Skærme
Fijala 3554
Så er det nu Sony fans :-)
Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-08-01 13:53

Jeg er _så_ tæt på at købe en Viewsonic P95F, som efter min mening har
et suverænt godt billede i forhold til andre 19" skærme jeg har set i
aktion (Eizo, Samsung, Philips, KFC og Hansol).
Men jeg kender ikke nogen med en 19" Sony, så nu er det jeres chance til
at overbevise mig om at jeg skal købe mig en Sony skærm.
Det eneste negative jeg har at sige om P95F er at den er lidt stor og
derfor fylder en del på skrivebordet. Men Sony har jeg jo efterhånden
hørt en del om laver nogle flotte, og gode skærme.
Så kom med jeres begrundelser (og gerne links) så må vi se om i kan
overbevise mig

mvh
Flemming

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-08-01 18:24

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> hørt en del om laver nogle flotte, og gode skærme.
> Så kom med jeres begrundelser (og gerne links) så må vi se om i kan

Det lyder som om der ikke skal meget til for at få endnu en
skabs-sony-fan til at komme frem i lyset.

Nu har jeg kun begrænset erfaringer med Sonys 19' skærme, da jeg selv gik
fra en 17' (GDM-17seII) til en 21' (GDM-F520), bortset fra den som er på mit
arbejde. Det er en E400 og den kan ikke anbefales, men den nye G420 skulle
værre en glimrende skærm.

En søgning på Google gav en del hits og her er et par udvalgte:

http://www.sysopt.com/userreviews/monitors/reviewhtml/Sony_CPD-G420.html
http://www.sysopt.com/userreviews/monitors/reviewhtml/Sony_Multiscan_G420.html

Mvh

Bruno

PS. Pas på når du sammenligner skærme for skærmkort og opløsning har meget
at sige for hvordan en given skærm tager sig ud.

Fra : Esben

Dato : 11-08-01 19:39

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
mit
> arbejde. Det er en E400 og den kan ikke anbefales, men den nye G420 skulle

Hvad er der galt med E400 da?

--
Esben

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-08-01 19:48

Esben wrote:

> Hvad er der galt med E400 da?

Jeg har svært ved at sætte fingeren på præcis hvad der er problemet, men min
kollega som sidder med en siger han bliver træt i øjnen og vil gerne bytte med
den 17se (6 år gamel 17' topmodel) som jeg bruger på mit arbejde. Der er
simpelthen et eller andet som gør at den er meget anstrengende at kigge på og
det er altså ikke fordi det er galt med grafikkortet eller fordi vi ikke har
forsøgt at stille på den.

Mvh

Bruno

PS. Sony's E-serie er deres billigste og måske har de sparet lidt for meget et
eller andet sted.

Fra : Esben

Dato : 11-08-01 22:46

> [...]
og
> det er altså ikke fordi det er galt med grafikkortet eller fordi vi ikke

Ok - jeg bruger nemlig selv en HP 19" trinitron skærm på mit arbejde, og har
på fornemmelsen af at det er en Sony indeni. Jeg kan til nød køre
1280x960@75Hz, men grafikkortet er heller ikke særlig godt (geforce 2 gts,
kender ikke fabrikat). Billedet er som sådan fint nok, men er netop også
anstrengende at kigge på i længden. Desuden virker det som om venstre
halvdel af billedet er 'smallere' end resten - altså lidt sammenklemt.

> PS. Sony's E-serie er deres billigste og måske har de sparet lidt for
meget et
> eller andet sted.

Tjaa - noget kunne tyde på det. Jeg har dog en 200ES som jeg er ovenud
tilfreds med.

--
Esben