Fejlfri Mao ctr fejlfri Nixon
Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 08:44

Fejlfri Mao ctr fejlfri Nixon
Dødsforagten hos Maos tropper i Koreakrigen umuliggjorde USA-sejr,
selvom abomber og overlegne fly gav USA et kæmpeforspring.
USA satsede på at udelukke Kina af verdens handelen, redskaber hvormed
de i dag har gjort Cuba og NordKorea fattige. USA er ikke så
frihandels-orienteret som de siger.
Mao var længe om at komme i omdrejninger, men USA havde i hans land et
spionage-netværk så de indså landets uovervindelighed i handelskrig,
bl.a. børnearbejdets effektivitet.
Før han døde i 1976 opnåede Mao at få en USA-præsident af næsten samme
topkvalitet som ham selv , Richard Nixon med på både:
1.   Mao overtog Taiwans plads i FN
2.   USA erkendte nederlag i Vietnam
3.   USA åbnede for frihandel, så nuværende Kina opblomstring blev
mulig. Til stor gavn for dovne USA-forbrugere.
Nixon Watergate-fældedes på at irritere medierne, så de afslørede
ulovligheder som ikke var værre end tilsvarende overvågning under
Eisenhover, Kennedy, Johnson, Carter, Reagan

Fra : kk

Dato : 09-07-11 16:14

Bo Warming skrev den 7/9/2011:
> [...]
> ulovligheder som ikke var værre end tilsvarende overvågning under
> Eisenhover, Kennedy, Johnson, Carter, Reagan

Tror du selv på sådan en amatør-analyse?
Så er du også naiv (sammen med alt det andet!)
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 20:10

On Sat, 09 Jul 2011 17:14:03 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Tror du selv på sådan en amatør-analyse?
>Så er du også naiv (sammen med alt det andet!)
>mvh
>kk

NAIV er dit ubegrundede mudderkast

Forklar dog _hvor_ du ser logik eller faktabrist i min trådstart

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-11 11:25

kk <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen
4e187034$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Tror du selv på sådan en amatør-analyse?

Du gør ikke?

> Så er du også naiv (sammen med alt det andet!)

Bo Warming er skrigende naiv på mange områder, men måske du kan fortælle,
hvor DU er uenig i Bo Warmings analyse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-11 12:05

On Sun, 10 Jul 2011 12:25:07 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:
'
Kan DIN generalisering om skrigende naivitet krydres med et konkret
eksempel, så man har en chance for at gætte hvad du måske mener, hvis
du har noget konstruktivt på hjerte?

Alle kan jo mudderkaste bredt og ubrugeligt, men den der burde
forbedre sin stil kan jo være helt i vildrede om hvad der mon mener?

Fra : kk

Dato : 10-07-11 16:25

Bo Warming kom med denne ide:
> [...]
> ulovligheder som ikke var værre end tilsvarende overvågning under
> Eisenhover, Kennedy, Johnson, Carter, Reagan

Jeg har hæftet mig ved at du nævner en overdreven "dødsforagt" hos de
kinesiske soldater. Det er noget sludder, en sådan "foragt" findes kun
i medierne og visse fantaserende hjerner. Grunden til en ikke-sejr til
USA er deres egen skyld idet man havde genindkaldt MacArthur til at stå
for festlighederne, men då man indså at han ville gå all the way og var
godt i gang med at ville overskride den 38. breddegrad, blev han
skyndsomst fyret - resten er så vidt jeg kan bedømme det realpolitik!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-11 17:48

On Sun, 10 Jul 2011 17:25:25 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>godt i gang med at ville overskride den 38. breddegrad, blev han
>skyndsomst fyret - resten er så vidt jeg kan bedømme det realpolitik!
Kunne Eisenhower = Commander in Chief ikke sætte MacArthur på plads?

Kineserne havde enorme tab og ret imponerende mod - dødsforagt findes
i alle hærkorps - var det ikke sejt nok her?

Det var ikke japansk kamikaze men tæt ved?