Pia K: Det var tyskerne, der begyndte
Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 14:12

Så tager Pia K til genmæle i.f.t. Birthe Rønn Hornbechs kritik.
Lad os se, hvordan.

Birthe Rønn Hornbech skriver:
"For det første er det Danmark, der udviser herrefolksmentalitet og
nationalisme, hvis vi mener, at vi ejer hele grænsen på begge sider. Det
gør vi ikke, lige så lidt som Pia Kjærsgaard ejer skellet i haven mellem
hende og naboen. Derfor kan end ikke Kjærs­gaard bygge en høj betonmur i
skellet uden at tale med sin nabo."
http://www.b.dk/kommentarer/pia-kjaersgaard-er-udansk

Til det svare Pia K:
"”(?) Hun er ikke længere en af de førende, hun er sat bag i rækken, så
det må man trække lidt på skulderen af. Hun gik ikke frivilligt som
minister, og der er nogle bitre følelser hos hende, og det er kommet til
udtryk gennem denne kronik,” svarer Dansk Folkepartis leder til Berlingske."
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2465818.ece

Birthe Rønn Hornbech skriver endvidere:
"For det andet er det, helt uanset om vi er medlemmer af EU eller ej,
udtryk for utrolig dårlig opdragelse og skadeligt for danske interesser,
hvis vi ikke kan opføre os ordentligt overfor vores naboer."
[...]

"For det tredje er den helt urimelige opførsel overfor Tyskland, set fra
et diplomatisk synspunkt, aldeles katastrofal og skader Danmarks
anseelse i hele Europa. Vi signalerer, at vi er ligeglade med at
samarbejde med andre og er os selv nok. Den meget danskvenlige tyske
ambassadør i Danmark, som Pia Kjærsgaard har svinet til, har venligt
advaret Kjærsgaard, men Kjærsgaard tramper bare videre og giver et helt
forkert og usympatisk indtryk af Danmark og danskerne ude i verden.
Ydermere påstår Kjærs­gaard, at ambassadør Jessen taler på egne vegne.
Det gør ambassadøren naturligvis ikke. Det er utroligt, at Kjærsgaard
efter så mange år i politik ikke ved det. Men en ambassadør er faktisk
udsending fra sit eget land og taler på sit eget lands vegne. "

[...]

For det fjerde har vi særlige forpligtelser i Schengen-samarbejdet netop
ved den dansk-tyske grænse. Denne grænse, der rummer så megen historie,
er den eneste egentlige landegrænse, vi har, hvor to lande støder
umiddelbart op til hinanden. Det gælder ikke naboskabet til Sverige,
hvor brobetalingen i forvejen stopper trafikken, ligesom det også er
ganske anderledes ved vandgrænserne. For her er trafikken allerede
stoppet af naturlige grunde. Det er altså ved den sønderjyske grænse, at
der gælder de særlige forpligtelser efter Schengen-reglerne, som
betyder, at vi kan køre direkte til Rom eller Malaga, til Amsterdam
eller Bruxelles. Der skal nemlig ved landegrænserne være fri passage.
Danmark kan ikke bare lægge hindringer i vejen for at stoppe trafikken
eller dæmpe trafikken, for det vil være en hindring for den frie
passage, som netop er én af ideerne bag Schengen-samarbejdet. Den anden
hovedidé bag samarbejdet er politisamarbejdet over grænser med
bekæmpelsen af international kriminalitet og udviklingen af fælles
registre, der gør politiarbejdet lettere, som et vigtigt fælles
anliggende. Det samarbejde er Kjærsgaard med sin modstand mod EU og
Schengen med til at lægge hindringer i vejen for.

[...]

For det femte er Pia Kjærsgaard åbenbart gået sovende gennem tilværelsen
i den lange periode, hvor jeg på regeringens og dermed Danmarks vegne
kæmpede for at inddæmme virkningen af EU-domstolens dom i Metock-sagen.
Den dom underløber dansk familiesammenføringspolitik. Dengang var det
Danmark, der havde brug for gode naboer. Vi havde brug for hjælp. Udover
at henvende mig til kommissionen, henvendte jeg mig først og fremmest
til min tyske kollega, den store personlighed Wolfgang Schäuble. Jeg ved
ikke, hvad vi skulle have gjort uden hans hjælp. I det hele taget er
Kjærsgaard tilsyneladende helt uvidende om, at det ikke mindst er hos
vor store nabo i syd, at vi i EUs ministerråd, i hvert fald i min
ministertid, har fundet stor forståelse for vore udlændingepolitiske
synspunkter. Men den slags kommer naturligvis ikke af sig selv. Det
kræver gensidig respekt og gode samtaler, hvor man informerer hinanden
og viser forståelse for den andens synspunkter. Det er ikke gratis at
ødelægge et sådant godt naboforhold.

[...]

Osv.....Pia K går ikke ind i substansen af BRHs kritik.
Det er så egentlig lidt underligt, når Pia K afviser Mette Winds kritik
med argumentet, at Mette Wind ikke er politiker. Pia K vil altså ikke
debattere med EU eksperter eller politikere, der er uenige med Pia K.

"Har Marlene Wind ikke ret i, at du bærer et stort ansvar for den
internationale kritik af Danmark?

- Overhovedet ikke. Jeg siger, hvad jeg mener er rigtigt at sige som
politiker, og det skal Marlene Wind eller andre overhovedet ikke
bebrejde mig. Det er ikke hendes metier. Så må hun melde sig ind i et
politisk parti og blive politiker.

- Så kan vi tage debatten, men det har hun slet ikke kompetence til at
blande sig i, siger Pia Kjærsgaard. "
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2460081.ece

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-11 04:52

>Det er så egentlig lidt underligt, når Pia K afviser Mette Winds kritik
>med argumentet, at Mette Wind ikke er politiker. Pia K vil altså ikke
>debattere med EU eksperter eller politikere, der er uenige med Pia K.

Selvom Winds TV-debat har været domineret af subjektive skældsord om
indre svinehund
laveste fællesnævner
kæden hoppet af
valgflæsk
har Pia svaret, og Pia har aldrig foreslået indgreb i Winds
ytringsfrihed - hun har blot foreslået at TV højner debatten ved at
finde "eksperter" der har evner til den stringente, objektive
videnskabelige objektivitet der præger indlæg fra DF

Fra : Lyrik

Dato : 19-06-11 01:37

On 18 Jun., 15:11, Michael Weber <mich...@michaelweberREMOVE.dk>
wrote:
> [...]
> gør vi ikke, lige så lidt som Pia Kjærsgaard ejer skellet i haven mellem
> hende og naboen. Derfor kan end ikke Kjærs­gaard bygge en høj betonmur i
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvordan kan untermenschen som os have herrefolksmentalitet?
Der stemmes jo ikke efter hoveder i EU, så landene står ikke lige. Der
stemmes efter høveder hvilket gør os til dørmåtte for de folkerige
stater.

Der er en klar trend lige nu.
Vi vil samle os og ud af EU!
EURO'en er faldet og har spillet fallit
Den var som jeg sagde det rene skidt
Fælles pung med en portugiser?
Køber du helst ind til opskruede priser?

Grensekontrollen er første skridt på vejen til at slå bommene ned for
de tyveknægte der overrender Danmark lige nu.
"herrefolksmentalitet?" Kalder Birthe også politiet for herrefolk?
FN kalder jøder for folk med "herrefolksmentalitet" Kan du huske
resolutionen:"Zionisme er rascisme?"
Jeg kalder det ikke rascisme men ren overlevelsesstrategi. Ligesådanne
her i DK med grensekontrol.

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-11 10:34

On Sun, 19 Jun 2011 00:37:29 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>resolutionen:"Zionisme er rascisme?"
>Jeg kalder det ikke rascisme men ren overlevelsesstrategi. Ligesådanne

Og hvis næste valg bliver om EU og Islam så blir næste statsminister
Pia eller Morten Messerschmidt

"Lyrik" har ret i alt andet end jødekritik - jøder bør vi frede,
selvom de ofte er rigelig antiracistiske

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-06-11 17:45

Michael Weber <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i meddelelsen
4dfca40c$0$303$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> politisk parti og blive politiker.
>
> - Så kan vi tage debatten, men det har hun slet ikke kompetence til at

Du har ikke helt fanget dén endnu, vel Weber? Du tror, du har fat i noget,
og så lukker alle dine systemer simpelthen ned. Noget med, du ikke kan
overskue alt for mange sammenhænge på én gang - ikke?

Men lad os da lige tage den én gang til for arveprinsen: Marlene Wind
krititeres alene for at være fremkommet med stærkt personlige, stærkt
følelsesbetonede holdninger i et interview, hvor hun stillede op som
angivelig objektiv EU-ekspert.

Kan du rumme, at f.eks. jeg langt henad vejen er enig i Marlene Winds kritik
samtidig med, at jeg synes, hun er gået laaaaangt over stregen og bør være
evigt diskvalificeret som "EU-ekspert", eller er der igen for mange
sammenhænge involveret?

Sammenlignet med dig og Brandert forekommer Vallo-manden at være et
intellektuelt, Nobelprisberettiget fyrtårn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Patruljen

Dato : 20-06-11 16:28

On 20 Jun., 18:44, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Sammenlignet med dig og Brandert forekommer Vallo-manden at være et
> intellektuelt, Nobelprisberettiget fyrtårn.

Se du nu heller at få lært at læse først - dit analfabetiske
sumpmenneske - inden du bebrejder andre for noget-som helst.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-11 05:16

On Mon, 20 Jun 2011 15:27:35 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Se du nu heller at få lært at læse først - dit analfabetiske
>sumpmenneske - inden du bebrejder andre for noget-som helst.

Der er ingen analfabeter på dk.politik - ring 35861000