PINLIG CENSUR FREDER LÆGERNE
Fra : Bo Warming

Dato : 26-06-11 19:15

PINLIG CENSUR FREDER LÆGERNE

Oplysnings-hetz mod indbildt syge FORTIES AF MEDIERNE
Vestens medier er gratis reklamebureauer for vort ny præsteskab,
lægerne
Men sådan var det ikke da Moliere i Paris 1778 skev "Den indbildt
syge" og i efterfølgende århundrede uddybede geniale sandhedssøgende
vittige tænkere især Voltaire og Goethe
De har stor plads i skolebøger og andre medier i dag men deres
velvalgte fyndord om læge-inkompetence er næsten totalt censureret ud
af medie-debatten om medicin, overbehandling, - selvom de ellers
opreklameres som genier vedr. filosofi, skønlitteratur og debat.
Den selektive censur som her rådes bod på, er PINLIG mht at skoler og
massemedier ikke lever op til det representative demokratis idealer om
alsidig kritik vedr områder med store skattebetalte udgifter

Lægekunsten består i at underholde patienten, mens naturen klarer
sygdommen.
   Læger er ikke en stand, det er en sammensværgelse. Voltaire
   Læger foreskriver medicin, som de kun ved lidt om, for at
forebygge sygdomme, som de ved endnu mindre om hos mennesker, de ved
intet om. Voltaire (1694-1778)   Når Lægerne ikke kan helbrede
en sygdom, giver de den i hvert fald et smukt navnVoltaire (1694-1778)
   Why, since we always complain of our ills, are we constantly
employed in redoubling them? Voltaire (1694-1778
   Statistik kan ikke erstatte dømmekraft.
   What is madness? To have erroneous perceptions and to reason
correctly from them. Voltaire (1694-1778)
   Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de kan
helbrede dem, er de vanvittigste af alle. Voltaire
Man er meget ilde faren, hvis man ikke rigtig har tillid til læger og
dog ikke kan klare sig uden deres hjælp.      Johann
Wolfgang von Goethe
En dreng kunne ikke falde til ro efter en begået fejl. Det vidner om
en for sart samvittighed, som sætter sit eget moralske selv så højt,
at det ikke vil tilgive det noget. En sådan samvittighed skaber
hypokondriske mennesker, dersom det ikke bliver bragt i balance ved
stor virksomhed. Goethe.
I have learned much from disease, which life could have never taught
me anywhere else.Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist,
and Scientist
As long as men are liable to die and are desirous to live, a physician
will be made fun of, but he will be paid.       La Bruyére
Goethe: "Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er fornuftig.
Oh, filosof, som kun ser det momentane, hvor dit syn er kort. Dit blik
er ikke skabt til at følge lidenskabernes underjordiske arbejde."

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-06-11 20:34

On 26/06/11 20:14, Bo Warming wrote:
> [...]
> alsidig kritik vedr områder med store skattebetalte udgifter
>

> Lægekunsten består i at underholde patienten, mens naturen klarer

Derfor undrer det lidt at du somme tider bukker under for
/Godhedsindustriens/ reklametrommer og søger læge. Men du er måske
heldig at have en underholdende af slagsen?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-06-11 06:26

On Sun, 26 Jun 2011 21:34:27 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Derfor undrer det lidt at du somme tider bukker under for
>/Godhedsindustriens/ reklametrommer og søger læge. Men du er måske
>heldig at have en underholdende af slagsen?

Napoleon sagde at man skal benytte når fjenden kvajer sig

Min læge har besøgt mig og erklærer at kommunen er tosset når de
påstår at her lugter værre end i en typisk Nørrebrolejlighed

At jeg lugter af armsved ved FRP-møder og måske delvis ekskluderedes
af den grund - ifl EB - hænger ikke ved mine stuer

og det indser en PRIVATPRAKTISERENDE LÆGE og splid i kommunen er
dejligt

Fra : kk

Dato : 27-06-11 09:34

Følgende er skrevet af Martin Larsen:

> Derfor undrer det lidt at du somme tider bukker under for
> /Godhedsindustriens/ reklametrommer og søger læge. Men du er måske heldig at
> [...]

Tag det roligt! BW's indlæg er blot en variant af hans metoder til at
skaffe sig opmærksomhed!!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-06-11 20:37

On Mon, 27 Jun 2011 10:33:53 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Følgende er skrevet af Martin Larsen:

>Tag det roligt! BW's indlæg er blot en variant af hans metoder til at
>skaffe sig opmærksomhed!!

Det enese interessasnte er om nogen evner videnskabelig
modargumentation. JEg venter spændt

Men mange hylder flertalsdiktatur. Men:

"Hvis hele menneskeheden undtagen en havde et synspunkt, og den ene
tænkte modsat, ville menneskeheden have lige så lidt ret til at
censurere mod den ene, som han, hvis han havde magt, ville have ret
til at censurere mod menneskeheden". John Stuart Mill l806-l873

Fra : kk

Dato : 28-06-11 09:00

Bo Warming skrev:

> Det enese interessasnte er om nogen evner videnskabelig
> modargumentation. JEg venter spændt

Det kan da godt være, at nogle læger er griske selvretfærdige og
korumperede af medicinalindustrien, hvorved dit lægehad til en vis grad
kan retfærdiggøres. Men hvori består det videnskabelige i en sådan
diskusion?
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-06-11 20:00

On Tue, 28 Jun 2011 10:00:09 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>korumperede af medicinalindustrien, hvorved dit lægehad til en vis grad
>kan retfærdiggøres. Men hvori består det videnskabelige i en sådan

Jeg har aldrig i debatten her prioriteret griskhed osv

DEt er netop det videnskabelige jeg fokuserer på bl.a. at placeoeffekt
nok er dominerende og kun delvis klargøres af dobbelt og enkelt blind
undersøgelser

"   Placebos magt: tro, forventninger og selvopfyldende profetier
Da jeg spurgte dr. Albert Schweitzer, hvordan han ville forklare det
faktum, at nogen overhovedet med rimelighed kunne forvente at blive
rask efter at være blevet behandlet af en heksedoktor, svarede han,at
det, jeg bad ham om, var at røbe en hemmelighed, som læger havde båret
på lige siden Hippocrates' dage. "Men jeg skal alligevel fortælle Dem
det," sagde han, mens hans ansigt oplystes af et skævt smil:
"Heksedoktoren klarer det af samme grund, som vi alle klarer det.
Enhver patient går rundt med sin egen doktor indeni. Når de kommer til
os, er det fordi de ikke kender den sandhed. De bedste resultater
opnår vi, når vi giver den læge, der bor i enhver patient, en chance
for at gribe ind." Placebo er den læge, der bor inden i os. Norman
Cousins
"What is dangerous about the tranquilizers is whatever peace of mind
they bring is a packaged peace of mind. Where you buy a pill and buy
peace with it, you get conditioned to cheap solutions instead of deep
ones.   Max Lerner

Fra : Bo Warming

Dato : 28-06-11 20:23

> [...]
>korumperede af medicinalindustrien, hvorved dit lægehad til en vis grad
>kan retfærdiggøres. Men hvori består det videnskabelige i en sådan
Mine 3 kortvarige hospitalsindlæggelser, alle kirurgiske, har
bekræftet min formodning om at der er store farer ved sådant.

"   Hvis man som syg hjemme havde det lige så uroligt som på et
hospital, ville lægen sige: "Dette her går ikke, De må indlægges!"
K.K. Steincke

Fra : Bo Warming

Dato : 28-06-11 20:28

> [...]
>korumperede af medicinalindustrien, hvorved dit lægehad til en vis grad
>kan retfærdiggøres. Men hvori består det videnskabelige i en sådan
   For hver sygdom, lægerne helbreder med medicin, fremkalder de
ti hos raske mennesker ved at indpode dem med den virus, som er tusind
gange mere farlig end nogen mikrobe: ideen at man er syg   Marcel
Proust

Fra : Bo Warming

Dato : 28-06-11 20:31

Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-11 04:50

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Derfor undrer det lidt at du somme tider bukker under for
>/Godhedsindustriens/ reklametrommer og søger læge. Men du er måske
>heldig at have en underholdende af slagsen?
Man bukker ikke under for noget ved at lade sig underholde og
informere - tvangsindlæggelse risikeres ikke