kopiere fra form
Fra : Mads Brinch

Dato : 13-07-11 15:35

hej ng jeg er kommet ind i et problem med at jeg skal overføre
noget tekst fra en form til en anden på den samme side, og ville
høre om der er en måde man kan gøre det på, og hvordan.

<form action="gem.asp?mode=new" method="post"
onsubmit="validering();return false;">

//felt der skal kopieres

felt der skal kopieres

<textarea class="mail" name="mail">
Velkommen til Legendernes Budbringere

Her er dit brugernanv og password til din karakterdatabase.

Brugernavn: // n1 skulle gerne kopieres hertil
Password: // n13 skulle gerne kopieres hertil

Vel mødt bestyrelsen.
</textarea>

<input type="submit" class="button" value="O p r e t">

</form>

håber det giver mening.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-07-11 18:09

Mads Brinch har bragt dette til os:
> [...]
>
> Vel mødt bestyrelsen.
> </textarea>
>
> <input type="submit" class="button" value="O p r e t">

Mening...
Hvorfor? For mig ser det ud somom der kun er een form, og du vil
kopiere det brugeren skriver til et andet sted i samme form.
Og det giver ikke ret meget mening... ^^

Man jeg kan du tage elementernes value, og sætte dem ind i teksten.

Kopiering kan gøres med js - f.eks.:
<form action="gem.asp?mode=new" method="post"
onsubmit="validering();return false;">
<label>Navn:<label><input type="tekst" id="n1" name="n1"
onchange="Copy();"><br>
<label>Password:<label><input type="tekst" id="n13" name="n13"
onchange="Copy();"><br>
<textarea class="mail" id="mail" name="mail">
Velkommen til Legendernes Budbringere
Her er dit brugernanv og password til din karakterdatabase.
Brugernavn:
Password:
Vel mødt bestyrelsen.
</textarea>
<input type="submit" class="button" value="O p r e t">

function Copy() {
document.getElementById('mail').value = 'Velkommen til Legendernes
Budbringere\n'+
'Her er dit brugernanv og password til din karakterdatabase.'+
'Brugernavn: '+document.getElementById('n1').value+
'Password: '+document.getElementById('n13').value+
'Vel mødt bestyrelsen.';
}

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Mads Brinch

Dato : 13-07-11 20:02

> Mening...
> Hvorfor? For mig ser det ud somom der kun er een form, og du vil
> kopiere det brugeren skriver til et andet sted i samme form.
> Og det giver ikke ret meget mening... ^^

ja det er i samme form, da de oplysninger brugeren taster ind bliver
sendt videre til brugeren i en e-mail, som så skrives i textarean...

Så nu fik jeg det til at virke ud fra de svar der har været her inde,
mange tak for hjælpen til jer begge, det var en enorm stor hjælp.^^

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-07-11 20:32

Mads Brinch skrev:

> [...]
>
> Så nu fik jeg det til at virke ud fra de svar der har været her inde,
> mange tak for hjælpen til jer begge, det var en enorm stor hjælp.^^

OK.

Hvorfor ikke bare tage indholdet fra felterne, og sætte dem ind i
teksten serverside? Det er vel derfra emailen sendes...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-07-11 19:16

Mads Brinch <de_fire@hotmail.com> writes:

> hej ng jeg er kommet ind i et problem med at jeg skal overføre
> noget tekst fra en form til en anden på den samme side, og ville
> høre om der er en måde man kan gøre det på, og hvordan.

Det kan det helt sikkert.
Hvornår skal det ske?

> <form action="gem.asp?mode=new" method="post"
> onsubmit="validering();return false;">

> //felt der skal kopieres

> felt der skal kopieres

Disse er input-felter, så det er nemt.

> <textarea class="mail" name="mail">

Textarea'et ser ud til at være i samme form som inputtene. Er det korrekt?

> Velkommen til Legendernes Budbringere
>
> Her er dit brugernanv og password til din karakterdatabase.
>
> Brugernavn: // n1 skulle gerne kopieres hertil
> Password: // n13 skulle gerne kopieres hertil

Dette er så ren tekst, så der skal noget tekst-manipulering til.
Kan brugeren ændre på dette felt?
Skal teksten altid være den samme, ud over det indsatte navn og password?
Det vil jeg regne med indtil videre.

> Vel mødt bestyrelsen.
> </textarea>
>
> <input type="submit" class="button" value="O p r e t">
>
> </form>
>
> håber det giver mening.

<script>
function moveFields(form) {
var name = form.elements['n1'].value;
var pwd = form.elements['n13'].value;
var new_text = "Velkommen til Legendernes Budbringere\n\n" +
"Her er dit brugernavn og password til din karakterdatabase.\n\n" +
"Brugernavn: " + name + "\n" +
"Password: " + pwd + "\n\n" +
"Vel mødt bestyrelsen.\n"
form.elements['mail'].value = new_text;
}
</script>
<input type="submit" class="button" value="O p r e t"
onclick="moveFields(this.form);">

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Mads Brinch

Dato : 13-07-11 20:06

>Textarea'et ser ud til at være i samme form som inputtene. Er det korrekt?

Ja det skal bruges til at sende oplysningerne videre til personens email^^

>Kan brugeren ændre på dette felt?
>Skal teksten altid være den samme, ud over det indsatte navn og password?
>Det vil jeg regne med indtil videre.

brugeren kan ikke ændre på feltet, så det passer som det skal.