Afbrænding af have affald og papir?
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 08-07-11 10:09

Hej Gruppe, der er en del forvirring på dette punkt både hos politi og
teknisk forvaltning - hvad siger loven? Må man afbrænde have affald i sin
egen have, sålænge det er på den tid af året hvor alt er vådt eller om
vinteren og der ikke er huse med stråtækt tag eller lader med hø i
nærheden. Samt at man tager hensyn til naboer og sørger for at røgen går ud
over marken?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : alexbo

Dato : 08-07-11 11:09

"Thunder skrev

> Hej Gruppe, der er en del forvirring på dette punkt både hos politi og
> teknisk forvaltning - hvad siger loven?

Bekendtgørelse om affald:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=135872#K7

Forbrænding af affald

§ 46. Forbrænding af forbrændingsegnet affald er kun tilladt på dertil
godkendte anlæg.

~~~~~~~~~~~~

§ 47
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan, uanset § 46, stk. 1, i regulativet for
husholdningsaffald fastsætte bestemmelser om, at borgere og grundejere må
afbrænde:
1) Haveaffald i perioden 1. december til 1. marts, jf. dog stk. 4.
2) Rent, tørt træ på særligt indrettede bålpladser.
3) Haveaffald Sankt Hans aften.
Stk. 3. Kommunalbestyrelsen fastsætter i regulativet for husholdningsaffald
de nærmere betingelser for de i stk. 2 nævnte former for afbrænding af
affald, herunder eventuelle afstandskrav og krav til den maksimale mængde af
affald, som må afbrændes.
Stk. 4. Stk. 2, nr. 1 gælder ikke for afbrænding af affald i byzone og i
sommerhusområder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 08-07-11 15:50

> [...]
> den maksimale mængde af affald, som må afbrændes.
> Stk. 4. Stk. 2, nr. 1 gælder ikke for afbrænding af affald i byzone og i

Tak Alex:) Jeg hiver fat i kommunalbestyrelsen:)

Fra : alexbo

Dato : 08-07-11 17:41

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev

> Tak Alex:) Jeg hiver fat i kommunalbestyrelsen:)

God ide, borgerservice er lige til formålet, hvis din kommune har sådan en.

mvh
Alex Christensen