"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i meddelelsen
news:4df37ee3$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Hvorfor har bilforhandlere så meget imod at lave garantireps?
>
> Hvis en forhandler sælger nye XXXXX-biler via den officielle importør og
> er autoriserede forhandler.
>
> Sidste eksempel er en kammerat, som har købt en bil til 380.000 kr.
>
> Han fik at vide at lygterne skam skulle være fugtige på indersiden af
> glasset - det var helt normalt på lygter af klar glas?
>
> Hvorfor ikke bare lave den slags uden kamp - er avancen så lille, når det
> er importøren der skal betale? Eller betaler de måske kun selve
> resevedelen?
>
> Nogen i branchen må vide hvordan den slags afregnes?
>
Det er et hyppigt problem med moderne biler med plastlygter og et bagdæksel,
der skal klipses fast.
Især, hvis der er trangt omkring lygten.
Min C3 lider af og til af det. Det sker, når man ved pæreskift ikke er
ophyggelig nok med at få pakningen placeret 100% korrekt i bagpladens
pakningsrille.
Løsningen har hver gang været at pille bagpladen af, tørre så meget som
muligt af fugten op med køkkenrulle. Tænde bilen og sætte fuldt blus på
lygterne imens. Varmen får restfugten til at fordampe og flygte bagud.. Til
sidst placeres palningen helt på plads i bagpladen, og bagpladen sættes
omhyggeligt på plads.
De fleste plastlygter tager ikke skade af fugten.
Det kunne lyde som en Peugeot eller Citroen, din ven har købt. H7 pærer med
deraf følgende hyppige pæreskift, og plastbagplade, der skal klipses på
plads på lygten.
I så fald er løsningen som beskrevet.
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk