/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Heidis Erben - megagod gruppe
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 05-06-11 10:01

Det var HEIDIS ERBEN der åbnede Europas største tv-musikshow (Feste der
volksmusik) på ARD i går aftes.

Det var dæleme en gruppe der sparkede gang i showet. Hu hejjjj vilde
Heidier. Det her er fra showet i går aftes.

Hvad synes i om dem?

http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k

Hilsen Åge


 
 
Ukendt (05-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-06-11 19:18

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in
news:4deb45ac$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvad synes i om dem?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k
>
> Hilsen Åge
>

Jamen unge piger med pæææne ben er jo altid dejlige, og man kan bare skrue
ned for lyden

allervenligst
Lars


Åge Halldorsson (05-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 05-06-11 20:29

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
news:jfWdnVZWC6_sVXbQnZ2dnUVZ7qGdnZ2d@giganews.com...

> Jamen unge piger med pæææne ben er jo altid dejlige, og man kan bare skrue
> ned for lyden

Men hvorfor er de danske ikke lige så dygtige til at synge på den måde. Her
skriges jo ikke.

Det er ret underligt.


Hilsen Åge


Ukendt (05-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-06-11 20:57

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4debd8ee$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men hvorfor er de danske ikke lige så dygtige til at synge på den måde.
> Her skriges jo ikke.

De "synger" dobbelttracket, unisont, og gennem vocoder. Så kan du få en
flodhest til at lyde som Pinnochio. Så dygtige er de i hvert tilfælde ikke,
det lyder som en korprøve i 5. klasse i Skive Lilleskole i 1950 :)



Allan Krautwald (05-06-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 05-06-11 23:10


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4debdf7e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> De "synger" dobbelttracket, unisont, og gennem vocoder. Så kan du få en
> flodhest til at lyde som Pinnochio. Så dygtige er de i hvert tilfælde
> ikke, det lyder som en korprøve i 5. klasse i Skive Lilleskole i 1950 :)
>
Ja og de genbruger et nummer fra ca. samme årstal.



Benny Mortensen (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 06-06-11 07:32


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4debfec5$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
> news:4debdf7e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> De "synger" dobbelttracket, unisont, og gennem vocoder. Så kan du få en
>> flodhest til at lyde som Pinnochio. Så dygtige er de i hvert tilfælde
>> ikke, det lyder som en korprøve i 5. klasse i Skive Lilleskole i 1950 :)
>>
> Ja og de genbruger et nummer fra ca. samme årstal.
>

Så er helheden vel i det hele taget, sådan som den burde være..
Hvorfor er det så ikke godt ?

M.V.H....Benny..



Ukendt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-11 17:04

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in
news:4dec745e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så er helheden vel i det hele taget, sådan som den burde være..
> Hvorfor er det så ikke godt ?
>
> M.V.H....Benny..
>
>

Jamen det er det vel også... inden for sine egne referencerammer... Som jeg
skriver: Nydelige unge piger, det sætter en halvgammel gris som jeg selv jo
stor pris på. Skulle jeg sige noget positivt om deres optræden iøvrigt, må
det blive, at de går til den med en smittende entusiasme. Hvad selve det
sangmæssige angår, er jeg enig med Alex.

Og så er vi tilbage ved det egentlige: smag og behag!

Jeg holder fx meget af flerstemmig korsang fra den italienske renaissance,
men det forventer jeg egentlig ikke, at ret mange gider høre på. Min kone
gider ihvertfald ikke

og hvad laver vi så her i gruppen? jeg svarer lige for mig selv: morer os!
bl.a. med godmodigt drilleri med hinandens dybt bizarre musiksmag!

Så her er lidt drilleri: De der Heidis, det er sgu da utroligt, at sådan
noet ka komme fra Bach's, Beethoven's og Brahms fædreland

Her er en anden verdensberømt komponist fra de egne: KarlHeinz

http://www.youtube.com/watch?v=13D1YY_BvWU

Tør så øjnene, ta en kiks i handskerummet, det er altså kun en leg

allervenligst
Lars

Benny Mortensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-06-11 06:32


"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
news:AsqdnetX3qUeZ3HQnZ2dnUVZ8jGdnZ2d@giganews.com...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in
> news:4dec745e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Så er helheden vel i det hele taget, sådan som den burde være..
>> Hvorfor er det så ikke godt ?
>>
>> M.V.H....Benny..
>>
>>
>
> Jamen det er det vel også... inden for sine egne referencerammer... Som
> jeg
> skriver: Nydelige unge piger, det sætter en halvgammel gris som jeg selv
> jo
> stor pris på. Skulle jeg sige noget positivt om deres optræden iøvrigt, må
> det blive, at de går til den med en smittende entusiasme. Hvad selve det
> sangmæssige angår, er jeg enig med Alex.
>
> Og så er vi tilbage ved det egentlige: smag og behag!
>
> Jeg holder fx meget af flerstemmig korsang fra den italienske renaissance,
> men det forventer jeg egentlig ikke, at ret mange gider høre på. Min kone
> gider ihvertfald ikke
>
> og hvad laver vi så her i gruppen? jeg svarer lige for mig selv: morer os!
> bl.a. med godmodigt drilleri med hinandens dybt bizarre musiksmag!
>
> Så her er lidt drilleri: De der Heidis, det er sgu da utroligt, at sådan
> noet ka komme fra Bach's, Beethoven's og Brahms fædreland
>
> Her er en anden verdensberømt komponist fra de egne: KarlHeinz
>
> http://www.youtube.com/watch?v=13D1YY_BvWU
>
> Tør så øjnene, ta en kiks i handskerummet, det er altså kun en leg
>
> allervenligst
> Lars

Hej Lars

Jeg tror nok jeg har skrevet noget lignende engang... Det kan godt være,
nogen mener at Jimi Hendrix var en bedre guitarist end Hank Marvin... Men
Hank Marvin har stadig en kæmpemæssig fordel.

M.V.H....Benny..




Henning Jensen (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 06-06-11 00:10

On 05-06-2011 11:00, Åge Halldorsson wrote:

> Det var dæleme en gruppe der sparkede gang i showet. Hu hejjjj vilde
> Heidier. Det her er fra showet i går aftes.
> Hvad synes i om dem?
> http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k

Den ægte vare, den originale med 'Obernkirchener Kinderchor' er på Tuben.
Den er langt lang bedre end dit eksempel, og så endda med yngre børn -
og det tyske march-tempo må da også glæde dig.
Den originale er et godt nummer med megen godaw-i:

http://www.youtube.com/watch?v=j_QJi7wVENE

Henning

Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 15:27


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dec0ce0$0$304$14726298@news.sunsite.dk...

> og det tyske march-tempo må da også glæde dig.
> Den originale er et godt nummer med megen godaw-i:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=j_QJi7wVENE
>
> Henning

Åhhhh nej. Nu er vi igen tilbage i oldtiden

Hilsen Åge


Ukendt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-11 15:35

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dece3ad$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Åhhhh nej. Nu er vi igen tilbage i oldtiden

Jamen nummeret ER fra oldtiden, det kan hverken kunstige saxofoner eller et
par bare pigeben ændre ved.



Benny Mortensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-06-11 05:42


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dece3ad$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:4dec0ce0$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> og det tyske march-tempo må da også glæde dig.
>> Den originale er et godt nummer med megen godaw-i:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=j_QJi7wVENE
>>
>> Henning
>
> Åhhhh nej. Nu er vi igen tilbage i oldtiden
>
> Hilsen Åge

Den er nu slet ikke så tosset Åge....
Altså tiden, nummeret har jeg endnu ikke hørt.

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 16:01


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4dedac0c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> nummeret har jeg endnu ikke hørt.
>
> M.V.H....Benny..

Du er ikke gået glip af noget'

Hilsen Åge


Benny Mortensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-06-11 17:10


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dee3d40$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> news:4dedac0c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> nummeret har jeg endnu ikke hørt.
>>
>> M.V.H....Benny..
>
> Du er ikke gået glip af noget'
>
> Hilsen Åge

Jamen jeg syntes også det var synd at afbryde Peter Sørensen & Susse Wold
Så de fik lov at synge videre... Det kan jeg forstå, var et fornuftigt valg


M.V.H....Benny..



Henning Jensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 07-06-11 14:26

On 06-06-2011 16:26, Åge Halldorsson wrote:

> Åhhhh nej. Nu er vi igen tilbage i oldtiden

Ja, dit nummer er fra oldtiden.
Og hvad fanden har en gammel vandresang med tre skoletøser og en
brandbil at gøre?
Det er så gennemført dårlig smag, lavt og plat.

Jeg synes det kunne være spændende at debattere tysk slager, men alle
dine TV-klip, er underlødige, og hører hjemme i TV-gruppen.

Prøv, ligesom John, at linke til lidt rigtige slagernumre, og lad os
lytte og 'snakke' om dem.

Henning.

Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 14:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4dee26da$0$314$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, dit nummer er fra oldtiden.
> Og hvad fanden har en gammel vandresang med tre skoletøser og en brandbil
> at gøre?
> Det er så gennemført dårlig smag, lavt og plat.

Det er indbegrebet af gamle mænds våde drømme om unge piger i tyrolertøj, et
tema som også er brugt i adskillige X-rated film.

> Jeg synes det kunne være spændende at debattere tysk slager, men alle dine
> TV-klip, er underlødige, og hører hjemme i TV-gruppen.

Nej, de hører hjemme i news:alt.gamle.maend.der.savler.over.unge.piger

> Prøv, ligesom John, at linke til lidt rigtige slagernumre, og lad os lytte
> og 'snakke' om dem.

Erfaringen viser desværre, at dette overstiger Åges abstraktionsniveau :-/



Henning Jensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 07-06-11 14:50

On 07-06-2011 15:40, Alex Linaa wrote:

> Erfaringen viser desværre, at dette overstiger Åges abstraktionsniveau :-/

Jeg er overbevist om at du har ret.
Jeg er ikke til 'tysk slager'. Men Åge gør genren en stor
'bjørnetjeneste' ved konstant at henvise til en lang række særdeles
underlødige TV-klip. Det er jo umuligt at tage seriøst.

Hilsen Henning

Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 15:53


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dee26da$0$314$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv, ligesom John, at linke til lidt rigtige slagernumre, og lad os lytte
> og 'snakke' om dem.
>
> Henning.

Jo, men du linker jo aldrig til noget slager indspillet idag. Altsammen er
jo noget, indspillet i en tid da min oldemor var ung.
Jeg kommer med links fra idag. f.eks. noget med Heidis Erben,
men også med noget, med det nye unge stortalent Quirin Weber:
http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis

Prøv at komme med slager fra NU-tiden. Det gør du jo aldrig

Hilsen Åge


Henning Jensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 07-06-11 16:44

On 07-06-2011 16:53, Åge Halldorsson wrote:
>
> Jo, men du linker jo aldrig til noget slager indspillet idag. Altsammen
> er jo noget, indspillet i en tid da min oldemor var ung.
> Jeg kommer med links fra idag. f.eks. noget med Heidis Erben,
> men også med noget, med det nye unge stortalent Quirin Weber:
> http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis

Det er også et meget gammel nummer. Det tilsyneladende en Franz Hesik
der har komponeret nummeret. Han er født i 1924. Umiddelbart kan jeg kun
finde noderne, men nummeret er mindst lige så gammelt, som det dine tre
skoletøser og brandbilen optrådte med.

Da det er dig der interesserer dig for SCHLager, så var det vel mere
rimeligt, at det også var dig der bragte noget nyt.

> Prøv at komme med slager fra NU-tiden.
>
Ja prøv det....

Henning

Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 16:04


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dee26da$0$314$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg synes det kunne være spændende at debattere tysk slager, men alle dine
> TV-klip, er underlødige,

Heidis Erben-nummeret er eller vel-gennemført til perfektion.
En vel-syngende gruppe og bemærk at der er tilhørende opvisning med
deltagelse af både "Deutsche Fernsehballet des Mitteldeutcher Rundfunk" og
"Volksmusikspatzen".

Jamen det er jo hele 3 ting.

Hilsen Åge


Henning Jensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 07-06-11 16:46

On 07-06-2011 17:03, Åge Halldorsson wrote:

> Heidis Erben-nummeret er eller vel-gennemført til perfektion.
> En vel-syngende gruppe og bemærk at der er tilhørende opvisning med
> deltagelse af både "Deutsche Fernsehballet des Mitteldeutcher Rundfunk"
> og "Volksmusikspatzen".
> Jamen det er jo hele 3 ting.

Ja, og man burde også have trukket et par køer og nogle høns ind på
scenen - så havde du fået endnu mere for pengene.
Men det er stadigvæk et TV-klip og hører hjemme i TV-gruppen.

Henning.


John (07-06-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-06-11 16:45

> Prøv, ligesom John, at linke til lidt rigtige slagernumre, og lad os lytte
> og 'snakke' om dem.

Du må lige uddybe, hvad du mener med "rigtige" slagernumre?

Skal det være sunget live, og ikke være fra TV? For så er der jo så ikke
mange at tage af!

Du kan lige få et fantastisk nummer, som jeg oplevede live i Kiel i søndags:
http://www.youtube.com/watch?v=gqhgzpSU16M. Ikke det bedste billede, men
lyden er rimelig!

Det er dog ikke schlager. Hvis folk ikke synes at den pige synger
fantastisk, ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige!

Her en anden skøn sang fra Herning:
http://www.youtube.com/watch?v=snuU-vdNr6k. Det er én af hendes egne sange,
men jeg synes ikke man kan kalde det schlager. Det er mere up-tempo-numrene,
der er schlager?


John


Henning Jensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 07-06-11 17:05

On 07-06-2011 17:44, John wrote:
>> Prøv, ligesom John, at linke til lidt rigtige slagernumre, og lad os
>> lytte og 'snakke' om dem.
> Skal det være sunget live, og ikke være fra TV? For så er der jo så ikke
> mange at tage af!

Jeg synes at du har bragt mange links der ikke er tv-udsendelser, og jeg
har har meget sjældent modsagt dig.
Men selvfølgelig må et link da godt være fra TV, men de almindelige
standart-TV-shows som Åge altid linket til, har intet nyt eller
spændende bragt.

> Det er dog ikke schlager. Hvis folk ikke synes at den pige synger
> fantastisk, ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige!

Jeg tror faktisk ikke vi er så uenige.

'Snakken' om slager er blot kørt af sporet takket være Åges uendelige
række af tilfældige ligegyldige TV-klip. Det er gået ud over dig og
andre der kan lide slager.

Selvfølgelig er der mange gode slager-sangere og også mange seriøse, men
generelt synes jeg (og du må selvfølgelig godt være uenig), at rigtig
mange af de sangere der er ansat af TV-show-selskaberne, til at fylde
TV-sendefladen ud, er underlødige.
De kan være gode nok i et enkelt klip en lørdag aften, men derfra og så
til at gøre det til musik, synes jeg ofte er at strække det langt.

Men lad os da begynde at finde nogle slagernumre, for der er da givet
talenter som ikke er finansieret af TV-shows'ne, og som optræder rundt
omkring.

Henning

Benny Mortensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-06-11 17:11


"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4dee4777$0$310$14726298@news.sunsite.dk...
>> Prøv, ligesom John, at linke til lidt rigtige slagernumre, og lad os
>> lytte og 'snakke' om dem.
>
> Du må lige uddybe, hvad du mener med "rigtige" slagernumre?
>
> Skal det være sunget live, og ikke være fra TV? For så er der jo så ikke
> mange at tage af!
>
> Du kan lige få et fantastisk nummer, som jeg oplevede live i Kiel i
> søndags: http://www.youtube.com/watch?v=gqhgzpSU16M. Ikke det bedste
> billede, men lyden er rimelig!
>
> Det er dog ikke schlager. Hvis folk ikke synes at den pige synger
> fantastisk, ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige!
>
> Her en anden skøn sang fra Herning:
> http://www.youtube.com/watch?v=snuU-vdNr6k. Det er én af hendes egne
> sange, men jeg synes ikke man kan kalde det schlager. Det er mere
> up-tempo-numrene, der er schlager?
>
>
> John

Jamen du har ret John... Hun er ganske godmærket.

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 17:20


"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4dee4777$0$310$14726298@news.sunsite.dk...

> Du kan lige få et fantastisk nummer, som jeg oplevede live i Kiel i
> søndags: http://www.youtube.com/watch?v=gqhgzpSU16M. Ikke det bedste
> billede, men lyden er rimelig!
>
> Det er dog ikke schlager. Hvis folk ikke synes at den pige synger
> fantastisk, ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige!
>
> Her en anden skøn sang fra Herning:
> http://www.youtube.com/watch?v=snuU-vdNr6k. Det er én af hendes egne
> sange, men jeg synes ikke man kan kalde det schlager. Det er mere
> up-tempo-numrene, der er schlager?
>
> John

De her to numre er godt nok nogle der får mig til at tvinge mine øjne til at
holde sig åbne. De presser sig hele tiden i.
Jeg kan slet ikke med de numre. Jeg tror jeg må holde mig til hendes
slager-sange.

Hilsen Åge



Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 18:09

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dee4fa7$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> De her to numre er godt nok nogle der får mig til at tvinge mine øjne til
> at holde sig åbne. De presser sig hele tiden i.
> Jeg kan slet ikke med de numre. Jeg tror jeg må holde mig til hendes
> slager-sange.

Som sagt tidligere, du beviser gang på gang at du er ekstremt smalsporet
rent musikalsk, og mangler evnen til at opfatte noget der er mere melodisk
eller komplekst end et tyrolerorkester.



Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 19:29


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dee5b30$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Som sagt tidligere, du beviser gang på gang at du er ekstremt smalsporet
> rent musikalsk, og mangler evnen til at opfatte noget der er mere melodisk
> eller komplekst end et tyrolerorkester.

Yrghk! - tyrolerorkestre giver mig direkte myrekryb og en psykisk affektion
kaldet kvababbelse.
Det kan jeg slet ikke med. Der er jeg i den grad smalsporet.

Hilsen Åge


Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 20:16

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dee6dd9$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Yrghk! - tyrolerorkestre giver mig direkte myrekryb og en psykisk
> affektion kaldet kvababbelse.
> Det kan jeg slet ikke med. Der er jeg i den grad smalsporet.

Hvilket så giver anden del af ligningen, nemlig at du er komplet tonedøv. Du
formår ikke at afkode, at tyrolermusik og traditionel schlagermusik,
akkordmæssigt og tonalt er næsten 100% ens.



Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 20:55


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dee78f7$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvilket så giver anden del af ligningen, nemlig at du er komplet tonedøv.
> Du formår ikke at afkode, at tyrolermusik og traditionel schlagermusik,
> akkordmæssigt og tonalt er næsten 100% ens.

Det var utroligt.

Tyrolermusik (hjæææææælpppp):
http://www.youtube.com/watch?v=vX4Pgx156YA&feature=related

Dejlig slager: http://www.youtube.com/watch?v=VtBhouLCeGc&feature=related


Jeg tror alle andre kan høre væsentlig forskel på smusikarterne. Ellers må
man da være døv.

Ps. Evt. af for meget rockmusik, hehe


Hilsen Åge


Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 21:12

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dee822e$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det var utroligt.
>
> Tyrolermusik (hjæææææælpppp):
> http://www.youtube.com/watch?v=vX4Pgx156YA&feature=related
>
> Dejlig slager: http://www.youtube.com/watch?v=VtBhouLCeGc&feature=related

I rest my case, du ER virkelig tonedøv. Både toneart og akkorder er
påfaldende ens.

Men for selv du måske fatter det:

Schlager: http://www.youtube.com/watch?v=ueQjySrL2VQ
Tyrolermusik: http://www.youtube.com/watch?v=rFDtgmirfA0

> Jeg tror alle andre kan høre væsentlig forskel på smusikarterne. Ellers må
> man da være døv.

Jamen du ER døv Åge, tonedøv. Jeg tror de fleste kan høre ret mange ligheder
mellem genrerne




Eva Schmidt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 07-06-11 21:32



"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dee85fd$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4dee822e$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Det var utroligt.
>>
>> Tyrolermusik (hjæææææælpppp):
>> http://www.youtube.com/watch?v=vX4Pgx156YA&feature=related
>>
>> Dejlig slager: http://www.youtube.com/watch?v=VtBhouLCeGc&feature=related
>
> I rest my case, du ER virkelig tonedøv. Både toneart og akkorder er
> påfaldende ens.
>
> Men for selv du måske fatter det:
>
> Schlager: http://www.youtube.com/watch?v=ueQjySrL2VQ
> Tyrolermusik: http://www.youtube.com/watch?v=rFDtgmirfA0
>
>> Jeg tror alle andre kan høre væsentlig forskel på smusikarterne. Ellers
>> må man da være døv.
>
> Jamen du ER døv Åge, tonedøv. Jeg tror de fleste kan høre ret mange
> ligheder mellem genrerne



Jeg tror at det er dig der er tonedøv Alex, hvis du synes at de to melodier
lyder ens.

Du HAR nok hørt for meget hård rock (uden ørebeskyttelse)

mvh Eva


Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 21:41

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4dee8aac$0$310$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg tror at det er dig der er tonedøv Alex, hvis du synes at de to
> melodier lyder ens.

Melodierne gør ikke, men akkorder og tonalt forløb gør

Man så må jeg jo finde et endnu tydeligere eksempel, hvor melodierne er
næsten ens.

Schlager: http://www.youtube.com/watch?v=xRBkPJ2qKKA
Tyrolermusik: http://www.youtube.com/watch?v=NzmMSxKR5GY



Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 21:48


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dee8ce1$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Man så må jeg jo finde et endnu tydeligere eksempel, hvor melodierne er
> næsten ens.
>
> Schlager: http://www.youtube.com/watch?v=xRBkPJ2qKKA
> Tyrolermusik: http://www.youtube.com/watch?v=NzmMSxKR5GY

Er det ens????

Det lyder da kolosalt forskelligt. Din hørelse må være ikke-eksisterende.

Den første sang er rigtig god. En sang er jo ikke tyrolermusik, fordi der
nævnes ordet "Tyrol". Desuden er det nu ikke lige "slager", men
"volksmusik". Men det er så det.

Den sidste sang er ganske rigtigt "Tyrolermusik", tyroler-støj, som jeg
får kvababbelse af.

Hilsen Åge



Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 21:53

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dee8e7a$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det lyder da kolosalt forskelligt. Din hørelse må være ikke-eksisterende.

Nej, min hørelse fejler intet, og jeg har papir på at den kan skelne endog
meget små forskelle mellem toner.

> Den første sang er rigtig god. En sang er jo ikke tyrolermusik, fordi der
> nævnes ordet "Tyrol". Desuden er det nu ikke lige "slager", men
> "volksmusik". Men det er så det.
>
> Den sidste sang er ganske rigtigt "Tyrolermusik", tyroler-støj, som jeg
> får kvababbelse af.

Din hjerne må være en forvirrende masse af indre kampe mellem Dr. Jekyll og
Mr. Hyde



Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 21:42


"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
news:4dee8aac$0$310$14726298@news.sunsite.dk...

> Du HAR nok hørt for meget hård rock (uden ørebeskyttelse)
>
> mvh Eva

Ja,m man bør helt klart benytte høreværn, som slutter 100% tæt, hvis man
lytter til rock og pop.

Fnis

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 21:41


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dee85fd$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men for selv du måske fatter det:
>
> Schlager: http://www.youtube.com/watch?v=ueQjySrL2VQ
>
Tyrolermusik: http://www.youtube.com/watch?v=rFDtgmirfA0

Jeg synes slet ikke det lyder som tyrolermusik. Det er dog betryggende at få
sat på plads hvad tyrolermusik er, af en "expert" som ikke interesserer sig
en hylende fis for det:

............men OK. Så må jeg jo også have store evner for at kunne rubricere
rock og pop, som jeg ikke kan lide. Jeg kan derfor fortælle at begge
stilarter stort set er ens.
De larmer af Hælvede til.

Hilsen Åge



Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 20:21


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4dee6dd9$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Yrghk! - tyrolerorkestre giver mig direkte myrekryb og en psykisk
> affektion kaldet kvababbelse.
> Det kan jeg slet ikke med. Der er jeg i den grad smalsporet.

hehe. her er gang i den: http://www.youtube.com/watch?v=dNfmRr1HJIk¨

Hilsen Åge


Henning Jensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 07-06-11 17:28

On 07-06-2011 17:44, John wrote:

> Her en anden skøn sang fra Herning:
> http://www.youtube.com/watch?v=snuU-vdNr6k. Det er én af hendes egne
> sange, men jeg synes ikke man kan kalde det schlager. Det er mere
> up-tempo-numrene, der er schlager?

En sød og charmerende sang.
Jeg tror ikke jeg har hørt denne sang af Jean Frankfurter før. Har hun
flere af hans sange på repertoiret?

Henning.

John (07-06-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-06-11 19:27

> > Her en anden skøn sang fra Herning:
> > http://www.youtube.com/watch?v=snuU-vdNr6k. Det er én af hendes egne
> > sange, men jeg synes ikke man kan kalde det schlager. Det er mere
> > up-tempo-numrene, der er schlager?
>
> En sød og charmerende sang.
> Jeg tror ikke jeg har hørt denne sang af Jean Frankfurter før. Har hun
> flere af hans sange på repertoiret?

Sangen er skrevet til hende, ganske rigtigt af Jean Frankfurter. Han er
manden bag ca. 99 % af hendes sange! Han kan virkelig skrive iørefaldende
sange, og har gjort det til rigtig mange kunstnere i tidens løb.


John


Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 18:10

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4dee4777$0$310$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er dog ikke schlager. Hvis folk ikke synes at den pige synger
> fantastisk, ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige!
>
> Her en anden skøn sang fra Herning:
> http://www.youtube.com/watch?v=snuU-vdNr6k. Det er én af hendes egne
> sange, men jeg synes ikke man kan kalde det schlager. Det er mere
> up-tempo-numrene, der er schlager?

Den er faktisk helt ok set med min optik :)



John (07-06-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-06-11 19:25

> > Her en anden skøn sang fra Herning:
> > http://www.youtube.com/watch?v=snuU-vdNr6k. Det er én af hendes egne
> > sange, men jeg synes ikke man kan kalde det schlager. Det er mere
> > up-tempo-numrene, der er schlager?
>
> Den er faktisk helt ok set med min optik :)

Godt så

Helene Fischer har faktisk udgivet en hel del af den slags numre! Udover
up-tempo-numrene, som er rigtig fede, kan jeg også rigtig godt lide de
stille. De er jo egentlig bare lidt som alm. pop-numre:

Jeden Morgen Wird Die Sonne Neu Gebor'n:
http://www.youtube.com/watch?v=AHulGTkWIC4

So Nah Wie Du: http://www.youtube.com/watch?v=wRbtsVM2bOY


Inden folk udtaler sig negativt om Helene Fischer, synes jeg de skal til en
koncert med hende. Så får de en helt anden opfattelse. Folk der ikke
udmiddelbart er til schlager synes også det er afsindig godt!


John


Max (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-06-11 19:29

Hej John

> Inden folk udtaler sig negativt om Helene Fischer, synes jeg de skal
> til en koncert med hende. Så får de en helt anden opfattelse. Folk
> der ikke udmiddelbart er til schlager synes også det er afsindig godt!


Og hvis man så har været til koncert med hende og stadigvæk mener
det er noget kedeligt og plat underholdning, er det så det ?

--
Mvh
Max



John (07-06-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-06-11 19:51

> Og hvis man så har været til koncert med hende og stadigvæk mener
> det er noget kedeligt og plat underholdning, er det så det ?

Ja, så er der jo ikke noget at gøre ved det!

Men har du været det?


John


Max (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-06-11 20:05

Hej John

>> Og hvis man så har været til koncert med hende og stadigvæk mener
>> det er noget kedeligt og plat underholdning, er det så det ?
>
> Ja, så er der jo ikke noget at gøre ved det!


Jo, man kan blive væk.

Og da hun jo ynder at optræde i min baghave,
ja så har jeg oplevet hende.

--
Mvh
Max



John (07-06-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-06-11 20:25

> > Ja, så er der jo ikke noget at gøre ved det!
>
> Jo, man kan blive væk.

Ja, det var jo heller ikke lige det jeg mente!!! Hvis man HAR været til
koncert med hende, og ikke brød sig om det, så er der jo ikke noget der kan
få én til at synes det er godt, og så må man jo blive hjemme en anden gang.
Men det er da ære og respekt værd, at man giver det en chance!

> Og da hun jo ynder at optræde i min baghave,
> ja så har jeg oplevet hende.

Respekt!


John


Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 19:35

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4dee6cf8$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

> Inden folk udtaler sig negativt om Helene Fischer, synes jeg de skal til
> en koncert med hende. Så får de en helt anden opfattelse. Folk der ikke
> udmiddelbart er til schlager synes også det er afsindig godt!
>
> John

Det er jo så nok mest hendes pop-numre, dem der ikke er til slager kan lide.
Sjovt som visse tyske sangere kan skifte mellem popsange og slagersange.
Det kender vi ingen der kan herhjemme. Jeg har f.eks. aldrig hørt Kim
Larsen synge "Den knaldrøde gummibåd". hehe
Sån noget kan man godt blive udsat for i Tyskland. Det er helt normalt.

Hilsen Åge


Ukendt (08-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-11 08:01

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dee6f4f$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sån noget kan man godt blive udsat for i Tyskland. Det er helt normalt.

Jamen, så kom da med 3 "helt normale" eksempler, fra sangere der er kendte,
hr. Tysklandsekspert



Eva Schmidt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 07-06-11 16:30



"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dec0ce0$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> On 05-06-2011 11:00, Åge Halldorsson wrote:
>
>> Det var dæleme en gruppe der sparkede gang i showet. Hu hejjjj vilde
>> Heidier. Det her er fra showet i går aftes.
>> Hvad synes i om dem?
>> http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k
>
> Den ægte vare, den originale med 'Obernkirchener Kinderchor' er på Tuben.
> Den er langt lang bedre end dit eksempel, og så endda med yngre børn - og
> det tyske march-tempo må da også glæde dig.
> Den originale er et godt nummer med megen godaw-i:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=j_QJi7wVENE
>
> Henning


Selvom lyden ikke er den bedste, så foretrækker nu alligevel denne version
frem for de tre fjolle-tøser.

mvh Eva


Michel Husted (05-06-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 05-06-11 21:28

On 5 Jun., 11:00, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> Det var HEIDIS ERBEN der åbnede Europas største tv-musikshow (Feste der
> volksmusik) på ARD i går aftes.
> Hvad synes i om dem?

En frisk version af "Mein Vater war ein Wandersmann", og de synger
glimrende. Jeg kan nu ikke høre vocoder.

Mange hilsner
Michel

Michel Husted (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 06-06-11 06:06

> Så er helheden vel i det hele taget, sådan som den burde være..
> Hvorfor er det så ikke godt ?

Svaret er ret kort: Det er godt! Synd for dem, der ikke synes om det.

Mange hilsner
Mihel

Max (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 06-06-11 13:13

Hej Michel

> Svaret er ret kort: Det er godt! Synd for dem, der ikke synes om det.


Du har vidst rigeligt at gøre med at have ondt af dig selv,
så lad bare vi andre lide i fred.

--
Mvh
Max



Ukendt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-11 13:40

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:41e3fe13-f2d8-4f1a-b868-4d9e8d984760@m4g2000yqk.googlegroups.com...

> Svaret er ret kort: Det er godt! Synd for dem, der ikke synes om det.

Hvorfor det? Hørt med musikalske ører er det noget kunstigt lort som jeg
skrev før, og hørt gennem mine præferencer bryder jeg mig ikke om hverken
sangen eller stilen. Det sidste ændrer ikke ved at det er noget makværk med
laveste fællesnævner.

Hvorfor er det synd for mig, at jeg kan sondre mellem kvalitet og makværk,
uanset min egen smag?



Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 15:41


"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:41e3fe13-f2d8-4f1a-b868-4d9e8d984760@m4g2000yqk.googlegroups.com...

Svaret er ret kort: Det er godt! Synd for dem, der ikke synes om det.

Mange hilsner
Mihel

Nemmerlig.

Hwa med de her? - Det er også kvali:

Den her var også med i showet lørdag aften:
http://www.youtube.com/watch?v=38IG3dqpbLw&feature=related

Og her er et par stks. mere. Det her er en af de bedre: :
http://www.youtube.com/watch?v=4ow2pZYRHKU&feature=related
og så er der lige den her. Skal vi ikke råbe: "Jubi jubi jæhhh":
http://www.youtube.com/watch?v=WSiroJiCOzA&feature=related

Synd for dem der er til tung monotom og trist og mørk musik.

Hilsen Åge



Michel Husted (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 06-06-11 09:37

On 6 Jun., 14:13, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Michel
>
> > Svaret er ret kort: Det er godt! Synd for dem, der ikke synes om det.
>
> Du har vidst rigeligt at gøre med at have ondt af dig selv,
> så lad bare vi andre lide i fred.

Et underligt svar.

Jeg har f..... ikke ondt af mig selv.

Med forundret hilsen
Michel

Max (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 06-06-11 16:55

Hej Michel

>>> Svaret er ret kort: Det er godt! Synd for dem, der ikke synes om
>>> det.
>>
>> Du har vidst rigeligt at gøre med at have ondt af dig selv,
>> så lad bare vi andre lide i fred.
>
> Et underligt svar.

Ja, det du kom med.

> Jeg har f..... ikke ondt af mig selv.


Du har bare ikke opdaget det.

--
Mvh
Max



Michel Husted (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 06-06-11 09:58

On 6 Jun., 14:40, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> Hvorfor er det synd for mig, at jeg kan sondre mellem kvalitet og makværk,
> uanset min egen smag?

Fordi du ikke kan sætte dig ud over din egen smag. Er det tysk
schlager er det per definition dårligt. Er det helt skudt ved siden
af?

Sangen hører absolut til i den lette ende af genren, hvor der bestemt
også er bras i mellem, men jeg synes, den er pokkers iørefaldende.

Men det var nok en dum formulering fra min side, at det er synd for
dem, der ikke kan lide den. Smag og behag er selvfølgelig meget
forskellig. Sorry!

Mange hilsner
Michel




Ukendt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-11 17:28

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e2a571f8-239a-4678-ad01-be967f3980f8@m10g2000yqd.googlegroups.com...

>Fordi du ikke kan sætte dig ud over din egen smag.

Det er nok lige præcis det jeg kan. Jeg er musikuddannet, 4. generation af
musikere, og har absolut gehør.
Jeg kan om nogen høre om udførelsen af musik er noget bras lavet med
dobbelttracking og arrangementskeyboards, hvor der skulle være sangere og
musikere. Det har intet med smag at gøre.

>Er det tysk
>schlager er det per definition dårligt. Er det helt skudt ved siden
>af?

Ikke pr. definition, men man må erkende at en ganske stor del af det er
skåret netop over den føromtalte læst. Dåsemusik uden noget eller nogen der
brillerer, og hæver sig over en middelmådig sump af totalt ensartethed og
monotoni.

>Sangen hører absolut til i den lette ende af genren, hvor der bestemt
>også er bras i mellem, men jeg synes, den er pokkers iørefaldende.

Jeg kommenterede ikke sangen, kun den ufatteligt ringe fremførelse.

>Men det var nok en dum formulering fra min side, at det er synd for
>dem, der ikke kan lide den. Smag og behag er selvfølgelig meget
>forskellig. Sorry!

Som sagt, så har kvalitet intet med smag at gøre.



Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 18:01

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4ded001a$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er nok lige præcis det jeg kan. Jeg er musikuddannet, 4. generation af
> musikere,

Tillykke med det



> og har absolut gehør. Jeg kan om nogen høre om udførelsen af musik er
> noget bras lavet med dobbelttracking og arrangementskeyboards, hvor der
> skulle være sangere og musikere. Det har intet med smag at gøre.

Det minder bare ikke det fjerneste om gehør i forbindelse med om en sang
eller melodi er god eller dårlig.
Det minder derimod mere om "gehør" angående om en sang/melodi er lavet på
den måde du synes den skal laves.

>>Er det tys schlager er det per definition dårligt. Er det helt skudt ved
>>siden af?

> Ikke pr. definition, men man må erkende at en ganske stor del af det er
> skåret netop over den føromtalte læst. Dåsemusik uden noget eller nogen
> der brillerer, og hæver sig over en middelmådig sump af totalt ensartethed
> og monotoni.

Det er dog ikke spor værre en poåp og rock. Der er om end endnu mere der er
skåret over det samme,
både hvad angår melodi og det evindelige skrigeri i sangene.

>>Sangen hører absolut til i den lette ende af genren, hvor der bestemt
>>også er bras i mellem, men jeg synes, den er pokkers iørefaldende.
>
> Jeg kommenterede ikke sangen, kun den ufatteligt ringe fremførelse.

Jeg synes ellers den er fremført utroligt professionelt. Det er faktisk i
den bedre ende.

>>Men det var nok en dum formulering fra min side, at det er synd for
>>dem, der ikke kan lide den. Smag og behag er selvfølgelig meget
>>forskellig. Sorry!
>
> Som sagt, så har kvalitet intet med smag at gøre.

Jeg så ikke nogen formulering der var dum ???

Hilsen Åge


Ukendt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-11 21:41

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4ded07b0$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det minder bare ikke det fjerneste om gehør i forbindelse med om en sang
> eller melodi er god eller dårlig.

Det er jo også det jeg siger. Om en melodi er god eller dårlig, er smag og
behag.

> Det minder derimod mere om "gehør" angående om en sang/melodi er lavet på
> den måde du synes den skal laves.

Næh. Det er evnen til at høre om der er musikere involveret, om der er kælet
for detaljerne, om hjertet er med i sangens fremførelse. Ingen af delene er
til stede i den pågældende version.

> Det er dog ikke spor værre en poåp og rock. Der er om end endnu mere der
> er skåret over det samme,
> både hvad angår melodi og det evindelige skrigeri i sangene.

Pop og rock er noget mere varieret i udtryk og figurer, end schlager. Men nu
lytter jeg ikke kun til pop og rock. Jeg har masser af gode stunder med
jazz, klassisk, folk, renaissence... ja stort set de fleste genrer. Det er
bare ikke endnu lykkedes mig at finde noget fra schlagergenren jeg gider at
lytte til, og det bras af dåsemusik du altid linker til, gør det godt nok
ikke bedre.

> Jeg synes ellers den er fremført utroligt professionelt. Det er faktisk i
> den bedre ende.

Og dermed fik du endnu engang slået fast med syvtommersøm, at du både er
tonedøv, og ikke ville kende kvalitet om den så stod på din trappe.
Hvorfor vægrer du dig så meget ved at tage musik med mere end 3 akkorder og
musik der ikke er lavet på arrangementskeyboard ind i din verden? Det er
faktisk dig det er synd for, når du har valgt at være så smalsporet.



Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 22:04


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4ded3b70$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Næh. Det er evnen til at høre om der er musikere involveret, om der er
> kælet for detaljerne, om hjertet er med i sangens fremførelse. Ingen af
> delene er til stede i den pågældende version.

Nu ved jeg ikke lige hvorfor det skulle være et plus, at hjertet skulle være
med i sangen? - Det kan det selvfølgelig være i nogle sange,
men ingen har bestemt at det skal være et krav for at det er vel-lavet
musik. Jeg er ret ligeglad. Jeg stiller andre krav.

> Pop og rock er noget mere varieret i udtryk og figurer, end schlager. Men
> nu lytter jeg ikke kun til pop og rock. Jeg har masser af gode stunder med
> jazz, klassisk, folk, renaissence... ja stort set de fleste genrer. Det er
> bare ikke endnu lykkedes mig at finde noget fra schlagergenren jeg gider
> at lytte til, og det bras af dåsemusik du altid linker til, gør det godt
> nok ikke bedre.

Dert ligner vi så hinanden lidt. Jeg omgåsd også et væld af forskellige
musikgenrer, slager, dansktop, country, rock´n´roll, ja ligefrem glamrock.
Det er
så bare ikke endnu lykkedes mig at finde noget fra pop- og rock-genren jeg
gider at lytte til. det lyder mest som bras og støjer utroligt, med det
skrigeri.

> Og dermed fik du endnu engang slået fast med syvtommersøm, at du både er
> tonedøv, og ikke ville kende kvalitet om den så stod på din trappe.

Jeg har jo lige linket til kvalitet, Heidis Erben. De har helt sikkert en
stor musikalsk fremtid for sig.

Hilsen Åge


Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 09:25

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4ded40a4$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nu ved jeg ikke lige hvorfor det skulle være et plus, at hjertet skulle
> være med i sangen? - Det kan det selvfølgelig være i nogle sange,
> men ingen har bestemt at det skal være et krav for at det er vel-lavet
> musik. Jeg er ret ligeglad. Jeg stiller andre krav.

Musik er kunst Åge, og kunst uden engagement er intet værd.
Det du ønsker er ikke musik, det er muzak. Ren baggrundsstøj uden indhold,
og uden variation.

> Dert ligner vi så hinanden lidt. Jeg omgåsd også et væld af forskellige
> musikgenrer, slager, dansktop, country, rock´n´roll, ja ligefrem glamrock.

Så er det sært at du altid smider om dig med én smal genre, uden at skele
til andet.
Schlager, dansktop, tyrolermusik, og den del af country du kan lide, er alle
skåret over den samme læst.
Ronk'n'roll og glamrock er strandet i fortiden, hvad med noget musik fra de
sidste 50 år, som ikke ligger i de snævre genrer fra før?
Hvorfor ikke lade dig udfordre af noget nyt og anderledes?

> Det er
> så bare ikke endnu lykkedes mig at finde noget fra pop- og rock-genren jeg
> gider at lytte til. det lyder mest som bras og støjer utroligt, med det
> skrigeri.

Jamen hvis det er stemmerne du ikke kan lide, så må du jo bare gå
instrumentalt:
http://www.youtube.com/watch?v=nVsHFkqnRqI
http://www.youtube.com/watch?v=KOex8Xpq6-U

> Jeg har jo lige linket til kvalitet, Heidis Erben. De har helt sikkert en
> stor musikalsk fremtid for sig.

Sikkert en fremtid, men ikke musikalsk. Det er godt for "dåesmusikanterne"
at der findes folk som dig Åge, der ikke stiller for store krav til kvalitet
og indhold.



Michel Husted (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 06-06-11 10:07

> > Jeg har f..... ikke ondt af mig selv.
>
> Du har bare ikke opdaget det.

Hvad har jeg gjort? Jeg forstår ikke, hvad du mener.

Jeg kommenterer af og til, hvis jeg har noget godt at sige. Ellers
gider jeg ikke. Og når tiden er der, og jeg synes at have noget at
byde ind med, smider jeg som regel et par bud i stafetten.

Jeg forstår simpelthen ikke din bemærkning, og den sårer mig dybt.

Mange hilsner
Michel

Max (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 06-06-11 17:16

Hej Michel

> Jeg forstår simpelthen ikke din bemærkning, og den sårer mig dybt.


Du mener jo der er synd for vi andre at vi ikke mener at det lort
er værd at lytte og se på. Så du må jo mene at man skal have ondt
af sig selv hvis man ikke kan lide hvad andre kan lide.

--
Mvh
Max



Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 17:23


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:4decfd36$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hvis man ikke kan lide hvad andre kan lide.
>
> --
> Mvh
> Max

Hvad kan "andre" da l.ide?

Hilsen Åge


Ukendt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-11 17:38

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4decfede$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad kan "andre" da l.ide?

Det burde være ret tydeligt hvis man følger med i gruppen, at de fleste kan
lide "noget andet"
Dette "andet" er faktisk en meget broget og varieret sammensætnng af musik
fra næsten alle genrer, og de fleste dækker også flere genrer, til forskel
fra jer i schlagerjuntaen, der har svært ved at lytte til andet.



Benny Mortensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-06-11 05:31


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4ded0264$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4decfede$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Hvad kan "andre" da l.ide?
>
> Det burde være ret tydeligt hvis man følger med i gruppen, at de fleste
> kan lide "noget andet"
> Dette "andet" er faktisk en meget broget og varieret sammensætnng af musik
> fra næsten alle genrer, og de fleste dækker også flere genrer, til forskel
> fra jer i schlagerjuntaen, der har svært ved at lytte til andet.
>

Tja, bortset fra jeg ikke aner, hvor du har den ide fra...

Hvad er det vi mangler ???

M.V.H....Benny..



Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 09:14

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4deda991$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad er det vi mangler ???

Du er ikke schlagerjunta Benny, og det du mangler vil jeg ikke komme ind på.
Jeg slår ikke på folk der ligger ned :)



Benny Mortensen (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-06-11 16:54


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4deddde3$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4deda991$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvad er det vi mangler ???
>
> Du er ikke schlagerjunta Benny, og det du mangler vil jeg ikke komme ind
> på. Jeg slår ikke på folk der ligger ned :)
>

Bare rolig, jeg rejser mig altid igen

M.V.H....Benny..



John (07-06-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-06-11 16:21

> > Hvad kan "andre" da l.ide?
>
> Det burde være ret tydeligt hvis man følger med i gruppen, at de fleste
> kan lide "noget andet"
> Dette "andet" er faktisk en meget broget og varieret sammensætnng af musik
> fra næsten alle genrer, og de fleste dækker også flere genrer, til forskel
> fra jer i schlagerjuntaen, der har svært ved at lytte til andet.

Jeg kan godt lide at at lytte til schlagermusik. Jeg synes genren har mange
gode ting i sig. En af tingene er at det som regel er glad musik, som man
bliver i godt humør af at lytte til! Og det er i min verden stor kvalitet i
musik!

Når det er sagt, tager jeg overhovedet ikke afstand fra andre musik-genrer!
Jeg lytter også gerne til andre genrer. Udover at gå til enkelte
schlager-koncerter, er jeg hvert år til Grøn Koncert, en 80'er Festival og
Skanderborg Festival. Ingen af de nævnte har noget der bare ligner schlager-
eller dansktop-musik!

Det eneste der ikke er min musik overhovedet, er rock-musik generelt. Det
siger mig intet, men kan forstå at der er mange her i gruppen, der er mest
til det! Og er jo bare i orden!


John


Åge Halldorsson (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-06-11 16:38

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4dee41f1$0$315$14726298@news.sunsite.dk...

> Når det er sagt, tager jeg overhovedet ikke afstand fra andre
> musik-genrer! Jeg lytter også gerne til andre genrer. Udover at gå til
> enkelte schlager-koncerter, er jeg hvert år til Grøn Koncert, en 80'er
> Festival og Skanderborg Festival. Ingen af de nævnte har noget der bare
> ligner schlager- eller dansktop-musik!

Det kender jeg fra mig selv. Jeg spænder også utroligt bredt. Jeg har f.eks.
været til Sweet-koncert:
http://www.youtube.com/watch?v=kpzwf9OVl14&feature=related

Den her er også god. Beatles m. "Revolution":
http://www.youtube.com/watch?v=Imb4tYOk8GE

Der er ikke antydning af slager der. Det er jo ikke "Obladi". hehe

Men tysk slager styrer vildt. De tyskere er så sjove og festlige. De er ikke
dansker-sure og -tvære

Hilsen Åge


Ukendt (08-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-11 08:03

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dee45bd$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det kender jeg fra mig selv. Jeg spænder også utroligt bredt. Jeg har
> f.eks. været til Sweet-koncert:
> http://www.youtube.com/watch?v=kpzwf9OVl14&feature=related


Hahahahahahahahahahahaha.......... )))))))))))))))))))))



Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 17:26


"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:2cbdd5ed-f7c0-4059-aa4a-4b6ddc495a44@c41g2000yqm.googlegroups.com...
> > Jeg har f..... ikke ondt af mig selv.
>
> Du har bare ikke opdaget det.

Hvad har jeg gjort? Jeg forstår ikke, hvad du mener.

Jeg kommenterer af og til, hvis jeg har noget godt at sige. Ellers
gider jeg ikke. Og når tiden er der, og jeg synes at have noget at
byde ind med, smider jeg som regel et par bud i stafetten.

Jeg forstår simpelthen ikke din bemærkning, og den sårer mig dybt.

Mange hilsner
Michel

Vi har meget svært at forstå nogen af hans mange bemærkninger. De er helt
uforståelige
Jeg har f.eks. aldrig forstået een eneste af hans mange bemærkninger.

Hilsen Åge


Ukendt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-11 17:30

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4decffa3$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Vi har meget svært at forstå nogen af hans mange bemærkninger. De er helt
> uforståelige
> Jeg har f.eks. aldrig forstået een eneste af hans mange bemærkninger.

"Vi" må være dig og manden i dit spejl, og der kan skrives tykkere bøger om
det du ikke forstår, end det du forstår.



Eva Schmidt (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 06-06-11 18:21



"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4deb45ac$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det var HEIDIS ERBEN der åbnede Europas største tv-musikshow (Feste der
> volksmusik) på ARD i går aftes.
>
> Det var dæleme en gruppe der sparkede gang i showet. Hu hejjjj vilde
> Heidier. Det her er fra showet i går aftes.
>
> Hvad synes i om dem?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k
>
> Hilsen Åge


Hvis man kunne nøjes med at høre dem og ikke skulle se på deres fjogede
optræden, så kunne det gå an.
Kors hvor er skabagtige - den slags plejer du ellers at tage afstand fra Åge


mvh Eva
>


Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 18:34


"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
news:4ded0c67$0$302$14726298@news.sunsite.dk...

> Kors hvor er skabagtige - den slags plejer du ellers at tage afstand fra
> Åge
>
> mvh Eva

Jeg synes da altid jeg har fremhævet musik med sjov og "godaw" i.

Som f.eks. den her. Der er høns med, hahaha:
http://www.youtube.com/watch?v=jwGAnJfFkgc
Her er den samme sang, med ham vi kender den med, Spitzbua Markus:
http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0&feature=related

Jeg har da også fremhævet chokolade-sangen me Atomik harmonik:
http://www.youtube.com/watch?v=j-Uburqc-PQ&feature=related
Her er samme gruppe. her er megafon, luftalarm og høns (igen):
http://www.youtube.com/watch?v=9f1FszZrghY&feature=related

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-06-11 18:39


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4ded0f75$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg har da også fremhævet chokolade-sangen me Atomik harmonik:
> http://www.youtube.com/watch?v=j-Uburqc-PQ&feature=related
> Her er samme gruppe. her er megafon, luftalarm og høns (igen):
> http://www.youtube.com/watch?v=9f1FszZrghY&feature=related

Det skal lige siges at ATOMIK HARMONIK nok er den mest populære slovenske
gruppe i MellemEuropa.

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (11-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 11-06-11 22:13


"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
news:4ded0c67$0$302$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis man kunne nøjes med at høre dem og ikke skulle se på deres fjogede
> optræden, så kunne det gå an.

Ja, de synger fantastisk. Hvad med de her. Der er der bare et billede
mens de synger starten af en rigtig god sang. Der er tre forskellige:
1: http://www.youtube.com/watch?v=4ow2pZYRHKU&feature=related
2: og her er jubilææææ:
http://www.youtube.com/watch?v=WSiroJiCOzA&feature=related
3: http://www.youtube.com/watch?v=1Q2dtBaWyI0&feature=related

Den her var også med i den meget omtalte FESTE DER VOLKSMUSIK i lørdags
http://www.youtube.com/watch?v=38IG3dqpbLw&NR=1

Prosit!


Hilsen Åge


Michel Husted (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 06-06-11 13:15

On 6 Jun., 18:15, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Du mener jo der er synd for vi andre at vi ikke mener at det lort
> er værd at lytte og se på . Så du må jo mene at man skal have ondt
> af sig selv hvis man ikke kan lide hvad andre kan lide.

Ok. Som jeg allerede har skrevet, var min bemærkning om, at det var
synd for dem, der ikke kunne lide sangen ret "dumsmart", og jeg har i
en tidligere mail beklaget den, for den var ikke helt heldig. Det
kunne have været formuleret lidt mere elegant, for at sige det pænt.

Mange hilsner
Michel

Max (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 06-06-11 20:34

Hej Michel

> en tidligere mail beklaget den, for den var ikke helt heldig. Det
> kunne have været formuleret lidt mere elegant, for at sige det pænt.


Venskablig mobning i det skrevne medie er en svær diciplin :)

--
Mvh
Max



Michel Husted (06-06-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 06-06-11 16:11

On 6 Jun., 18:28, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> Det er nok lige præcis det jeg kan. Jeg er musikuddannet, 4. generation af
> musikere, og har absolut gehør.
> Jeg kan om nogen høre om udførelsen af musik er noget bras lavet med
> dobbelttracking og arrangementskeyboards, hvor der skulle være sangere og
> musikere. Det har intet med smag at gøre.

Jeg har også absolut gehør og kan spille lige ud af hovedet. Men jeg
foretrækker de simple melodier.

Fx denne "Tanz den Walzer mit Mir" - http://www.youtube.com/watch?v=BhCeE0pU4yY

Ikke stor kunst, men den blev lavet på små fire minutter.

Mange hilsner
Michel

Ukendt (07-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-11 09:28

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6514731f-a60b-4f47-bb16-

>Jeg har også absolut gehør og kan spille lige ud af hovedet. Men jeg
>foretrækker de simple melodier.
>
>Fx denne "Tanz den Walzer mit Mir" -
>http://www.youtube.com/watch?v=BhCeE0pU4yY
>
>Ikke stor kunst, men den blev lavet på små fire minutter.

Jeg tror ikke du ved hvad absolut gehør er:
http://da.wikipedia.org/wiki/Absolut_geh%C3%B8r

Men det du linker til der viser faktisk, at du ikke har det. Det der kommer
sammen med absolut gehør er rytmefasthed, og nummeret er noget upræcist.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste