"Tak Gud at jeg ikke er som A": farisær/to~
Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-11 05:48

"Tak Gud at jeg ikke er som A": farisær/tolder/sædkvalitet
Dette er ordene fra den berømte farisæer i Jesu lignelse og går på
gerningsretfærdigheden blandt rettroende jøder på den tid og glæden
ved at se ned på syndere, der ikke lever helt efter bogen ogikke er
velset af rabinere/lederskabet.
Glæden ved at føle sig hævet over konkurenter overfor sin egen indre
domstol giver stor tilfredsstiollelse for mange, og det gælder også
de arvelige egenskaber, der får en kvinde til at vælge en partner
Frygten for utroskab som kilde til konens graviditet er mindre i dag
end tidligere, især efter at DNA-fingeraftryk i talrige undersøgelser
har vist, at op mod 20% af børn har en anden far end hvad formodedes.
Mange hygger sig med at se ned på det store flertal som nok har
dårligere arv - og miljø - end personen selv
"Hvor trist ville ikke tilværelsen være for de fleste, hvis de ikke så
ned på de fleste. "      K.K: Steincke
Magnetismen i et parforhold kan bestå især i troen på, at partneren
er vedvarende forelsket og sætter ens arveanlæg højt.
Vesten dagdrømmer nok mere end konfucianske skamkulturer , der ser ret
stort på skyld og synd og er mere praktisk markeds-adlydende.
Mange forskere er enige om at konfuzianere lægger langt mere vægt på
social arv - opvækstmiljø - og mindre på bioarv(DNA).
Jeg tror, at mindre dagdrømmeri giver færre selvbedrag og mindre
løgn, mere ærlighed i alle livets forhold
Det hænger godt sammen med at social arv kan man gøre noget ved - det
kan man aldrig med DNA-arv
Risdyrkerens praktiske resultatsøgen er nok rod til generel
sandhedskærighed og -opnåelse i Fjernøsten.
Den gode økonomi i Kina har nok at gøre med mindre resourcespild pga
færre brudte aftaler og løgne, og troen på
social arv kan her være en meget stor og væsentlig "diffus" faktor

Fra : kjaer

Dato : 15-06-11 20:45

Bo Warming wrote:
> [...]
> end tidligere, især efter at DNA-fingeraftryk i talrige undersøgelser
> har vist, at op mod 20% af børn har en anden far end hvad formodedes.

Kvinders æld-gamle dilemma. Skal jeg finde en god donor som far til mine
børn, eller skal jeg finde en stabil forsørger til mine børn. Nu viser det
sig at 20% har gjort begge dele. Først fundet en god donor med de rigtige
egenskaber og derefter en stabil forsørger. De er måske ikke så dumme endda
de kællinger?

Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-11 21:14

On Wed, 15 Jun 2011 17:44:47 -0200, "kjaer" <sikkenoej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>egenskaber og derefter en stabil forsørger. De er måske ikke så dumme endda

De er overmennesker som bl.a. Goethe(og Nietzsche og Oscar Wilde og
Strindberg indså

"Kritiser ikke kvinden for at hun er troløs - hun leder blot efter den
rigtige partner." Goethe

Kvinder er en raffineret blanding af pyromaner og brandvæsen. Marcel
Aymé    Næst efter at skade findes der intet, kvinder er så gode til
som at forbinde.      J.A. Barbey