Er det her rimeligt ?
Fra : Per

Dato : 10-06-11 14:00

Hej Politik !

Hvad mener I om dette her:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1569131.ece

Det lyder vanvittigt i mine ører...

Mvh. Per

Fra : Steen

Dato : 10-06-11 15:35

Per <mesked@hotmail.com> wrote:

> Hej Politik !
>
> Hvad mener I om dette her:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1569131.ece
>
> Det lyder vanvittigt i mine ører...
>
> Mvh. Per

Rolig nu, så længe det står i EB skal det nok tages med et gran salt. En
førtidspension er vel heller ikke 200.000 om året, eller har jeg
misforstået noget?
--
Steen
https://twitter.com/spentrup

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-06-11 16:41

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Rolig nu, så længe det står i EB skal det nok tages med et gran salt.
> En førtidspension er vel heller ikke 200.000 om året, eller har jeg
> misforstået noget?

Så meget plejer selv Ekstra Bladet da ikke at lyve.

For enlige er førtidspensionen da tæt på 200.000 kr/år:
http://www.penst.dk/da/Regler-og-tal/Satser-2011/Foertidspension.aspx
--
NoTrabajo

Fra : Steen

Dato : 11-06-11 13:34

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så meget plejer selv Ekstra Bladet da ikke at lyve.
>
> For enlige er førtidspensionen da tæt på 200.000 kr/år:

Det var pokkers. Det er mig der har en forældet tankegang. Jeg havde
ikke fantasi til at forestille mig, en førtidspension var så høj.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-11 11:46

Steen <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
1k2nnbx.lbg3cz19zegjaN%isteen@gmail.com:

> Rolig nu, så længe det står i EB skal det nok tages med et gran salt.

Hvorfor egentlig? Lyver EB da mere end andre aviser?

> En førtidspension er vel heller ikke 200.000 om året, eller har jeg
> misforstået noget?

Uha, 1,08 sekund på Google gav dette svar:
https://www.borger.dk/Emner/pension-og-efterloen/pension/folkepension-foertidspension-mm/foertidspension/Sider/foertidspension-ny-ordning.aspx?

Er du selv i stand til at læse linket, eller skal du have hjælp til dét
også?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen

Dato : 11-06-11 13:34

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Steen <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 1k2nnbx.lbg3cz19zegjaN%isteen@gmail.com:

> Hvorfor egentlig? Lyver EB da mere end andre aviser?

Jeg synes bare EB og BT har tendens til at være mere sensationsprægede,
og basere overskrifter på følelser fremfor facts.

> Uha, 1,08 sekund på Google gav dette svar:
> Er du selv i stand til at læse linket, eller skal du have hjælp til dét
> også?

Du er nu en hjælpsom lille mand, hva'?

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-11 14:39

"Steen"
> Du er nu en hjælpsom lille mand, hva'?

LOL!

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-11 16:19

Steen <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
1k2pbzm.z6zmd91jj48qoN%isteen@gmail.com:

> Jeg synes bare EB og BT har tendens til at være mere
> sensationsprægede, og basere overskrifter på følelser fremfor facts.

Sikkert. Men det er jo ikke det samme som at lyve. Hvis du tjekker hos
Pressenævnet, vil du se, at EB ikke lyver mere end alle andre aviser. Men
hvorfor dog bruge et par sekunder af sin egen tid, hvis man kan fremture med
sine uunderbyggede fordomme og i stedet spilde andres?

Altid til tjeneste.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-06-11 12:15

Den 10-06-2011 16:35, Steen skrev:

> Rolig nu, så længe det står i EB skal det nok tages med et gran salt. En
> førtidspension er vel heller ikke 200.000 om året, eller har jeg
> misforstået noget?

Kontanthjælp for enlige er lige under 10000 før skat, per måned, så det
skal såmænd nok passe.

- cep

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-06-11 09:13

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Man kan ikke fratage folks stemmeret fordi de er kriminelle - det kunne
man en gang. Man kan heller ikke fratage folk deres borgerlige
rettigheder fordi de er kriminelle. Det ville jo være at straffe dem to
gange for samme forseelse.
Jeg kan kun se at det må være et grundlovsbrud hvis man gør noget
sådant, uanset om man mener at forbryderen er en idiot eller ej.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-11 10:41

"Arne H. Wilstrup"
> Man kan ikke fratage folks stemmeret fordi de er kriminelle - ......

Hvor er der tale om at fratage Fisfis hans stemmeret???????

Såvidt jeg kan se drejede det sig om at tage hans (uretmæssige?)
førtidspension!
Og det synes jeg i allerhøjeste grad er rimeligt. En ekstrem hård
ikke-dansk vaneforbryder skal s'gu' da ikke ha' 200.000kr om
året i lommepenge mens han fisfiser den af på hotel Gitterly!!!

Konen udtaler: "Jeg begår selvmord, hvis Fisfis udvises!"
Alene det burde være rigelig grund til at udvise ikke bare ham,
men hele hans vanartede familie - for den bli'r sat'me' dyr for
danske skatteydere i fremtiden!!!

Men lad os høre stalinistens mening om den sag.
Og gerne om de 100+ forbrydere hans partifæller fik lavet en
særlov over i 90'erne, og som er skyldig i mord, voldtægt,
grove røveriere m.m.m.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-06-11 12:11

Den 10-06-2011 14:59, Per skrev:
> Hej Politik !
>
> Hvad mener I om dette her:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1569131.ece
>
> Det lyder vanvittigt i mine ører...
>
> Mvh. Per

Næh.. pension er en ydelse der ikke afhænger af din adfærd, så det er
vel ok.
Vel kan det tænde den retfærdige harmes ild, men slå koldt vand i blodet.

Eller syntes du at vi skal tage skridtet fuldt ud og fradømme
folkepension hvis folk bliver taget for at gå over for rødt?

- cep

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-11 12:27

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelelsen
4df34d2c$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> Eller syntes du at vi skal tage skridtet fuldt ud og fradømme
> folkepension hvis folk bliver taget for at gå over for rødt?

Hvordan kom du fra "ikke-dansker på førtidspension, der er dømt for hård
kriminalitet, bør fratages sine 200.000 kroners årlige arbejdsfri
overførselsindkomst, mens han afsoner" til "folkepensionister, der går over
for rødt, skal have frataget deres folkepension"?

Er du rigtig velforvaret oveni?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 13-06-11 11:48

Den 11-06-2011 13:26, Jens Bruun skrev:
> [...]
> overførselsindkomst, mens han afsoner" til "folkepensionister, der går over
> for rødt, skal have frataget deres folkepension"?

Det er da enkelt nok.
Hvis man skaber præcedens for at fjerne pension som følge af
ulovligheder, er det bare et spørgsmål om tid, før der går kassetænkning
i muligheden, og så kan man jo file på begreber som "hård kriminalitet".

- cep

Fra : J. Nielsen

Dato : 13-06-11 14:38

http://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_slope#The_slippery_slope_as_fallacy
--

-JN-

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 14-06-11 05:44

Den 13-06-2011 15:37, J. Nielsen skrev:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_slope#The_slippery_slope_as_fallacy

Det er bestemt ikke en "fallacy"..
Det danske folkekære udtryk er "salami-metoden", sidst demonstreret med
en lovgivning der, uden præcedens, administrativt censurerede børneporno
på internettet, og som nu anvendes til at sikre statens indtægter på
spil (via monopolet på samme).
Og det er vist kun en spæd start.
Nu skal sider med "ulovlig medicin" vist også censureres, ligesom sider
der indeholder "ulovlig" information skal kunne bremses på samme måde.

- cep