|
| Sonata'en er blevet syg. Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-05-11 15:08 |
|
Dette luxuriøse køretøj har en gul lampe der hedder" Motor Check"
Så var jeg i andet ærinde forbi Bosch, og fik dem til at udlæse fejl
på bilen.
For mager blanding sagde apparatet.
Samtidigt holdt lampen op med at lyse.
I dag er den begyndt igen.
What to do??
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus G. (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 11-05-11 15:27 |
|
> What to do??
Købe den nye i40? ;)
--
Klaus G.
| |
folmer@rasmussen.dk (11-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-05-11 15:33 |
|
On Wed, 11 May 2011 16:27:11 +0200, "Klaus G."
<webmaster@seth-enoch.dk> wrote:
>> What to do??
>Købe den nye i40? ;)
>--
Ja, men jeg har s'gu ikke råd, og desuden er den ikke på gaden endnu.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Andersen [3650] (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 11-05-11 20:15 |
|
Den 11-05-2011 16:32, folmer@rasmussen.dk skrev:
> On Wed, 11 May 2011 16:27:11 +0200, "Klaus G."
> <webmaster@seth-enoch.dk> wrote:
>
>>> What to do??
>> Købe den nye i40? ;)
>
>> --
>
> Ja, men jeg har s'gu ikke råd, og desuden er den ikke på gaden endnu.
>
>
Jeg har også undret mig over deres hjemmeside. Der lover de både dit og
dat, og en bar røv at trutte i er det eneste man kan få.
Vi går lidt i nybil tanker og jeg ville se om ikke en i40 var et
billigere alternativ til en Superb, uden man gik alt for meget ned
i plads og andre bekvemmeligheder. Men man kan ikke få lokket mange
oplysninger ud af de skævøjede. Så det er sq lidt svært.
| |
Anders Majland (13-05-2011)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 13-05-11 21:45 |
|
> Vi går lidt i nybil tanker og jeg ville se om ikke en i40 var et
> billigere alternativ til en Superb, uden man gik alt for meget ned
> i plads og andre bekvemmeligheder. Men man kan ikke få lokket mange
> oplysninger ud af de skævøjede. Så det er sq lidt svært.
Jeg var i samme tanker - min superb skulle blive bygget i denne uge ...
Så må efteråret vise om der ville have været bedre at vente, men
forhandlerne lægger ikke skjul på at en byttebil under 100Mm er meget bedre
end en der har gået 110M. For købere der skal søge ny bil vælger ofter at
søge efter biler med under 100Mm på klokken ...
/A
| |
Leo Jensen (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 14-05-11 00:05 |
|
On 13 Maj, 22:45, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > Vi går lidt i nybil tanker og jeg ville se om ikke en i40 var et
> > billigere alternativ til en Superb, uden man gik alt for meget ned
> > i plads og andre bekvemmeligheder. Men man kan ikke få lokket mange
> > oplysninger ud af de skævøjede. Så det er sq lidt svært.
>
> Jeg var i samme tanker - min superb skulle blive bygget i denne uge ...
>
> Så må efteråret vise om der ville have været bedre at vente, men
> forhandlerne lægger ikke skjul på at en byttebil under 100Mm er meget bedre
> end en der har gået 110M. For købere der skal søge ny bil vælger ofter at
> søge efter biler med under 100Mm på klokken ...
Jeg henvendte mig til en forhandler med min Civic med 99800 km på
tælleren og fik ikke lov til at køre en meter mere i den...
MVH Leo
| |
Henrik B. (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-05-11 16:05 |
|
> skrev i meddelelsen news:rr5ls6tbp2tjnmbc99ima87aff4rmoejrj@4ax.com...
>
> For mager blanding sagde apparatet.
Som er lig med fejlkode hvad?
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
folmer@rasmussen.dk (11-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-05-11 16:12 |
|
On Wed, 11 May 2011 17:05:29 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>> skrev i meddelelsen news:rr5ls6tbp2tjnmbc99ima87aff4rmoejrj@4ax.com...
>>
>> For mager blanding sagde apparatet.
>
>Som er lig med fejlkode hvad?
>--
Ja, det lagde jeg jo ikke lige mærke til.
Det der undrer mig er jo at sådan et vidunder af en motorstyring lige
pludseligt ikke kan finde ud af den rigtige blanding.
Kan det være et filter der er stoppet, så den ikke får benzin nok?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Uffe Bærentsen (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 11-05-11 16:17 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:kk9ls6dj97n86fd5vrpr0k5u2ot2kmkou5@4ax.com...
> On Wed, 11 May 2011 17:05:29 +0200, "Henrik B."
> <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>
>>> skrev i meddelelsen news:rr5ls6tbp2tjnmbc99ima87aff4rmoejrj@4ax.com...
>>>
>>> For mager blanding sagde apparatet.
>>
>>Som er lig med fejlkode hvad?
>
>>--
>
> Ja, det lagde jeg jo ikke lige mærke til.
>
> Det der undrer mig er jo at sådan et vidunder af en motorstyring lige
> pludseligt ikke kan finde ud af den rigtige blanding.
>
> Kan det være et filter der er stoppet, så den ikke får benzin nok?
Eller en lambada, øhhhhh lambda-sonde der er ved at gi op.
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
folmer@rasmussen.dk (11-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-05-11 16:23 |
|
On Wed, 11 May 2011 17:17:19 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:kk9ls6dj97n86fd5vrpr0k5u2ot2kmkou5@4ax.com...
>> On Wed, 11 May 2011 17:05:29 +0200, "Henrik B."
>> <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>>
>>>> skrev i meddelelsen news:rr5ls6tbp2tjnmbc99ima87aff4rmoejrj@4ax.com...
>>>>
>>>> For mager blanding sagde apparatet.
>>>
>>>Som er lig med fejlkode hvad?
>>
>>>--
>>
>> Ja, det lagde jeg jo ikke lige mærke til.
>>
>> Det der undrer mig er jo at sådan et vidunder af en motorstyring lige
>> pludseligt ikke kan finde ud af den rigtige blanding.
>>
>> Kan det være et filter der er stoppet, så den ikke får benzin nok?
>
>Eller en lambada, øhhhhh lambda-sonde der er ved at gi op.
>--
Havde diagnoseapparatet så ikke afgivet en klar melding om sagen?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik B. (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-05-11 16:31 |
|
> skrev i meddelelsen news:acals6l2eir06allekgs533fqb5esdnrh7@4ax.com...
>
>> Eller en lambada, øhhhhh lambda-sonde der er ved at gi op.
>
> Havde diagnoseapparatet så ikke afgivet en klar melding om sagen?
Jo, hvis de havde gidet slå den nøjagtige fejlkode op...
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
folmer@rasmussen.dk (11-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-05-11 19:52 |
|
On Wed, 11 May 2011 17:31:15 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>> skrev i meddelelsen news:acals6l2eir06allekgs533fqb5esdnrh7@4ax.com...
>>
>>> Eller en lambada, øhhhhh lambda-sonde der er ved at gi op.
>>
>> Havde diagnoseapparatet så ikke afgivet en klar melding om sagen?
>
>Jo, hvis de havde gidet slå den nøjagtige fejlkode op...
>--
Jeg stod faktisk selv og kiggede med på skærmen, og der stod i klart
sprog, at det var for mager blanding.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik B. (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-05-11 16:31 |
|
> skrev i meddelelsen news:kk9ls6dj97n86fd5vrpr0k5u2ot2kmkou5@4ax.com...
>
>>> For mager blanding sagde apparatet.
>>
>> Som er lig med fejlkode hvad?
>
> Ja, det lagde jeg jo ikke lige mærke til.
>
> Det der undrer mig er jo at sådan et vidunder af en motorstyring lige
> pludseligt ikke kan finde ud af den rigtige blanding.
>
> Kan det være et filter der er stoppet, så den ikke får benzin nok?
Næppe. Nok nærmere en (temp) sensor, som ikke funker længere. Det er det
oftest og en evt. fejlkode vil fortælle hvilken.
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
alexbo (11-05-2011)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 11-05-11 16:23 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev
> For mager blanding sagde apparatet.
> What to do??
Få målt blandingen, at en fejlkode siger mager blanding er ikke det samme
som at måle mager blanding.
Men du kunne til at starte med lige kontrollere om den får falsk luft, hvis
en gummibælg mellem luftmængdemåler og indsugning er flækket så har den
svært ved at ramme luftmængden korrekt.
mvh
Alex Christensen
| |
folmer@rasmussen.dk (11-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-05-11 19:50 |
|
On Wed, 11 May 2011 17:22:55 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
><folmer@rasmussen.dk> skrev
>
>> For mager blanding sagde apparatet.
>> What to do??
>
>Få målt blandingen, at en fejlkode siger mager blanding er ikke det samme
>som at måle mager blanding.
>
>Men du kunne til at starte med lige kontrollere om den får falsk luft, hvis
>en gummibælg mellem luftmængdemåler og indsugning er flækket så har den
>svært ved at ramme luftmængden korrekt.
>--
Det vil jeg straks i morgen få kontrolleret.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Leo Jensen (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 11-05-11 13:35 |
|
On 11 Maj, 16:08, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Dette luxuriøse køretøj har en gul lampe der hedder" Motor Check"
>
> Så var jeg i andet ærinde forbi Bosch, og fik dem til at udlæse fejl
> på bilen.
>
> For mager blanding sagde apparatet.
>
> Samtidigt holdt lampen op med at lyse.
>
> I dag er den begyndt igen.
>
> What to do??
Som de andre siger:
Træt lambdasensor.
En temperatursensor, som giver forkert signal. Nok ikke meget forkert,
for så får du vel en fejl på sensoren.
Falsk luft
Jeg er nysgerrig: Hvor længe/langt holdt den ??
Leo
| |
folmer@rasmussen.dk (12-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-05-11 08:57 |
|
On Wed, 11 May 2011 12:34:54 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:
>On 11 Maj, 16:08, fol...@rasmussen.dk wrote:
>> Dette luxuriøse køretøj har en gul lampe der hedder" Motor Check"
>>
>> Så var jeg i andet ærinde forbi Bosch, og fik dem til at udlæse fejl
>> på bilen.
>>
>> For mager blanding sagde apparatet.
>>
>> Samtidigt holdt lampen op med at lyse.
>>
>> I dag er den begyndt igen.
>>
>> What to do??
>
>Som de andre siger:
>Træt lambdasensor.
>En temperatursensor, som giver forkert signal. Nok ikke meget forkert,
>for så får du vel en fejl på sensoren.
>Falsk luft
>
>Jeg er nysgerrig: Hvor længe/langt holdt den ??
>--
Det går jo ikke så hurtigt her, idet jeg jo i flere år har brugt
uforholdsmæssigt lang tid på at køre i andre folks lastbiler. .o))
Men 80.000 km, og 6 år til august, og det er absolut første fikse idé
den har fået.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Per Henneberg Kriste~ (11-05-2011)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 11-05-11 21:49 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:rr5ls6tbp2tjnmbc99ima87aff4rmoejrj@4ax.com...
> Dette luxuriøse køretøj har en gul lampe der hedder" Motor Check"
>
> Så var jeg i andet ærinde forbi Bosch, og fik dem til at udlæse fejl
> på bilen.
>
> For mager blanding sagde apparatet.
>
> Samtidigt holdt lampen op med at lyse.
>
> I dag er den begyndt igen.
>
> What to do??
Hælde noget mere brændstof på?
:)
--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)
| |
Jensen (12-05-2011)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 12-05-11 01:37 |
|
On 11 Maj, 16:08, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Dette luxuriøse køretøj har en gul lampe der hedder" Motor Check"
>
> Så var jeg i andet ærinde forbi Bosch, og fik dem til at udlæse fejl
> på bilen.
>
> For mager blanding sagde apparatet.
>
> What to do??
Lad være med at tisse i tanken...
| |
Ivan Madsen (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 14-05-11 12:02 |
|
On Wed, 11 May 2011 16:08:08 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>Dette luxuriøse køretøj har en gul lampe der hedder" Motor Check"
>
>Så var jeg i andet ærinde forbi Bosch, og fik dem til at udlæse fejl
>på bilen.
>
>For mager blanding sagde apparatet.
>
>Samtidigt holdt lampen op med at lyse.
>
>I dag er den begyndt igen.
>
>What to do??
Du ringer til Falck - beder om at apparatet transporteres til nærmeste
kvalificerede værksted. Så venter du i 3 uger mens
reservedelsskifterne her prøver sig frem indtil de må opgive og
tilkalde hjælp fra fabrikken. De kommer 6 uger senere og må efter 14
dages prøvelser opgive og vælger at skifte motoren.
Senere viser det sig, at det var et lettere irret stik, som drillede.
Du betaler naturligvis det hele.
For du kører da ikke i en bil, der muligvis forurener for meget, vel?
)
| |
folmer@rasmussen.dk (14-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 14-05-11 13:00 |
|
On Sat, 14 May 2011 13:02:02 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:
>On Wed, 11 May 2011 16:08:08 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>Dette luxuriøse køretøj har en gul lampe der hedder" Motor Check"
>>
>>Så var jeg i andet ærinde forbi Bosch, og fik dem til at udlæse fejl
>>på bilen.
>>
>>For mager blanding sagde apparatet.
>>
>>Samtidigt holdt lampen op med at lyse.
>>
>>I dag er den begyndt igen.
>>
>>What to do??
>
>Du ringer til Falck - beder om at apparatet transporteres til nærmeste
>kvalificerede værksted. Så venter du i 3 uger mens
>reservedelsskifterne her prøver sig frem indtil de må opgive og
>tilkalde hjælp fra fabrikken. De kommer 6 uger senere og må efter 14
>dages prøvelser opgive og vælger at skifte motoren.
>
>Senere viser det sig, at det var et lettere irret stik, som drillede.
>
>Du betaler naturligvis det hele.
>--
Det er alt sammen rigtigt, og det bekymrer mig en del. Sådan en satans
lampe er jo det rene tag selv bord for ethvert værksted.
>--
>For du kører da ikke i en bil, der muligvis forurener for meget, vel?
> )
>--
Jeg troede du kom nede fra Polen, og derfor ville vide at hvad en
smådefkt Sonata lukker ud, er ingenting når du ser på det store
billede.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ivan Madsen (14-05-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 14-05-11 13:41 |
|
On Sat, 14 May 2011 13:59:45 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>On Sat, 14 May 2011 13:02:02 +0200, Ivan Madsen
><karinogivan@gmail.com> wrote:
>
<...>
>
>>--
>
>>For du kører da ikke i en bil, der muligvis forurener for meget, vel?
>> )
>
>>--
>
>Jeg troede du kom nede fra Polen, og derfor ville vide at hvad en
>smådefkt Sonata lukker ud, er ingenting når du ser på det store
>billede.
Nå ja - OK, så!
| |
|
|