Mr. Holland's Opus (SPOILERS)
Fra : Christian Andersen

Dato : 11-08-01 22:18

Hejsa.

Jeg synes ikke Mr. Holland's Opus var god. Lad mig forklare hvorfor.

Hele vejen gennem filmen havde jeg en følelse af at instruktøren sad ved
siden af mig og råbte ind i hovedet på mig: "Kan du se!? Kan du se det?
Det er følelsesladet! Græd nu, GRÆD!"

Og jeg kan altså ikke lide at blive manipuleret med på den måde. Især
ikke når de "følelsesladede" ting var optrin man bliver præsenteret for
i enhver amerikansk sitcom på TV Danmark 2. De blev endda løst på samme,
hurtige, "lad-os-aldrig-snakke-om-dette-igen" måde.

SPOILERS!
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Nå, så dine elever har ikke lært noget i 5 måneder? HA! Bare snak med
dem om Rock'n'roll. Din elev kan ikke spille klarinet? Kom ikke her med
dine små problemer! Smid hendes nodestativ væk og bed hende tænke på en
solnedgang. Hvad er det du siger? Synes din døve søn du er et røvhul?
Glem det! Lær tegnsprog på 3 måneder, opfind et system så døve kan nyde
musik på lige fod med hørende og syng lidt John Lennon for ham!

Og sådan var det hele vejen igennem.

Nå, det var bare det jeg ville sige, hej!

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Olfert

Dato : 12-08-01 19:53

> Hele vejen gennem filmen havde jeg en følelse af at instruktøren sad ved
> siden af mig og råbte ind i hovedet på mig: "Kan du se!? Kan du se det?
> Det er følelsesladet! Græd nu, GRÆD!"

Hvilket får mig til at tænke på Lars Von Trier.

/ Ollie