|
| 110-90-130 ved autoværnsåbninger. Hvorfor Fra : Leif Neland |
Dato : 14-05-11 08:27 |
|
Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
Mon der er en statistiker, der har regnet på:
De øgede konsekvenser og sandsynligheden for at et uheld sker lige ved
et hul ved 130 km/h (og den fordeling af hastigheder, der er i praksis)
kontra
Sandsynligheden og konsekvenser for et uheld pga at nogle overholder
skiltningen, og andre bare fortsætter med uforandret hastighed.
og det ekstra CO2-udslip, når der accellereres op igen efter skiltningen.
--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.
| |
Henning (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 14-05-11 10:42 |
|
On Sat, 14 May 2011 09:26:43 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:
>Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
>huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
>I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
>Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>
>Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
>
>Mon der er en statistiker, der har regnet på:
>De øgede konsekvenser og sandsynligheden for at et uheld sker lige ved
>et hul ved 130 km/h (og den fordeling af hastigheder, der er i praksis)
>kontra
>Sandsynligheden og konsekvenser for et uheld pga at nogle overholder
>skiltningen, og andre bare fortsætter med uforandret hastighed.
>
>og det ekstra CO2-udslip, når der accellereres op igen efter skiltningen.
Har du overvejet risikoen for de mennesker, der skal arbejde i de afmærkede områder? Det er ikke for
sjov, at man piller ved autoværnet og starter et vejarbejde.
| |
Finn Guldmann (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 14-05-11 11:19 |
|
Den 14-05-2011 11:41, Henning skrev:
>> Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
>> huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
>> I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
>> Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>> Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
>> Mon der er en statistiker, der har regnet på:
>> De øgede konsekvenser og sandsynligheden for at et uheld sker lige ved
>> et hul ved 130 km/h (og den fordeling af hastigheder, der er i praksis)
>> kontra
>> Sandsynligheden og konsekvenser for et uheld pga at nogle overholder
>> skiltningen, og andre bare fortsætter med uforandret hastighed.
>> og det ekstra CO2-udslip, når der accellereres op igen efter skiltningen.
> Har du overvejet risikoen for de mennesker, der skal arbejde i de afmærkede områder? Det er ikke for
> sjov, at man piller ved autoværnet og starter et vejarbejde.
>
For mig lyder det så godtnok som at der ikke foregår arbejde om dagen,
når hullerne er lukket.
Men at hastigheden begrænses et sted hvor autoværnet ikke er som det
skal være er der nu ikke noget nyt i.
| |
Leif Neland (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 14-05-11 11:45 |
|
Den 14-05-2011 12:18, Finn Guldmann skrev:
> Den 14-05-2011 11:41, Henning skrev:
>>> Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
>>> huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
>>> I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
>>> Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>>> Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
>> Har du overvejet risikoen for de mennesker, der skal arbejde i de
>> afmærkede områder? Det er ikke for
>> sjov, at man piller ved autoværnet og starter et vejarbejde.
> >
> For mig lyder det så godtnok som at der ikke foregår arbejde om dagen,
> når hullerne er lukket.
Netop, der kan køres helt normalt forbi; der arbejdes ikke,
>
> Men at hastigheden begrænses et sted hvor autoværnet ikke er som det
> skal være er der nu ikke noget nyt i.
Næ, men giver det øget sikkerhed? Det er alligevel mest de lovlydige,
der er længst fra autoværnet, der sænker farten, mens [indsæt favorit
skældsord], der bare fortsætter med samme fart, der er nærmest
autoværnet, og hastighedsforskellen bliver større ved skiltningen.
Leif
--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.
| |
Finn Guldmann (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 14-05-11 11:57 |
|
Den 14-05-2011 12:45, Leif Neland skrev:
>> Men at hastigheden begrænses et sted hvor autoværnet ikke er som det
>> skal være er der nu ikke noget nyt i.
> Næ, men giver det øget sikkerhed? Det er alligevel mest de lovlydige,
> der er længst fra autoværnet, der sænker farten, mens [indsæt favorit
> skældsord], der bare fortsætter med samme fart, der er nærmest
> autoværnet, og hastighedsforskellen bliver større ved skiltningen.
>
Hvis man skulle sætte sig ind i hvorfor vejmyndighederne gør som de gør
ville man - få hovedpine.
Deres bevæggrunde er et kapitel for sig. Og det skifter fra vejformand
til vejformand.
| |
Ivan Madsen (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 14-05-11 11:58 |
|
On Sat, 14 May 2011 09:26:43 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:
>Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
>huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
>I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
>Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>
>Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
>
>Mon der er en statistiker, der har regnet på:
>De øgede konsekvenser og sandsynligheden for at et uheld sker lige ved
>et hul ved 130 km/h (og den fordeling af hastigheder, der er i praksis)
>kontra
>Sandsynligheden og konsekvenser for et uheld pga at nogle overholder
>skiltningen, og andre bare fortsætter med uforandret hastighed.
>
>og det ekstra CO2-udslip, når der accellereres op igen efter skiltningen.
Det virker lidt overdrevet - og måske et skilt var nok selv om folk
bare ville ignorere det!
Det jeg undrede mig over på påsketuren var, at folk totalt ignorerede
fartgrænserne - i en periode hvor fartkontroller var meget almindelige
og enhver avis skrev om det.
Sådan et sted er jo lige til at klippe i 70% af kortene, betinget
frakende 10% og de sidste 20% kan så betale lidt eller helt slippe.
Men det var vigtigere at nå 20 sekunder før til påskefrokost.
| |
Claus Frørup (15-05-2011)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 15-05-11 05:59 |
|
Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:
klip
>
>Men det var vigtigere at nå 20 sekunder før til påskefrokost.
Naturligvis.... man kan jo nå at indhalere mindst 10 snapse mere, før
man skal køre hjem igen.
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser
Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983
| |
Leif Neland (25-05-2011)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 25-05-11 17:35 |
|
Den 14-05-2011 09:26, Leif Neland skrev:
> Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
> huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
> I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
> Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>
> Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
Mon der er nogen ved vejarbejdet, der læser news?
Nu er der kun nedsættelse til 110 på 130-strækningerne, og ingen
nedsættelse på 110-strækningerne.
Leif
--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.
| |
Christian B. Andrese~ (26-05-2011)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 26-05-11 04:29 |
|
On 25 Maj, 18:35, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> Den 14-05-2011 09:26, Leif Neland skrev:
>
> > Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
> > huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
> > I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
> > Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>
> > Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
>
> Mon der er nogen ved vejarbejdet, der læser news?
>
> Nu er der kun nedsættelse til 110 på 130-strækningerne, og ingen
> nedsættelse på 110-strækningerne.
Der er da 90 km/t mellem Hadsten og Arhus N sydgående, og der hvor
asfalten er raspet op er der 70 km/t.
--
Christian
| |
Henning (26-05-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 26-05-11 12:24 |
|
On Thu, 26 May 2011 03:28:53 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<christian@012.dk> wrote:
>On 25 Maj, 18:35, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
>> Den 14-05-2011 09:26, Leif Neland skrev:
>>
>> > Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
>> > huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
>> > I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
>> > Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>>
>> > Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
>>
>> Mon der er nogen ved vejarbejdet, der læser news?
>>
>> Nu er der kun nedsættelse til 110 på 130-strækningerne, og ingen
>> nedsættelse på 110-strækningerne.
>
>Der er da 90 km/t mellem Hadsten og Arhus N sydgående, og der hvor
>asfalten er raspet op er der 70 km/t.
Sidst jeg læste et Danmarkskort, lå Hadsten ikke "omkring Slagelse på
E20"
| |
folmer@rasmussen.dk (26-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-05-11 12:47 |
|
On Thu, 26 May 2011 13:23:30 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:
>On Thu, 26 May 2011 03:28:53 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
><christian@012.dk> wrote:
>
>>On 25 Maj, 18:35, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
>>> Den 14-05-2011 09:26, Leif Neland skrev:
>>>
>>> > Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
>>> > huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
>>> > I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
>>> > Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>>>
>>> > Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
>>>
>>> Mon der er nogen ved vejarbejdet, der læser news?
>>>
>>> Nu er der kun nedsættelse til 110 på 130-strækningerne, og ingen
>>> nedsættelse på 110-strækningerne.
>>
>>Der er da 90 km/t mellem Hadsten og Arhus N sydgående, og der hvor
>>asfalten er raspet op er der 70 km/t.
>
>Sidst jeg læste et Danmarkskort, lå Hadsten ikke "omkring Slagelse på
>E20"
>--
Det var satans!
Vil det sige at man ikke skal køre til Frederikshavn, når man vil med
færgen til Bornholm?
Det ser det nemlig ud til på danmarkskortet.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian Sørup (26-05-2011)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 26-05-11 15:08 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:09fst6dqguk79pu9nsec2f65m4l6l244gn@4ax.com...
> On Thu, 26 May 2011 13:23:30 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
> wrote:
>
>>Sidst jeg læste et Danmarkskort, lå Hadsten ikke "omkring Slagelse på
>>E20"
>
>
> Det var satans!
>
> Vil det sige at man ikke skal køre til Frederikshavn, når man vil med
> færgen til Bornholm?
>
Gu' ska' du så - der går da en flydende stålkonstruktion fra Fr.Havn til
Nord-Bornholm* flere gange i døgnet......
*læs: Sverige...
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Henning (30-05-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 30-05-11 18:37 |
|
On Sat, 14 May 2011 09:26:43 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:
>Der er asfaltarbejder omkring Slagelse på E20, og der er bleve lavet
>huller i autoværnet, så man kan ledes over i den modkørende vejbane.
>I dagtiden er disse huller lukket med malede lastbildæk.
>Vejbanen er ganske normal forbi hullet.
>
>Der er fartnedsættelse til 110, 90 og efter hullet atter 130.
Jeg har netop været i Sverige og kørt mange hundrede kilometer på deres motorveje. Rigtig mange
steder er der afbrydelser i autoværnet. Ikke et pludselig opstået hul, men et "planlagt" hul, som er
~50-100 meter langt. Sjovt nok er der ingen ændring i hastigheden blot på grund af dette hul -
svenskerne er altså mere rolige gemyt end vi er
| |
RK (31-05-2011)
| Kommentar Fra : RK |
Dato : 31-05-11 08:20 |
|
>Jeg har netop været i Sverige og kørt mange hundrede kilometer på deres
>motorveje. Rigtig mange
>steder er der afbrydelser i autoværnet. Ikke et pludselig opstået hul, men
>et "planlagt" hul, som er
>~50-100 meter langt. Sjovt nok er der ingen ændring i hastigheden blot på
>grund af dette hul -
>svenskerne er altså mere rolige gemyt end vi er
Folmer kører nok ikke i Sverige, så det er ikke nødvendigt....
| |
|
|