Israel nægter palæstinenserne adgang til v~
Fra : Patruljen

Dato : 02-07-11 13:47

Israelsk bulldozer ødelægger vandkanal bygget på palæstinensisk land.

Millioner af indbyggere i Gaza og på Vestbredden pålægges i dag helt
urimelige og diskriminerende restriktioner på deres adgang til
drikkevand.

Det betyder at palæstinensere i nogle landområder overlever med mindre
end 20 liter vand om dagen, mens gennemsnittet er knap 70 liter om
dagen per palæstinensisk indbygger. WHO anbefaler 100 liter per
indbygger per dag. Til sammenligning bruger hver israeler i gennemsnit
ca. 300 liter vand om dagen. Sådan lyder nogle af konklusionerne i
Amnesty Internationals nye rapport "Troubled Water - Palestinians
Denied Fair Access To Water", som udkom 27. oktober 2009.

180.000-200.000 palæstinensere i landområderne har ikke adgang til
rindende vand, og den israelske hær forhindrer dem ofte i at indsamle
regnvand ved at ødelægge deres regnvandssamlere og konfiskere deres
vandtanke. Det foregår klos op ad frodige græsplæner og swimmingpools
i de israelske bosættelser, som er opført i strid med international
lov. Her kunstvandes markerne i middagsheden, hvor meget vand går til
spilde, fordi det fordamper, før det overhovedet rammer jorden.
http://blog.tv2.dk/sykes88/entry355325.html?ss

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-11 01:03

On Sat, 2 Jul 2011 12:47:20 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>lov. Her kunstvandes markerne i middagsheden, hvor meget vand går til
>spilde, fordi det fordamper, før det overhovedet rammer jorden.

Gaza har velforsynede levnedsmiddel butikker fx supermarkeder. Mon
ikke de sælger vand med brus og det er ikke medregnet i WHOs
latterlige normer for vand

Polarforskere vasker sig i ½ liter vand - per HALVÅR - det er absurd
at WHO gør sig til dommer over minimal mængde vaskevand.

Min søn og jeg genbrugte svømmeb assin i have indtil det var grønt af
alger ogs så en uge mer så vi levede ikke op til WHO-luksus - og blev
ikke syge

Har WHO også norm for strømforbrug og justeres når apparatur bliver
mindre energislugende ?