Foto
IBM760 5420
Teil 3020
aftensol i Farum - og lige et par spørgsmå~
Fra : Søren Petersen

Dato : 11-08-01 08:44

Kunne ikke stå for den flotte solnedgang over tagene i Farum

http://www.tossen.dk/fotos/fotos.htm

når nu billedet er taget i meget større størrelse og man alligevel skal
nedskære det for at kunne se det på nettet - hvad er så fidusen? - bliver
kvaliteten jo ikke også dårligere?
hvad er den bedste str hvor der både tages hensyn til kvalitet og str?????
hvad kan I anbefale til portrætfotos???

er helt ny på dig.fotografering - alle gode råd modtages med kyshånd!!!

Fra : Søren Petersen

Dato : 11-08-01 08:47

lige en ting til - jeg har tænkt på at investere i et vidvinkel objektiv

er der nogen der har erfaringer med dette????

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 11-08-01 09:20

jeg kan ikke se noget billede.......

Fra : Ole Lønborg

Dato : 11-08-01 09:34

"Søren Petersen" wrote:

> http://www.tossen.dk/fotos/fotos.htm

Hej Søren.

Du har ikke fået lavet et relativt link i FrontPage.
Det betyder at siden på internettet (http://www.tossen.dk/fotos/fotos.htm)
peger på D:/fotos/aftensol_i_farum.jpg i stedet for blot at pege på
"aftensol_i_farum.jpg" som af browseren vil blive oversat til
http://www.tossen.dk/fotos/aftensol_i_farum.jpg (hvor dit billede fakstisk
ligger).

Mvh. Ole Lønborg

PS. Flotte farver - men nogle vil sikkert snakke om beskæring af de mørke
bygninger (Nygårdspark ?)

Fra : Søren Petersen

Dato : 11-08-01 09:40

UPS - men på min pc virkede det jo

ER NU RETTET (tror jeg)
http://www.tossen.dk/fotos/fotos.htm

*G* Søren (man er vel ikke tosse for ingenting)

Fra : Ole Lønborg

Dato : 11-08-01 09:47

"Søren Petersen" wrote:

> UPS - men på min pc virkede det jo
>
> ER NU RETTET (tror jeg)
> http://www.tossen.dk/fotos/fotos.htm
>
> *G* Søren (man er vel ikke tosse for ingenting)

Ja - nu virker det også her !

/Ole Lønborg

Fra : Søren Petersen

Dato : 11-08-01 09:58

Hej Ole

Billedet er taget fra Hesselbækpark og jeg ved faktisk ikke hvad husene
hedder .

hvis man beskærer de mørke tage så får man jo ikke kontrasten!!
selvom farverne er flotte på himlen!

hilsen Søren

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-08-01 16:44

Hej Søren..

Afgjort nogle rigtig flotte farver du har fanget med dit kamera!
En måske lille detalje der generer mit øje lidt når jeg kigger på det ellers
så flotte billede er at horisonten hælder.. du kunne eventuelt rette op på
det når du alligevel er omkring photoshop

Mht størrelser og kvalitet på nettet:
Størrelsen skal kunne ses af så mange som muligt uden at de skal bruge den
helt vandvittige opløsning. Jeg vil foreslå du ikke lader dine billeder
overskride 760x450 (800x600 - lidt browser).

Mht kvaliteten vil jeg foreslå at du bruger din "save for web" funktion i
photoshop 5.5+ .. Efter du har resized dit billede til den ønskede størrelse
kan du justere på kvaliteten og se den færdige kilobyte-størrelse.. Det er
lidt en balancegang både at opnå en god kvalitet og en rimelig størrelse som
folk gider vente på

Håber det virker for dig..

Henrik Pedersen