Uansvarlig opførsel straffes
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-06-11 15:44

Denne her dom er jeg faktisk rimelig meget enig i. At opføre sig som de to
hjern..ø.. høns har gjort det her skal straffes med lige præcis hvad der er
sket. Man skal ikke opfordre en demonstration til at mase sig frem gennem
politikæder. Det kunne meget nemt være gået meget galt. Vi har før set hvad
der kan ske når panik bryder ud i større menneskemængder, det kan snildt få
en dødelig udgang eller give svære kvæstelser. Det er ikke noget man skal
lege med efter min opfattelse.

Til Thorkild Høyers betragtninger har jeg følgende at bemærke: Vi skal lige
være opmærksomme på at en demonstration er lovlig lige indtil at politiet
erklærer den for opløst. Følger man politiets anvisninger er der sjældent
nogen fare for at en demostration erklæres for opløst. Jeg forstår ikke
Thorkild Høyers betragtning. Jeg synes netop at det er en meget heldig dom.
Som potentiel fremtidig demonstrant ønsker jeg ingen konfrontation med
politiet, såvel som jeg ikke ønsker at nogen andre (i den pågældende
demonstration) konfronterer politiet eller opfordrer dertil. Såfremt at
dommen bliver anket håber jeg at dommen bliver stadfæstet eventuelt med en
skærpelse af straffen til følge.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40390241%3aaktivister-overvejer-at-anke.html

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-11 11:13

Det er torskedumt at opfordre til at gå imod en politikæde -det kan
blive tolket som forsøg på vold mod politiet -og det er det jo også
blevet.
Nu ved vi jo godt at der er mange situationer, fx når politiet
tager kvælerhalsgreb på demonstranter og at de pågældende så gør
modstand, at det også bliver opfattet som "vold mod politiet", så
man bliver nødt til at se pragmatisk på det og erkende at sådanne
opfordringer, uanset hvor berettigede man kunne føle de var, er
dumt og kan medføre straf..