ISDN->Opera analog omstilling..
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-08-01 13:54

Hjemme hos mine forældre ser det ud som følgende:
ISDN2 med 3 Telefonnumre
Opera omstilling (analog)
ISDN modem (ZyXEL Omni.net) og router (ZyXEL Prestige 100) der fungerer som
A/B adaptor.

I tidernes morgen da jeg fik isdn blev der trukket et kabel rundt om huset
til den gamle analog omstilling for at resten af telefon systemet også
skulle virke (på trods af Teledanmark påstod hårdnakket den IKKE fungerede
bagved isdn , men det gjorde den altså..)
Selve omstillingen har mulighed for 3 by linjer og pt har den kun mulighed
for at bruge en da jeg var så "smart" kun at trække et 3ledet kabel rundt om
huset da jeg lavede det :(
Nu var det så meningen at jeg skulle trække et kabel mere således at der
kunne bruges 2 bylinjer samtidigt, men i den forbindelse er jeg kommet lidt
i tvivl om den nu også kan forstå det?
Fordi hvis jeg bare config'er de 2 analog udtag i min router til at være det
sekundære nr som bliver brugt idag til omstillingen, hvad sker der så i det
øjeblik der bliver ringet på det pågældende nr? , vil omstillingen så ikke
gå amok og tro at der 2 der ringer ind samtigt fordi begge analoge porte vel
ringer samtidigt?
Eller er jeg helt ude på et sidespor her?

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-08-01 14:24

"Dennis Pedersen" <INGENSPAM@Nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vel
> ringer samtidigt?
> Eller er jeg helt ude på et sidespor her?

Jo, det er et kendt problem (og en af grundende til at analog omstilling bag
ISDN frarådes)
Du kan evt lade nummeret ringe på port 1 alene og så sætte
omstillingsanlægget til at bruge port 2 som primær bylinje.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-08-01 14:31

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> [...]
> det
> vel
>
> Jo, det er et kendt problem (og en af grundende til at analog omstilling

Dvs den opfører sig nogenlunde som jeg formoder?

> Du kan evt lade nummeret ringe på port 1 alene og så sætte
> omstillingsanlægget til at bruge port 2 som primær bylinje.

Det havde jeg også tænkt over min det endnu mere bøvlet fordi hvis jeg gør
det så bliver mit primære MSN nr jo brugt (som er mit eget og *jeg* betaler
for ;)).
Men kan man bytte rundt således at en af sine ekstra numre bliver lavet om
så det er hovednummeret eller?

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-08-01 16:50

> Det havde jeg også tænkt over min det endnu mere bøvlet fordi hvis jeg gør
> det så bliver mit primære MSN nr jo brugt (som er mit eget og *jeg*
betaler
> for ;)).

Få lavet et ekstranummer mere til dine forældre, hvis zyxel'en ikke kan vise
et valgfrit nummer ved udgående kald

> Men kan man bytte rundt således at en af sine ekstra numre bliver lavet om
> så det er hovednummeret eller?

Det kan du svjv godt, men hvad hjælper det?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-08-01 16:56

> [...]
> betaler
>
> Få lavet et ekstranummer mere til dine forældre, hvis zyxel'en ikke kan

Jeg er ikk sikker på hvor du vil hen?
At jeg kan stille valgfrit udgående afhjælper vel ikke mit problem?

eh never mind..
Jeg havde en teori der faldt til grunde da det lige blev tænkt igennem..

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-08-01 08:17

> Jeg er ikk sikker på hvor du vil hen?

Jeg er heller ikke helt sikker på hvor du vil hen.
Hvad er formålet med 2 bylinjer til anlægget?
Dobbelt kapacitet udad eller indad?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-01 12:59

> "Dennis Pedersen" <INGENSPAM@Nejtak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg er heller ikke helt sikker på hvor du vil hen.
> Hvad er formålet med 2 bylinjer til anlægget?
> Dobbelt kapacitet udad eller indad?

Begge dele.
Men det er indgående der står i første priotet da det sker fra tid til anden
der 2 der ringer og så hver gang får jeg et møgfald for at telefon ikke bare
ringede i et andet rum så der var en anden der kunne have taget samtalen ;))

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-08-01 20:53

> Men det er indgående der står i første priotet

Så skal du højst sandsynlig have fat i en anden a/b adapter

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-01 23:21

> "Dennis Pedersen" <INGENSPAM@Nejtak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så skal du højst sandsynlig have fat i en anden a/b adapter

En anden?
såsom en-der-kan-forstå-analoge-omstillings-dimser eller
en-man-kan-definere-ind&udgående-tlf-numre-på-hver-a/b-port?

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-08-01 18:53

> En anden?
> såsom en-der-kan-forstå-analoge-omstillings-dimser eller
> en-man-kan-definere-ind&udgående-tlf-numre-på-hver-a/b-port?

Det primære er at den skal kunne nøjes med at sende indgående kald til en
port ad gangen

--
Martin Højriis Kristensen