Svinske mennesker rammes ikke af resistent~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-11 17:12

Svinske mennesker rammes ikke af resistente patogene mikrober
i min studietid vandt jeg væddemål ved at spise kødvarer over sidste
salgsdato på kollegiekøkkenet og de jeg i 4 år berejste troperne for
FN og Danida fik jeg aldrig de tropesygdomme, som næsten alle mine
kolleger (og min søster og andre gæster) ramtes af.
Forskerne gør et kæmpe-problem ud af at overdosering af antibiotika og
at disse vidundermidler bruges profylaktisk i husdyrføde betyder, at
vi fremmer evolutionen af ny farlige bakterie og virus stammer, som vi
er mere og mere forsvarsløse imod
Serum-instituttet sendte mig engang som svar på et spørgsmål en
artikel om, at allergi øges af overdreven hygiejne
Mon ikke vi burde påskønne svinske mennesker som Brønderslev-parret,
der stiller egen familie til rådighed som forsøgskaniner og - som jeg
- beviser at laden stå til er klogt?

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-11 17:28

On Fri, 08 Jul 2011 18:12:09 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>Mon ikke vi burde påskønne svinske mennesker som Brønderslev-parret,
>der stiller egen familie til rådighed som forsøgskaniner og - som jeg

Har netop sit ViaSat History om at tyske bondebørn der tidligt færdes
i stalden bliver langt mindre allergiske and tilsvarende andre børn