Stafetten: Ude af genren / atypiske numre
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 14:17

Med udgangspunkt i debatten om schlagersangere der også synger andet end
schlagere, kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre om I kender andre
kunstnere kendt fra én genre, der har forsøgt sig i andre genrer, eller har
skiftet genre.

Det hele startede med Dana Winner, og hendes fortolkning af Colin Blunstones
smukke ballade "Old And Wise":
http://www.youtube.com/watch?v=Gq0Acimzly0

Et andet eksempel kunne være den gamle rockmusiker Richie Blackmore.
Op gennem tiden har han været en af verdens fremste og mest nyskabende
rockguitarister, både i Deep Purple og Rainbow.
Men hør hvad han laver i dag: http://www.youtube.com/watch?v=-F5fPK1_gXo

Så kom med nogle atypiske numre

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 14:23

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Så kom med nogle atypiske numre

Vi har et meget kendt eksempel her i landet, nemlig Peter Belli

DANSKTOP
Peter Belli og søn:
http://www.youtube.com/watch?v=eqUhiR8vsoo&feature=related

ROCK
http://www.youtube.com/watch?v=SGVj8otQJ6g

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 13-06-11 14:28

> Så kom med nogle atypiske numre

Det her er i hvert fald MEGET atypisk: Die Wildecker Herzbuben, 2 trinde
herrer, der synger Rock'n Roll! http://www.youtube.com/watch?v=MIV0BJDwirg

Normalt synger denne her slags musik:
http://www.youtube.com/watch?v=BunPM4ZxztM. Nok deres største hit. Så dem
selv i Horsens i marts, og de er nu meget festlige!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 15:09

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det her er i hvert fald MEGET atypisk: Die Wildecker Herzbuben, 2 trinde
> herrer, der synger Rock'n Roll! http://www.youtube.com/watch?v=MIV0BJDwirg

Hihihihi, Hold da kæft, mand. Jeg har godt nok aldrig hørt dem synge sådan
noget. Milde Moses! - Men ok. det underbygger da det med at de tyske sangere
kan brede sig fra slager
til noget rock-halløj.

> Normalt synger denne her slags musik:
> http://www.youtube.com/watch?v=BunPM4ZxztM. Nok deres største hit. Så dem
> selv i Horsens i marts, og de er nu meget festlige!

Så kender vi dem igen.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-06-11 15:12

On 13-06-2011 15:17, Alex Linaa wrote:

> kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre om I kender andre
> kunstnere kendt fra én genre, der har forsøgt sig i andre genrer, eller har
> skiftet genre.

Anne Sofie von Otter synger normalt noget helt andet, men her er det
titelmelodien fra den meget fine tyske film "Bagdad Cafe": nummeret
"Calling you".
Et af resultaterne med von Otters fra samarbejde med Jazz-pianisten Brad
Mehldau:
http://www.youtube.com/watch?v=nX3JYCzbRTs&feature=related

Så Renée Fleming med et nummer fra den forkætrede CD der udkom sidste
år, her nummeret "Endlessly":
http://www.youtube.com/watch?v=YyceTZ2SJo8

Jose Carreras var, ligesom Peter Hoffmann, en af dem der vovede sig ind
over grænsen, her med "The First Time Ever I Saw Your Face":
http://www.youtube.com/watch?v=guXx4eUTku8

Henning

Fra : Carl Drud

Dato : 13-06-11 18:55

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> [...]
> kunstnere kendt fra én genre, der har forsøgt sig i andre genrer, eller har

Hmm nok et dårligt eksempel, men jeg kom blot til at tænke på David
Bowie --> Tin Machine.

Tin Machine - Under The God
http://www.youtube.com/watch?v=niMdWrYS2EQ

--
Carl

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-06-11 22:01

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

[...]

Den 2. juni havde Charlie Watts fødselsdag og der havde jeg en lille hilsen
til ham. Han har nok ikke direkte skiftet genre, men har hele tiden
opereret i forskellige.

Her er to af de numre, jeg havde med den dag

http://www.youtube.com/watch?v=S3FUA0Hj7fI&feature=related

og

http://www.youtube.com/watch?v=5M_Wt0pUD_Y&feature=related

Jan

Fra : Max

Dato : 13-06-11 22:36

Hej Alex

> Så kom med nogle atypiske numre

Her der sat strøm på af en fyr der mest
plejer at tæske på skind.

Brian Bennett - Solstice
http://www.youtube.com/watch?v=YVWHrjeA1yY

forøvrigt fra en LP der hed Voyage,
et sjovt projekt fra den side.

Brian Bennett - Voyage
http://www.youtube.com/watch?v=XnkUECb3uMg&feature=related

Max

Fra : Max

Dato : 13-06-11 22:53

Hej Alex

> Så kom med nogle atypiske numre

Bamse har jo lavet film og også sunget noget
der næsten er operette sammen med Jarlen

De Engelske Dyder - Sebastian
http://www.youtube.com/watch?v=pPLT8EbAOzk

Forøvrigt fra en CD hvor Sebastian på en virkelig
proffesionel måde formår at hive det bedste ud af
en samlig danske kunstnere. En præstation der
sætter ham ved siden af Jeff Wayne.

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-06-11 12:12

"Max" skrev i meddelelsen

Hej Alex

> [...]

Forøvrigt fra en CD hvor Sebastian på en virkelig
proffesionel måde formår at hive det bedste ud af
en samlig danske kunstnere. En præstation der

Sebastian er vel selv en kunstner, der har skiftet genre for de tidlige,
folkesangsagtige numre til de senere musicals.

Desværre er der ikke mange af de gamle på tuben, så her er en fra 80.

http://www.youtube.com/watch?v=D9THB5bZH34&feature=related

og så lidt musical

http://www.youtube.com/watch?v=tuVTvoZkpJ0

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-11 18:36

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> folkesangsagtige numre til de senere musicals.
>
> Desværre er der ikke mange af de gamle på tuben, så her er en fra 80.

Den her må du have stafetten for. Sebastian har om nogen formået at følge
med tiden og strømmene, og vist at hans talent strakte langt videre end
protestsange i 70'erne.

/Alex

Fra : Kert Rats

Dato : 14-06-11 01:06

> [...]
> Op gennem tiden har han været en af verdens fremste og mest nyskabende
> rockguitarister, både i Deep Purple og Rainbow.

Her er en aparte version af en aparte sang:
http://www.youtube.com/watch?v=GFIvXVMbII0&feature=related
Det er grundstofferne, der kommer under kærlig behandling af Tom Lehrer,
hvor han læner sig kraftigt op ad et nummer i den komiske opera "The Pirates
of Penzance". Nummeret er "The Major-General's Song". Se og hør med på:
http://www.youtube.com/watch?v=zSGWoXDFM64&feature=related

Her er teksten til nummeret:
http://en.wikipedia.org/wiki/Major-General's_Song

Her er tekst og melodi/sang koblet sammen - meget brugervenligt:
http://www.youtube.com/watch?v=wYZM__VdEjk&feature=related

Venligst

Kert Rats