Løjtnant Rohde og illusionen om den
Fra : Michael Weber

Dato : 28-05-11 07:37

"Rohde: EU må sætte Danmark på plads
28. maj 2011 07.22 Indland

Venstres medlem af Europa-parlamentet, Jens Rohde, vil have
EU-kommissionen til at sætte Danmark på plads i en sag om
menneskerettigheder, skriver Berlingske.

- Danmark er nemlig i gang med at nedbryde fællesskabet indefra, mener
Jens Rohde.

Sagen drejer sig om en 12 årig dreng med thailandske forældre, der i
følge Rohde er udvist af Danmark i strid med menneskerettighederne.

Kan ikke fatte udvisning
Moderen, der i dag er dansk gift, har forældremyndigheden alene - men
drengen blev i marts udvist af Danmark, fordi en ansøgning om
familiesammenføring blev indleveret et halvt år for sent - angiveligt på
grund af problemer med de thailandske myndigheder.

- Jeg kan slet ikke fatte, at man kan få sig selv til at udvise sådan en
dreng. Helt grundlæggende er det uholdbart at skille forældre og børn
ad, siger Jens Rohde til avisen.

DF: En sag mellem Rohde og V
Peter Skaarup, der er næstformand i DF siger, at der er tale om en sag
mellem Jens Rohde og Venstre.

- Jeg vil bare opfordre ham til at bakke op bag den regering, som han
vel også repræsenterer som medlem af Venstre, siger han.

Ingen fra Venstre har ønsket at udtale sig."

Nogen der gider hviske løjtnant Rohde i øret, at den borgerlige
anstændighed ophørte i 2001?!

Det er lidt pinligt at se på.