Ny vært på Bogart. What the f***?
Fra : Tenzel Kim

Dato : 11-08-01 18:06

Så lige en spot for Bogart hvor det blev fortalt at der ville være en ny
vært på mens Ole Michelsen holder pause i tre måneder.

Er det bare mig eller burde de ikke ha kaldt programmet noget andet.
"Bogart" (filmprogrammet altså) er in mine ønje synonymt med Ole Michelsen
så at køre programmet uden ham virker bare forkert.

Tenz.

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 11-08-01 20:04

Tenzel Kim wrote
> Er det bare mig eller burde de ikke ha kaldt programmet noget andet.
> "Bogart" (filmprogrammet altså) er in mine ønje synonymt med Ole Michelsen
> så at køre programmet uden ham virker bare forkert.

Ja men det virker da mere dumt at ændre navnet på programmet, for at sætte
en ny vært på i tre måneder!

/Søren

Fra : Peter Pan

Dato : 11-08-01 21:16

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> skrev i en meddelelse
Michelsen

> Ja men det virker da mere dumt at ændre navnet på programmet, for at sætte
> en ny vært på i tre måneder!

Nej da! De skulle holde pause med at sende programmet så. Hvad bliver det
næste? Det'Leth uden Flemming Leth?

Mvh
Anders

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 11-08-01 22:03

"Tenzel Kim" <tenz@worldonline.nospam.dk> wrote in message
> [...]
> "Bogart" (filmprogrammet altså) er in mine ønje synonymt med Ole Michelsen
> så at køre programmet uden ham virker bare forkert.

Søren Høy har været på Bogart-redaktionen længe og må vist siges at være den
eneste rigtige arvtager for Ole Michelsen når han går på pension. Han gør
det meget godt, men han skal vist lige vende sig til at være "på" før det
virker så naturligt som når OM er på.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-08-01 23:35

Mikkel Selsøe Sørensen skrev:
> [...]
gør
> det meget godt, men han skal vist lige vende sig til at være "på" før

Enig. Søren Høy gør det ganske godt. Men er det bare mig, eller forsøger
han at efterligne Ole Michelsen, når han står og taler ind dybt ind i
kameraet og sænker hastigheden på sætningerne i slutningen, alt imens
han demonstrativt nikker med hovedet på strategisk interessante
stavelser..? Sådan plejer Søren Høy da ikke tale i sine interview, gør
han?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 13-08-01 14:49

Peter Bjerre Rosa <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev:

> [...]
> kameraet og sænker hastigheden på sætningerne i slutningen, alt imens
> han demonstrativt nikker med hovedet på strategisk interessante

Jeg tænkte på det samme. Men i udsendelsen blev der bandet kraftigt flere gange - mest fra gæstens side. Gad vist, hvad gamle Ole
siger til den? Og Søren Høy taler med en *noget* anderledes dialekt - er det jysk?

DBH
Kevin Edelvang

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-08-01 22:37

> Jeg tænkte på det samme. Men i udsendelsen blev der bandet kraftigt flere
gange - mest fra gæstens side. Gad vist, hvad gamle Ole
> siger til den?

Ikke noget. Han har selv en ret bramfri måde at sige tingene på.
Ikke så meget på skærmen, men der sniger sig et par ikke-helt-
sådan-taler-vi-når-vi-er-dannede gloser sig ind.

Jeg synes ikke at Søren Høy efterligner Ole specielt. Programmet
er jo en mand og et kamera (+ evt. gæst), der er ikke så mange
måder at mele den kage på og intonation og mimik er derfor alfa
og omega for værten.

Med venlig hilsen

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-08-01 07:43

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> writes:

> [...]
> er jo en mand og et kamera (+ evt. gæst), der er ikke så mange
> måder at mele den kage på og intonation og mimik er derfor alfa

En ting, vi nok aldrig får svaret på, er om Ole ville have givet JP3
samme hårde mdfart.

Det virkede på mig som om Søren og Peter ikke anmeldte den på filmens
præmisser men i stedet ud fra en eller anden tåget ide om, hvad den
burde have været i stedet. Den fejl plejer Ole ikke at gøre.

Det var til gengæld sjovt at høre Søren og Peter være uenige. Normalt
er vært og gæstevært uhyggeligt enige om alting, eller værten er
neutral, men her fik vi først en lang rosende svada om en færøsk film
af Peter, hvorefter Søren tog den ned fra piedestalet med et "så god
er den heller ikke."

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-08-01 10:51

> En ting, vi nok aldrig får svaret på, er om Ole ville have givet JP3
> samme hårde mdfart.

Jeg tror han ville give den én hat. Historien er fortalt før,
effekterne imponerer ikke mere og de nye dinoer ændrer ikke
synderligt ved grundplottet.

> Det virkede på mig som om Søren og Peter ikke anmeldte den på filmens
> præmisser men i stedet ud fra en eller anden tåget ide om, hvad den
> burde have været i stedet. Den fejl plejer Ole ikke at gøre.

Selv ud fra dens præmisser tror jeg ikke, han ville give den mere
end Søren jvf. ovenstående.

> [...]
> neutral, men her fik vi først en lang rosende svada om en færøsk film
> af Peter, hvorefter Søren tog den ned fra piedestalet med et "så god

Det håber jeg der kommer mere af, for det kan man som seer bruge
til noget. En slags "Den kan vi på Bogart godt lide", mens gæsten
er helt uenig.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-08-01 12:43

Mark Thomas Gazel skrev:
> Jeg tror han ville give den én hat. Historien er fortalt før,
> effekterne imponerer ikke mere og de nye dinoer ændrer ikke
> synderligt ved grundplottet.

Jeg tror, han ville give den to. Den er trods alt vellavet, velfortalt
og vel (siger jeg, der ikke har set den og heller ikke agter at gøre
det).

> Det håber jeg der kommer mere af, for det kan man som seer bruge
> til noget. En slags "Den kan vi på Bogart godt lide", mens gæsten
> er helt uenig.

Ja, det var dejligt forfriskende. Der var et eller andet ærligt og
troværdigt over den måde, Søren kørte sin uenighed frem på. Hans
enetaler til kameraet er naturligvis skrevet ned og gennemarbejdet på
forhånd, men hans interview kørte rigtigt godt og viste, at han også
on-the-fly kan stå inde for sine meninger.

Ny vært i Bogart - da jeg hørte det, var jeg bundhamrende skeptisk. Nu
er jeg overbevist om, at hvis der skal findes en afløser, så må det være
Søren Høy.

Fra : Casio

Dato : 13-08-01 16:33

"Tenzel Kim" <tenz@worldonline.nospam.dk> skrev i en meddelelse news:uBdd7.3330$uI6.235513@news000.worldonline.dk...

Jeg synes at ham den nye vært var skide god! For første gang i mit liv har jeg forstået 100% af hvad der blev sagt - dejligt! Og jeg
synes også at han virkede MEGET ærlig. Det at han bandede, og det at han begynder at sige at han ikke er helt enig med Taxa-mike
osv..

Men øøh... Havde han spasmer i ryggen eller hvad? *gg*

Konklusion: DEN NYE VÆRT SKAL BLIVE!