Vigtige politiske beslutninger/mærkesager?
Fra : JS

Dato : 11-06-11 07:39

Jeg syntes tit den politiske debat drukner i lavpraktiske skandalesager og
politiske slagsmål.

Er der nogen som kan give eksempler på aktueller såvel som tidligere
politiske mærkesager som ret faktisk har signifikant betydning fx for
fattige, ældre, studerende, invandre etc?

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-06-11 08:52

JS skrev den 11-06-2011 08:39:
> [...]
> politiske mærkesager som ret faktisk har signifikant betydning fx for
> fattige, ældre, studerende, invandre etc?

2020-planen må være gået hen over hovedet på dig.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-06-11 08:53

"JS" <js@no.email.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> politiske mærkesager som ret faktisk har signifikant betydning fx for
> fattige, ældre, studerende, invandre etc?

Nemt nok - De radigales angreb på eftérlønnen, regeringens
nedskæringstogt på SU, DFs mærkesag om grænsedragninger, Danmarks
indlemmelse i EF i 1972 og derefter EU. Straf for dem der tager på ferie
for bistandspenge (hvor smålig kan man være?) etc. Lidt hurtigt skud fra
hoften på nye og gamle sager.

Fra : DADK (the original)

Dato : 11-06-11 09:03

On 11-06-2011 09:53, Arne H. Wilstrup wrote:
> "JS"<js@no.email.com> skrev i meddelelsen

> Nemt nok - De radigales angreb på eftérlønnen,

Altså den de facto bevarelse de har fået gennemført, der er sikret
financiel grundlag for at den kan komme ældre til gavn også fremover

regeringens
> nedskæringstogt på SU,

Som altså desværre ikke blev til noget alligevel i denne omgang. Det er
helt idiotisk at hjemmeboende skal have SU, men at spare de penge blev
solgt ifb 2020

> DFs mærkesag om grænsedragninger,

Som går ud over...? Nåja, tyskernes selvfølelse, og deres store visioner
om et samlet EU. Men hvordan en toldstation kan være ensbetydende med
"leg med nationalismens ild" det fortoner sig lidt i tågerne. Man skal
nok være tysker, og have oplevet DDR's fald (DDR som du jo elsker og
forguder) før man forstår hvilke mekanisme danskernes toldstation
aktiverer hos tyskerne.

Danmarks
> indlemmelse i EF i 1972 og derefter EU. Straf for dem der tager på ferie
> for bistandspenge (hvor smålig kan man være?)

Ja, virkelig forfærdeligt at man ikke må rejse på månedslange ferier til
Mekka og Libanon på statens vegne

etc. Lidt hurtigt skud fra
> hoften på nye og gamle sager.

Som sædvanlig garneret med den vanlige sans for ikke at være uptodate,
og den sædvanlige evne til overhovedet ikke at kunne gennemskue lovenes
intention eller virkefelt

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-11 09:14

Den 11-06-2011 10:02, DADK (the original) skrev:
> [...]
> nok være tysker, og have oplevet DDR's fald (DDR som du jo elsker og
> forguder) før man forstår hvilke mekanisme danskernes toldstation

Læg mærke til den sidste person i nedenstående lille humoristiske
indslag, der udtaler:
"Vertrauen ist Gut, aber Kontrolle ist Besser".
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/hauptnavigation/sendung-verpasst/#/beitrag/video/1346480/Todesstreifen-20

Ordsproget stammer angiveligt fra en fortolkning af Lenin og blev brugt
i DDR. Og nu altså også af en dansker i år 2011, på tysk tv om
grænsekontrol.
:|

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-11 09:20

Den 11-06-2011 10:14, Michael Weber skrev:

> [...]
>

> Ordsproget stammer angiveligt fra en fortolkning af Lenin og blev brugt
> i DDR. Og nu altså også af en dansker i år 2011, på tysk tv om

Læg iøvrigt mærke til interviewerens ansigtsudtryk efter ham danskeren
har udtalt det.

Priceless :D
*LOL*

Fra : DADK (the original)

Dato : 11-06-11 09:40

On 11-06-2011 10:14, Michael Weber wrote:

> [...]
>

> Ordsproget stammer angiveligt fra en fortolkning af Lenin og blev brugt
> i DDR. Og nu altså også af en dansker i år 2011, på tysk tv om

Hvori består det sjove? Men rigtig Lenin sagde at "frihed er godt, men
kontrol er bedre".

At sætte nogle fucking toldere op ved grænsen handler ikke om ideologi
eller nationalisme, det handler om at kontrollere hvem der kører ind i
landet med hvilke varer. Længere er den ikke. Og det er vi nødt til,
fordi Schengen har fejlet. Det mest tåkrummende i debatten er vanen tro
socialdemokratiet, morten Bødskov og Hette Thorning Sccmidt. Fra at have
været 100% for er de nu imod, også selvom man kan gå tilbage og læse
f.eks følgende af HTS, 06.06.2009 :

"Jeg vil have den gamle grænsekontrol tilbage, som vi havde den for
nogle år siden."

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1715932.ece

Der er enighed om det, grundlæggende, men fordi man sidder i opposition
kan man ikke udvise ansvar, og de få arge modstandere i DK der hænger
deres modstand op på "kritik af Danmark" osv forveklser andre landes
inderigspolitiske dagsordener med en udenrigspolitisk kritik af Danmark.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-11 09:44

Den 11-06-2011 10:40, DADK (the original) skrev:

> Hvori består det sjove? Men rigtig Lenin sagde at "frihed er godt, men
> kontrol er bedre".

Det er fint nok, at du ikke kan se det sjove.
:)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-06-11 09:21

"Michael Weber" <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i meddelelsen

> Det er fint nok, at du ikke kan se det sjove.
> :)

Næ, men fjolset DADK vrøvler igen. Lenin er tillagt mange ting, men ikke
det som DADK hævder. I så fald ser jeg da frem til en dokumentation.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 10:00

On Sun, 12 Jun 2011 10:20:40 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Næ, men fjolset DADK vrøvler igen. Lenin er tillagt mange ting, men ikke
> det som DADK hævder. I så fald ser jeg da frem til en dokumentation.

Lenin citater:

"Friheden er så værdifuld at den må rationeres".

"Frihed jo, men for hvem.?"

"Tillid er godt, men kontrol er bedre".

Det er nok de 2 sidste han har blandet sammen.

Fra : DADK (the original)

Dato : 12-06-11 11:31

http://da.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Lenin

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 12-06-11 14:58

"DADK (the original)" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> http://da.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Lenin

Den dokumentation må vist siges at være kommet frem i lyset.

Fra : DADK (the original)

Dato : 14-06-11 18:04

On 12-06-2011 15:58, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "DADK (the original)"<DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Den dokumentation må vist siges at være kommet frem i lyset.

Tænk, jeg hørte om den da jeg gik i folkeskole, for snart 30 år siden.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-06-11 10:06

On Sat, 11 Jun 2011 10:14:05 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
>

> Ordsproget stammer angiveligt fra en fortolkning af Lenin og blev brugt
> i DDR. Og nu altså også af en dansker i år 2011, på tysk tv om

Hvad i alverden har dit indlæg med trådstarterens spørgsmål at gøre.?

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-11 10:46

Den 11-06-2011 11:05, S.A.Thomsen skrev:

> Hvad i alverden har dit indlæg med trådstarterens spørgsmål at gøre.?

Hvad indlæg besvare jeg?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-06-11 10:50

On Sat, 11 Jun 2011 11:46:16 +0200, Michael Weber wrote:

> Hvad indlæg besvare jeg?

Du kan få enhver tråd afsporet.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-11 10:57

Den 11-06-2011 11:50, S.A.Thomsen skrev:

> Du kan få enhver tråd afsporet.

Læs lige det indlæg af DADK, jeg besvarede.
Så hvis du synes tråden er afsporet, skal du tage det op med DADK :D

Fra : J. Nielsen

Dato : 11-06-11 15:42

On Sat, 11 Jun 2011 10:02:36 +0200, "DADK (the original)"
<DADK@webspeed.dk> wrote:

> Man skal
>nok være tysker, og have oplevet DDR's fald (DDR som du jo elsker og
>forguder) før man forstår hvilke mekanisme danskernes toldstation
>aktiverer hos tyskerne.

Tyskernes aversion mod grænsebomme er ikke af nyere dato. Det kan de
fleste europæiske lande tale med om.
--

-JN-

Fra : N.B.DK

Dato : 11-06-11 10:08

"Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.invalid> wrote in message
>Straf for dem der tager på ferie for bistandspenge (hvor smålig kan man
>være?)

Nej straf for folk der tager på ferie IMENS de skal stå til rådighed, tror
du selv du bare kan tage på fereie uden at have fri fra dit arbejde?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-06-11 11:07

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.invalid> wrote in message
>
> Nej straf for folk der tager på ferie IMENS de skal stå til rådighed
for et arbejdsmarked som ikke er til rådighed for dem. Mange af dem er i
matchgruppe 3 hvor der hverken er krav om aktivering eller nogen som helst
sandsynlighed for et arbejde på ordinære vilkår. Alligevel skal de straffes
for systemets og KUN systemets skyld. Total hjernedødt og en effekt af 10
års forfølgelse af kontanthjælpsmodtagere fra politisk hold. Den form for
diskrimination som kontanthjælpsmodtagere er udsat for i form af
stavnsbinding burde være i konflikt med menneskerettighederne.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : N.B.DK

Dato : 11-06-11 11:22

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
wrote in message news:T6HIp.1241$NX1.107@newsfe18.ams2
> [...]
> som kontanthjælpsmodtagere er udsat for i form af stavnsbinding burde
> være i konflikt med menneskerettighederne.

Gu er det ej diskrimination, ingen andre kan bare tage på ferie som det
passer dem, og da slet ikke på statens regning, alene det at de har råd til
at tage på ferie harmonerer ikke helt med at de er SÅ fattige, som nogen
folk gerne vil gøre dem til.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-06-11 11:34

> Gu er det ej diskrimination,

Gu er det da diskrimination, din kvabodder.

> [...]
> har råd til at tage på ferie harmonerer ikke helt med at de er SÅ
> fattige, som nogen folk gerne vil gøre dem til.

Lønmodtagere har ret til 6 ugers ferie. Kontanthjælpsmodtagere har ret til 0
ugers ferie (trods massiv tvangsaktivering for matchgruppe 1 og 2) og er
stavnsbundet til Danmark. Det er der ingen rimelighed i. Det er da klart at
nogen bliver nød til at bryde loven med sådanne sindssyge rigide regler.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-06-11 11:48

On Sat, 11 Jun 2011 12:33:45 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Lønmodtagere har ret til 6 ugers ferie.

De har selv optjent deres feriepenge, da det er en del af deres løn.

> Kontanthjælpsmodtagere har ret til 0
> ugers ferie (trods massiv tvangsaktivering for matchgruppe 1 og 2) og er
> stavnsbundet til Danmark.

Ikke helt korrekt. Hvis en kontanthjælpsmodtager sparer sammen til en
ferie, så har de ret til at holde al den ferie han har lyst til. Han kan
bare ikke få kontanthjælp samtidig.

> Det er der ingen rimelighed i. Det er da klart at
> nogen bliver nød til at bryde loven med sådanne sindssyge rigide regler.

Du mener altså, at det er ok at bryde de regler og love, man ikke bryder
sig om.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 10:54

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> De har selv optjent deres feriepenge, da det er en del af deres løn.

Præcis, det har kontanthjælpsmodtagere ingen ret til at optjene ud af deres
kontanthjælp.

> Ikke helt korrekt. Hvis en kontanthjælpsmodtager sparer sammen til en
> ferie, så har de ret til at holde al den ferie han har lyst til. Han
> kan bare ikke få kontanthjælp samtidig.

Spare ferie sammen af kontanthjælp, det ved du udmærket godt at folk ikke
kan, lad nu være med spille dummere end du er, det er galt nok i forvejen.

> Du mener altså, at det er ok at bryde de regler og love, man ikke
> bryder sig om.

Når reglerne er urimelige, rigide og ikke giver mening, så kan jeg ikke
hidse mig op over det men har snarere forståelse for det. Reglerne på
kontanthjælpsområdet ER blevet for sindssyge.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 12:07

On Sun, 12 Jun 2011 11:53:35 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Præcis, det har kontanthjælpsmodtagere ingen ret til at optjene ud af deres
> kontanthjælp.

De kan da bare spare op.

> Spare ferie sammen af kontanthjælp, det ved du udmærket godt at folk ikke
> kan, lad nu være med spille dummere end du er, det er galt nok i forvejen.

Selvfølgelig kan man det, hvis man VIL.

Der er selvfølgelig så andre ting man må skære ned på, så som nye mobiler,
modetøj, tobak, restaurant/cafe/værtshus-besøg osv.

> Når reglerne er urimelige, rigide og ikke giver mening, så kan jeg ikke
> hidse mig op over det men har snarere forståelse for det.

Det var altså et, JA.

Det er godt nok en lille anarkist inden i dig.

> Reglerne på
> kontanthjælpsområdet ER blevet for sindssyge.

På hvilken måde.?

Det eneste jeg lige kan komme på, er de mange hjernedøde
aktiverings-projekter, der ikke hjælper den aktiverede det mindste.

Grunden er nok bare, at der er mange der betragter nasse-tilværelsen som en
livsstil og det er dem der har ødelagt det for alle andre.

Et fænomen man ser mange andre steder.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 21:58

> [...]
>
> Grunden er nok bare, at der er mange der betragter nasse-tilværelsen
> som en livsstil og det er dem der har ødelagt det for alle andre.

Kan vi ikke godt blive enige om at du aldrig har været på kontanthjælp og
det hele bare er noget trolleri ? Det er nemlig efterhånden gået op for mig
og så brikkerne omkring dine små spil og julelege rigtig godt sammen.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 22:38

On Sun, 12 Jun 2011 22:57:39 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Kan vi ikke godt blive enige om at du aldrig har været på kontanthjælp og
> det hele bare er noget trolleri ?

Nej, for det vil være løgn. Du er så faktaresistent, at du ikke engang
ville tro på noget der konflikter med dine fordomme, selvom beviset blev
serveret på et sølvfad. Om du så fik min udbetalingsmeddelelse (som det
hedder) i hånden, ville du benægte fakta.

> Det er nemlig efterhånden gået op for mig
> og så brikkerne omkring dine små spil og julelege rigtig godt sammen.

Selv brikkerne kan du ikke samle korrekt.

Fra : N.B.DK

Dato : 11-06-11 13:25

wrote in message news:bwHIp.3265$b91.825@newsfe19.ams2
> Lønmodtagere har ret til 6 ugers ferie. Kontanthjælpsmodtagere har
> ret til 0 ugers ferie

Du er fuld af løgn, men det ved du jo godt selv.

> [...]
> 1 og 2) og er stavnsbundet til Danmark. Det er der ingen rimelighed
> i. Det er da klart at nogen bliver nød til at bryde loven med sådanne

Det bliver ikke bedre af du fortsætter med at lyve

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 10:47

> Du er fuld af løgn, men det ved du jo godt selv.

På hvilken måde er det løgn ? Du ridser lige de luksuriøse ferieregler op,
ikke sandt ?

> Det bliver ikke bedre af du fortsætter med at lyve

Hold nu kæft, dit hjernedøde ådsel. Du aner ikke en skid om socialpolitik og
sociallovgivning. Du sidder bare og lukker lort og påstår at andre lyver
uden at komme med et eneste bevis på det, ikke et eneste bevis.

Sagen er at ingen kontanthjælpsmodtagere har ret til at rejse ud af landet
uden forudgående tilladelse, heller ikke i de fire uger hvor de har
aktiveringsfri men stadig skal søge job. Sagsbehandleren på det jobcenter
hvor de er tilknyttet har magten til at sige ja eller nej til at de kan
rejse ud af landet, også selv om det kun foregår på en lørdag eller søndag
eller en hverdag i aftentimerne, det er et udrejseforbud døgnets 24 timer
året rundt. Det vil for eksempel sige at de heller ikke kan tage fra
København til Malmø og besøge familie i en weekend eller tage fra Tønder ned
lige syd for dansk/tyske grænse. Men de kan for eksempel godt tage fra
København til Skagen som det tager meget længere tid at komme tilbage fra.
Reglerne er skrupravende sindssyge og et resultat af at Dansk Folkeparti har
dirigeret rundt med regeringen i manegen i 10 år.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 12:10

On Sun, 12 Jun 2011 11:46:51 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> uden forudgående tilladelse, heller ikke i de fire uger hvor de har
> aktiveringsfri men stadig skal søge job.

Jo de har. De kan bare ikke få kontanthjælp hvis de ikke er i Danmark.

> [...]
> eller en hverdag i aftentimerne, det er et udrejseforbud døgnets 24 timer

Hvis du "frabeder" dig kontanthjælp i f.eks. en uge, så kan du rejse ud af
landet hvis du har lyst.

> [...]
> Reglerne er skrupravende sindssyge og et resultat af at Dansk Folkeparti har
> dirigeret rundt med regeringen i manegen i 10 år.

Du ved ufatteligt LIDT om det du spiller klog på.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 12:49

> Jo de har. De kan bare ikke få kontanthjælp hvis de ikke er i Danmark.

Nej og det er fandme da også urimeligt, grov diskrimination.
Førtidspensionister som reelt set nasser endnu mere på samfundet end
kontanthjælpsmodtagere kan rejse lige præcis hvorhen de vil (uden for
landets grænser) uden at det har økonomiske konsekvenser.

> Hvis du "frabeder" dig kontanthjælp i f.eks. en uge, så kan du rejse
> ud af landet hvis du har lyst.

Det har kontanthjælpsmodtagere sgu da heller ikke nogen mulighed for.

> Du ved ufatteligt LIDT om det du spiller klog på.

Jeg begynder så småt at mistænke dig for at være fuld af løgn. Alle dine
påstande omkring din kontanthjælp tror jeg faktisk ikke rigtig på, såvel som
jeg heller ikke rigtig tror på din dårlige ryg som du skulle have holdt
aktiveringen fra døren med. Kort sagt, jeg tror at det er en omgang trolleri
fra a-z for dit vedkommende.

Fra : Michael Weber

Dato : 12-06-11 12:56

Den 12-06-2011 13:49, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:

> Jeg begynder så småt at mistænke dig for at være fuld af løgn.

Først nu?!

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 13:12

"Michael Weber" <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Først nu?!

Ja, desværre...

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 13:14

On Sun, 12 Jun 2011 14:12:15 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Ja, desværre...

HAHAHAHA. Virkeligheden gør rigtig ondt på dig, kan jeg se.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 13:13

On Sun, 12 Jun 2011 13:49:09 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Nej og det er fandme da også urimeligt, grov diskrimination.

Hvorfor det.???

> Førtidspensionister som reelt set nasser endnu mere på samfundet end
> kontanthjælpsmodtagere kan rejse lige præcis hvorhen de vil (uden for
> landets grænser) uden at det har økonomiske konsekvenser.

En førtidspensionist får penge fordi han/hun er uarbejdsdygtig og derfor
ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet.

Det er i princippet ikke tilfældet for en kontanthjælpsmodtager.

> Det har kontanthjælpsmodtagere sgu da heller ikke nogen mulighed for.

Jo de har.

> Jeg begynder så småt at mistænke dig for at være fuld af løgn.

Ja, ja, ja. Alle der ikke er enige med dig, MÅ simpelthen være fuld af
løgn.

> [...]
> jeg heller ikke rigtig tror på din dårlige ryg som du skulle have holdt

LOL. Hvis fakta konflikter med dine fordomme, så vinder dine fordomme hver
gang, i dit lille ynkelige fantasiunivers. )))

Du kan simpelthen ikke fatte at virkeligheden ikke som du har bildt dig
selv ind.

> Kort sagt, jeg tror at det er en omgang trolleri
> fra a-z for dit vedkommende.

ROTFL. Du må have det dårligt med at dine fordomme IKKE dækker
virkeligheden. ))

Beklager meget, men jeg har på INTET tidspunkt løjet om min situation. Jeg
har andda dokumenteret den.

Fra : Michael Weber

Dato : 12-06-11 13:11

Den 12-06-2011 13:09, S.A.Thomsen skrev:

> Jo de har. De kan bare ikke få kontanthjælp hvis de ikke er i Danmark.

Første hit på google-søgningen "kontanthjælp ferie" :
"Ferie
Du kan ikke holde ferie, når du modtager kontanthjælp. Du skal stå til
rådighed, så du med dags varsel kan tiltræde et job eller modtage et
tilbud om aktivering. Der er dog mulighed for, at du kan opholde dig
andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor
kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel."
https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 13:17

> [...]
> andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor
> kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel."

Det han mener er at de kan afmelde kontanthjælpen i det tidsrum at der
holdes ferie. Men om de kan gøre det uden at der på en eller anden måde
sanktioneres efterfølgende er jeg meget i tvivl om.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 13:23

On Sun, 12 Jun 2011 14:17:23 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Det han mener er at de kan afmelde kontanthjælpen i det tidsrum at der
> holdes ferie. Men om de kan gøre det uden at der på en eller anden måde
> sanktioneres efterfølgende er jeg meget i tvivl om.

Bravo. Du fangede pointen, som Weber-grillen totalt missede.

Desuden er det ikke helt korrekt, når der står at man ikke kan holde ferie,
når man modtager kontanthjælp. Man har ret til "aktiveringsfri" (kan ikke
lige huske hvor længe), og i det tidsrum kan man godt holde "ferie", så
længe det foregår i Danmark.

(Det er muligt at det ikke officielt kaldes "ferie").

Fra : Michael Weber

Dato : 12-06-11 13:28

Den 12-06-2011 14:22, S.A.Thomsen skrev:

> Bravo. Du fangede pointen, som Weber-grillen totalt missede.

Din pointe er irrelevant :D
Det er irrelevant hvad folk, der ikke er på kontanthjælp kan gøre i
relation til ferie, når diskussionen drejer sig om, hvad folk PÅ kontant
har af rettigheder i.f.t. ferie.

Du havde ikke nogen pointe.

> [...]

andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor
kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel."

Afmelder de sig kontanthjælpen, får de ikke kontanthjælp.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 13:55

> [...]
> kan man godt holde "ferie", så længe det foregår i Danmark.
>
> (Det er muligt at det ikke officielt kaldes "ferie").

Men det er vigtigt at påpege at folk ikke selv kan beslutte hvornår dette
skal være. Det afgøres helt og holdent af den stedlige sagsbehandler på
Jobcenteret. Jeg er ret sikker på at hvis folk bare uden anden grund end
selvvalgt "ferie" afmelder sig på kontanthjælp, så får det et efterspil når
de melder sig ledige på kontanthjælp igen. Systemet er komplet sindssygt, et
system for systemets skyld.

Fra : Michael Weber

Dato : 12-06-11 14:09

Den 12-06-2011 14:17, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> holdes ferie. Men om de kan gøre det uden at der på en eller anden måde
> sanktioneres efterfølgende er jeg meget i tvivl om.

Prøv for fremtiden at lægge mærke til, præcist hvad thomsen skriver om.
Han forsøger at skrive om kontanthjælpsmodtagere og folk, der ikke er på
kontanthjælp, på én og samme gang.

F.eks. når han skriver:
"Jo de har. De kan bare ikke få kontanthjælp hvis de ikke er i
Danmark."

Det bliver til:

"Jo de (<-Kontanthjælpsmodtagere) har. De ( <- kontanthjælpsmodtagere)
kan bare ikke få kontanthjælp hvis de (<-ikke kontanthjælpsmodtagere)
ikke er i Danmark."

På den måde forsøger han at skabe illusionen at han har ret.
Prøv at læg mærke til det fremover.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 22:46

> [...]
> ikke er i Danmark."
>
> På den måde forsøger han at skabe illusionen at han har ret.

Jeps. Der er en hel del ved fjolset som jeg vil holde øje med fremover.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 23:42

On Sun, 12 Jun 2011 23:45:58 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Michael Weber" <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps. Der er en hel del ved fjolset som jeg vil holde øje med fremover.

Weber er et fjols, for han ved udmærket hvad jeg mener, men han flueknepper
i et forsøg på ikke at tabe ansigt.

Hvis jeg (der er kontanthjælpsmodtager) går hen til kommunen og siger at
jeg i uge 44 ikke skal have kontanthjælp (fordi jeg f.eks. har fået en
rejse forærende af min familie), så har jeg RET til at tage på ferie i
udlandet og jeg er STADIG kontanthjælpsmodtager.

ERGO kan kontanthjælpsmodtagere godt tage på ferie i udlandet, HVIS de
frasiger sig kontanthjælpen i de dage de ikke er i Danmark.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 23:47

> [...]
>
> ERGO kan kontanthjælpsmodtagere godt tage på ferie i udlandet, HVIS de
> frasiger sig kontanthjælpen i de dage de ikke er i Danmark.

Jeg tror på Weber, jeg tror slet ikke på dig mere.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-11 23:53

On Mon, 13 Jun 2011 00:47:07 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jeg tror på Weber, jeg tror slet ikke på dig mere.

Du er sikkert en trofast rød vælger, der er komplet ligeglad med fakta, men
udelukkende stemmer efter dine fordomme. Ikke så sært at røde politikere
ikke behøver at holde sig til fakta, for at blive valgt, når de har vælgere
som dig.

Wilstrup må være stolt af dig. Sørgeligt.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-06-11 16:43

Den 13-06-2011 00:52, S.A.Thomsen skrev:

> [...]
> ikke behøver at holde sig til fakta, for at blive valgt, når de har vælgere

Der er noget, der hedder feriedagpenge.
https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/feriedagpenge.aspx

Er der noget, der feriekontanthjælp?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-11 14:45

<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror på Weber, jeg tror slet ikke på dig mere.

I øvrigt - er der ikke noget med at hvis man er gift, så modregnes
kontanthjælpen i et vist omfang i forhold til ægtefællens indtægt?
I så fald er kontanthjælpsbumsens kone enten hjemmegående eller han
/de har en betydeelig formue gemt i udlandet, for så arrogant når
det drejer sig om penge, kan man ikke være hvis man ikke har sit på
det tørre.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-06-11 15:03

On Mon, 13 Jun 2011 15:45:26 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> I øvrigt - er der ikke noget med at hvis man er gift, så modregnes
> kontanthjælpen i et vist omfang i forhold til ægtefællens indtægt?

HVIS man er gift, så har man gensidig forsørgerpligt. Så hvis ægtefællen
har en god indtægt, kan man slet ikke få kontanthjælp.

Utroligt at overlærer Wilstrup er SÅ uvidende om samfundsspørgsmål.

> I så fald er kontanthjælpsbumsens kone enten hjemmegående

Eller også er jeg IKKE gift (hvilket er det korrekte svar).

> eller han
> /de har en betydeelig formue gemt i udlandet,

Var det bare så vel.

> for så arrogant når
> det drejer sig om penge, kan man ikke være hvis man ikke har sit på
> det tørre.

LOL. Virkeligheden har også rystet Wilstrups fantasiverden.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-06-11 16:38

Den 13-06-2011 16:03, S.A.Thomsen skrev:

> HVIS man er gift, så har man gensidig forsørgerpligt. Så hvis ægtefællen
> har en god indtægt, kan man slet ikke få kontanthjælp.

Så Wilstrup har tilsyneladende ret.

> Utroligt at overlærer Wilstrup er SÅ uvidende om samfundsspørgsmål.

Hmm...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-11 18:42

> Så Wilstrup har tilsyneladende ret.

> Hmm...

Ja, det må du nok sige. Jeg udtaler mig om et spørgsmål som jeg
ikke kender i detaljer fordi jeg ikke er kontanthjælpsbums som
Thomsen, og straks får han det til at være at jeg er utrolig
uvidende om samfundsforhold. Ak,ja - hvis jeg spørger en advokat
der er specialist i boligspørgsmål om detaljer i straffeloven, mon
jeg så vil få et nøjagtigt svar eller vil jeg få at vide at det
ikke er hans speciale? Og hvis han ikke kan svare på det, kan jeg
så sige "utroligt SÅ uvidende advokaten er om loven"? efterfulgt af
den sædvanlige sure smiley?

Han er sgu for viderekommende, ham kontanthjælpsbumsen.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-06-11 17:23

Måske Thomsen trænger til ferie?

Fra : Michael Weber

Dato : 13-06-11 16:21

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-06-11 09:22

skrev i meddelelsen news:T6HIp.1241$NX1.107@newsfe18.ams2...
> [...]
> hold. Den form for diskrimination som kontanthjælpsmodtagere er udsat
> for i form af stavnsbinding burde være i konflikt med

Desværre var det også Socialdemokratiet der lagde navn til ovenstående
under krigen: Arbejd for tyskerne i Tyskland eller mist understøttelsen.
;-(

Fra : DADK (the original)

Dato : 12-06-11 15:07

On 12-06-2011 10:22, Arne H. Wilstrup wrote:

> Desværre var det også Socialdemokratiet der lagde navn til ovenstående
> under krigen: Arbejd for tyskerne i Tyskland eller mist understøttelsen.
> ;-(

Og nu skal tyskernes indenrigspolitiske kvababbelser bestemme dansk
grænsekontrol, og om vi må forsøge at fange østeuropæiske forbrydere
inden de rejser ind i landet, efter at have kørt gennem Tyskland.

Den tyske og den "supereuropæiske" modstand imod de 98 danske toldere
skyldes ikke at det er i strid med Schengen eller udtryk for
"nationalisme", men at vi har et par generationer tyskere der har set
muren falde og for hvem EU's åbne grænser er et spørgsmål om "krig eller
fred".

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-06-11 19:37

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nej straf for folk der tager på ferie IMENS de skal stå til
> rådighed, tror du selv du bare kan tage på fereie uden at have

Du fatter nada - når jeg har ferie får jeg løn under ferien og jeg
skal ikke stå nogen til regnskab for hvornår jeg holder ferie -
hvis man er på kontanthjælp og tilhører match 3 gruppen som dem der
næppe kommer i arbejde, skal man alligevel stå til rådighed 365
dage om året til et arbejdsmarked der IKKE står til rådighed for
dem - er det rimeligt? naturligvis vil du mene det!

Fra : N.B.DK

Dato : 13-06-11 15:51

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote in message
> [...]
> dage om året til et arbejdsmarked der IKKE står til rådighed for
> dem - er det rimeligt? naturligvis vil du mene det!

Få dig nu en rygrad dit skvat, utroligt som du nyder at blive bollet i
røven.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-11 16:27

> "Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote in message

> Få dig nu en rygrad dit skvat, utroligt som du nyder at blive
> bollet i røven.

Som sædvanlig har du NoBraindanskkvajpande ikke nóget substantielt
at byde på -men du er rigtig godt til at komme med fornærmelser og
skældsord - jeg vil næsten savne det når du skriver uden en sådan
svada der ikke indeholder et eneste argument, men kun fornærmelser

Nu er jeg imidlertid optaget af et arabisk ordsprog der siger:
skriv fornærmelser i sand og velgerninger i sten. Jeg konstaterer
at du ikke behøver at bekymre dig om hvor jeg vil placere dine
fornærmelser, men i modsætning til dig, så har jeg en masse
velgerninger der kan skrives i sten.

Fra : N.B.DK

Dato : 13-06-11 17:32

> Nu er jeg imidlertid optaget af et arabisk

Ja det var jo bare et spørgsmål om inden du gik hele vejen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-11 18:44

> "Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote in message
>
> Ja det var jo bare et spørgsmål om inden du gik hele vejen.

Om hvad?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-06-11 21:52

Arne H. Wilstrup <nixen@bixen.invalid> skrev i meddelelsen
4df62c28$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nu er jeg imidlertid optaget af et arabisk ordsprog der siger:
> skriv fornærmelser i sand og velgerninger i sten.

Hahahahahahaha.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-06-11 11:18

"Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> indlemmelse i EF i 1972 og derefter EU. Straf for dem der tager på
> ferie for bistandspenge (hvor smålig kan man være?)

Ja hvor småligt kan det være... Det er effekten af 10 års borgerlig hærgen
på det socialpolitiske og arbejdsmarkedspolitiske område. Ingen svinestreg
er for grov bare det kan genere nogle indvandrere. At det så generer
danskere lige så meget betyder ikke en skid for regeringen, det er jo bare
nogle skide kontanthjælpsmodtagere alligevel.

Du glemte faktisk aktiveringsmøllen, Arne, en industri af hjernedød
tvangsaktivering af mennesker som ikke kan klare sig uden økonomisk
understøttelse og som er nød at til affinde sig med al slags idioti fra
statsmagtens side. Tidligere var det pipfugle-kurser ala hvilken træ eller
fugl man selv synes man kunne være, ak you name it. Nu er det hjernedød
aktivering i form af bænkesidning 30 timer om ugen til at søge alle de jobs
som ikke er til rådighed. Arbejdsgivere får i snit 500 ansøgninger på
almindelige jobs pr. opslag. Intet at sige til det. Folk som ikke har en
kinamands chance for at få jobbet skal jo ansøge på det alligevel, til skade
for erhvervslivet som skal sende alle de afslag tilbage i een uendelighed.
Fuldstændig idiotisk.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-06-11 09:25

skrev i meddelelsen news:HhHIp.627$c34.551@newsfe17.ams2...
> [...]
> ansøge på det alligevel, til skade for erhvervslivet som skal sende
> alle de afslag tilbage i een uendelighed. Fuldstændig idiotisk.

Scherfig havde en god betegnelse for ´den slags. Han kaldte det
"sysselsættelse" - uden formål, uden indhold. Jeg skal ved lejlighed
finde den artikel frem hvor han skrev om netop dette.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-06-11 10:48

> Scherfig havde en god betegnelse for ´den slags. Han kaldte det
> "sysselsættelse" - uden formål, uden indhold. Jeg skal ved lejlighed
> finde den artikel frem hvor han skrev om netop dette.

Ja tak, den bør udgives her på dk.politik.