Kinakommunismens sorte bog
Fra : Martin Larsen

Dato : 08-07-11 23:28

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/424983:Kultur--Kinas-sorte-historie-vinder-stor-bogpris

Den hollandske historiker Frank Dikötter har netop modtaget BBC Samuel
John­son Prize, som ikke er alene er en af de vigtigste britiske priser
for faglitteratur, men som også ledsages af rundt regnet 170.000 kroner.
Titlen "Mao's great famine"

Maos store 5-årsplan 58-62 som galgenhumoristisk (hvem fatter kineseres
og tilmed kommunisters humor) kaldtes "Det Store Spring Fremad".

Resultatet var at 45 mio døde af sult i dette røde politiske paradis.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-11 23:53

On Sat, 09 Jul 2011 00:27:42 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>og tilmed kommunisters humor) kaldtes "Det Store Spring Fremad".
>
>Resultatet var at 45 mio døde af sult i dette røde politiske paradis.

Mao var i krig med det gamle regime

Der var født flere mennesker, end der kunne produceres mad til

På sigt skabte der derfor trivsel at et befolkningsoverskud døde og
man kunnne få etbarnspolitik på skinner og dermed få igangsat
nuværende vinderøkonomi

Der var aldrig andet rødt ved Mao end at krig kræver planøkonomi - det
skev også Solon om demokratis egnethed i fredstid

Muslimer er røde men ikke maoister - de er konfuzianere dybest set og
afhjalp sult da det blev muligt

Fra : wilstrup

Dato : 09-07-11 07:41

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Spring Fremad".
>
> Resultatet var at 45 mio døde af sult i dette røde politiske

Der har været rejst berettiget kritik af "Det store spring
fremad" - men jeg savner dokumentation for at 45 mio mennesker
døde af sult, og det kan en nok så berømt forfatter ikke være
garant for med mindre han kan bevise det. Jeg er bange for at det
svarer til den forkætrede "kommunismens sorte bog" som også blev
udgivet af "forskere" der var vildt indbyrdes uenige og som i
øvrigt blev grebet i fusk og massevis af faktuelle fejl og digt.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 08:34

Nedladenhed hindrer os at forstå kineser og japanerhumor
Den er ikke dårligere end vores

>Der har været rejst berettiget kritik af "Det store spring
>fremad"

Hvis der er født for mange, er det måske umuligt for NOGENSOMHELST at
undgå at overskuddet dør under en krise som den udlandet havde bragt
Kina i - fra opiumskrig til WW2,

Kritikken er uberettiget ved at der ikke forklares andre veje til at
nå frem til nuværende etbarnspoliik og wirtschaftswunder
Der var ingen

Kejsere tænker 100 år frem og det er flot at Mao tænkte i 1949 så sult
afskaffedes på 50 år

Amerikansk ulandshjælp havde gjort alt værre, ser vi i andre ulande,
der holdes tilbage af vor pseudohjælp

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-07-11 10:15

On 09/07/11 08:41, wilstrup wrote:

> [...]
> "kommunismens sorte bog" som også blev udgivet af "forskere" der var
> vildt indbyrdes uenige og som i øvrigt blev grebet i fusk og massevis af

AHW jeg sk*der på hvad du mener.
Du er virkelig dybt formørket

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 12:26

On Sat, 09 Jul 2011 11:15:17 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>AHW jeg sk*der på hvad du mener.
>Du er virkelig dybt formørket

At klynge sig til "kun ½ mo Mao-dræbte" er så fjollet som at klynge
sig til "kun o,o1 mio kz-dræbte der ikke pga alder ville være døde
alligevel under WW2"

Men AHW har ret i at China-bashing leder til dig og ligegladhed med
dokumentations-mangel - bias er et farligt dyr

MLs AHW-bashing blir let monoton
AHW er også ret forudsigelig nu og da men i denne tråd leverer han
lidt bold-ej-mand

Hvis jeg nogensinde bliver fælt repetitiv så mail præcis hvor eller
post i ng - det er konstruktivt
Lidt gentagelser er OK for publikum er jo ikke de samme til hvert
indlæg

"Ingen racister i vore gader " råbte de autonome da de stenede
Glistrup i Parken 1.5.83 og malingbomberne undlod han at tørre af
ansigtet de han om aftenen var i TV.Ætsende alkydmaling så jeg
havdeikke holdt det ud i 4 timer

China og Japan-bashere blir ikke voldet mod i samme grad som os
Perker-bashere

Fra : wilstrup

Dato : 09-07-11 18:13

> AHW jeg sk*der på hvad du mener.
> Du er virkelig dybt formørket

Med andre ord: Du har ingen argumenter - og Kim L har ret i at du
IKKE forstår ret meget der er udover et lix-tal på højde med et
Anders And-blad. Atter blev du sat til vægs, og nu sidder du på
gulvet ved væggen og hyler lille dengsedreng. Jamen, sådan går
det når man tror man kan spise kirsebær med de store og voksne.
Når du ikke kan klare dig i debatten, så kommer du altid med
sådanne udfald. Ak, ja, Martin-DUMse-numse-pattebarn - her lades
alt håb ude.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 20:19

On Sat, 9 Jul 2011 19:12:46 +0200, "wilstrup" <noone@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>Når du ikke kan klare dig i debatten, så kommer du altid med
>sådanne udfald. Ak, ja, Martin-DUMse-numse-pattebarn - her lades

Det helt tilfældige postulat om 45 mio døde svarer til det lige så
grebet ud af luften om 6 mio kz-gasninger

Begge parter - benægtere og autoritetstro er lige kritisable

Hvad ved vi, skrev Montaigne klogt

Sokrates mente INTET

Kun jeg tør tænke Hvis dødstal var så højt , hvad så når paradis er
klart IDAG????

Fra : DADK

Dato : 12-07-11 10:17

On 09-07-2011 08:41, wilstrup wrote:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Der har været rejst berettiget kritik af "Det store spring fremad" - men
> jeg savner dokumentation for at 45 mio mennesker døde af sult,

Hvor mange mener du så der er dokumentation for der døde af sult??
(eller andre kommunistiske dødsårsager) 100 mio? 50 mio? 45 mio? 40 mio?
30 mio? 25 mio?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-07-11 09:52

On Tue, 12 Jul 2011 11:16:34 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Hvor mange mener du så der er dokumentation for der døde af sult??
>(eller andre kommunistiske dødsårsager) 100 mio? 50 mio? 45 mio? 40 mio?
>30 mio? 25 mio?

Rimelige skøn er måske 10 mio storspring ofre og ½ mio holocaust ofre

Når der ikke var pålidelige folketællinger før så er dokumentation en
umulighed