Robotter og nettet overflødiggør og BW&kin~
Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-11 21:51

Robotter og nettet overflødiggør og BW&kineserrecept uden pligt
Da jeg i 1983 havde villa, gymnasiejob og højt blommetræ fik jeg en
skøn søn og sidenhen en datter med en lægesekretær der holdt til min
alternative livsstil i 8 år
Jeg sagde nej til fastansættelse fordi det var så intenst sjovt at
stimulere spædbørn i alle døgnets timer, mens jeg selv holdt mig i
baggrunden og observerede mine forsøgskaniner
Nettet var i sin vorden men kineserrobotter forsynede Fætter BR og
tigerbutikker med billigt ragelse bl.a. legetøj, og VHS-video havde
netop erstattet Betamax og jeg havde3 videomaskiner og optog tegnefilm
og Astrid Lindgren og lære ungerne selv at sætte de film på de ku lide
- Pippi, Emil fra Lønneberg, Fedtmule og Daffy kørte på to af mine tre
fjernsyn mens jeg selv på andre to skimmede TV-aviser i håb om at
Glistrup dukkede op
Når ungen rejste sig og ikke gad skærmoplevelserne så var der jobs at
tjene penge eller slik på og i toppen af blommetræet var der en hule
med en vanddunk og en slange ned til jorden og en burette-hane så når
de havde opbrugt de 50 vandballoner jeg havde lavet til dem og en
legekammerat kom så måtte de selv fylde ballonerne og jeg bandt knude
på og de lærte al det fysik og kemi der var forsvarligt og fægtede med
beskyttelsesbriller på og bambuskæppe , kendo-style og jeg var gud og
glad og tror at kreativiteten og "lysten driver værket" er årsag til
nuværende cand.scient søns kreative etnobotaniske rejser i
højlandsPakistan, hvilket droningen ønskede ham i audiens for at høre
om.
Hans Halmhus i Slangerup har af mit havebadebassin og
kældersvømmebassin fået inspiration til et metalbadekar med
brændeopvarmning så han sidder med pigen på en bakketop i lunkent vand
og nyder udsigt og hinanden
Jeg ser mig som Tigermors overmand for her er det lysten der driver
værket - ikke pligt

At vi bør lære pligtmoral af japanerne er vort eneste håb om at
overleve i autonomDK/muslimDK
Men de kan også lære af, at robotter gir tilbud om teknik-leg fra alle
hylder, og børn kan når man har råd vælge selv og på nettet er
valgfriheden i dag endnu mere fantastisk - og jeg tænker ikke på de
latterlige sociale YouTube, Twitter og facebook medier til
selskabelighedstidsfordriv men konstruktivt Silvansjov og debatsjov.