Skærme
Fijala 3554
19" Sammenligning
Fra : Thim Jørgensen

Dato : 11-08-01 11:35

Da jeg står overfor et snarligt nykøb af en 19" monitor har jeg igennem et
stykke tid fulgt denne gruppe og er herefter kommet frem til følgende 3
udvalgte skærme.

LG Electronics Flatron 915FT-plus
Set : 470*470*479mm
Box : 572*620*620mm

ViewSonic P95f
W: 18.5"/470mm H: 18.5"/470mm D: 18.8"/477mm

Phillips Model 109P20
Dim. incl. base (WxHxD)(mm) 456 x 469 x 438

Alle tre skærme i samme prisgruppe (4.500-5.000kr.) og såvidt jeg kan se af
nogenlunde samme kvalitet, hvorfor jeg hælder mest til at vælge den skærm
med den mindste dybde, der er jo trods alt næsten 20 cm forskel mellem
Phillips og LG, hvad er iøvrigt forskellen mellem set og box?. Men er der
andre faktorer jeg skal tage med i sammenligningen af de tre skærme.

Mvh. Thim Jørgensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-08-01 05:48

Hej,

Kunne det ikke tænkes at SET er selve skærmen og
BOX er skærmen incl. transportkassen.

Da begge mål er for samme skærm, dvs. for en 19" skulle du
hvis det sidste mål (BOX) kun var for selve skærmen uden transportkasse,
have en 10cm
bred plastkant rundt i periferien.

Så der er ikke 20 cm forskel i dybden.

Jeg kan kun anbefale Viewsonic p95f (se tråd tidligere)

Jeg har set LG 915ft+ og den har et godt billede.
Jeg var faktisk lige ved at købe den, INDTIL jeg så viewsonics billede.

I Odense er LG opstillet hos Datacentrum og viewsonic pf790 (forgænger for
p95f) opstillet hos Proconsult.

Mvh
Thomas