Fattigdommen er et tiltagende problem i Da~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 07-06-11 10:52

Regeringen er modstandere af at sætte en fattigdomsgrænse men så er det jo
godt at OECD er villige til det. I 2001 da regeringen trådte til, da lå
Danmark på en flot 1. plads over lande med den laveste andel af mennesker
som lever under fattigdomsgrænsen. I dag, efter den borgerlige regerings 10
års hærgen på det socialpolitiske område, er Danmark røget ned på en flov
11. plads over lande med mindste andel af mennesker som lever under
fattigdomsgrænsen. Det vil sige at der 10 lande som har en mindre andel af
mennesker som lever under fattigdomsgrænsen end Danmark. Danmark trænger til
en ny regering.

http://www.bt.dk/danmark/saa-mange-danskere-lever-under-fattigdoms-graensen

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-06-11 11:56

On Tue, 7 Jun 2011 11:52:24 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> mennesker som lever under fattigdomsgrænsen end Danmark. Danmark trænger til

Hvilken "fattigdomsgrænse".???

Den største fejl ved OECD's fattigdomsgrænse er, at det ikke har en skid
med fattigdom at gøre.

Det de snakker om er "RELATIV fattigdom", hvilket er et nonsens-begreb, da
det reelt er et tal for lighed/ulighed i et samfund.

Med OECD's beregningsmetode vil millionærer være "fattige" hvis de befinder
sig blandt milliardærer.

http://www.bt.dk/danmark/forskerne-udpeger-dansk-fattigdomsgraense

"For det første ved at måle den relative fattigdom, altså hvor mange penge,
folk har sammenlignet med deres medborgere. For det andet ved at se på,
hvad det som minimum koster at leve "et anstændigt liv" og endelig ved at
se på, hvilke afsavn børn og voksne lider."

De mangler bare lige at fortælle hvad "et anstændigt liv" dækker over.

I mine øjne er den eneste måde at måle "fattigdom" på, at man opstiller
nogle faste målbare krav til f.eks. boligstørrelse, tøj og mad-budget og
andre faste udgifter (forsikring, a-kasse m.m.).

At påstå at folk bliver fattige, fordi naboen bliver rigere, er nonsens.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 07-06-11 12:39

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken "fattigdomsgrænse".???

OECD's fastlagte. Den er heldigvis ikke til at komme uden om. Det er godt at
OECD laver det arbejde som regeringen ikke kan finde du af. Det er en
skamplet på Danmark som nu internationalt bliver stemplet som et lorteland
socialpolitisk. Det interessante kunne være at finde ud af hvilke lande som
liggere bedre end Danmark.

> Den største fejl ved OECD's fattigdomsgrænse er, at det ikke har en
> skid med fattigdom at gøre.

Jo den har.

Fra : N.B.DK

Dato : 07-06-11 12:46

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
wrote in message news:v5oHp.15942$Dk2.15088@newsfe04.ams2
> Jo den har.

Blah blah blah, en knirkende dør er sq mere fornuftig at lytte til.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 07-06-11 12:51

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Blah blah blah, en knirkende dør er sq mere fornuftig at lytte til.

Sagde kvajpanden som er 80% dummere end vådt bølgepap.

Fra : wilstrup

Dato : 07-06-11 14:42

<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sagde kvajpanden som er 80% dummere end vådt bølgepap.

Og det skyldes at han har fået en dum dør i hovedet. Sådan noget
smitter skam!

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-06-11 13:16

On Tue, 7 Jun 2011 13:39:06 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> socialpolitisk. Det interessante kunne være at finde ud af hvilke lande som

Hvis du myrdede alle de rige i Zimbabwe ville landet ligge bedre end
Danmark, selvom folk døde af sult i millionvis.

DERFOR er OECD's "fattigdomsgrænse" noget nonsens.

> Jo den har.

Overhovedet IKKE.

Du følte det åbenbart nødvendigt at klippe begrundelsen væk, så du får den
lige igen.