Konvertit anholdt for dødstrusler
Fra : /john

Dato : 31-05-11 22:20

Når konvertitter optræder endnu mere muhammedanske end 'rigtige'
muhammedanere.

"I februar blev en 21-årig mand, Zachary Adam Chesser, idømt 25 års fængsel.
Nu er den medgerningsmanden, en amerikansk konvertit, blevet anholdt i
Marokko - og han risikerer samme straf.

De to mænd er henholdsvis dømt og sigtet for at have truet
tegnefilmsskaberne af South Park, Matt Stone og Trey Parker, med døden, hvis
de valgte at bringe en udsendelse, hvori Muhammed optrådte i et
bjørnekostume":

http://kpn.dk/article2449523.ece

Tjah - det er, hvad der kan ske, når man går over stregen og ikke overholder
demokratiets spilleregler.

/john

Fra : Ivannof

Dato : 31-05-11 22:34

"/john" skrev i meddelelsen

[...]

Det er fedt at man kan blive anholdt og straffet for trusler af den slags.
Det er bl.a. dér jeg sætter grænsen for ytringsfrihed og jeg er glad for at
straffeloven sætter grænsen dér. Gad vide om det også gælder i Danmark?

Hilsen Ivan

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 01-06-11 08:50

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> tegnefilmsskaberne af South Park, Matt Stone og Trey Parker, med døden,
> hvis de valgte at bringe en udsendelse, hvori Muhammed optrådte i et

De ville ikke true dem, kun hjælpe de 2 mænd, så de ikke uforvarende kom til
at tænde en krudttønde.

Fra : Ivannof

Dato : 01-06-11 22:01

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" skrev i meddelelsen

> [...]
> bjørnekostume":

De ville ikke true dem, kun hjælpe de 2 mænd, så de ikke uforvarende kom til
Du har nok samme indstilling som ham fra artiklen som siger:

"Vi er forpligtet til at terrorisere vantro. Det siger koranen tydeligt på
arabisk. Det er et påbud fra Allah," forklarede han således til
tv-stationen.

Jeg tror der er mange muslimer, som mener at udtalelser til pressen af den
karakter er besudling af islam. Men dem mangler jeg at høre fra.

Hilsen Ivan