stort rivegilde i den borgerlige
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 18-06-11 11:08

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2465818.ece

Se tv avisen i aften, venstreløverne er i hundeslagsmål.

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 11:12

Den 18-06-2011 12:08, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2465818.ece
>
> Se tv avisen i aften, venstreløverne er i hundeslagsmål.

Ja, der er squ gang i den :D

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 11:14

Den 18-06-2011 12:11, Michael Weber skrev:

> Ja, der er squ gang i den :D

"»Messerschmidt er som vanligt fuld af løgn«
Jens Rohde angriber Morten Messerschmidt. »Han lyver. Og han ved det
godt,« siger Rohde. "
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2465157.ece

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 11:33

On 18-06-2011 12:13, Michael Weber wrote:

> "»Messerschmidt er som vanligt fuld af løgn«
> Jens Rohde angriber Morten Messerschmidt. »Han lyver. Og han ved det
> godt,« siger Rohde. "
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2465157.ece

Så Jens Rohde har ret, vi skal bare elske EU?

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 11:39

Den 18-06-2011 12:33, DADK skrev:

> Så Jens Rohde har ret, vi skal bare elske EU?

Lyver Messerschmidt?

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 12:08

On 18-06-2011 12:38, Michael Weber wrote:

> Lyver Messerschmidt?

Du kan ikke stille det sådan op. Messerschmidt har en holdning.Jeg anede
ikke der fandtes sandheder i politik.

Det bliver mere og mere tydeligt at du har behov for at læse op på
demokratiets ABC

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 12:35

Den 18-06-2011 13:08, DADK skrev:

> Du kan ikke stille det sådan op. Messerschmidt har en holdning.Jeg anede
> ikke der fandtes sandheder i politik.

Naturligvis kan Jens Rohde stille det sådan op.
Lyver Messerschmidt når han siger: "Jeg selv og Jens Rohde var vel nok
de to kandidater, der var allermest imod EU." ?
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1572616.ece

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 12:57

On 18-06-2011 13:34, Michael Weber wrote:

> Naturligvis kan Jens Rohde stille det sådan op.
> Lyver Messerschmidt når han siger: "Jeg selv og Jens Rohde var vel nok
> de to kandidater, der var allermest imod EU." ?
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1572616.ece

Nårh. Det var det med Jens Rohde! - det kunne du bare have sagt. OK.
Well, jeg ved ikke om Morten Messerschmidt lyver, men jeg finder hans
personangreb upassende. Jeg synes ikke det er værdigt, især fordi der
ikke er nogen synderlig grund til det. Der er jo ikke nogen "sag" eller
aktualitet i det.

Når det så er sagt kan jeg da på stående fod huske masser af Jens Rdode
citater såsom "EU er de store landes projekt" osv. Mit gæt er, at Jens
Rohde også er blevet ramt af det 100 mia euro vanvid Europaparlamentet
er blevet, og så har sagt at det skulle slankes eller sådan noget, hvad
intet forstandigt menneske kan være uenig i, og det hat Morten
Messerschmidt så tolket som "EU-modstand".

Men jeg må sige jeg er mere til Messerschmidt end Jens Rohde. Jeg synes
det seneste forslag om at nedlægge EU-parlamentet er glimrende. Vi kunne
gøre det på forsøgsbasis. Mit gæt er, at nedlagde man Europaparlamentet
ville hverken vi, borgerne, eller de nationale parlamneter mærke
forskel. Europaparlamentet har jo ingen beslutningskompetence, og det er
først for nylig det overhovedet har fået RET til at stille forslag til
kommisærerne.

Messerschmidt har en god pointe

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 13:06

Den 18-06-2011 13:56, DADK skrev:

> [...]
> personangreb upassende. Jeg synes ikke det er værdigt, især fordi der
> ikke er nogen synderlig grund til det. Der er jo ikke nogen "sag" eller

Messerschmidts personangreb virker lidt underligt "timet".

> [...]
> intet forstandigt menneske kan være uenig i, og det hat Morten
> Messerschmidt så tolket som "EU-modstand".

Du ser dig altså ikke i stand til at sige, om Messerschmidt lyver.
[klip]

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 13:12

On 18-06-2011 14:06, Michael Weber wrote:

> Messerschmidts personangreb virker lidt underligt "timet".

Det har du helt ret i. Især nu hvor Marlene Wind ikke kan sige ham imod
før til august.

> Du ser dig altså ikke i stand til at sige, om Messerschmidt lyver.
> [klip]

Ja, klip,klip klip - det må være ubehageligt for dig sådan at få slynget
ubestridelige fakta lige i synet.

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 13:16

Den 18-06-2011 14:12, DADK skrev:

> Det har du helt ret i. Især nu hvor Marlene Wind ikke kan sige ham imod
> før til august.

> Ja, klip,klip klip - det må være ubehageligt for dig sådan at få slynget
> ubestridelige fakta lige i synet.

Du ser dig jo tilsyneladende ikke i stand til at sige, om Messerschmidt
lyver. Længere er den ikke.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 13:23

On Sat, 18 Jun 2011 14:15:38 +0200, Michael Weber
<michael@michaelweberREMOVE.dk> wrote:

>Du ser dig jo tilsyneladende ikke i stand til at sige, om Messerschmidt
>lyver. Længere er den ikke.

Jo - løgne er i alle gråzoner og Messeschmidts er lige netop
acceptabel så det er normaldiplomati

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 13:28

On 18-06-2011 14:15, Michael Weber wrote:

> Du ser dig jo tilsyneladende ikke i stand til at sige, om Messerschmidt
> lyver. Længere er den ikke.

Klip klip klip. Du læste ikke det du svarede på

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 13:33

Den 18-06-2011 14:27, DADK skrev:

> Klip klip klip. Du læste ikke det du svarede på

Kan du nu svare på om Messerschmidt lyver?

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 16:19

On 18-06-2011 14:32, Michael Weber wrote:

> Kan du nu svare på om Messerschmidt lyver?

Jeg er ekstremt ligeglad med om Messerschmidt lyver, og jeg har vist
allerede svaret på spørgsmålet, det her er dk.politik og jeg er mere
optaget af at du selv lyver stærkere end en hest kan rende, og bruger
alle mulige mærkelige bortforklaringsmetoder - såsom Messerschmidt - for
at dække over dine egne løgne, misforståelser, fortielser og
bortforklaringer.

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 16:27

Den 18-06-2011 17:19, DADK skrev:

> [...]
> alle mulige mærkelige bortforklaringsmetoder - såsom Messerschmidt - for
> at dække over dine egne løgne, misforståelser, fortielser og

Du kan altså ikke svare på, om Messerschmidt lyver.
Eller taler sandt. Men hvad siger Rohde selv:

"»Jeg ved godt, at for Morten Messerschmidt og Dansk Folkeparti, så er
stilstand i alt i sig selv et mål. Det er det ikke for mig. Men jeg har
aldrig været EU-modstander. Det er ren løgn,« siger Jens Rohde. "
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2465157.ece

Fra : N.B.DK

Dato : 18-06-11 16:37

"Michael Weber" <michael@michaelweberREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> stilstand i alt i sig selv et mål. Det er det ikke for mig. Men jeg
> har aldrig været EU-modstander. Det er ren løgn,« siger Jens Rohde. "

Det er for eksempel Jens Rohdes gentagne forsikringer om, at han vil tage
til EU og slås for danske interesser, afstemme sine holdninger med
Folketinget og regeringen og være en stærk dansk stemme i Europa, der får
eksperterne til at kritisere ham.

Jens Rohde er helt ved siden
- Jens Rohde har helt misforstået opgaven. Det var jo sådan, man tænkte i
gamle dage. For ti år siden, da parlamentet var en snakkeklub, kunne man
tage til Bruxelles og kun kæmpe for danske interesser. Men med den magt,
Parlamentet har fået, og den demokratiske udvikling, der er sket, er det
helt ved siden af, siger Marlene Wind, der er lektor ved Københavns
Universitet og leder af Center for Europæisk Politik.

-Jens Rohde vil indse, at de nationale interesser vil træde i baggrunden, og
at det handler om et internationalt arbejde i et tidsubegrænset projekt. På
et tidspunkt finder han nok ud af, at når han plejer Europas interesser,
plejer han også Danmarks, siger Søren Dosenrode, der dog godt kan se, hvilke
bevægegrunde, der kan ligge bag Jens Rohdes valgkampagne.

Og det er så åbenbart det han har "indset" nu, så nej jeg mener ikke at MS
lyver, tror vi var mange der havde det indtryk af Rohde at han ville slås
for DK´s interesser (dengang), nu gælder det nok mest om at rage til sig som
stort set alle andre EU "politikere"

--
MVH. N_B_DK

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 17:26

On 18-06-2011 17:37, N.B.DK wrote:
> [...]
> for DK´s interesser (dengang), nu gælder det nok mest om at rage til sig som

Ja, det er fuldkommen analogt til Dan Jørgensen, der blev valgt til EU
ved bla. at love at han ville gøre op med EU-parlamentets "fråds", at
parlamentsmedlemmerne trak flybilletter fra i skat fra flyture de aldrig
havde fløjet, og endda alligevel blev betalt både af den danske stat og
Bruxellses. Her, snart 7-8 år senere, er han selv gentagne gange blevet
taget i at fuske med at modtage diæter han ikke er berettiget til. Hvad
siger manden? Han slår ud med armene og siger : "Sådan er systemet". Han
har endda stemt FOR, som eneste danske Europaparlamentariker, at
offentligheden ikke må få indsigt i regnskaberne, og stemt for at
parlamentarikernes lønninger skulle stige. De skulle stige fordi der var
nogle italienske EU-parlamentarikere der ikke fik den samme løn som hvis
de havde været i det italienske parlament. Men i stedet for at afstemme
lønnen i Italien satte man lønnen op for alle europaparlamentets
medlemmer. Dan Jørgensens kommentar : "Det kan jeg som ene mand ikke
ændre på, sådan er reglerne".

Det minder lidt om den overlæge fra LA der skal være suppleant for Simon
Mammitzbøll i sommerferien. Vi taler om et parti der har statslig fråds
og offentlige udgifter som mærkesag. Han når lige den magiske 3.måneders
grænse der giver ham fuld løn er helt år efter Ammitzbøll kommer
tilbage. Direkte adspurgt om det ikke er lidt ironisk siger han til DR :
"Sådan er reglerne jo".

Dan Jørgensen lovede i øvrigt tilbage i 2004 at lægge sine regnskaber
frem, og spille med åbne kort. Det er endnu ikke sket. Hver gang er der
bortforklaringer såsom "vi er ved at gøre regnskabet færdigt", "vi er i
afslutningen af regnskabsåret" osv. Det allermest svinske ved Dan
Jørgensen er dog hans forløjede klimadebat, hvor han har været med til
at tvinge alle til at bruge sårlige, dyre kviksølvpærer mange mennesker
bliver direkte syge af. Under COP15 fløj han rundt fra sted til sted i
helikopter, i øvrigt ligesom under valgkampen til Europaparlamentet, og
når han konfonteres med at det jo sviner med CO2 og koster ca 100.00
koroner i timen svarer han blot, at han har købt CO2-kvoter, så det går
jo lige op for miljøet.

Selv hvis man skrev en roman og prøvede at opfinde usympatiske politiske
typer ville en Dan jørgensen type virke urealistisk "farvet".

Jeg ved ikke om Morten Messerschmidt lyver, Weber har afkævet svar fra
mig på det snart 10 gange, som om jeg skulle være oppe i Messerscmhidts
hoved, men jeg ved at hans seneste forslag om at nedlægge
Europaparlamentet kommer fra hjertet. Her har vi sgu en ægte politiker
der kommer til Bruxelles men ikke bliver opsplugt af systemet og ikke
falder for alle dets fristelser.

Naturligvis. Nedlæg Europaparlemantet, og slank EU. Det er simpelthen
eneste vej udenom en "global" europæisk krise politisk såvel som
økonomisk. At der i alle europæiske lande spirer nationalistiske,
fasctisk-inspirerede partier frem er en direkte følge af EU. At lande
som Grækenland, Portugal og Irland er ved at gå statsbankerot er en
direkte følge af EU. Face it.

EU er ikke løsningen, EU er en del af problemet!

I vores egen lille andedam og ift denne debat med Marlene wind osv, er
det helt utroligt at f.eks R og andre opfordrer til, at EU-forbeholdene
skal afskaffes. Logikken er, at det er vores forbehold der er skyld i at
der kommer rumænske kriminelle til Danmark, eksempelvis. Det er en helt
sindssyg argumentation, al den stund, at et land som Tyskland jo skulle
forhindre at de transnationale tyvebander turnerede rundt i Europa.
Altså, når de lande der er allermest fremme i skoene og som burde tegne
fortrffelighederne ikke selv kan magte problemerne, hvordan skulle det
så løse noget som helst at vi tilslutter os endnu mere?

Fra : Mendoza

Dato : 18-06-11 19:31

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fortrffelighederne ikke selv kan magte problemerne, hvordan skulle det så
> løse noget som helst at vi tilslutter os endnu mere?

Godt indlæg.

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 19:49

On 18-06-2011 20:31, Mendoza wrote:

> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

>>> for DK?s interesser (dengang), nu gælder det nok mest om at rage til sig

> Godt indlæg.

Tusind tak Det betyder faktisk lidt når det kommer fra en gammel
rotte som dig. Jeg er virkelig ved at blive frustreret. For 12 år siden
talte vi blot om strukturelle problemer, what-if, hvordan skal man gribe
det og det fat. I dag har vi tårnhøje problemer, og vi står fuldkommen
magtesløse. Vi kan slet ikke gøre fra eller til. Selv hvis jeg var
statsminister skulle jeg gå og høre på at EU forbyder dit og dat,
Tyskland er sur, det må man ikke for én eller anden konvention osv.

Vi har solgt Danmark, fuldkommen. Løbet er kørt. Der er ikke noget at
kæmpe for længere. Det eneste jeg kan bruge resten af mit liv på er at
skaffe mig ussel mammon, så jeg i det mindste kan dø med værdighed. EU
skal nok få taget folepensionen fra danskerne også.

Jeg kan kun glæde mig over det, og se det i historisk perspektiv. Jeg
var så heldig at opleve at vokse op i et land der i den
nationalhistoriske kontekst var verdens ældste land, hvor jeg fik gratis
uddannelse, gratis lægehjælp og hvor jeg fik penge af staten når ikke
jeg havde nogen. Det solgte man så over ca 30 år til en anden stat, der
hedder EU, som i dag (her tænker jeg 30 år frem) er uland ift Sydameika,
Asien og Afrika. I Italien render de rundt med opspilede etiopermaver,
og i Danmark står folk og slåes om de få jobs der er til "lokale" på
FN's nødhjælpskontor.

Urealistisk?

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 16:49

On 18-06-2011 17:26, Michael Weber wrote:

> Du kan altså ikke svare på, om Messerschmidt lyver.

Jeg HAR jo svaret, jeg kan ikke blive ved

> [...]
> stilstand i alt i sig selv et mål. Det er det ikke for mig. Men jeg har
> aldrig været EU-modstander. Det er ren løgn,« siger Jens Rohde. "

Well, her tror jeg faktisk Jens Rohde lyver for sig selv. Alle
politikere med blot et gran af "danskhed" i sig er imod EU. Når de så
kommer i Folketinget eller ned til Bruxelles bliver de
"virkelighedsramt", dvs de finder ud af at tingene er mere komplicerede
end som så. Men som udgangspunkt må enhver ordentlig dansk politiker
ønske Danmark ud af EU

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 13:20

On Sat, 18 Jun 2011 13:56:48 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>forskel. Europaparlamentet har jo ingen beslutningskompetence, og det er
>først for nylig det overhovedet har fået RET til at stille forslag til

Pointen er især at VALG SNART og en fjerdedel af venstrevælgere kan
lokkes til DF

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 13:17

On Sat, 18 Jun 2011 13:34:44 +0200, Michael Weber
> [...]

>Lyver Messerschmidt når han siger: "Jeg selv og Jens Rohde var vel nok
>de to kandidater, der var allermest imod EU." ?

MM er genial og skrev artiklen uden lodret løgn , men Rohdes EU-kritik
var ved EU-valgkampen kun få% af MMs

Men han har svigtet det valgflæsk, han gav ved at foregive EU-skepsis
og Rohde fortjener I HØJ GRAD at blive tortureret af MMs snu halvløgne

Venstretosserne ønsker retrætejob i EU og er derfor flommeeuropæere
der fortjener al afsløring for EU vil os det ikke godt - vi skal gøres
malkeko som Merkels tosssegode land er
MEN VI HAR IKKE TABT EN KRIG så lad os blive ved alle forbehold

HAr Norge savnet EUmedlemskab??? never never

Norge ville være mest misundte land udenfor fjernøsten hvis ikke DK
o v e r g i k med grænsekontrol og profettegniger viser at VI HAR

INTEGRITET og skider på Bruxelles ogFN

Vi kan blive mønster for den rige verden der styres i sænk af
Islam-venner