Billeder af trådnet for vinduer mm??
Fra : Maria Fabæch

Dato : 11-08-01 08:19

Hej alle

Jeg er ved at konstruere en helt ny hjemmeside.... Bla med afsnit om at
hegne have ind (nu jeg har så meget erfaring med det , men også med
indhegning af altaner og løsninger med vinduer. Jeg har ikke så mange
billeder af altaner og vinduer, og slet ikke nogle af løbegårde.... Har
nogle et par billeder som jeg må bruge?
Jeg har skrevet det meste af teksten, men mangler som nævnt billeder til
illustration....

På forhånd mange tak!!!

KH

--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Trine

Dato : 11-08-01 08:54

Du skriver at du har nogle forslag/billeder af trådnet til lejligheder?? er
det kommet på din hjemmeside??

Skal nemlig lige i gang med sådan et projekt .O)

/Trine

Fra : Maria Fabæch

Dato : 11-08-01 09:28

Hej Trine

Jamen det er en helt ny hjemmeside, som ikke er åben endnu - helt ny adresse
osv...

Det er ikke så svært at lave de trådrammer. Afhængigt selvfølgelig af
hvordan vinduerne er i din lejlighed.
Det nemmeste er når det er sådan nogle vinduer der åbner udad, for så kan
man lave trådnetrammen ligesom et fortsatsvindue, der så åbner indad.. Du
skal måle vinduet, og så i Silvan eller lignende og købe lister (ret billigt
hvis du køber nogle af fyrretræ), kyllingenet (også billigt. Du får en hel
rulle (der er til MANGE gange!!) for ca 100 kr), vinkelhjern ( 4 stk pr
ramme) + skruer til. Herudover skal nettet sættes fast med f.eks. en
hæftepistol - det er det nemmeste - og de er heller ikke så dyre - de
billige er fine nok.

Du skal også finde ud af hvordan rammen skal fastgøres til vindueskarmen.
Det nemmeste er, hvis du bruger hængsler og så en vrider eller to.

God fornøjelse, og spørg bare hvisd du har brug for at vide mere!

MVH
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Trine

Dato : 13-08-01 17:40

Takker mange gange

Fra : Lagerhead

Dato : 13-08-01 17:18

Hej Maria.

Ang. trådnet til vinduer! Jeg har desværre ikke et billede af det, men vil
da prøve at beskrive det geniale system Espen har lavet hjemme hos os!

Vi har købt noget stærkt net med små huller - ½cm x ½cm - og klippet det ud
så det passer til vinduesrammen (læs: det der træ selve vinduerne sidder
fast i - kan altså ikke lige huske hvad så'en nogen hedder!). Dernæst er
der lavet små "låger" også i trådnet, fæstnet til nettet med ståltråd så de
kan vippes og man let kan komme til hasperne. Hele balladen hæftes direkte
på rammen og så slipper man for et "ekstra vindue". Desuden er hullerne fra
hæfteklammerne også mindre end fra søm og skruer, så det ikke skæmmer når
det en gang skal pilles ned igen.
Det lyder måske lide kryptisk - men er nu ret smart!

Desuden har vi også sat trådnet på siderne af en 2,4 m. høj stigereol med
bøger i. Som du sikkert ved kravler katte jo op hvor det passer dem og det
holder nettet til - i modsætning til bøgerne, der også beskyttes på denne
måde.
Reolen er i hvert fald blevet en elsket racerbane - og bare rolig, den er
boltet godt fast til væggen!

Winnie

Visit http://lagerhead.subnet.dk for latest updates on the band...