mindre benzin" så det vil
Obama nødig sige ved at øge underskud når han 2.8 skal betale gæld

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 14-07-11 22:04

Den 13/07/11 22.01, Vidal skrev:

> Det kan de vel kun ved at trykke flere dollars?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja og det er netop forskellen imellem Grækenland og USA. Grækerne kan gå
fallit fordi deres mønt er EURO, som de skal have fra en bank der ikke
ligger i Grækenland.

Amerikanernes gæld er i Dollar, som de kan trykke lige så mange af det
skal være. Et par togstammer med papir trykkes om til dollar og så
betaler man hver sit!

Deres problem er et andet. De skal bruge 100$ til offentlige formål, men
de tager kun 50$ ind i skat. Samtidig har de besluttet ikke at låne mere
end 40$.
Så når det hele ikke sammen.
Det var Bush der indførte det konservative fatamorgana der består i at
sænke skatterne for de rige som svar på alle problemer.
Amerikanerne betaler simpelt hen ikke en ordentlig skat, svarende til
deres lands behov!

Mvh
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 15-07-11 15:38

On Thu, 14 Jul 2011 23:04:14 +0200, Jens Erik Bech
> [...]

>sænke skatterne for de rige som svar på alle problemer.
>Amerikanerne betaler simpelt hen ikke en ordentlig skat, svarende til

Vigtigt er at ingen sulter og de har det sjovt med at køre bil

Vigtigt ved arabisk forår er at de viser sande ansigt - alt er om at
hævne sig på koptere og Mubarak-venner

Ren ondskab - sådan er Islam