Trolden besejret
Fra : E.Dalgas

Dato : 23-06-11 22:11

Kristne har besejret trolden i Vejen

Ifølge et udkast fra tegnestuen bag byggeriet skulle konturerne af byens
berømte skulptur "Trold, der vejrer kristenblod" udsmykke den hvide
bygningsfacade.
Men på grund af klagen fra Vejens kristne grupperinger har kommunens teknik-
og økonomiudvalg besluttet at droppe troldeomridset.
"Trolden er taget af bordet, og der er ingen mulighed for, at den kommer
tilbage," fortæller plankoordinator Jan Laursen fra Vejen Kommune

Hele artiklen her :
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39294636%3Akristne-har-besejret-trolden-i-vejen.html?rss#articleComments

--

Vh

E.D

That's My King
http://www.youtube.com/watch?v=yzqTFNfeDnE&feature=related

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-06-11 23:47

On 23/06/11 23:10, E.Dalgas wrote:
> [...]
> "Trolden er taget af bordet, og der er ingen mulighed for, at den kommer
> tilbage," fortæller plankoordinator Jan Laursen fra Vejen Kommune

Sæt Muhammed lugter kristenblod på i stedet for

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 24-06-11 02:38

On 24-06-2011 00:47, Martin Larsen wrote:

> Sæt Muhammed lugter kristenblod på i stedet for

Havde det været "Nisse lugter muslimblod" havde vi allerede nu været
berømte i hele verden for vores onde racisme, CNN Turkey havde haft det
som tophistorie i 3 uger, tegnestuens medarbejdere var under konstant
beskyttelse af PET, flere mordforsøg var allerede afværget og Al-Qauda
havde opfordret rettroende muslimer til at straffe Danmark. Samtidig var
alle Vejens unge indvandrere gået amok i kampe mod politi og brandvæsen,
7 skoler, 4 børnehaver og et frtidshjem brændt ned til grunden. Og
Vejens borgmester og byrådet naturligvis anmeldt til politiet af Zenia
Stampe for at opildne til had og hatecrimes. En Facebookgruppe under
navnet "Vi skammer os over Danmark og Vejen" var blevet oprettet, med
71.788 medlemmer, deriblandt politikere fra S, SF, Ø, samt alle der
kunne krybe og gå i R; - og naturligvis ville vi have hele halehænget af
velmenere fra Jørgen Poulsen til Rune Engelbreth der svovlede eder og
forbandelser ud over den "irrationelle danske islamofobi" i lange
læserbreve og kronikker.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-11 03:15

On Fri, 24 Jun 2011 03:37:36 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>velmenere fra Jørgen Poulsen til Rune Engelbreth der svovlede eder og
>forbandelser ud over den "irrationelle danske islamofobi" i lange

Jeg er stolt af at jeg efter politinederlag kan ligge i nederdel og
læse avis synlig for forbipasserende incl børnehavebørnene og
protesteres må pædagoger sige "Det er godkendt af politiet og folk kan
jo bare SE DEN ANDEN VEJ"
-------------------

Free flow af ideer gavner og ynk skader
På Egmont-kollegiet hvor jeg som studerende boede 4 år, havde 20 der
delte køkken hver sit skab med låge
Vi var en gruppe der fandt på at fjerne lågerne så alle kunne se
hvilket rod andre havde og evt spørge om de ku låne særlig sager de
nanglede selv. Selvom mange tog øl fra fælleskassen og "glemte" at
sætte streg i ølregnskabet ved deres navn, var der ingen der sjal mad
fra andre i den uge, der gik før vi hængslede lågerne på igen. Det kom
sjov snak ud af indsigten og man forstod at alle er rodehoveder og har
en falsk facade.
Er det ikke på samme måde med nøgenhed, og vi frygter at vise vort
sande jeg?
At tie sandhed er at begrave guld, siger et gammelt ordsprog.
   "Ligegyldigt hvor god man er, hvis ikke der bliver reklameret
for én, bliver man ikke husket. " Andy Warhol
"Hvis vi alle turde være mere latterlige,ville vi holde mere af
hinanden."Dostojevsky ("Idioten")    1821-81
"En forelsket mand virker ofte latterlig - en forelsket kvinde derimod
aldrig.       Jack London
"   Latterlighed er en større skændsel end skam.Duc de La
Rochefouca0uld
CITATER OM SELVBEDRAG, som ærlighed /åbenhed udsletter
"Man er aldrig så latterlig i kraft af de egenskaber man har, som i
kraft af dem, man foregiver at have. La Rochefoucauld
Latterligst af alt er at opretholde skinnet mod andre så længe, at man
bilder sig selv ind, at det er sandheden. Immanuel Kant
   The girl who cant dance, says the band cant play. Yiddish
Proverbs
   Vi er så vante til at spille Komedie for andre, at vi til
sidst spiller Komedie for os selv.La Rochefoucauld
   When my love swears that she is made of truth, I do believe
her, though I know she lies.      William Shakespeare
   Vi ser kun, hvad vi er parate til at se, hvad vi har lært at
se. Vi fjerner eller overser alt, der ikke er en del af vore fordomme.
J-M. Charcot
      Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige
ud,
og hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige. La
Rochefoucauld
Enhver hører kun, hvad han forstår.       Goethe

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-11 03:38

> [...]
>velmenere fra Jørgen Poulsen til Rune Engelbreth der svovlede eder og
>forbandelser ud over den "irrationelle danske islamofobi" i lange

Herlig beskrivelse af et realistisk postyr

MIN (Jeronimus-mavesure?) kommentar: Ville Danmark ikke bagefter være
et mere oplyst land og muslimer ville være inviteret ind i dansk
frisprog og debat og være bedre integreret end før?

Når integration gives som grund til at muslimer ikke kan få job, kunne
vi svare, at Vejen-trold og BW-plankeværk har ydet store ofre for at
få tolerance banket ind i de dumme tyrkerhoveder

Men som Schiller skrev "Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Naser Khader har i TV2 pralet at Grundtvig og Hal Kock gjorde ham
tolerant overfor dansk frisprog og debat

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-11 03:08

On Fri, 24 Jun 2011 00:47:26 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Sæt Muhammed lugter kristenblod på i stedet for

Troldeomridset må gerne hænge på mit plankeværk, hvor der står "Islam
er Udansk". Men bør vi ikke tåle alle ytringer og indskrive i loven at
kun hvad er meddelagtigt i vold, skal kunne forbydes?

Se min trådstart om åbenhed idag

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-06-11 15:03

On Fri, 24 Jun 2011 04:07:45 +0200, Bo Warming wrote:

> Troldeomridset må gerne hænge på mit plankeværk, hvor der står "Islam
> er Udansk". Men bør vi ikke tåle alle ytringer og indskrive i loven at
> kun hvad er meddelagtigt i vold, skal kunne forbydes?

Er noget ligende ikke allerede indskrevet i loven ?

Jeg tror ikke at de kristne borgere i Vejen kunne gå rettens vej og vinde i
troldesagen.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-11 15:13

On Fri, 24 Jun 2011 16:03:08 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Er noget ligende ikke allerede indskrevet i loven ?

Jo i straffeloven

>Jeg tror ikke at de kristne borgere i Vejen kunne gå rettens vej og vinde i
>troldesagen.

Nej de bør ikke ku vinde, syns jeg, men politiordensvedtægten er
GUMMI§er og hensyn til muslimer og den sjældent brugte blasfemi§ giver
små muligheder tror jeg

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-06-11 14:49

On Fri, 24 Jun 2011 00:47:26 +0200, Martin Larsen wrote:

> Sæt Muhammed lugter kristenblod på i stedet for

Eller "Trold vejre muslimsk blod".

Faktisk er der flere komentare som nævner "Muhamed krisen" i denne
forbindelse og det er så blevet et lille dansk pendant.

"I den røde blok kan man godt lide dette med »den danske kulturarv«, men
kan DR kun fortælle historien om Niels Hansen Jacobsen og hans trold, hvis
vi ikke kalder det en oplysning om »kristen kulturarv«? En sådan udsendelse
ville man så nok slukke for i Vejens kristelige hjem, hvor man tiltvinger
sig ret til at være lige så spidst fornærmet over en bronzetrold som en
minaret ved synet Muhammed-tegningerne"
http://www.b.dk/kommentarer/trold-der-vejrer-kristenblod

Religionssociolog Morten Warmind fra Københavns Universitet finder
beslutningen om at droppe trolden som udsmykning interessant.

"Det lader til, at der er kommet en højere grad af følsomhed over for 'det
krænker min religion'-argumentet. Mange ikke-troende hævder i hvert fald,
at religiøse argumenter har fået mere gennemslagskraft. Normalt udspiller
det her sig omkring muslimers argumenter, men her er det så en gruppe
kristne, der synes, at noget er farligt og upassende."
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/416902:Kirke---tro--Protester-fra-kristne-faar-by-til-at-fjerne-trold-fra-udsmykning

Spørgsmålet er så om det er rigtigt. Har "Muhamed krisen" betydet at danske
politikkere er mere eftergivende overfor religiøst motiverede krav ?

Eller har Vejen Byråd blot udvist taktfuldhed overfor en gruppe borgere som
føler sig provokeret af trolden ?

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-11 15:38

On Fri, 24 Jun 2011 15:49:05 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>politikkere er mere eftergivende overfor religiøst motiverede krav ?
>
>Eller har Vejen Byråd blot udvist taktfuldhed overfor en gruppe borgere som

vELMENERE der solidariserer sig med muslimer der påstår sig krænket af
JP, er i alliance med statsjurister der ønsker at al forbudsholdning
stives af og ikke forvitrer for det giver DEM MAGT

Kristne har ikke vunder blasfemisag siden 1931 og mod JJ Thorsen
FORSØGTES i 80erne vedr Jesuspik

Vi bør ophæve blasfemi-forbud men det tør V ikke for EU og USA(hvis
bibelbælte og Obama solidriserer sig med Islam - forfærdeligt !

Jeg mener som Nietzsce at de kristne/religiøse skal have lov at være
ufornuftige men aldrig skal de kunne tvinge andre til at være
ufornuftige.Ignorer AL tros-pjat.
Tro har aldrig mindsket antal tyverier, mord, voldtægter, bedrag - vi
skylder intet til kirke, synagoge og moske folket.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-06-11 20:52

On 24/06/11 15:49, E.Dalgas wrote:

> [...]
> politikkere er mere eftergivende overfor religiøst motiverede krav ?
>
> Eller har Vejen Byråd blot udvist taktfuldhed overfor en gruppe borgere som

Det er et af mange forsøg på at lave anti-Pia spin på en ligegyldig sag
(se fx en katastrofalt tåbelig forsideartikel på Weekendavisen i dag).
Et eksempel på hvor betændt debatklimaet er, når velmenere søger med lys
og lygte efter noget far-fetched som "beviser" at kristne er fuldkommen
lige så rabiat splittergale som muhammedanere.

/Selvfølgelig/ er der nogle få kristne, som mener at de føler sig stødt,
ligesom præsten ved Jesus-kirken i sin tid. Det er da indlysende, og det
vil der altid være i enhver sag, hvor nogle vejrer at "dette angår vist
os" og der samtidig er en klage/påvirkningsmulighed - fuldkommen banalt
og trivielt.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-11 10:44

On Fri, 24 Jun 2011 21:52:20 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>vil der altid være i enhver sag, hvor nogle vejrer at "dette angår vist
>os" og der samtidig er en klage/påvirkningsmulighed - fuldkommen banalt

Det der gør Kina et godt modspil til resten af verden kan koges ned
til at de er meget ateistiske

Islam er det værsrte enguderi - men Obama-kristendom står tæt, så vær
ikke bange for at være USA-kritisk

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-06-11 13:23

On Fri, 24 Jun 2011 21:52:20 +0200, Martin Larsen wrote:

> [...]
> og lygte efter noget far-fetched som "beviser" at kristne er fuldkommen
> lige så rabiat splittergale som muhammedanere.

Og det mener du ikke kristne er ?

Pia K betragter sig selv som kristen
http://www.samtaler-om-tro.dk/?page_id=13

Jeg mener at manglende politisk konsekvens kan føre til radikalisering af
kristne i Danmark. Hvis muslimer får særbehandling i Danmark går der ikke
længe før kristne også kræver særbehandling.

Er de eneste og virkelige "præster" i Danmark, politikere som Pia K ?

Det vil give en hvis mening at påstå det. Kirken er jo reduceret til en
kulturel institution hvis oprindelige budskab er betragtet som gammeldags
og helt ude af trit med menneskers virkelighed. Så kirken er kun et symbol
og det kan smarte politikere udnytte ved at misbruge den kultur kirken er
en markant del af i sit politiske program.

> [...]
> vil der altid være i enhver sag, hvor nogle vejrer at "dette angår vist
> os" og der samtidig er en klage/påvirkningsmulighed - fuldkommen banalt

Så disse "få kristne" er bare latterlige ?

Hvad fortæller det om Vejen Byråd. At kristne også har stemmeret ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-06-11 14:29

On 25/06/11 14:23, E.Dalgas wrote:

> Og det mener du ikke kristne er ?

Næh, det er da indlysende. Muhammedanismen er meget speciel. Det er
grundviden for dem som har fulgt debatten fx her gennem de senere år.

> [...]
> kristne i Danmark. Hvis muslimer får særbehandling i Danmark går der ikke
> længe før kristne også kræver særbehandling.

Der er tale om kommunalpolitik - og ikke mindst byrødders syn på kunst
(og bybørnsnationalisme). Det er i den kategori denne episode hører
hjemme. Det var hvad jeg sagde.

> [...]
> og det kan smarte politikere udnytte ved at misbruge den kultur kirken er
> en markant del af i sit politiske program.

Pia er en sand dæmonuddriver i modsætning til "svinehundskunstnerne" -
det er vist det nærmeste Pia kommer på at være præst, men Langballe og
Krarup er

> Så disse "få kristne" er bare latterlige ?

Hvis du synes det..

> Hvad fortæller det om Vejen Byråd. At kristne også har stemmeret ?

Du burde dømmes for racisme ved at generalisere kristne på den måde.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-11 16:10

On Sat, 25 Jun 2011 15:29:00 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er tale om kommunalpolitik - og ikke mindst byrødders syn på kunst
>(og bybørnsnationalisme). Det er i den kategori denne episode hører

Norsk kirke-nationalisme får en masse indremissiontyper til at
samarbejde med muslimer om pornoforbud
Hvis det lykkedes ville det svare til hvis Fogh havde undskyldt
profettetgninger.

Men Vejen-trolden har de sparsommelige jyder nok været kede af at
bruge penge til en kunstner på og protester har været en guds gave som
alibi til at feje pjattet af bordet

Medierne kan lide at latterliggøre tro men alle ved at det er fjernt
fra at have Islam-relevans

People whose daily life appears empty and monotonous easily grow
religions. This is comprehensible and excusable, but they have no
right to demand religious sentiments from those whose daily life is
not empty and monotonouse Nietzsche (1845-1900)

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-06-11 17:04

On Sat, 25 Jun 2011 15:29:00 +0200, Martin Larsen wrote:

> Næh, det er da indlysende. Muhammedanismen er meget speciel. Det er
> grundviden for dem som har fulgt debatten fx her gennem de senere år.

Efter danske forhold har du ret.

Hvorfor skrev du så dette :

"Sæt Muhammed lugter kristenblod på i stedet for"

Hvis din mening er den at det bare er komunalpolitik....er jeg lidt
forvirret over din indledende komentar.

> Pia er en sand dæmonuddriver i modsætning til "svinehundskunstnerne" -
> det er vist det nærmeste Pia kommer på at være præst, men Langballe og
> Krarup er

Ja, spørgsmålet er om de repræsentere de kultur kristne i Danmark ?

> Hvis du synes det..

Det syntes jeg ikke. Jeg kan sagtens forstå deres holdning til trolden. Det
er byrådets beslutning som kan undre mig.

> Du burde dømmes for racisme ved at generalisere kristne på den måde.

Det holder ikke i retten.

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-06-11 20:24

On 25/06/11 18:03, E.Dalgas wrote:

> Efter danske forhold har du ret.

> Hvorfor skrev du så dette :
>
> "Sæt Muhammed lugter kristenblod på i stedet for"

Det er den situation DK står i, men ingen tør sige troldens navn.

Det gør alle gammeldanskere.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-11 22:53

On Sat, 25 Jun 2011 21:23:49 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Det er den situation DK står i, men ingen tør sige troldens navn.

>Det gør alle gammeldanskere.

Erlng Olsen (S) som opfandt begrebet "kulturkristen" er og var helt
som Pia

og de to DF-præster er som MFer meget lidt præsteagtige og kun Krarup
har en sjælden gang blandet sin tro ind i MF-arbejdet

Medierne der hetzer om "sorte præser " lyver

Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-11 20:41

On Sat, 25 Jun 2011 18:03:50 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>
>Det syntes jeg ikke. Jeg kan sagtens forstå deres holdning til trolden. Det
>er byrådets beslutning som kan undre mig.

Og derfor antydede Martin Larsen klogt, at HVIS vi havde upartisk
retssystem ku der dømmes
Han truede ikke - og usenet er fredet, takket være dommene over mig er
dette en af Danmarks få censurfri zoner

Trolden er superdansk humor
Bedre end Den Lille Havfrue
Sagen er agurketid og en forsker kalder den "interessant" i håb om at
man vil interviewe ham

Jeg har netop shinet mit plankeværk op - og samme dag rammes det af
hærværk - øv

Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-11 21:34

On Sat, 25 Jun 2011 14:23:04 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>en markant del af i sit politiske program.

> ligesom præsten ved Jesus-kirken i sin tid. Det er da indlysende, og det
Hvilken Jesuskirke - HVAD SKETE?

>Så disse "få kristne" er bare latterlige ?

"   Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige ud, og
hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige.       La
Rochefoucauld

De kristne kritikere har søgt at forebygge en offentlig udgift

"Hvis vi alle turde være mere latterlige,ville vi holde mere af
hinanden."Dostojevsky ("Idioten")    1821-81

At kristne tænker højt er harmløst - de truer ikke med hærværk

De er ærligt indbildske jvf samtlige medborgeres skjulte megalomani:

"Gamle Rousseau havde modet til at sige, at han var den ædleste mand i
verden. Alle vi andre nøjes med i stilhed at tro det samme om os
selv".       Aldous Huxley

Jeg finder ikke de kristne kritikere viildt kloge - men dem om det.
De vil måske blot spare skatteyderne for noget dyrt pjat.Og det
lykkedes, tillykke med den bagatel

Hvis byens muslimer hærværker den fine gamle sjove vartegn-statue og
jeg var byrod og tungen på vægtkålen om der skulle bruges ½ mio kr på
ny kopi, ville jeg være i tvivl - og foreslå billigere plakater om
statuens tidligere udseende og at intet religiøst hærværk eller terror
mod tegner kan undskyldes

Fluorescerende farver på mit plankeværk pynter vildt og tiltrækker
mange besøgende og de farver burde bruges ved reklame for tolerance
Midt på min vej, 100 m væk overgår en altanejer mig med en blinkende
lyskæde.
Sådant kunne Vejen byråd - eller et andet byråd - vække opsigt med
billig , blinkende , farverig plastikkopi
og nu da trolden er symbol på tolerance - så provoker med fest og
farver og blink , men billigt. Altanejeren har givet 1000 kr på
WWW.trenden.dk
Men den sjove trold gør sig vist kun i 3D

Bornholm har Krøllebølle is og den trold er symbol som har kunne
genbruges hvis det er dyrt at genbruge Vejen Vartegnet

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-06-11 23:13

On 25/06/11 22:34, Bo Warming wrote:

> Hvilken Jesuskirke - HVAD SKETE?

Det er jo en nydelig historie om en af DK's største mæcener, som du selv
kunne finde:
http://www.jesuskirken.dk/Trold-vejrer-kristent-blod.147.aspx
Skulpturen ligner lidt et selvportræt og blev til i atelieret i Paris 65
Boulevard Arago, årene umiddelbart efter Goghs død (lige for at sætte
det ind kunsthistorisk)

Fra : J. Nielsen

Dato : 24-06-11 08:00

On Thu, 23 Jun 2011 23:10:59 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>"Trolden er taget af bordet, og der er ingen mulighed for, at den kommer
>tilbage," fortæller plankoordinator Jan Laursen fra Vejen Kommune

Sagen bekræfter to ting:

1) Den politiske korrekthed kender ingen grænser.

2) Religiøse mennesker er en særlig race af evnesvage høns.
--

-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-11 09:47

>2) Religiøse mennesker er en særlig race af evnesvage høns.

Her om min ukritisable religion

Den individuelt skræddersyede religion
Tro er etikregler og verdensforståelse kombineret, og hver person har
sin egen skræddersyede selfmade-kombination og ofte uden at bruge tid
på medlemskab af trossamfund
Jeg er registreret katolik, skønt også ret konfuziansk dvs
liberalist+ateist.
Jeg kan lide snak med engagerede troende som ofte har konsistens og
omtanke, der ellers er sjælden - og jeg var stærkt evangelisk troende
til og med konfirmationen og det fik mig til ulandene for FN i 4 år,
hvorefter jeg blev Glistrup-medarbejder.

Tro og doven nøgenhed
Havde kristne missionærer spillet med åbne kort i 1600 i Japan om
deres købmands-rejsefællers erobringsplaner mod Japan, havde vi haft
en lykkeligere verden uden vestlig Opiumskrig mod Kina og så havde
verden haft en lykkelig magnetisme mellem Fjern-Øst og Vest i stedet
for den syge, skjulte alliance mellem USA og Islam, som Obama er ved
at opbygge.
Så jeg arbejder for en verden med mindre hemmeligheds-kræmmeri, og
det er et mål, som alle bør kunne blive enige om og som er vigtigere
end lighed. (Ytrings-)frihed er vigtigere end ligheds-empati , så jeg
provokerer gerne ved at være bekvemt minimalpåklædt uden
penissynlighed, når vejret er til det. Det er et symbol på ærlighed -
man skal stå ved sandheden om alt, når man ikke er i krig.
Ærlighed er en vej ud af selvbedrag og livsløgn og jeg ser selvindsigt
som en stor livskvalitet - det ikke bør være i strid med nogen sund
tro
Størst mulig lykke for flest mulig mennesker, bør være al morals mål -
men at sprede så generel en kærlighed ud over mange miliarder af
mennesker er fremmedgørende, og de, der står mit hjerne nærmest, er
konfuzianerne og Nordeuropas kristne - dem forsår jeg bedst.

Bo Warming, fysikkemigymnasielærer, Bjelkes Alle 46, KbhN, 35861000 -
altid hjemme og glad for besøg, incl. Uanmeldt, af potentielle dialog
partnere

"Uden er stort, ja eventyrligt mod til at ville sig selv i guddommelig
nøgenhed, når ingen til virkelig frigjorthed. "      Henrik
Pontoppidan
"Klæder er kroppens bedrag.    Hans Lohberger
"Det er et interessant spørgsmål, hvor mange der ville beholde "deres
position i samfundet, hvis de blev berøvet deres tøj. Henry
Davis Thoreau

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-06-11 18:04

On Fri, 24 Jun 2011 08:59:30 +0200, J. Nielsen wrote:

> Sagen bekræfter to ting:
>
> 1) Den politiske korrekthed kender ingen grænser.

Enig.

> 2) Religiøse mennesker er en særlig race af evnesvage høns.

Du betragter altså det store flertal af jordens befolkning som "evnesvage
høns" ? Ja, det forklare jo en hel del

http://www.adherents.com/Religions_By_Adherents.html

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 26-06-11 01:01

On Fri, 24 Jun 2011 08:59:30 +0200, J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk>
wrote:

>Sagen bekræfter to ting:
>
>1) Den politiske korrekthed kender ingen grænser.
>
>2) Religiøse mennesker er en særlig race af evnesvage høns.

Om ordet "evnesvag" gælder at alt er relativt, så Einstein og Bohr var
klart evnesvage vedr visse evner

Race og biologi kan bestemt ikke sættes i forbindelse med religiøsitet

Fra : Patruljen

Dato : 27-06-11 03:38