Dødens købmand går fri
Fra : ABJ

Dato : 08-07-11 12:38

Er jeg den eneste der synes det er ynkeligt at se Niels Holck i rollen som
forfulgt uskyldighed der endelig er sluppet fri for "justitsministeriets
forfølgelse".

Han er efter min opfattelse et typisk eksempel på gruppen af "gutmenschen"
der selv fastsætter hvilke love de skal overholde, og mener at samfundet
skal acceptere det.

Hvad giver ham retten til at bestemme at en obskur gruppe i Vestbengalen der
er i opposition til (og bliver forfulgt af) den valgte regering har ret til
at skyde mod politiet?

Det var ikke bare nogle få våben han prøvede at levere, det drejede sig om:
77 kasser Kalashnikov maskinpistoler
Makarov pistoler
sniper rifler
anti-tank granater
RPG rocket-launchers
anti-personnel mines
night-vision binoculars
25,000 rounds of rifle ammunition

Nok til at starte en mindre krig!

Altså en person der er fuldstændig ligeglad med at modstandere dræbes eller
skades, men hyler op når hans egen person bliver truet, hans besætning ved
våbensmuglingen blev fanget og idømt langvarige fængselsstraffe mens han
selv flygtede.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-11 17:32

On Fri, 8 Jul 2011 13:37:32 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

> [...]
>våbensmuglingen blev fanget og idømt langvarige fængselsstraffe mens han

Holck er en afstumpet følelseskold, samvittighedsløs psy kopat der
sadistisk ønskede frihedskæmperstats ved at levere gratis våben til
landminespredere så de ku lemleste flest mulig børn

Var nogen topnazi halvt så ond
Berlingske idag har kronik om at amerikanske Vietnamsoldaer var værre
end nazisoldater

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-11 20:34

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Han er efter min opfattelse et typisk eksempel på gruppen af "gutmenschen"
> der selv fastsætter hvilke love de skal overholde, og mener at samfundet
> skal acceptere det.

Hvilken i Danmark gældende lov mener du han har forbrudt sig imod ?

Iøvrigt har manden jo udtalt at han vil hilse det velkomment at skulle
forsvare sine handlinger for en dansk domstol.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-11 20:50

On Fri, 8 Jul 2011 21:33:30 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Iøvrigt har manden jo udtalt at han vil hilse det velkomment at skulle
>forsvare sine handlinger for en dansk domstol.

Vi bør tilbyde at indisk dommer kommer hertil og forhører og dømmer

Terrorlov eller konvention er nok overtrådt men vi bør respektere
inderne der er så civiliserede som os og aldrig ville afvise at
udlevere en våbensælger til os

Fra : ABJ

Dato : 09-07-11 07:14

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Iøvrigt har manden jo udtalt at han vil hilse det velkomment at skulle
> forsvare sine handlinger for en dansk domstol.

Mener du ikke at han er en forbryder der burde straffes?

Fra : wilstrup

Dato : 09-07-11 08:13

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen

> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen

> Mener du ikke at han er en forbryder der burde straffes?

Hvis han er forbryder og det kan bevises at han har overtrådt
lovgivningen i Danmark, så skal han føres for retten og dømmes.
Svjh. mente du ikke at det ville være O.K. at føre tegneren Kurt
Vestergård for en arabisk domstol for hans brud på loven fordi
han jo ikke havde brudt dansk lov. På samme måde må man jo slutte
at den pågældende "købmand" ikke skal udleveres når han ikke har
brudt dansk lov, eller hur?

Fra : N.B.DK

Dato : 09-07-11 08:54

"wilstrup" <noone@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> han jo ikke havde brudt dansk lov. På samme måde må man jo slutte
> at den pågældende "købmand" ikke skal udleveres når han ikke har

Det er nok svært at forstå, men NH begik ikke forbrydelsen i DK, men var
fysisk i Indien, KW var i DK, og tegnede nogle tegninger, som nogle tosser
et andet sted i verdenen blev sure over, kan du se forskellen?

Og du plejer at sige du er SÅÅÅÅÅÅ klog....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 10:28

On Sat, 9 Jul 2011 09:54:24 +0200, "N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> wrote:

> [...]
>et andet sted i verdenen blev sure over, kan du se forskellen?
>
>Og du plejer at sige du er SÅÅÅÅÅÅ klog....

Hvis jeg terrorbomber tyskere, blive jeg udleveret til Berlin og vi
bør udlevere NH til New Delphi - eller delstatshovedsaden
hvis vi er anstændige Schengen-kloge/interpol-kloge og vi ikke gir den
som "Løkke elsker massemord på ikke-danskere"

Løkke lefter for autonome ved at beskytte psykopatmonsteret

Fra : @

Dato : 09-07-11 16:19

> [...]

>et andet sted i verdenen blev sure over, kan du se forskellen?
>
>Og du plejer at sige du er SÅÅÅÅÅÅ klog....

Wilstrup ved som vanligt hverken ud eller ind

Fra : wilstrup

Dato : 09-07-11 19:04

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> tegninger, som nogle tosser et andet sted i verdenen blev sure
> over, kan du se forskellen?
>
> Og du plejer at sige du er SÅÅÅÅÅÅ klog....

1. Jeg plejer ikke at sige noget sådant, da det naturligvis
fremgår som en evig sandhed -men jeg praler aldrig
2.,Det er fuldkommen principielt ligegyldigt om NH var fysisk i
Indien. Hvis du rejser til Thailand og har sex med børn, så kan
du også straffes for det herhjemme, selvom forbrydelsen blev
begået i udlandet. Du kan ikke blot rejse til Danmark og sige:
"æv, bæv, I fik mig ikke.
Så det er principielt ligegyldigt om man er fysisk til stede
eller ej.
Broe blev udleveret til USA for en påstået forbrydelse begået
dér.

Det handler ikke om hvorvidt NH begik forbrydelsen i udlandet
eller herhjemme - det handler om hvorvidt han burde kunne
udleveres til Indien. Det eneste der hindrede at det kunne ske
var at man ikke kunne regne med at han slap for tortur i fængslet
i Indien.
Der er imidlertid forbrydelser som også kan straffes herhjemme
selvom de foregik i udlandet, jf. ovenover.

I øvrigt er det ofte sådan at når man får en fængslet dansker til
Danmark, sker det som følge af aftaler hvor det fremmede land
betinger sig at den pågældende så afsoner resten af straffen i
hjemlandet. Det sker så også - også selvom man derved fængsler en
der måske er uskyldig i forhold til dansk lovgivning.

Det er altså ikke hvor handlingen er begået der er afgørende, men
hvad form for handling der er begået. Det er kun lovgivningen der
skaber de rammer hvorunder man kan dømmes.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 09-07-11 20:29

On Sat, 9 Jul 2011 20:04:04 +0200, wilstrup wrote:

> [...]

<snip kvalmende sludder>

> 2.,Det er fuldkommen principielt ligegyldigt om NH var fysisk i
> Indien.

Nej det er IKKE ligegyldigt.

> Hvis du rejser til Thailand og har sex med børn, så kan
> du også straffes for det herhjemme, selvom forbrydelsen blev
> begået i udlandet.

FORDI samme handling også er ulovligt her.

> Du kan ikke blot rejse til Danmark og sige:
> "æv, bæv, I fik mig ikke.

Det mener du jo at NH kan.

> Så det er principielt ligegyldigt om man er fysisk til stede
> eller ej.

Du har lige argumenteret for det modsatte.

> Broe blev udleveret til USA for en påstået forbrydelse begået
> dér.

Ligesom NH også burde have været udleveret til Indien, for den påståede
forbrydelse han begik der.

Den eneste forskel er at USA kunne garantere for Broe's sikkerhed, hvorimod
Indien ikke kunne.

> Det handler ikke om hvorvidt NH begik forbrydelsen i udlandet
> eller herhjemme - det handler om hvorvidt han burde kunne
> udleveres til Indien.

Hvis Indien havde kunnet garantere for hans sikkerhed, ville han være
blevet udleveret til Indien, og dømt efter loven der.

> Det eneste der hindrede at det kunne ske
> var at man ikke kunne regne med at han slap for tortur i fængslet
> i Indien.

Korrekt, men det her ikke noget med skyldsspørgsmålet at gøre.

> Der er imidlertid forbrydelser som også kan straffes herhjemme
> selvom de foregik i udlandet, jf. ovenover.

Ja, og.?

> [...]

Ja, og.?

> Det er altså ikke hvor handlingen er begået der er afgørende, men

Det er NETOP afgørende hvor handlingen er begået.

Hvis jeg har sex med en 17-årig pige i USA er det strafbart, hvorimod det
ikke er strafbart hvis jeg gør det i Danmark.

> Det er kun lovgivningen der
> skaber de rammer hvorunder man kan dømmes.

Lovgivningen i det land hvor "forbrydelsen" er blevet begået.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-07-11 11:18

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det mener du jo at NH kan.

> Du har lige argumenteret for det modsatte.

> Ligesom NH også burde have været udleveret til Indien, for den

Selvfølgelig burde Niels Holck ikke det, chatnar. Vi skal ikke udlevere
nogen som helst danske statsborgere til andre statsmagter overhovedet. Det
uvæsen skal helt stoppes.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-07-11 12:26

On Tue, 12 Jul 2011 12:18:04 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig burde Niels Holck ikke det, chatnar.

Selvfølgelig burde han det, HVIS altså Indien havde kunnet garantere for
hans sikkerhed. Han er ikke andet end en simpel "dødens købmand" der er
skyld i mange menneskers død.

> Vi skal ikke udlevere
> nogen som helst danske statsborgere til andre statsmagter overhovedet. Det
> uvæsen skal helt stoppes.

Du mener altså at man bør være straffri, hvis man begår forbrydelser i
andre lande, hvis man bare når at komme tilbage til Danmark før man bliver
fanget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-07-11 13:00

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
cq2y67dd0u8s$.hipia6ek6y0b$.dlg@40tude.net:

> Selvfølgelig burde han det, HVIS altså Indien havde kunnet garantere
> for hans sikkerhed. Han er ikke andet end en simpel "dødens købmand"
> der er skyld i mange menneskers død.

Hvad så, chatnar? Skulle Niels Holck have været udleveret til Kina, havde
han smidt våben ned til tibetanske frihedskæmpere, og havde Kina garanteret
for hans sikkerhed? Eller gælder dine holdninger kun, når det drejer sig om
situationer, du kan sympatisere politisk med?

> Du mener altså at man bør være straffri, hvis man begår forbrydelser i
> andre lande, hvis man bare når at komme tilbage til Danmark før man
> bliver fanget.

Chatnar, for fanden. Niels Holck er ikke fundet skyldig i noget som helst.
Han har ANGIVELIGT begået en forbrydelse i Indien.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-07-11 16:25

On Tue, 12 Jul 2011 13:59:37 +0200, Jens Bruun wrote:

> Hvad så, chatnar? Skulle Niels Holck have været udleveret til Kina, havde
> han smidt våben ned til tibetanske frihedskæmpere, og havde Kina garanteret
> for hans sikkerhed?

Selvfølgelig.

> Eller gælder dine holdninger kun, når det drejer sig om
> situationer, du kan sympatisere politisk med?

Fjols.

> Chatnar, for fanden. Niels Holck er ikke fundet skyldig i noget som helst.
> Han har ANGIVELIGT begået en forbrydelse i Indien.

Han har sgu da selv indrømmet det, din kæmpe klaphat.

Tilbage i filteret med dig.

Fra : ABJ

Dato : 12-07-11 16:36

> Chatnar, for fanden. Niels Holck er ikke fundet skyldig i noget som helst.
> Han har ANGIVELIGT begået en forbrydelse i Indien.
>
> --
> -Jens B.

Han er ikke fundet skyldig i noget, men svinet praler selv med det, det kan
virkelig pisse mig af at se ham stå og grine selvtilfreds.

Fra : @

Dato : 12-07-11 15:12

eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Selvfølgelig burde Niels Holck ikke det, chatnar. Vi skal ikke udlevere
>nogen som helst danske statsborgere til andre statsmagter overhovedet. Det
>uvæsen skal helt stoppes.

altså er du fortaler for at en dansk bankrøver blot skal røve en bank
i Sverige - stikke tilbage til Danmark og leve fedt og godt af
udbyttet af sin forbrydelse??

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 10:24

On Sat, 9 Jul 2011 09:13:10 +0200, "wilstrup" <noone@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>han jo ikke havde brudt dansk lov. På samme måde må man jo slutte
>at den pågældende "købmand" ikke skal udleveres når han ikke har

Vore ny terrorlove og konventioner må kunne bruges mod den
blodtørstige landmineskurk der vudste at oprørsbevægelsen kunne ALDRIG
vinde dvs ALDRIG gøre gavn

Holck er på samme plan som Løkke der lemlester sagesløse Libyere - men
Løkke er tvungen af Obama

Fra : ABJ

Dato : 09-07-11 15:02

> [...]
> samme måde må man jo slutte at den pågældende "købmand" ikke skal
> udleveres når han ikke har brudt dansk lov, eller hur?

Jeg har aldrig udtalt mig offentligt om Kurt Vestergård, men der er da meget
væsentlige forskelle på de to sager:

Kurt Vestergård begår sin "forbrydelse" i Danmark hvor det er helt legalt at
tegne et billede, og kræves udleveret til et land hvor det er forbudt at
ytre sig.

Niels Holck begår sin forbrydelse i Indien og søger tilflugt i Danmark, det
er vel egentlig ligegyldigt for forbrydelsens karakter om handlingen er i
strid med dansk lov.

Så vidt jeg har forstået dommen, er den eneste grund til at han ikke blev
udleveret, at man ikke har tiltro til den indiske retssikkerhed, der er vel
ingen tvivl om at han er skyldig i forsøg på at smugle våben nok til at føre
en mindre krig, eller at han financierede det ved andre forbrydelser.

Fra : @

Dato : 09-07-11 16:18

wrote:

> [...]
>Svjh. mente du ikke at det ville være O.K. at føre tegneren Kurt
>Vestergård for en arabisk domstol for hans brud på loven

har Kurt Westergaard befundet sig i SaudiArabien og brudt en lov der?

dine tåbelige forsøg på sammenligninger når hele tiden nye lavder

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-11 18:40

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen

> Mener du ikke at han er en forbryder der burde straffes?

Aner det ikke - det må en domstol afgøre.
Har manden begået en handling som er strafbar ifølge gældende dansk lov, da
er han en forbryder, ellers er han det ikke.

Hvilken dansk lov mener du manden har brudt ?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 09-07-11 20:31

On Sat, 9 Jul 2011 19:40:17 +0200, Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> [...]
> er han en forbryder, ellers er han det ikke.
>
> Hvilken dansk lov mener du manden har brudt ?

Det er da ikke dansk lov der gælder i Indien (eller omvendt).

Fra : @

Dato : 09-07-11 20:33

<cafn*mail.dk> wrote:

>"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

>Aner det ikke - det må en domstol afgøre.
>Har manden begået en handling som er strafbar ifølge gældende dansk lov, da
>er han en forbryder, ellers er han det ikke.

hvad er det for pladder -
de indiske myndigheder har begæret manden udleveret for forbrydelser
han er mistænkt for at have begået i Indien - IKKE for noget han har
begået i Danmark -

mener du det er rimeligt at blot forbrydere smutter over en
landegrænse så slipper for at stå til ansvar for deres forbrydelser?

Fra : ABJ

Dato : 09-07-11 22:22

..

> [...]
>

> mener du det er rimeligt at blot forbrydere smutter over en
> landegrænse så slipper for at stå til ansvar for deres forbrydelser?

Der er ikke tale om forbrydelser han er mistænkt for, det er forbrydelser
som han nærmest praler af.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-11 11:58

@ <Snabel@snabel.net> skrev i meddelelsen
24bh17ti5gd1kbonk881um0f3ck6fm8dnd@4ax.com:

> mener du det er rimeligt at blot forbrydere smutter over en
> landegrænse så slipper for at stå til ansvar for deres forbrydelser?

Mener du, vi skal udlevere Flemming Rose til Syrien, fordi han angiveligt
har overtrådt Syrisk lov ved at publicere Muhamed-tegningerne?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 10-07-11 13:03

prøv at svare

Fra : N.B.DK

Dato : 10-07-11 16:08

> Mener du, vi skal udlevere Flemming Rose til Syrien, fordi han
> angiveligt har overtrådt Syrisk lov ved at publicere
> Muhamed-tegningerne?

Hvornår har FR været i Syrien og udgivet nogle tegninger?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-11 11:55

ABJ <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen
4e17f193$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Mener du ikke at han er en forbryder der burde straffes?

Det mener den danske anklagemyndighed så ikke, han er.

Men tilbage til det spørgsmål, du valgte IKKE at besvare:

Fra : N.B.DK

Dato : 10-07-11 16:09

> Hvilken i Danmark gældende lov mener du, han har forbrudt sig imod?

Han var ikke i DK da han begik sin forbrydelse.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-11 16:56

N.B.DK <N.B_DK@gmail.com> skrev i meddelelsen
4e19c07c$0$308$14726298@news.sunsite.dk:

> Han var ikke i DK da han begik sin forbrydelse.

Og du mener altså, at Danmark skal håndhæve andre landes love? Så får vi
eddermame travlt.

I er syge i roen. Jeres verdensbillede er pivskævt og ændrer sig afhængigt
af, om I kan lide denne eller hin. Fy for helvede, hvor er I latterlige.
Havde der været tale om en dansker, der i f.eks. Pakistan havde forbrudt sig
mod pakistansk lov, havde I været klar til at gå på barrikaderne for at
forsvare det stik modsatte synspunkt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N.B.DK

Dato : 10-07-11 18:54

> Og du mener altså, at Danmark skal håndhæve andre landes love? Så får
> vi eddermame travlt.

Næ han skulle sendes til Indien, har gjorde noget i Indien der ikke er
lovligt, så må han også tage konsekvensen.

> [...]
> Pakistan havde forbrudt sig mod pakistansk lov, havde I været klar
> til at gå på barrikaderne for at forsvare det stik modsatte synspunkt.

Find lige ET indlæg hvor jeg giver udtryk for at folk ikke skal stå til
ansvar for deres handlinger. (selvfølgelig skal man have været i det land
hvor man har begået forbrydelsen, det burde sige sig selv), så du kan ikke
bruge dinFR analogi til noget, for han var ikke i Syrien da han udgav de
tegninger.

--
MVH. N_B_DK

Fra : @

Dato : 10-07-11 21:48

On Sun, 10 Jul 2011 19:54:28 +0200, "N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> wrote:

> [...]
>bruge dinFR analogi til noget, for han var ikke i Syrien da han udgav de

netop

en person som befinder sig i DK kan jo rimeligvis ikke samtidig lave
noget ulovligt under syrisk juridisktion

Fra : @

Dato : 10-07-11 21:46

On Sun, 10 Jul 2011 17:56:00 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>4e19c07c$0$308$14726298@news.sunsite.dk:

>Og du mener altså, at Danmark skal håndhæve andre landes love? Så får vi

hvorfra ved du hvad andre mener?

og

der er ikke skrevet noget om at Danmark skal håndhæve andre landes
love -

mener du det er rimeligt at blot det lykkes en bank/pengetransporrøver
at krydes en landegrænse - så skal vedkommende røver ikke stilles til
ansvar for sin forbrydelse?

Fra : ABJ

Dato : 10-07-11 23:05

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men tilbage til det spørgsmål, du valgte IKKE at besvare:
>
> Hvilken i Danmark gældende lov mener du, han har forbrudt sig imod?

Vestre Landsret har ikke taget stilling til skyldsspørgsmålet, de har
afgjort at han ikke skal udleveres til Indien på grund af at der er fare for
at han vil blive behandlet som andre forbrydere i Indien.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-11 10:21

<cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Iøvrigt har manden jo udtalt at han vil hilse det velkomment at skulle
>forsvare sine handlinger for en dansk domstol.

Den udtalelse er billig - det er Indien der er ansvarlige for
lemlestede ofre for Holck junglelovs og Hitleradfærd og kun dem der
kan anlægge sag - som vi bør levere retslokale til HER

Fra : @

Dato : 09-07-11 16:15

<cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Iøvrigt har manden jo udtalt at han vil hilse det velkomment at skulle
>forsvare sine handlinger for en dansk domstol.

menr du det er rimeligt at blot det lykkes en forbryder at slippe væk
fra det land hvor vedkommende har begået en forbrydelse så skal
han/hun slippe for retsforfølgelse?

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-11 18:37

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> menr du det er rimeligt at blot det lykkes en forbryder at slippe væk
> fra det land hvor vedkommende har begået en forbrydelse så skal

Det kommer sørme an på hvad det drejer sig om.

Jeg ville aldrig drømme om at udlevere nogen for noget som ikke er strafbart
i Danmark, idet vedkommende i mine øjne så slet ikke er en forbryder.

Du vil måske også udlevere en person som er anklaget for at smugle bibler
til Saudi Arabien?

Vedkommende opfattes i Saudi Arabien som havende begået en så alvorlig
forbrydelse at straffen er dødsstraf.

Fra : @

Dato : 09-07-11 20:31

On Sat, 9 Jul 2011 19:36:35 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

>Det kommer sørme an på hvad det drejer sig om.

med hvilken begrundelse

eksempel -

bank/pengetransportrøver begår millionkup i Tyskland og det lykkes
røveren at stikke af til Danmark -

hvilke grunde skulle der være til at danske myndigheder ikke skulle
udlevere røveren til retsforfølgelse i Tyskland?

>Jeg ville aldrig drømme om at udlevere nogen for noget som ikke er strafbart
>i Danmark, idet vedkommende i mine øjne så slet ikke er en forbryder.

altså mordere børnemishandlere og andet "godtfolk" som der er lykkedes
for at smutte fra myndighederne i de lande hvor de har begået deres
forbrydelser skal atså blot blive i Danmark for at undgår straf?

>Du vil måske også udlevere en person som er anklaget for at smugle bibler
>til Saudi Arabien?

>Vedkommende opfattes i Saudi Arabien som havende begået en så alvorlig
>forbrydelse at straffen er dødsstraf.

hvis vedkommende har befundet sig på SaudiArabisk territorium og der
begået en forbrydelse ser jeg ingen problemer med udlevering

folk som ikke ønsker at bliver dødsdømt kan blot afholde sig fra at
begå forbrydelser som indebærer risiko for dødsdom

det kan hverken være ret eller rimeligt at folk blot kan smutte til DK
og derved undgå straf

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 09-07-11 20:35

On Sat, 9 Jul 2011 19:36:35 +0200, Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> [...]
> i Danmark, idet vedkommende i mine øjne så slet ikke er en forbryder.

Du mener så heller ikke at f.eks. en fra Iran er forbryder, hvis han
voldtager en luder i Danmark, hvis det ikke er ulovligt i Iran.?

> Du vil måske også udlevere en person som er anklaget for at smugle bibler
> til Saudi Arabien?

Hvis han befinder sig i SaudiArabien, når han gør det, er han forbryder, da
han bryder det lands love som han befinder sig i.

> Vedkommende opfattes i Saudi Arabien som havende begået en så alvorlig
> forbrydelse at straffen er dødsstraf.

Nu udleverer Danmark ALDRIG folk til dødsstraf, uanset hvilken forbrydelse
de har begået.

Fra : N.B.DK

Dato : 09-07-11 20:52

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote in message
> Du vil måske også udlevere en person som er anklaget for at smugle
> bibler til Saudi Arabien?

JA, hvis man overtræder lovene i det land man befinder sig i, så må man også
tage konsekvenserne.

> Vedkommende opfattes i Saudi Arabien som havende begået en så alvorlig
> forbrydelse at straffen er dødsstraf.

Og? vedkommende kunne have undladt at smugle bibler.

--
MVH. N_B_DK

Fra : P.N.

Dato : 09-07-11 09:34

> [...]
> eller skades, men hyler op når hans egen person bliver truet, hans
> besætning ved våbensmuglingen blev fanget og idømt langvarige

Jeg skal ikke tage stilling til den konkrete sag, men blot konstatere den
kendsgerning at alle har glemt at den sekt Holck er/var medlem tilbage i
70erne blev kendt mord, røverier og stort set alle tænkelige forbrydelseser,
prøv selv at google "Ananda Marga"

"En nylig historie skrevet om den berygtede gruppe " Ananda Marga ", som er
blevet beskyldt for voldelige forbrydelser, børnemishandling og knyttet
tilselvmord"

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ZwHwJgV7D1MJ:www.cultnews.com/%3Fcat%3D76+Ananda+Marga%2Bmass+suicide&cd=2&hl=da&ct=clnk&gl=dk&source=www.google.dk

Fra : ABJ

Dato : 09-07-11 14:51

"P.N." <pn576@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> er
> blevet beskyldt for voldelige forbrydelser, børnemishandling og knyttet

Er det ikke typisk for "Gutmenschen" at de selv opfatter sig som gode, og
at deres gerninger derfor altid vil være gode og at de derfor har ret til at
overtræde alle almindelige regler.

Fra : N.B.DK

Dato : 09-07-11 17:19

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> wrote in message
> Er det ikke typisk for "Gutmenschen" at de selv opfatter sig som
> gode, og at deres gerninger derfor altid vil være gode og at de
> derfor har ret til at overtræde alle almindelige regler.

Jo det ses meget meget MEGET ofte på venstrefløjen, AFA f..eks de bruger jo
hjertens gerne vold, venstrefløjens slogan lader jo til at være "stop
volden, eller vi smadrer dig".

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 10-07-11 08:39

"P.N." <pn576@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "En nylig historie skrevet om den berygtede gruppe " Ananda Marga ",
> som er blevet beskyldt for voldelige forbrydelser, børnemishandling

Nå for søren, lidt ID-trolleri, ned i kill-filteret (også kaldet
idiot-filteret) med dig igen, sådan, *PLONK*.

Fra : P.N.

Dato : 10-07-11 09:31

Den Homohadende mangemillionær skrev:

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:9GcSp.28751$r52.15404@newsfe02.ams2...
> "P.N." <pn576@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Nå for søren, lidt ID-trolleri, ned i kill-filteret (også kaldet
> idiot-filteret) med dig igen, sådan, *PLONK*.

Ærligt talt har du ikke vigtigere ting at tage dig til end at genere mig.
Skal du ikke snart ud og køre taxa, så vi andre kan få fred til at debatere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-11 12:00

P.N. <pn576@gmail.com> skrev i meddelelsen iv93pj$31dd$1@news.ett.com.ua:

> [...]
> tilbage i 70erne blev kendt mord, røverier og stort set alle
> tænkelige forbrydelseser, prøv selv at google "Ananda Marga"

Hehe. Hvordan var det nu med Sai Baba-sekten, som du jo - med egne ord - var
en del af for år tilbage, Flemse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 11-07-11 23:49

On 08-07-2011 13:37, ABJ wrote:
> [...]
>
> Hvad giver ham retten til at bestemme at en obskur gruppe i Vestbengalen
> der er i opposition til (og bliver forfulgt af) den valgte regering har

Ingen. Det allermest obskure er Holcks egen analyse. Han vedgår at han
har gjort som han har gjort, men mener han skal dømmes efer en anden
lov. Altså ala Osama Bin Laden vedgik sig sin terror men at man måtte
dømme han efter en anden lov..

> [...]
> eller skades, men hyler op når hans egen person bliver truet, hans
> besætning ved våbensmuglingen blev fanget og idømt langvarige

Ser sådan ud