Bertel Haarder og taknemmelighed
Fra : Michael Weber

Dato : 28-05-11 08:09

"Minister: Patientforening er utaknemmelig
27. maj 2011 16.17 Politik

- Det er noget af det mest utaknemmelige og useriøse, jeg nogensinde har
hørt.

Sådan lyder reaktionen fra sundhedsminister Bertel Haarder oven på
foreningen Danske Patienters kritik af regeringens nye sundhedsaftale.

- Sundhedsområdet er det eneste område, som får et kæmpe skud ekstra
penge hvert eneste år. Jeg synes, det er en aldeles ejendommelig måde at
sige tak på, fortsætter Bertel Haarder.

"Varm luft og uambitiøs"
Sundhedsaftalen giver blandt andet ekstra penge til kræftsyge,
hjerneskadede og psykisk syge, men i sidste ende er aftalen "meget
skuffende", mener Danske Patienter.

- Overordnet set er aftalen varm luft og uambitiøs i forhold til de helt
store problemer i sundhedsvæsnet, lyder det enstemmigt fra formand Lars
Engberg og direktør Morten Freil.

Foreningen efterlyser garantier frem for målsætning og kritiserer blandt
andet regeringens målsætning om hurtig diagnose for alvorligt syge danskere.

- Vi ved historisk set, at når vi opsætter målsætninger i
sundhedsvæsnet, så bliver de ikke overholdt. Det, patienter har brug
for, er garantier og rettigheder, siger direktør Morten Freil.

Stigende bevillinger
Men den udmelding har Bertel Haarder ikke meget tilovers for.

- Forligspartierne vil selvfølgelig holde regeringen fast på, at vi skal
nå de mål, vi har fastsat, så Danske Patienter behøver ikke være
bekymret, siger sundhedsministeren.

Han tilføjer, at sundhedssektoren aldrig før har været så sikker på at
få konstant stigende bevillinger, som den er de kommende otte år frem
mod år 2020.

- Alt skubbes til side til fordel for sundhedssektoren, og så sender
Danske Patienter en karklud i hovedet på dem, der har sidder hele natten
og forhandlet. Det forstår jeg simpelthen ikke, lyder det fra ministeren."
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/27/160216.htm

Hmm....
"- Sundhedsområdet er det eneste område, som får et kæmpe skud ekstra
penge hvert eneste år. Jeg synes, det er en aldeles ejendommelig måde at
sige tak på, fortsætter Bertel Haarder."

Sige tak ?!
Nogen der gider fortælle den pigefornærmede Haarder, hvem der arbejder
for hvem?!