/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Modvilje mod garantireps..
Fra : Jean


Dato : 11-06-11 15:43

Hej!

Hvorfor har bilforhandlere så meget imod at lave garantireps?

Hvis en forhandler sælger nye XXXXX-biler via den officielle importør og er
autoriserede forhandler.

Sidste eksempel er en kammerat, som har købt en bil til 380.000 kr.

Han fik at vide at lygterne skam skulle være fugtige på indersiden af
glasset - det var helt normalt på lygter af klar glas?

Hvorfor ikke bare lave den slags uden kamp - er avancen så lille, når det er
importøren der skal betale? Eller betaler de måske kun selve resevedelen?

Nogen i branchen må vide hvordan den slags afregnes?

Mvh Jean.


 
 
Ukendt (11-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-06-11 19:35


"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i meddelelsen
news:4df37ee3$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Hvorfor har bilforhandlere så meget imod at lave garantireps?
>
> Hvis en forhandler sælger nye XXXXX-biler via den officielle importør og
> er autoriserede forhandler.
>
> Sidste eksempel er en kammerat, som har købt en bil til 380.000 kr.
>
> Han fik at vide at lygterne skam skulle være fugtige på indersiden af
> glasset - det var helt normalt på lygter af klar glas?
>
> Hvorfor ikke bare lave den slags uden kamp - er avancen så lille, når det
> er importøren der skal betale? Eller betaler de måske kun selve
> resevedelen?
>
> Nogen i branchen må vide hvordan den slags afregnes?
>
Det er et hyppigt problem med moderne biler med plastlygter og et bagdæksel,
der skal klipses fast.
Især, hvis der er trangt omkring lygten.

Min C3 lider af og til af det. Det sker, når man ved pæreskift ikke er
ophyggelig nok med at få pakningen placeret 100% korrekt i bagpladens
pakningsrille.
Løsningen har hver gang været at pille bagpladen af, tørre så meget som
muligt af fugten op med køkkenrulle. Tænde bilen og sætte fuldt blus på
lygterne imens. Varmen får restfugten til at fordampe og flygte bagud.. Til
sidst placeres palningen helt på plads i bagpladen, og bagpladen sættes
omhyggeligt på plads.
De fleste plastlygter tager ikke skade af fugten.

Det kunne lyde som en Peugeot eller Citroen, din ven har købt. H7 pærer med
deraf følgende hyppige pæreskift, og plastbagplade, der skal klipses på
plads på lygten.

I så fald er løsningen som beskrevet.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


Klaus D. Mikkelsen (11-06-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-11 22:54

Jean skriver:
>
> Han fik at vide at lygterne skam skulle være fugtige på indersiden af
> glasset - det var helt normalt på lygter af klar glas?

Prøv at se baglygteglas på mange VAG biler (VW og AUDI) de lider af
samme symptom. VW i Horsens tog sig ikke synderligt af det, indtil min
kollega der døjede med det skrev til VW Danmark og sppurgte om han kunne
få matchende guldfisk til sine baglygter - så fik han nye på......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk

Henning (12-06-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 12-06-11 08:03

On Sat, 11 Jun 2011 16:42:43 +0200, "Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> wrote:

>Hej!
>
>Hvorfor har bilforhandlere så meget imod at lave garantireps?

Fordi det koster dem penge - de får fomodentlig kun dækket reservedelen af importøren, hvorimod
arbejdskraften er gratis.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste