Deling af adsl forbindelse
Fra : Kasper

Dato : 11-08-01 13:16

Hej alle
Er der nogen der kan anbefale et program til deling af en adsl forbindelse.
Jeg har desværre en adsl-modem løsning fra orange, så den ene maskine bliver
nødt til at fungere som server.

/Kasper

Fra : Steen Suder

Dato : 11-08-01 13:50

Kasper wrote:

> Hej alle
> Er der nogen der kan anbefale et program til deling af en adsl forbindelse.

Linux.

<KLIP>

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-08-01 16:08

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message

> Linux.

Hvor meget skal der til for at sætte en nyinstalleret Linux op til
adsl-deling, samt med en fornuftig sikkerhed?

Lars.

Fra : Steen Suder

Dato : 13-08-01 18:45

Lars Hansen wrote:

> "Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message

> forbindelse.

> Hvor meget skal der til for at sætte en nyinstalleret Linux op til
> adsl-deling, samt med en fornuftig sikkerhed?

Det er jo relativt

Typisk skal der en pentium til de mere "lækre" ting. Selv har jeg i lang
tid haft en 486-50 som firewall; den kører på en diskette.

Interessante produkter.

MandrakeSecurity Single Network Firewall 7.2:
http://www.mandrakesoft.com/products/snf

eSmith:
http://www.esmith.com/

Astaro Security Linux:
http://www.astaro.com/

Der findes flere andre turnkey gatewayprodukter, men ovenstående er
nemme at have med at gøre. Navnligt er Mandrake SNF ret lækker, men
kræver dog ca. 400MB disk, men så er der også en masse behagelige
features med.

Omvendt findes der en del enkeltfloppy firewall/gateway projekter, der
kræver meget minimal hardware.

Linux Router Projekt:
http://http://www2.linuxrouter.org:81/

Frazierwall:
http://www.frazierwall.com/

fli4l (mest til ISDN, men dog brugbar... med Windowsprogram til
styring):
http://www.fli4l.de/

En hel del samlet:
http://freshmeat.net/browse/665/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 11-08-01 14:52

"Kasper" <kaspermoller@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forbindelse.
> Jeg har desværre en adsl-modem løsning fra orange, så den ene maskine

Mon ikke denne lille freeware proxy-server kan hjælpe Dig? Bruger den selv
til at dele en isdn-forbindelse.

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Christian Catu

Dato : 12-08-01 12:10

> [...]
forbindelse.
> Jeg har desværre en adsl-modem løsning fra orange, så den ene maskine

Kan du ikke bare bruge Windows' indbyggede internet delings program (w98 SE
og nyere)??