Månefærd betød intet ved Cubakrisen
Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-11 21:51

Månefærd betød intet ved Cubakrisen
USA forærede USSSR nemme kold-krig-sejre ved a lade Philby, Burgess
Rosenberg og ande britiske universitetkommunister smugle viden om
raketter, atomkraft og og bombekonstruktion til Russerne
Truman opnåede derved at isolationisterne efter WW2-slut ikke sagde .
Skattelettelser nu, spar.
For at sikre bevilginger til rustningsindusri ventede man a sende
satelit op indtil efter russisk sputnik og bemande Gagarinfærd fik lov
at komme forud for den totalt ligegyldige og værdiløse måneejse
Spinnoff af spaceteknologi er en joke - havde man ladet pengene blive
I borgernes lommer var endnu større plastik og elektronik opdagelser
ske

Fra : kk

Dato : 09-06-11 08:32

Bo Warming kom med følgende:
> [...]
> Spinnoff af spaceteknologi er en joke - havde man ladet pengene blive
> I borgernes lommer var endnu større plastik og elektronik opdagelser

Nej, BW, man ventede ikke, man kæmpede fra USA's side for at blive den
første til at sende en satellit i kredsløb. Derfra, hvor jeg sad (Over
there). på den tid, så vi gentagne gange amerikanske forsøg på
opsendelse som mislykkedes, og jeg har endnu et klart billede af
Eisenhowers ansigt, da han på TV skulle forklare, hvordan USSR kunne
komme først med en Sputnik. Han var MEGET lille den dag.
Russernes mislykkede forsøg så vi ikke noget til, men de har utvivlsomt
haft tilsvarende problemer.
Det er nok lige frimodigt nok, fra din side, at afvise spin-off.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-11 12:19

On Thu, 09 Jun 2011 09:32:13 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>haft tilsvarende problemer.
>Det er nok lige frimodigt nok, fra din side, at afvise spin-off.

Jeg skriver at samme teknologifornyelse - som jo lå i tiden og
teknikkens stade - var sket også uden spacepjattet

Hvor antyder du at jeg afviser spinnoff - det var en joke at FLERE
fornyelser end ellers opstod pga spaceødselheden

Selvfølgelig sku Eisenover simulere skuffet så man ku bedrage vælgerne
til at støtte at rustningsindustri og NASA fik flere skattepenge

JEg var på University of Texas 1964-5 og hørte dem også hylde
bevilginger der sku råde bod på russerforspring og sputnik - MEN
RUSSERNE VAR ALDRIG EN TRUSSEL, som sås ved Cuba-pseudokrisen hvor de
bluffedes på plads og blinkede for tidligt
Jvf Dulles "brinkmanship"

Jeg var hos min ingeniøronkel i Corning NY i ferierne og besøgte
Corning glasfabrikken som jeg jo kendte fra kemikerudstyr

De erkendte at når NASA sagde vi skal bruge keramik til raketspids med
de og de egenskaber, så lavede de bradepander til hjem-ovnbrug
samtidig af samme maeriale og løj at uden spacescience var de aldrig
opstået - en grov løgn - en joke (for enhver krystal og faststof
kemiker)

Bredbåndsglasfiber fra Corning så jeg på fabrikken - det havde de
opfundet længe før og hægtede nu på internet , men det fremskyndedes
ikke et sekund af NASA

Internet brugtes først af Washingtons Cirkus Mili men var opstået i
Tyskland længe før hvis man havde fulgt Churshills og Pattons råd og
angrebet Stalin såsnart Hitler var væk i maj 45

Men USA holocaustede østeuropæere ved at gøre dem Stalninslaver -
ondere end Hitler mod jøder

Lad os nu se om du kan sandsynliggøre ET ELLER ANDET postuleret
SPINNOFF som havende space som flaskehals???

Fra : kk

Dato : 09-06-11 14:31

Bo Warming forklarede:

> Jeg skriver at samme teknologifornyelse - som jo lå i tiden og
> teknikkens stade - var sket også uden spacepjattet

Sandsynligvis, men næppe så hurtigt.
> Hvor antyder du at jeg afviser spinnoff - det var en joke at FLERE
> fornyelser end ellers opstod pga spaceødselheden

Den "joke" er ikke indlysende.
> Selvfølgelig sku Eisenover simulere skuffet så man ku bedrage vælgerne
> til at støtte at rustningsindustri og NASA fik flere skattepenge

Jeg tør vædde på, at du ikke så ham! Han simulerede ikke, han var
lille!
> [...]
> RUSSERNE VAR ALDRIG EN TRUSSEL, som sås ved Cuba-pseudokrisen hvor de
> bluffedes på plads og blinkede for tidligt

Cubakrisen var aldeles ikke pseudo, og hvis du påstår at USSR aldrig
var en trussel, så er der noget du har misforstået. Jeg har selv været
"koldkriger" - og lejlighedsvis var det lige spændende nok!
> Jeg var hos min ingeniøronkel i Corning NY i ferierne og besøgte
> Corning glasfabrikken som jeg jo kendte fra kemikerudstyr

Corningware er udmærkede køkkenprodukter, vi har selv noget af det, fra
tiden lige efter den med rumfartøjskaklerne!
> [...]
> samtidig af samme maeriale og løj at uden spacescience var de aldrig
> opstået - en grov løgn - en joke (for enhver krystal og faststof

Kan du godtgøre at de påstod som du siger?

> Bredbåndsglasfiber fra Corning så jeg på fabrikken - det havde de
> opfundet længe før og hægtede nu på internet , men det fremskyndedes
> ikke et sekund af NASA

Hvem påstår det?
> Internet brugtes først af Washingtons Cirkus Mili men var opstået i
> Tyskland længe før hvis man havde fulgt Churshills og Pattons råd og
> angrebet Stalin såsnart Hitler var væk i maj 45

Og hvad så? Det gjorde det jo ikke!

> Men USA holocaustede østeuropæere ved at gøre dem Stalninslaver -
> ondere end Hitler mod jøder

Løs påstand!
> Lad os nu se om du kan sandsynliggøre ET ELLER ANDET postuleret
> SPINNOFF som havende space som flaskehals???

Jeg har ikke postuleret spinoff fra rumprogrammet, men jeg har heller
ikke fornægtet det.Dertil har jeg ikke tilstrækkelig indsigt og jeg
tvivler på at din er meget bedre.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-11 19:28

On Thu, 09 Jun 2011 15:30:45 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Bo Warming forklarede:

"Den, der ikke kan forstille sig, kan ikke regere".Holberg og LouisXI

>Sandsynligvis, men næppe så hurtigt.

Formodentlig hurtigere når ikke skatteflåning af erhvervsliv bruges
til rum-pjat
Ingen er blevet gavnet af måne og Mars færd

>Den "joke" er ikke indlysende.

Ingen har kunne argumentere for ønsketænkningen

> [...]

>var en trussel, så er der noget du har misforstået. Jeg har selv været
>"koldkriger" - og lejlighedsvis var det lige spændende nok!

Russerne ville aldrig have forsvaret Cuba hvis USAs Ddagshær havde
været sag bag en SVinebugt-invasion
Kennedy skulle holde liv i myten om USSR-farlighed - derfor
pseudokrise

> [...]
>tiden lige efter den med rumfartøjskaklerne!
>>
>Kan du godtgøre at de påstod som du siger?

Var ungarerne ikke Stalin slaver i 1956?
Det var alle øst for muren fra 1945 til 1989

Fra : kk

Dato : 10-06-11 15:44

Bo Warming forklarede den 09-06-2011:

> [...]
> pseudokrise

> Var ungarerne ikke Stalin slaver i 1956?
> Det var alle øst for muren fra 1945 til 1989

Holberg var ikke til stede da sputnik blev opsendt, og en cubakrise
mellem USSR og USA havde han alligevel ingen forudsætninger for at
bedømme. Og dine påstande er baseret på fantasi - ikke fakta.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-11 19:03

On Fri, 10 Jun 2011 16:43:43 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>mellem USSR og USA havde han alligevel ingen forudsætninger for at
>bedømme. Og dine påstande er baseret på fantasi - ikke fakta.

"At regere er at forstille sig" og toppolitikere er drevne
skuespillere - det gjaldt i Holbergs København og i Eisenhovers
Washington

Selvfølgelig påstår jeg ikke noget om skuespil hvor alle kun kan GÆTTE
og sikre svar har ingen

" I enhver stand påtager enhver sig en bestemt mine og holdning for at
synes det, han vil anses for. Man kan altså sige, at verden består af
lutter miner. Duc de La Rochefoucauld

"Nøglen til succes er oprigtighed. Har du én gang lært at spille
oprigtig, er din lykke gjort. Jean Girandoux

    Spil og skuespil er livet. - Lær at spille med, eller du
kommer derfra med smerte og skade. Palladas fra Alexandria

Fra : kk

Dato : 10-06-11 20:38

Efter mange tanker skrev Bo Warming:

> [...]
>
>     Spil og skuespil er livet. - Lær at spille med, eller du
> kommer derfra med smerte og skade. Palladas fra Alexandria

OK, så forlader vi emnet, og du vender tilbage til at gemme dig bag
dine citater.
Jeg står af her.
mvh
kk