Jay And Silent Bob
Fra : Fromm

Dato : 11-08-01 12:50

Hejsa...

Kevin smith ( som instruerede og spillede med i Dogma ( silent Bob )) har
også lavet følgende film ( med Jay & Silent Bob )

Clerks
Mallrats
Chasing Amy

Er der nogen der ved hvornår de kommer på DVD R2...
De virker mig noget dyre ved DVDOO ( min 299 )...

/Fromm

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-01 14:46

Fromm wrote:

> [...]
>
> Kevin smith ( som instruerede og spillede med i Dogma ( silent Bob )) har
> også lavet følgende film ( med Jay & Silent Bob )

Glem endelig ikke
Jay and Silent Bob Strikes back!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-08-01 23:08

On Sat, 11 Aug 2001 15:45:37 +0200, Lars Hoffmann
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

>Glem endelig ikke
>Jay and Silent Bob Strikes back!

.... og Dogma, ej at forglemme.

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 13-08-01 00:10

>Glem endelig ikke
>Jay and Silent Bob Strikes back!

Glæder mig MEGET til JSBSB!! Ved du om den kommer i danske bio, eller om
den ryder direkte ud på video?

mvh
Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-08-01 15:57

Lars Vadsholt wrote:

> Glæder mig MEGET til JSBSB!! Ved du om den kommer i danske bio, eller om
> den ryder direkte ud på video?

Jeg må indrømme at jeg aner det ikke, her i Spanien har jeg set lidt
svag reklame for den, så jeg regner med at den kommer i biffen hernede,
men hjemme hvordan det står til i DK ved jeg ikke.

Fra : Fenris

Dato : 15-08-01 21:04

From "Lars Vadsholt" <vadsholt@mail1.stofanet.dk> came:

>Glæder mig MEGET til JSBSB!! Ved du om den kommer i danske bio, eller om
>den ryder direkte ud på video?

Dogma var da oppe på plakaterne, så mon ikke også JSBSB går den vej?

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-08-01 20:57

Lars Vadsholt wrote:

> Glæder mig MEGET til JSBSB!! Ved du om den kommer i danske bio, eller om
> den ryder direkte ud på video?

Jeg så lige Scream3 (lam film) idag. Det eneste positive ved filmen var
at Jay og Silent Bob har en cameo hvor de lægger an på Gail Weathers.

Fra : Kim Grandjean

Dato : 20-08-01 17:40

Hej Lars

Jeg tror roligt du kan regne med en biopremiere i DK (engang i nærheden af
jul). Filmen åbnede i 1000 sale i begrænset preview før weekenden, og åbner
for alvor i denne uge i et par tusinde sale i USA. Så stor åbning må give
tilstrækkeligt med omtale. Og så er der så mange kendte med i cameoroller,
at selv danske distributører må se det økonomiske potentiale.

Nå ja.. ikke at forglemme. Det bliver årets film (efter LOTR).

Venligst
Kim

PS. Jersey trilogiens 4 første film kan bestilles hos www.dvdboxoffice.com
til mere rimelige priser end 300 kr.

Fra : Michael Østergaard

Dato : 02-09-01 11:56

> [...]
> tilstrækkeligt med omtale. Og så er der så mange kendte med i cameoroller,
> at selv danske distributører må se det økonomiske potentiale.

Korrekt, jeg er lige retuneret fra USA hvor jeg var inde at se den. Desværre
levede den ikke helt op til mine forventninger.

michael

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-08-01 02:18

Hejsa

Har læst at Clerks snart kommer på DVD i reg 2 kan dog ikke huske hvornår.

MVH

Peter

Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 13-08-01 17:57

"Fromm" <FrommFJERN@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Chasing Amy
> Er der nogen der ved hvornår de kommer på DVD R2...
> De virker mig noget dyre ved DVDOO ( min 299 )...

Er der nogen her, der kender de tegnefilm, der er lavet på grundlag af
Clerks? Jeg så dem til salg på DVD for nylig, men havde ikke hørt om dem
før.

Torben

Fra : Fenris

Dato : 15-08-01 21:04

From "Torben B. Sørensen" <t.sorensen@idg.dk> came:

>Er der nogen her, der kender de tegnefilm, der er lavet på grundlag af
>Clerks? Jeg så dem til salg på DVD for nylig, men havde ikke hørt om dem
>før.

Jeg har ikke selv set dem men kender lidt til dem. De udsprang af et forsøg
på en Clerks TV-serie som Kevin og Scott Mosier (Producer på alle Kevins
film) ikke havde så meget med at gøre. Der blev lavet en pilot til Disney
TV, men den var vist ikke for god. I stedet gik Kevin og Scott sammen med
David Mandel, en manuskriptforfatter fra både Saturday Night Live og et par
Seinfeld episoder, og prøvede at sælge idéen om en animeret Clerks serie
til alle de store amerikanske netværks- og kabelstationer.

UPN tilbød at købe 12 episoder, og ABC 6 episoder. Uheldigvis valgte Kevin
ABC, da UPN havde lidt usikre fremtidsudsigter på det tidspunkt.

I starten var ABC helt med på idéen, og hver episode fik et budget på
lidt over en halv million dollars (sammenlign med Clerks budget på
$27.000...). ABC var flittige til at reklamere for serien inden dens
debut, selv under Super Bowl.

Men så blev premieren på serien skubbet til foråret i stedet for vinter,
og senere til sommeren. Et ret dårligt tidspunkt. Kevin var selvfølgelig
skuffet og brokkede sig gerne offentligt og i medierne. Da serien endelig
kom på programmet snakkede parterne slet ikke sammen længere, og efter de
to første episoder stoppede ABC serien. De sidste 4 episoder har altså
aldrig været vist på TV.

"Gæste-stemmer" inkluderer Alec Baldwin, Gwyneth Paltrow, Gilbert
Gottfried, James Woods og Judge Reinhold.

.... Og der er selvfølgelig masser af Star Wars referencer :)

Sig endelig til hvis du vil høre lidt om handlingen i de enkelte afsnit.

K.S. har iøvrigt sagt at han godt kunne tænke sig at lave en Clerks
animeret film! (Oprindeligt var det meningen at Clerks 2 skulle afslutte
historien om View Askew universet og dets personer, men filmen udviklede
sig og blev til Jay & Silent Bob Strike Back - Det er dog stadig den sidste
(feature) film om V.A. universet)

Fra : HKJ

Dato : 15-08-01 22:21

"Fenris" <fenris@mail.tele.dk> wrote in message
> Sig endelig til hvis du vil høre lidt om handlingen i de enkelte afsnit.

Kan du fortælle handlingen uden at have set filmene?

Jeg syntes nu ikke de var så sjove, nok fordi der var for mange referencer
til amerikanske ting/personer som jeg ikke kender. Men på audiosporet morer
Kevin & Crew sig meget godt.

De to episoder der blev vist i TV var forøvrigt ikke de to første episoder.