Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital "fremkaldelse"
Fra : BorreBoy

Dato : 11-08-01 10:27

Hej.

Er der nogen her, som har prøvet at maile deres digitale billeder ind til
f.eks. Japan Foto, og få dem printet ud hos dem?
Hvordan er kvaliteten?
Er der andre end Japan Foto, som har den service?

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-08-01 11:03

"BorreBoy" <borre@loveletters.dk> wrote in

> Er der nogen her, som har prøvet at maile deres digitale billeder ind til
> f.eks. Japan Foto, og få dem printet ud hos dem?
> Hvordan er kvaliteten?
> Er der andre end Japan Foto, som har den service?

Thomas,

Der har været en del skriveri her i gruppen omkring dette emne i den
seneste måneds tid. Prøv at gå tilbage og se, enten i din newsreader eller
http://groups.google.com/groups?q=dk.fritid.foto&meta=site=groups

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 11-08-01 11:15

At dømme fra samme emne i tidligere tråde, så var det vist JapanPhoto der
var overvejende mest atraktiv, det blev nævt at Merlin var det værste...

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-08-01 12:08

On Sat, 11 Aug 2001 12:15:19 +0200, "Jan Lauenborg"
<jan.lauenborg@mail.dk> wrote:

>At dømme fra samme emne i tidligere tråde, så var det vist JapanPhoto der
>var overvejende mest atraktiv, det blev nævt at Merlin var det værste...

Ja, jeg har prøvet både Merlin og JapanPhoto, og kan kun tilslutte mig
JapanPhoto.
Hos Merlin aner ekspedienterne knapt hvad internettet kan bruges til,
sidst jeg var i Aalborg efter mine billeder, løb ekspedienten rent ud
sagt rundt om sig selv, selv om mine billeder var ankommet til
forretningen, kunne han ikke finde dem.
Og jeg har stadig ikke fået mine billeder, men nu kan de få lov at
sende dem til mig, når de engang har fundet dem.

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Lotte M

Dato : 11-08-01 13:18

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse

> sidst jeg var i Aalborg efter mine billeder,

Har du prøvet Centrum Fotolab i Bispensgade?

Jeg har ofte fået lavet kopier fra negativ derinde og en enkelt gang
kopier af digitale optagelser. De tilbyder 1, 5 og 24 timers levering
på digital fotoservice og jeg synes de laver nogle pæne kopier.

Det er muligt at emaile filerne derind og priserne er: 15 kr. i
startgebyr, 5 kr. for 10x15, 9 kr. for 13x18, og 15 kr. for 20x30
- ved 24 timers service.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-08-01 14:32

On Sat, 11 Aug 2001 14:17:51 +0200, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

>Har du prøvet Centrum Fotolab i Bispensgade?

Nej.
Og tak for informationen

Fra : Aagaard

Dato : 11-08-01 12:13

> [...]
> f.eks. Japan Foto, og få dem printet ud hos dem?
> Hvordan er kvaliteten?
> Er der andre end Japan Foto, som har den service?

Hej Thomas
Jeg har netop fået fremkaldt 45 digitale foto hos Japanphoto, bestilt via
nettet.
Kvaliteten var yderst tilfredsstillende, men der var lidt problemer med 2
stk. 20x30cm, som jeg havde bestilt. De var noget mindre end det bestilte.
Jeg har efterfølgende checket at pixels er korrekt i mine billeder, så der
er sket et eller andet hos ved fremkaldelsen.
En anden ting som ikke var korrekt var prisen. Via nettet fik jeg en
kvittering på min ordre, og prisen var angivet til 172,50 kr., men på
fotoposen stod der 211,-. Vi blev selvfølgelig enige om at det var netprisen
som var gældende, men hvis man ikke er opmærksom på dette, så kommer man til
at betale for meget.
Jeg vil benytte Japanpfoto igen.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vore dejlige baby
http://ditte-marie.dk/fotoalbum - foto til kritik her i gruppen

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 11-08-01 15:25

> [...]

> f.eks. Japan Foto, og få dem printet ud hos dem?
> Hvordan er kvaliteten?
> Er der andre end Japan Foto, som har den service?

Sidst jeg var inde at kikke kunne man kun afhente sine printet fotos hos den
nærmeste Japan Foto så derfor har jeg ikke prøvet den .

Jeg har derimod prøvet PhotoCare via nettet og bortset fra en total langsom
server (noget de vist laver om på ) så gik bestillingen godt.

Levering med posten tog tid fordi de havde nogle maskine problemer men kom
det gjorde de. Billederne er pæne og blanke at se på men der var et eller
andet galt, jeg er ikke den store digihaj så jeg lavede et print på vores
nye BJC S800 og brændte en cd med billederne på. Gik ned i den lokale
PhotoCare butik og viste dem sagerne, det tog den ikke mange sekunder og jeg
fik at vide at der jo var alt for meget rødt i printene så jeg er spændt på
at se her i næste uge hvad de har gjort ved dette.

Men hvis det bare er en svipser så tror jeg nu nok jeg vil prøve PhotoCare
igen eller man kunne håbe at Japan Foto laver en post ordning.

Mvh
Henrik

Fra : Rasmus Weber

Dato : 11-08-01 18:35

Nu vi er ved Japanfoto. Er der nogen der har en liste over hvor de har
forretninger henne?
Jeg kunne ikke finde en sådan liste på deres hjemmeside.

--
-Rasmus Weber
weber@we-st.dk

Fra : Torsten T. Rasmussen

Dato : 11-08-01 19:32

Hej Rasmus.

Prøv at kigge under følgende på deres hjemmeside

Kundeservice -> Butikker i Danmark

eller brug dette link:

http://www.japanphoto.dk/asp/kundeservice_butikker.asp

--
mvh.

Torsten T. Rasmussen
tejlmand@kom.auc.dk

Fra : Rasmus Weber

Dato : 12-08-01 11:13

<snip>
| Prøv at kigge under følgende på deres hjemmeside
|
| Kundeservice -> Butikker i Danmark
|
| eller brug dette link:
|
| http://www.japanphoto.dk/asp/kundeservice_butikker.asp
</snip>

Det var jo alt for nemt =)

Takker mange gange

--
-Rasmus Weber
weber@we-st.dk

[If it ain't broke, it doesn't have enough features yet]

Fra : BorreBoy

Dato : 13-08-01 15:15

> [...]
> f.eks. Japan Foto, og få dem printet ud hos dem?
> Hvordan er kvaliteten?
> Er der andre end Japan Foto, som har den service?

Mange tak for svarene.